[Info] Diamond painting, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 18:24

Dancyy schreef:
Die koffer vind ik niet handig, de potjes moet je losdraaien en zo kan je dekseltjes per ongeluk verwisselen enzo.

Ik heb 2 van deze bakjes en dan gewoon genummerd van 1 tot 58, dan hoef je niet bij elke painting nieuwe tekens te schrijven. Volgende painting heeft alleen 60 kleuren, dus net 2 vakjes te weinig _O- dekseltjes zitten gewoon vast en klik je weer dicht. Als je een painting hebt met minder kleurtjes kan je 1 bakje gebruiken ipv 2, scheelt weer ruimte. Gaan 5 kleine zakjes in 1 zo'n vakje. 2 euro per doos ongeveer, scheelt ook nog wel vergeleken met die koffer.
Kan vanmiddag wel even een foto van de mijne maken.
[ [url=m/WtvdnD.png]Afbeelding[/url] ]

Eerste paar paintings heb ik gewoon met van die ziplock zakjes gedaan. Daar bewaar ik nu de steentjes in die ik over houd :)


Die is wel erg handig idd! Waar heb je die gehaald?
Heb nu 2 bakken bij de action gehaald. 2 verschillende, want van beide waren er nog maar 1 :')

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 18:27


Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 18:30

Of bij de xenos, maar dan hebben ze een kleurtje
https://www.xenos.nl/pillendoosje-diverse-kleuren

Persoonlijk vind ik losse potjes met een schroefdeksel veel prettiger werken.
Van verwisselen van deksel heb ik geen last, heb maar 1 potje tegelijkertijd open.

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 18:33

Pepperrr schreef:
Dancyy schreef:
Die koffer vind ik niet handig, de potjes moet je losdraaien en zo kan je dekseltjes per ongeluk verwisselen enzo.

Ik heb 2 van deze bakjes en dan gewoon genummerd van 1 tot 58, dan hoef je niet bij elke painting nieuwe tekens te schrijven. Volgende painting heeft alleen 60 kleuren, dus net 2 vakjes te weinig _O- dekseltjes zitten gewoon vast en klik je weer dicht. Als je een painting hebt met minder kleurtjes kan je 1 bakje gebruiken ipv 2, scheelt weer ruimte. Gaan 5 kleine zakjes in 1 zo'n vakje. 2 euro per doos ongeveer, scheelt ook nog wel vergeleken met die koffer.
Kan vanmiddag wel even een foto van de mijne maken.
[ [url=m/WtvdnD.png]Afbeelding[/url] ]

Eerste paar paintings heb ik gewoon met van die ziplock zakjes gedaan. Daar bewaar ik nu de steentjes in die ik over houd :)


Die is wel erg handig idd! Waar heb je die gehaald?
Heb nu 2 bakken bij de action gehaald. 2 verschillende, want van beide waren er nog maar 1 :')

Zijn inderdaad gewoon van Ali.

Pillendoosje van de action ook nog even gehad, maar die kan je niet scheef houden want dan gaan de kleuren door elkaar, dus steeds met een lepel steentjes eruit vissen. Vond ik teveel moeite :')

Vanavond even deze painting af maken en nieuwe klaar zetten, dan zal ik nog even een foto van de bakjes sturen.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:16

Ik ben helemaal van bakjes afgestapt, ik gebruik nu ziplock zakjes

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:13

Vind ziplockzakjes ook prima werken :j

Hij is af!
Afbeelding

Volgende ligt klaar. Dit zijn mijn bakjes:
Afbeelding

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:22

Wat een gigaplaat is die boeddha :wow: Erg mooi geworden!
En die zebra is ook mooi met dat rode gras zo.

Ik heb vandaag mijn allereerste painting binnen gekregen en ben er vanavond aan begonnen. Ik las hier al een tijdje mee. Maar ik had me nog niet gerealiseerd dat die steentjes zo ieniemienie piepklein zijn :roll:

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:23

Veel plezier!

Marjo

Berichten: 37225
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 00:08

Ik ben ook weer een stukje verder maar wat gaat dit traag zeg...
Afbeelding

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:58

Pepperrr schreef:
Ik wil eigenlijk zo'n opbergbox kopen. Word gek van de zakjes en losse steentjes overal. Iemand een aanrader? Liefst niet al te duur..


ze hebben bij de action van die pillendoosjes
die kreeg ik toen aangeraden via hier.
werkt top & niet duur

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:36


Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:04

Ik gebruik ook dezelfde als op de foto van Danccy.
Heb eens een doosje geprobeerd om schroefjes in te sorteren, maar daar kwamen ze ook allemaal door elkaar, de onderkanten van de tussenschotten kwamen niet helemaal tot op de bodem.
Begin dan maar weer uit te sorteren 8)7

Ik heb van de mijne trouwens nog maar 2 kleuren te gaan, denk geen 50 steentjes meer, maar door een zieke vriend en 2 kleine kindjes, lukt het me gewoon niet. Met inkaderen inbegrepen, heb ik echt nog maar minder dan een halfuur werk. -O-

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:28

Afbeelding

Hier zie je een deel van mijn bakjes.
Komen van de bouwmarkt en sluiten met 1 deksel.
Ik weet dat veel mensen het te eng vinden met die losse bakjes, maar het is bij mij altijd goed gegaan ondanks wilde kittens enzo.

[ gaat hout zoeken om het af te kloppen. ]

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:06

bora schreef:
Ik heb zo'n pillendoosje van de action geprobeerd maar had regelmatig dat de steentjes door elkaar zaten

Hier ook :j en leeg gooien kon eigenlijk ook niet.

Ik ben weer begonnen

Afbeelding

Doek is trouwens ook heel mooi licht en helder

Afbeelding

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:17

Wat een mooie zijn er weer gemaakt. De zebra, wow heel gaaf. En die katten die wil ik ook nog eens maken. Daarvan zijn ook veel verschillende hè?
Ik heb van de Ali kleine bakjes. Een soort tic tac doosjes. Maar eigenlijk vind ik de zip zakjes het handigst. Ik heb er weer een afgemaakt vandaag. :))
Afbeelding

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:34

Dit is echt keileuk zeg *D Ik heb de volgende ook al besteld :o Nog een 50x40 van onze andere hond.
Afbeelding

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 22:54

Oeh die dikke dame op de wc, errug leuk!! Ik wacht met smart op de mijne (alleen dsn donkerblauwe jurk).
Inmiddels ben ik thuis met een 40 x 50 bezig en op t werk heb ik een 30 x 30 liggen. Tis vakantie tijd, dus erg rustig en dan duren de dagen best lang....
Ik heb er voor thuis nog een 40 x 50 achter de hand en voor op het werk heb ik vandaag nog een 30 x 30 binnen gekregen achter de hand. Ik moet er nu nog 6 binnen krijgen en ik vind ze (biina) allemaal zo onwijs leuk! Vermoed dat ik ze binnen no time af heb :o

Ben er nog niet goed uit wat ik leuker vind, ronde of vierkante steentjes.. rind is makkelijk leggen, maar vierkant geeft een wat mooier resultaat als je er dichterbij gaat staan .

xRoossie95

Berichten: 1373
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 09:27

Xantha schreef:
Wat een mooie zijn er weer gemaakt. De zebra, wow heel gaaf. En die katten die wil ik ook nog eens maken. Daarvan zijn ook veel verschillende hè?
Ik heb van de Ali kleine bakjes. Een soort tic tac doosjes. Maar eigenlijk vind ik de zip zakjes het handigst. Ik heb er weer een afgemaakt vandaag. :))
[ [url=m/wltOZt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super leuk die!! :j

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 00:29

Xanthippe schreef:
Ik heb van de mijne trouwens nog maar 2 kleuren te gaan, denk geen 50 steentjes meer, maar door een zieke vriend en 2 kleine kindjes, lukt het me gewoon niet. Met inkaderen inbegrepen, heb ik echt nog maar minder dan een halfuur werk. -O-


Ja, eindelijk!


Afbeelding

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 11:06

Die is ook erg mooi!!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 11:20

Heb idd bakjes bij de action gehaald, maar denk dat ik nog andere bestel bij ali :)

Gave platen die hier voorbij komen!

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 20:43

Afbeelding

Afbeelding

Deze heb ik donderdagochtend gehaald op de markt en een beginnetje mee gemaakt. Deze doe ik wel rij voor rij.

Ben daarnaast nog met een 30 x 30 bezig om het leuk te houden, want zon grote lijkt geen eind aan te komen en met een 30 x 30 zo tussendoor krijg je er nog eens 1 af

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:13

Ze zijn allelmaal zo leuk!! <3 Ik heb weer een nieuwe besteld.had hem al maar de steentjes waren door elkaar geraakt. Iemand had mijn bewaardoos ondersteboven weggelegd. _-:(
Heb nog geprobeerd ze uit te zoeken maar sommige kleuren lijken zoveel op elkaar. Heb het maar weggegooid. -O-



Dit is hem <3

Afbeelding

xRoossie95

Berichten: 1373
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:18

Ahhh, balen zeg Xantha!!

Zelf dit weekend onder het genot van mn serie weer lekker stukje doorgewerkt :j Zo houd ik het toch een stuk langer uit dan wanneer ik er niks naast heb haha

Afbeelding

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:10

Bijna op de helft. :)
Ik doe het ook meestal als de tv aan staat!