weekje ponyhof, zon zee en genieten!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marloes12345

weekje ponyhof, zon zee en genieten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 12:25

afgelopen week ben ik op ponykamp geweest bij het ponyhof. we hadden heerlijk weer en een super gezellige kamer! kortom we hebben een geweldige week gehad. hierbij het foto verslag van deze geweldige week:

zondag 13/07/2014
na het lange wachten was het dan eindelijk zover de dag van ponykamp was aangebroken. na de hele dag te hebben gehyperd en een 2 uur durende auto tocht kwamen we dan eindelijk aan. spullen en fiets uit de auto gehaald en nog even gewacht op mijn nichtje en onze vrienden en toen konden we ons gaan aanmelden. heel grappig herkende een van de leiding me nog van vorig jaar. we mochten in de tweede slaapkamer links. maar het bleek dat wij met zn drieen op een kamer lagen maar dat onze vierde driendin op een andere kamer lag gelukkig kon er wat geruild worden en lagen we toch met zijn vieren en drie andere meisjes waar we ook snel vriendschap mee sloten. hierna gingen we ons voorstellen en een rondje langs de paarden maken. ik herkende nog een heel aantal paardjes! hierna direct eten. tijdens het eten kwam er een leiding langs om te vragen op wie je wilde rijden en ze had onthouden dat ik helemaal gek was van blondie en daarom mocht ik op haar en ik was helemaal blij. na het eten de ponys uit de wei halen en poetsen en opzadelen en daarna kon de les beginnen. ik vond het heel erg leuk om weer eens op Blondie te rijden. toen alle groepen gereden hadden gingen we boven singstar spelen. we hadden veel plezier ookal wilde we niet zingen (dit wilde we de mensheid niet aandoen :P)
Afbeelding
na het spelen van singstar mochten we kiezen op wie we de strandrit wilde rijden. blondie was jammer genoeg al weg. maar vorig jaar wilde ik ook graag een keertje op bo maar ze was elke keer bezet en later liep ze niet goed dus kon ik niet op haar. dus vroeg ik voorzichtig of ik op bo kon en het kon! wanneer je een paardje had moest je naar de kamer en je omkleden. we waren snel omgekleed maar moesten nog een hoop bij kletsen dus toen de leiding het licht uit kwam doen waren we nog lang niet klaar en gingen we nog lekker door maar na drie waarschuwingen werden we dan toch maar stil aangezien het dreigement kwam dat we anders niet mee mochten op strandrit.

maandag 14/07/2014
onze kamer werd alweer vroeg wakker en om half zeven kwam de leiding zeggen dat we wakker moesten worden en moesten gaan omkleden voor het ontbijt maar wij waren al lang wakker. even later aan het ontbijt kregen we te horen dat we de eerste groep waren en we dus om half acht moesten vertrekken. dus snel gegeten en de paardjes gehaald, gepoetst en opgezadeld en toen gingen we op pad. op het strand gingen we eerst foto's maken en later nog over het strand crossen en door het water. en bo is gek op water dus ik was heel erg nat :D
Afbeelding
Afbeelding
later reden we nog door de duinen. we galoppeerde over een grindpat met aan weerszijde prikkeldraad. er lag een ballon op de grond en alle pony's gingen er braaf langs ik zat als een na achterste met alleen een begeleiding achter me en jammer genoeg schrok bo zo erg van de ballon dat ze aan de ene kant het prikkeldraad in sprong, waardoor ze van schrik nog een paar sprongen maakte waardoor ik er aan de andere kant bij het prikkeldraad afviel. mijn elleboog was in het prikkeldraad gekomen en mijn rug deed zeer maar ik stond op en liep naar de achter leiding die een stukje verderop van haar paard was afgesprongen de rest van de pony's waren nog een stuk verder gereden omdat ze niet konden stoppen en zij hadden bo ook gevangen. het eerste wat ik aan de leiding vroeg was hoe gaat het met bo want ik was echt heel erg bang dat ze wat had. gelukkig had ze op een schrammetje na niks. ik bloedde wel heel erg uit mijn arm een had een nare schaafwond op mijn rug maar ik klom er weer op en heb gewoon terug gereden naar het ponyhof (de leidingen vonden me heel dapper omdat ik geen traan gelaten heb en niet gezeurd heb dat het pijn deed :D ) terug op het ponyhof heb ik eerst bo afgezadeld en na verzorgd en daarna naar de wei gebracht. toen ik daar klaar mee was moest ik mee met de leiding en hebben ze de wond op mijn arm en de schaafplekken op mijn rug schoon gemaakt. er is nog over gesproken om mijn arm te laten hechten maar dit vond ik niet nodig. toen alles klaar was en er een pleister op mijn arm gedaan was gingen we lunchen. en oeh ik merkte dat ik toch al aardig wat spierpijn kreeg. smiddags deden we eerst het stoelenspel. hieraan heb ik niet meeegedaan aangezien mijn arm en rug toch wel erg pijn deden maar ik heb gezellig zitten kijken en het was hilarisch! daarna hadden we een pimp je pony wedstrijd (was ik wel blij mee even niet op het paard) wij hadden met zijn vieren de paarden babbel (die een beetje ziekjes was waardoor we hem niet mochten wassen en daardoor nog een paardje erbij moesten nemen) en dios. ze genoten zichtbaar van alle aandacht en de snoepjes :P we hebben uiteindelijk rock pony's van ze gemaakt :D
Afbeelding
(het oornetje was eraf geschoven. dit is na de foto direct goed gedaan!)
na de wedstrijd was het alweer tijd om te gaan eten. na het eten werden er een aantal ponys gehaald en mochten we elke 5 minuten doorwisselen om vrij te rijden zonder zadel. ik heb de tweede ronde op cost gezeten, maar jammer genoeg deed het toch wel veel pijn en ging ik niet meer rijden. dus heb ik zitten kijken. het was alleen redelijk koud en ik had het heel erg koud dus vroeg ik op een gegeven moment aan een leiding of ik misschien vast naar de slaapkamer mocht om te gaan douchen en opwarmen maar dat mocht niet. na nog een tijdje te hebben gekeken kwam er een andere leiding terug van de strandrit en die zag mij daar zitten en vroeg of het wel ging en ik vertelde haar dat mijn rug heel erg pijn deed en ik het heel erg koud had van haar moest ik toen onder een warme douch gaan staan en mocht ik gelukkig naar de slaapkamer :D na te hebben gedoucht ben ik op de kamer gebleven samen met mijn kamer genoten we hadden geen zin in singstar. heel veel gekletst! uiteindelijk moesten we gaan slapen en we waren sneller stil dan de vorige nacht.

dinsdag 15/07/2014
vandaag mochten we uitslapen maar onze kamer was al redelijk vroeg wakker. ik merkte meteen dat ik aardig spierpijn in mijn rug had :( om kwart voor negen zaten we aan het ontbijt en daarna gingen we spelletjes doen met de paarden zonder zadel. ik deed niet mee de pijn in me rug hield me toch wel tegen. gelukkig zat ik niet alleen te kijken want mijn nichtje deed ook niet mee want ze voelde zich niet zo lekker. dus hebben wij ons goed vermaakt met onze swaggertruien en een Duitse man die probeerde in het Nederlands een proces-verbaal te lezen XD! na de spelletjes nog geholpen met het naar de wei brengen van de ponys. en daarna was het alweer tijd om te gaan lunchen. na de lunch mocht je kiezen voor een uur les of voor een uur vrijrijden. ik koos voor het vrijrijden. en mocht weer op Blondie! blondie liep ookal in de les voor mijn uur en ze liep zonder zadel dus heb ik mijn uur ook maar zonder zadel gereden gelukkig zat blondie heel erg lekker en had ik bijna geen last van mijn rug :D
Afbeelding
toen iedereen had gereden was het alweer tijd om te gaan eten. na het eten keken we de film spirit en wat blijf ik dat toch een mooie film vinden. ook zat er een vogeltje in ons kamphuis binnen. deze heeft gelukkig de weg eruit weer kunnen vinden! na de film gingen we nog doorwissel vrijrijden. hier zat ik weer op costa en het was heel erg leuk. daarna de paardjes weer naar de wei en mochten wij weer paardjes kiezen voor de strandrit. ik mocht als eerste kiezen omdat ik eraf gevallen was en koos blondie :D hierna naar de slaapkamer. we mochten nog even kletsen maar ik was heel erg stil ik had een appje gekregen dat mijn verzorgpony werd ingeslapen en wilde eigenlijk naar huis. later heel erg moeten huilen en met de leiding afgesproken dat ik iniedergeval tot morgen zou blijven. en toen brak de nacht aan het werd stil in de kamer maar ik kon niet slapen mijn verzorgpony spookte door mijn hoofd.

woensdag 16/07/2014
na een slapeloze nacht werden we weer wakker gemaakt om te gaan ontbijten en daarna op strandrit te gaan deze keer hoefde we pas later weg dus dachten we minder gehaast maar we moesten corveeën en moesten we als nog haasten. dus snel blondie gehaald, gepoetst en op gezadeld en we konden op pad. de strandrit was heel erg leuk en mijn heimwee ging voor een groot deel weg :D
Afbeelding
na de strandrit was het alweer tijd om te gaan lunchen. en het werd heel erg warm weer. we kregen te horen dat we zonder zadel les hadden. wij moesten wel nog wachten want er waren nog groepen voor ons. toen wij moesten rijden was het heel erg warm en we reden in de binnenbak dus we deden het heel erg rustig aan. ik reed op saartje een dik paard wat heel erg lief is maar wat alleen niet zo goed in de bak kan galopperen wat dus voor grappige momenten zorgde. maar verder vond ze echt alles goed (zie foto :P )
Afbeelding
hierna weer lekker naar de wei gebracht en na wat chil tijd was het alweer vroeg tijd voor het eten want we gingen een avondje uit naar het carrousel in vlissingen een speelhal. we speelde allemaal spelletjes waarmee je tickets kon winnen en hiermee kon je prijzen kopen. aan het einde mochten we allemaal van het carrousel de kamelenrace spelen. ik snapte het spelletje niet en verloor de eerste twee rondjes ik was elke keer twaalfde van de twaalf. het derde rondje zat ik alleen maar te praten met mijn vriendin en niet echt serieus mee te doen. de omroeper zegt opeens die nummer negen die gaat wel heel hard zou die met twee balletjes aan het spelen zijn? ik dacht nou dat is fijn voor nummer negen, totdat ik me bedacht dat ik nummer negen was. en ik had uiteindelijk gewonnen en won een leuke sleutelhanger :D
hierna nog een groepsfoto gemaakt en weer terug met de bus naar het ponyhof
Afbeelding
op het ponyhof moesten we meteen naar de slaapkamers en wij sliepen als eerste :D

donderdag 17/07/2014
we werden smorgens wakker gemaakt en ik was een beetje misselijk. ik dacht dat komt vast doordat ik de laatste dagen niet zo goed heb geslapen. ik zei niks tegen de andere en ging gewoon mee naar het ontbijt. hier heb ik alleen maar een glaasje water gedronken (dom dom dom het was een hele warme dag!) hierna mochten we weer kiezen tussen les en vrijrijden. ik ging vrijrijden en mocht op magnum rijden. het rijden was erg leuk alleen wel heel erg warm.
Afbeelding
toen we nog een kwartier te rijden hadden werd ik heel erg misselijk en vroeg ik of ik even naar de wc mocht (wat ik normaal nooit doe als ik op het paard zit) en moest op de wc overgeven. maar ik wilde nog steeds niks zeggen dus weer opgestapt en verder gereden. na het rijden moest magnum nog een keertje en hielp ik mijn nichtje en de andere afzadelen. we brachten de ponys naar de wei en toen werd ik helemaal niet lekker iedereen liep veel harder dan ik en ik werd heel erg duizelig. ik riep dat ze moesten wachten omdat het niet goed ging en ze kwamen snel naar me toe. ook was daar snel een leiding. ik moest direct via de schaduw naar het kamphuis en iets gaan drinken! ik was echt bijna aan het flauwvallen. in het kamphuis kreeg ik water maar het ging alleen maar slechter dus hebben ze weer de leiding gehaald en moest ik cola drinken en chocolade eten om suikers binnen te krijgen jammer genoeg vind ik beide erg vies ( jaja ik lust geen chocolade :P ) toen ik dit op had hebben ze me naar bed gebracht en ben ik heel snel in slaap gevallen.uiteindelijk werd ik tijdens de lunch wakker gemaakt door mijn kamer genootjes dat ik mee moest gaan lunchen. ik wilde niet maar ben toch maar mee gelopen en daar als een zombie (door omstanders vermeld :P ) gaan zitten. toen kwam de leiding boven en die werd een beetje boos op mijn kamer genoten want zij had mij expres laten liggen. ik mocht weer terug naar de slaapkamer en moest heel erg overgeven. ik kreeg een aspirine en een nieuwe vriend genaamd piet de emmer :( en ik viel al snel weer inslaap. toen ik even later werd wakker gemaakt door de leiding voelde ik me al wat beter. we zouden gaan springen en ze vroegen of ik mee wilde doen. ik wilde het heel erg graag proberen. ik mocht op blondie! dus blondie uit de wei gehaald maar ik moest van de begeleiding eerst nog gaan eten dus iemand anders voor mij opgezadeld en ging een leiding met me mee om te controleren of ik wel echt at. toen ik klaar was snel naar de bak waar blondie al stond te wachten. ik heb bijna de hele les gesprongen maar op het einde ging het niet meer en ben ik terug naar bed gegaan.
Afbeelding
(let niet op mijn zieke hoofd :P )
na de rest van de middag en een deel van de avond te hebben geslapen en wat paracetamol verder voelde ik me beter. we gingen naar het strand voor een fotoshoot met de pony's en ik wilde graag mee dus me op mijn fiets gehesen en meegegaan. hier zijn mooie foto's van gekomen.
met mijn nichtje op vanny
Afbeelding
en alleen op mango
Afbeelding
hierna terug naar het ponyhof met de fiets maar we hadden twee fietsen over dus fietste de twee leidingen op de fiets met twee fietsen maar dit kon de ene leiding niet dus heb ik het gedaan (yay voor goede daad *\o/* ) terug op het ponykamp als eerste de douch onder gegaan en in bed gaan liggen het ging toch niet zo goed met me ik had heel erg buikpijn en was nog steeds zo misselijk. uiteindelijk kwam er weer een leiding en moest ik heel veel gaan drinken en een boterham gaan eten omdat ik nauwelijks had gegeten en gedronken. door hoestbuien begon ik ook nog heel erg te hyperventileren en daardoor zijn we bijna de halve nacht bezig geweest voor ik rustig kon slapen (nog excuses aan de leiding :o )

vrijdag 18/07/2014
bij het wakker worden ging het nog steeds niet goed en mocht ik niet mee op strandrit. ik kreggen een boterham die opgegeten moest worden en een asperine. hierna ging iedereen op strandrit en was ik helemaal alleen. ik had veel geslapen want het was heerlijk rustig. af en toe kwam er wel iemand van het andere kamp kijken hoe het met me ging maa verder heb ik heerlijk kunnen slapen en hier knapte ik heel erg van op. toen iedereen terug was ben ik dan ook gewoon mee gaan lunchen en na de lunch gingen we naar het strand. ik voelde me goed genoeg dus lekker mee gegaan. het was heel erg warm en iedereen ging zwemmen. jammer genoeg mocht ik niet zwemmen (ik was 10 dagen voor kamp aan mijn teen geopereerd) later zijn we nog met een paar meiden een zand kasteel gaan bouwen wat erg grappig was XD
vlak voor we weg gingen nog een groepsfoto gemaakt.
Afbeelding
hierna weer teug gefietst naar het ponyhof en maar een beetje binnen gechilt want het was buiten heel erg warm en wat verzonnen voor de bonte avond. we gingen lollyfantje en een driebeensrace doen. maar eerst gingen we eten. ik werd verplicht om te eten en te drinken. anders mocht ik niet meedoen aan de stoelendans te paard. dus maar gegeten. en daarna deden we zonder zadel stoelendans. ik moest op de kleine spikkel ik vond het een beetje zielig maar de leiding zei dat het makkelijk kon. ik heb wel heel hard gelachen want wat was spikkel ondeugend. hij was zo de bak uitgerend met mij erop XD hij rende er ook weer met zijn oortjes naar voren in :P maar we hebben uiteindelijk wel gewonnen :D
hierna was het tijd voor de bonte avond waar we veel plezier hadden en later nog de disco. hierna mochten we kiezen op wie we de laatste staprit wilde rijden ik mocht zonder zadel op blondie :D
hierna naar bed want het was al best wel laat.

zaterdag 19/07/2014
het was alweer de laatste dag. bij het wakker worden bijna uit bed gevallen dus met een lach wakker geworden :D . aan het ontbijt was bijna iedereen stil het zat er al bijna op. na het ontbijt opruimen en inpakken en later moesten we nog een klusje doen bijna iedereen moest poepscheppen op de wei maar ik en een vriendin mochten vegen en hier waren we zo mee klaar :D daarna de paardjes halen hoofdstel indoen bij blondie en op pad
Afbeelding
veel sneller dan ik wilde waren we alweer bij het ponyhof en stonden alle ouders er alweer. blondie afgezadeld en naar de wei gebracht en nog naar de kantine gegaan om iets te drinken en hebben we nog een foto gemaakt met onze kamer die heel erg hecht was geworden
Afbeelding
hierna was het toch echt tijd voor het afscheid. na een hoop knuffels en een paar tranen de auto ingepakt fiets op de auto en moesten we vertrekken.
ik heb echt een geweldige week gehad en wil iedereen die deze week heeft mogelijk gemaakt bedanken!

respect als je het hebt gelezen een reacties zou ik heel erg leuk vinden *\o/*

paardenfann

Re: weekje ponyhof, zon zee en genieten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:32

pfoe heb het het helemaal gelezen, het klinkt erg leuk jammer dat je je ziek voelde :(

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:39

Ja jammer dat je ziek was

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:42

wij wonen bijna naast de pony hof , maar het is zo leuk al die foto's te zien en het plezier wat er af spat bij deze foto's. *\o/*

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:44

Ziet er leuk uit op de foto´s en inderdaad jammer dat je ziek was.

Mijn ouders stonden daar een keer met de caravan en ik ben toen ook 2 avonden alleen naar het strand gegaan. Ik reed op Storm. (kruising fries?)
Was erg leuk. :)

marloes12345

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 12:46

bedankt allemaal voor de reacties!! het was heel erg leuk en het was ook heel erg balen dat ik een beetje ziek was!
@janneke_S
ik ken storm niet zo goed hij is jammer genoeg weg bij het ponyhof!

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:54

Super leuk weekje heb je gehad zeg <3
En jammer dat je je eigen zo ziek voelde en dat je niet kon zwemmen! En leuke foto's en blondie is zo'n schatje!! <3 *D

xknurrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:25

Ziet er leuk uit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:38

Gave foto's, jammer van je val en dat je ziek was. Gelukkig nog wel de leukste dingen mee kunnen doen!

marloes12345

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 15:41

heel erg bedankt voor de reacties! inderdaad heb ik bijna alle leuke dingen mee kunnen doen.
(en ben ik zo ook onder een klusje uit kunnen komen :P)