[Info] Diamond painting, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Anoniem

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:19

Ik meld me ook ben vandaag begonnen met m'n eerste diamond painting!

Even een vraagje gelijk, hoe bewaren jullie de steentjes? Of laat je ze gewoon standaard in het zakje zitten en doe je ze terug in het zakje als je er ff klaar mee bent?

Ook gelijk de vraag of iemand een aanrader heeft waar te bestellen met eigen ontwerp/foto's zeg maar zodat je zoals ik hier boven ook zie, je eigen huisdier kan doen :)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:42

LadyMadonna schreef:
Bij een custom altijd maat advies aan de verkoper vragen. Ik zie zo vaak custom die gewoon niet tot zn recht komen omdat ze gewoon te klein zijn....

Mijne komt van huacan (Ali)


Goeie tip! Thanks!
Ik zag op Ali zo veel verschillende verkopers waar je eigen foto kan bestellen dat ik echt geen idee heb wie ik zou moeten kiezen :x


MissAnnemijn schreef:
Ik doe de steentjes terug in de zakjes, krijg er tot nu toe steeds ziplockzakjes bij :)


Thanks voor de tip! Ik heb inderdaad ook ziplock zakjes er bij maar die zijn heeel klein :P


sabine1979 schreef:
Annet_Dottie schreef:
Ik meld me ook ben vandaag begonnen met m'n eerste diamond painting!

Even een vraagje gelijk, hoe bewaren jullie de steentjes? Of laat je ze gewoon standaard in het zakje zitten en doe je ze terug in het zakje als je er ff klaar mee bent?

Ook gelijk de vraag of iemand een aanrader heeft waar te bestellen met eigen ontwerp/foto's zeg maar zodat je zoals ik hier boven ook zie, je eigen huisdier kan doen :)


Ik heb mijn paintings bij aliexpress besteld, Dutey Factory2 Store.
De maten zijn 30 x 40, heb ze wel iets kleiner gemaakt ivm passe-partout wat ik in de lijst wil. Hele snelle service!!
Steentjes bewaar in het pillendoosje van de action, wel eerst kleur met symbool sorteren, maar werkt makkelijker en sneller als met de zakjes


Top dankjewel! Ik bestel ook gewoon bij AliExpress ben over hier in NL bestellen een beetje sceptisch omdat die het volgens mij ook vaak via AliExpress hebben gekocht :P
Ik ga morgen inderdaad ook even bij de Action kijken :D


Nessa schreef:
Ik heb speciale bakjes voor mijn steentjes. Staat denk ik wel een foto in dit topic


Heb geen foto kunnen vinden tussen je berichten van een bakje of ik moet er over heen gekeken hebben, waar heb je hem weg? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:10

Ik heb een "probleempje", ben net begonnen flinke opgave als perfectionist maar kom dus niet helemaal uit zoals je op de foto ziet zit m'n zwarte steentje half over de gele nieuwe heen. Wat moet k nu doen? Die hele rij opnieuw of maakt dit niet uit?
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:11


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:03

Relaxed schreef:
Annet_Dottie schreef:
Ik heb een "probleempje", ben net begonnen flinke opgave als perfectionist maar kom dus niet helemaal uit zoals je op de foto ziet zit m'n zwarte steentje half over de gele nieuwe heen. Wat moet k nu doen? Die hele rij opnieuw of maakt dit niet uit?
[ [url=m/EpE7BS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Das vreemd.. Leg je de steentjes wel goed tegen elkaar? Ik zou ze wat aandrukken zodat het meer inschuift zeg maar..


Dichter tegen elkaar aan lukt niet, dan gaan ze los en over elkaar heen liggen zeg maar, kennisje zei dat soms de vakjes net te klein zijn gemaakt door de verkoper dat dat het kan zijn, heb nu 4 rijen liggen en ze komen allemaal ongeveer het zelfde uit.


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-01-19 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:07

Relaxed schreef:
Dan zijn idd de vakjes te klein en zou ik teruggaan naar de verkoper.. Volgens mij was hier nog iemand die dat had..


Hij komt van AliExpress dus voor dat geregeld is.. neem aan dat ik hem zo gewoon kan afmaken alleen dat alles een mini stukje opschuift zeg maar

Anoniem

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:14

Nou sorry dat ik het zeg maar ik vind de toon waarop gereageerd word een beetje apart.. Ik stel toch gewoon een vraag? Sorry hoor ik heb het ding al maanden in huis maar heb er nooit tijd voor gehad ben blij dat ik nu eindelijk kan beginnen dus is het heel gek dat ik dan geen zin heb nog eens een maand te wachten tot het via AliExpress geregeld is?
Daarnaast zegt een kennis van me dat ze dit ook wel eens gehad heeft en dat het uiteindelijk goed komt.
Tuurlijk is het m'n eigen keuze maar de toon waarop tja zelf weten dan hè vind ik vrij bot..
Zal het wel even op een andere manier uitzoeken had een leukere gezellige sfeer verwacht in dit topic :x

Anoniem

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 01:19

Ik heb eigenlijk even een vraag. Ik twijfel heel erg of ik door moet gaan met de Painting waar ik mee bezig ben.
Is er iemand die er misschien inmiddels wat meer ervaren mee is die mij een pb wil sturen en even mee wil kijken/denken?
Het is een best grote om mee te beginnen en door tijdsgebrek gaat het echt nog lang duren voor hij eens af is, dan zou ik het zonde vinden als hij achteraf niet mooi word en al die uren werk zitten er in.
Wil iemand me misschien dan een pb'tje sturen?

Anoniem

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 01:04

Haii,

Nog even een vraagje :D ik zie hier ook dat sommige mensen een diamond Painting maken van een eigen foto.
Waar bestellen jullie dat? Toevallig had ik het er laatst met een oud klasgenootje over zij wou graag ook een eigen foto ook maken maar besteld altijd via AliExpress en weet niet zo goed wat dan goed/betrouwbaar is om zo'n eigen foto te bestellen.
Hoe doen jullie dat? Waar bestellen jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:14

LadyMadonna schreef:
Via Ali, wel altijd advies aan de verkoper vragen voor welk formaat


Snap ik maar er zitten zoveel verkopers etc op Ali :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:47

LadyMadonna schreef:
Mijne komt van € 3,50 47% Off | HUACAN Photo Custom Diamant Schilderij Kruissteek Volledige Vierkante Foto van Strass DIY Diamant Mozaïek Diamant Borduurwerk Koop
https://s.click.aliexpress.com/e/ZGGRPJw


Hij opent de homepagina van Ali als ik op je link klik maar bedoel je deze linksboven?

Afbeelding


Anoniem

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:02

Ben ik de enige bij wie sommige steentjes regelmatig gewoon los zitten? Er is één specifieke die kan ik aandrukken wat ik wil maar blijft los wippen. Kan ik hier iets aan/tegen doen? Ben nog niet heel ver maar als ik continue bezig ben met steentjes aandrukken of ineens verdwenen steentjes vervangen gaat het lang duren denk ik :x
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 00:51

LadyMadonna schreef:
Met een föhn de onderkant van je canvas licht verwarmen (de lijm wordt hierdoor warm en ietwat vloeibaar). Vervolgens ga je er voorzichtig met ern deegroller over de steentjes (wel even een theedoek ofzo ertussen)


Ooh top bedankt! :D
-

Vanavond flink door gegaan had vandaag er meer tijd aan willen besteden maar zoals ik inmiddels gewend ben liep het weer even anders :P
Wel heel blij dat ik in ieder geval eindelijk eens bijna het bovenste strookje af heb, heb er telkens niet echt tijd voor gehad dus nu maar even extra lang door tot m'n vingers en rug er geen zin meer in hadden :P

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 21:07

Afbeelding

Ik ben helemaal happy! Mijn doel was om voor het eind van m'n vakantie een eerste stuk af te hebben, en het is gelukt ondanks dat elke dag dat ik er voor wou gaan zitten m'n planning veranderde middag met vriendin, middag m'n pc fixen met m'n vriend.
Dus vanaf hier rustig aan verder :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:52

Pepperrr schreef:
Annet_Dottie schreef:
[ [url=m/RKK80x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben helemaal happy! Mijn doel was om voor het eind van m'n vakantie een eerste stuk af te hebben, en het is gelukt ondanks dat elke dag dat ik er voor wou gaan zitten m'n planning veranderde middag met vriendin, middag m'n pc fixen met m'n vriend.
Dus vanaf hier rustig aan verder :D


Volgensmij wordt deze echt heel gaaf. Heb ik ook aan zitten twijfelen..


Ik hoop het ook echt! Wat een werk gaat er in zitten :P dit is mijn eerste..
Wat poedersuiker van jou tijger!! :(


Deugenietje schreef:
Annet_Dottie schreef:
[ [url=m/RKK80x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben helemaal happy! Mijn doel was om voor het eind van m'n vakantie een eerste stuk af te hebben, en het is gelukt ondanks dat elke dag dat ik er voor wou gaan zitten m'n planning veranderde middag met vriendin, middag m'n pc fixen met m'n vriend.
Dus vanaf hier rustig aan verder :D




WElke dier wordt dit?



Afbeelding
Dit word hem :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:21

Pepperrr schreef:
Klopt, er zitten heeeel veel uren in zo'n painting! Heb jij hem van ali, of ergens anders vandaan?


Ja dat valt nog best tegen _O- als ik kijk hoeveel uren er nu al in zo'n stukje zitten wat ik nu af heb :P Maar goed het is een begin en ik heb geen deadline dus ik ga gewoon rustig verder :D
Hij komt van Ali inderdaad! Ik miste nog steentjes kwam ik vrij laat achter, kreeg toen een tip van iemand om dat te checken of alles compleet was, 2 maand later ofzo dus die verkoper nog bericht dat ik 2 kleuren miste die had ik binnen 3 week nagestuurd in huis dus wel netjes :D

Anoniem

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:10

Nou ik heb de meest rare dag ooit vandaag, zou met nieuw werk starten maar dat gaat niet meer door.
Nog eventjes voor de dp gaan zitten maar met barstende koppijn alleen een klein stukje en randje gedaan, het randje doe ik vanaf nu met de pincet, vind ik toch makkelijker ofzo.
Toch even een wip-je :D
En nu dus toch meer tijd ervoor nu ik de komende tijd nog wel thuis zit dus hoop mooi verder te komen er mee :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:25

LadyMadonna schreef:
Annet_Dottie schreef:
Nou ik heb de meest rare dag ooit vandaag, zou met nieuw werk starten maar dat gaat niet meer door.
Nog eventjes voor de dp gaan zitten maar met barstende koppijn alleen een klein stukje en randje gedaan, het randje doe ik vanaf nu met de pincet, vind ik toch makkelijker ofzo.
Toch even een wip-je :D
En nu dus toch meer tijd ervoor nu ik de komende tijd nog wel thuis zit dus hoop mooi verder te komen er mee :D

[ [url=m/zJq7Or.jpg]Afbeelding[/url] ]


T is geen wedstrijd he ;)


Een wedstrijd? Hoe kom je daar nou bij :') ?
Ik heb het ding al bijna een jaar in huis en heb er nooit tijd voor gehad en wil er graag mee verder, dus des te meer tijd ik heb nu in de vakantie, des te verder kan ik even komen nu.
Heeft niks met een wedstrijd te maken, ik vind het toch gewoon leuk om te doen en 10 minuutjes bezig zijn kan ik niet dus dan zit ik wel gelijk een paar uur :')

Anoniem

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:42

Wel slecht van bol.com..
Snap best dat ze geen losse onderdelen opsturen maar zorg dan gewoon dat de boel compleet is en zo niet los het op.
Ik miste ook 2 kleuren met die van mij die ik van Ali heb en dat was gelijk opgelost, zonder problemen of gedoe had ik binnen 3 week de missende kleuren alsnog binnen.
Maar ik lees dat het als het goed is is opgelost dus dat is fijn!

Anoniem

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:46

Ik wil eigenlijk nog een diamond painting bestellen voor bij mijn vriend. Hij heeft zo z'n hobby waar hij zo een paar uur mee bezig is, en ik heb dat zelfde met diamond painting, ideaal dus om bij hem 1 neer te leggen als we ons vervelen dat we beide ons eigen ding kunnen doen.
Maar ik vind het zo moeilijk, welk formaat is nou goed, welke verkoper (ali) is nou goed, huacan ken ik zit ik al regelmatig tussen te kijken enz.
Wil er eigenlijk niet meer dan 15 euro nu aan kwijt zijn maar ben ook snel bang dat het met een kleine niet mooi word _O-

Oke dit klinkt alsof ik er heel erg om stress, dat is niet zo :+ Maar mocht iemand een tip/advies hebben, waar ik nu mee bezig ben is mijn eerste dus ik ben gewoon nog niet zo bekend :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:53

Dancyy schreef:
Hoe groter hoe mooier, hoe meer details hoe groter je hem moet nemen.

Kijk ook even bij de reviews of er foto's bij zitten, dan kan je ook goed zien hoe groot je hem ongeveer moet nemen.


Ja ik weet het maar helaas betekent groot vaak ook duurder, en gezien ik geen studiefinanciering meer krijg en mijn nieuwe baan niet door gegaan is moet ik in ieder geval deze maand even een beetje rustig aan doen met geld dus wil ik liever een iets kleinere bestellen. Ik heb nu een 40x50.

Anoniem

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 23:20

Nou ik heb eindelijk een keuze gemaakt en deze besteld :D
Heb iets met super kleurrijke paintings volgens mij :P ben benieuwd hoe lang het duurt, lees bij deze verkoper veel recensies dat het snel ging dus ben benieuwd.
Ideaal voor straks in de herfst/winter bij m'n vriend :D

Afbeelding

Anoniem

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:36

Haha toevallig! 40x40 heb ik hem besteld. Kennisje van me had hem ook gemaakt in 30x30 die vond ik ook mooi maar kleuren kwamen niet zo mooi over door t formaat dus zij raadde ook groter aan.
Bij de recensies enzo bij deze stonden ook wel veel foto's van de verschillende formaten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:55

Xanthippe schreef:
Over die poes heb ik ook al een paar keer gedacht om 'm te kopen.
Kan iemand een foto maken van het afgewerkte product?


Even uit de reviews screenshot gemaakt.

Afbeelding
20x20

Afbeelding
45x45

Afbeelding
30x30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 20:07

xRoossie95 schreef:
Oeh wat veel zwart heb jij :')
ben zelf maar even aan een andere begonnen
[ [url=m/HDbsVk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Aahh cool de poes versie van die ik ook maak (de leeuw), heb ik ook over getwijfeld :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JitskeJeldau en 60 bezoekers