[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 


sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 18:06

Ik had alweer heel wat bij te lezen, leuk!
Ik moet nog even nadenken over mijn doelen.
Heb mijn eerste 2020 in ieder geval af. Nieuwe techniek met inkt wat ik zeker meer ga oefenen dit jaar.


Afbeelding

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:42

Mooie uitleg Jis, een goed schilderij valt of staat echt met het goed mengen van kleuren.

Inderdaad uitkijken met Wit en geen zwart gebruiken.
In mijn laatste schilderij zie je bovenin de achtergrond dat ik de helderheid ben verloren door het wit. Iets wat ik nog wel ga proberen te herstellen als het droog is, maar de inkt ben ik eronder kwijt.

Afbeelding

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 12:20

Bedankt allemaal.

Oji ik zie dat er alweer veel tips zijn gegeven over de olieverf. Ik heb het wit door een te natte transparante laag gemengd. Wit is van zichzelf nooit transparant (voor zover ik ooit gezien heb).

Ik heb het Pegasus veulen eerst met acryl verf over de inkt geschilderd en daarna met olieverf.

Meng je nou eerst zwart/wit en dan de kleur erdoor? Doordat te doen verlies je de mooie heldere kleuren. Nooit zwart mengen in een huidskleur en wit alleen op het einde toevoegen.

Je kan wel eerst zwart/wit schilderen dat laten drogen en dan de kleur erop glaceren. Voor de snelheid kan je zwart/wit in acrylverf doen. Hoe meer glacis lagen (wel steeds drogen anders krijg je modder) hoe levendiger het wordt.

Veel plezier met de olieverf.

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 08:15

Heel gaaf Nenah, je die het paard wat meer naar voren kunnen laten komen door de wolken lichter te maken waar het paard donker is en andersom. Vooral bij het hoofd, bij de rest heb je dit al genoeg.

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:50

Mooi Seven, mij is het nooit gelukt met gieten. Waarschijnlijk omdat ik de verf helemaal liet opdrogen.


sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 08:50

Ik volg jullie nog steeds hoor! En wat zijn jullie goed bezig. Ik zie zoveel moois voorbij komen. Ik ben benieuwd of er nog mensen zijn die hun doelen behalen?

Ik zit in mijn afrondende fase van de Mastery program, nog drie maanden en ik heb nog wat schilderwerk in te halen, maar mijn doel is wel om tegelijk met de rest af te studeren.

Gisteren heb ik mijn eerste portfolio schilderij afgeschilderd. Dit betekend ook dat ik eindelijk mijn eigen stijl heb gevonden. Ik ben nu met een serie met voornamelijk emoties bezig.

“Be Together“
Afbeelding

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:22

Mijn doelen heb ik allang niet meer gehaald, maar ik schilder toch wel bijna dagelijks en sinds kort ook weer paarden. Die willen natuurlijk wel gedeeld worden op bokt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:49

Bedankt Oji, hij is nog beschikbaar, stuur maar een berichtje bij interesse.
Je Frida Kahlo portret is heel goed gelukt. Deze staat ook nog op mijn lijstje om te schilderen. Fijn dat je weer plezier hebt, een eigen stijl komt dan vanzelf. Veel uitproberen en dan goed opletten wat je leuk vind en wat niet.

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 00:14

Bedankt San

@ Art_ificous, ik ben het met bovenstaande reacties eens. Het linkerdeel is echt van super hoge kwaliteit. Ik denk dat rechts minder is omdat er lijnwerk in zit. De kleurvlakken lopen niet echt lekker in elkaar over.
Desondanks mooi portret.

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:00

Gaaf zo met die achtergrond San87!

Bedankt Anniekow, het was inderdaad alweer even geleden. Ik heb niet zo vaak tijd om te reageren en dan voelt het ook niet lekker om te plaatsen :o

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:57


sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 00:35

Prachtig Jis, ik had hem volgens mij al eens gezien. Echt een heel sterk schilderij.

Ik heb wel in de hitte geschilderd, buiten is het te warm voor mij {:}

Afbeelding



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LesleyAnne, mariettek en 4 bezoekers