Heaven voor het eerst op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Heavenmyshet

Heaven voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 21:43

Hallo! Mag ik aan jullie mijn super lieve, leuke, stoere, eigenwijze maar ook grappige shetlandertje Heaven voorstellen? Ze is afgelopen april net 1 jaar geworden en ik heb al onwijs veel met haar beleeft!

27/04/14 liep ik even naar stal om te kijken of de mama van heaven al uiers had, ze lag in de stal wat ze normaal nooit doet, maar opdat moment dacht ik niet aan dat ze zou bevallen ofzo want ze ging direct staan toen ik er was. Eventjes mee naar buiten genomen maar geen uiers... naja, misschien morgen dacht ik, dus maar weer terug in stal gezet. Eenmaal in de stal ging ze direct weer liggen en ja hoor, niet veel later (denk maar aan 10 sec) kwam het vruchtwater er uit! Oh my god.. dacht ik, dan word het veulen geboren!! Soms duurt het nog wel een paar uur maar toch wou ik blijven, wilde immers niks missen! 5 minuten later lag er al een prachtig, klein donker veulentje bij! En zo heb ik dus Heaven zien geboren, wat nou als ik niet naar stal was gegaan? Dan had ik dit niet meegemaakt...!

(sorry, door het uploaden is de kwaliteit nog meer achter uit gegaan :'( )

Afbeelding
het is onduidelijk, het was al donker en ik had een mobieltje mee, natuurlijk zonder flits..

Afbeelding
de volgende ochtend stond het veulentje! En ja, misschien weer wat onduidelijk deze foto,
maar deze vond ik wel even leuk om te plaatsen!

Het geslacht was nog niet bekend, dus gingen we daar eens even naar kijken, we hoopten op een merrie veulen, want aan een hengstje hebben we niet zo veel, en ja hoor! Een merrie! Ook een super cute halstertje besteld, en toen die er was ook meteen opgedaan, eerst super lastig, tja.. ze kende het ook nog niet he :) een paar dagen later ook geprobeert door de wei te lopen, ook lastig in het begin, maar het ging steeds beter! Er moest ook nog een naam komen... henriëtte, hester, hista.... uiteindelijk toch voor de naam Heaven gekozen, niet per sé om de betekenis, maar gewoon omdat ik het wel leuk vond.

Afbeelding
Echt, wat een leuk en ontzettend nieuwschierig beestje!

Afbeelding
Ze was vrij 'tam' en na een maandje of 2 was borstelen en alles niet meer zo spannend, samen met mn nichtje een keer een soort van dekentje gemaakt wat eerst super eng was, maar... stiekem toch ook wel lekker warm!

de weken daarna gingen mega vlug, lekker wandelen samen met mama erbij, af en toe zonder mama proberen, en verder lekker knuffelen! Mijn mobiel is helaas stuk geweest en heeft zeer mooie foto's helaas verwijderd.. heel erg jammer :(

Afbeelding
En toen... toen werd het halster te klein haha, een teken dat ze goed groeide dus!

Afbeelding
altijd tijd voor een knuffel <3

de herfst naderde en dat betekende dat er een nog dikker vachtje op kwam, een zachte teddybeer, maar echt mooi vind ik het zelf niet haha :)
Afbeelding
^teddybeertje :)

Afbeelding
jaja... gek doen, druk zijn, dat is nou echt heaventje! :P

Afbeelding
Zoals ik net al vertelde houd heaven van lekker verzorgt te worden, dus met kerst een heuse kerst outfit voor de dame!

ik ontdekte ook een ander talent van heaven...
Afbeelding
springen kan ze super goed en vind ze ook zeer leuk! Dit doe ik niet zo vaak omdat ze eigenlijk nog te jong is om echt te springen. Maar geef toe, het ziet er niet slecht uit :)

Afbeelding
Toen kwam haar eerste winter! Dat vond ze ge-wel-dig! Alles in 1x een andere kleur haha

Afbeelding
mn kleine meid al bijna 1 jaar! Wat was dit jaar toch om gevlogen.... en wat een pret hebben wij 2tjes toch gehad!!

Ik ben sinds een tijdje begonnen met vrijheidsdressuur wat ze ook super leuk vind!
Afbeelding
Op het blok! Nouja, een boomstam met een plank er overheen getimmert...
Afbeelding
steigeren! Het tofste trucje vind ik... ook kent ze jambette, spagaat en we zijn bezig met het compliment. Als heaven dat ook kan gaan we proberen te liggen op commando, maar dat duurt nog wel even denk ik :)

Afbeelding
Lekker rennen na een vrijheidsdressuur training!

Afbeelding
de meest recente foto!
En? Wat vinden jullie van mn lieve mini? Ik ben van plan om deze zomer nog een keer een fotoshoot te maken met echt mooie en duidelijke foto's! Doen of niet doen?

Groetjes van mij en hoefjes van heaven en natuurlijk ook heaven's mama :)

Jumpingnick

Re: Heaven voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:16

Wat een doetje :)

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:07

wat een schatje!

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:11

Wat lief!

janex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:06

wat een leukie ! veel plezier met haar!

marlouv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:18

awh wat schattig!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:26

Zó, das pas echt een teddybeertje 's winters! Lief dingetje hoor :)
Wees je wel zuinig op dr? Een ponytje van deze leeftijd moet je eigenlijk niet veel meer willen leren dan het veulen abc. Het is echt nog een peutertje en de dingen die ze nu leert zijn al wel middelbare school opdrachten! Doe maar lekker rustig aan met dr, geef haar nu de tijd om goed te groeien want dat kost veel energie. Deze kleintjes worden vaak oud, dus nog genoeg tijd om haar van alles aan te leren!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:36

Ik sluit dit topic omdat het is gestart door een SA.