Welke laptop: Sims 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jolynne

Welke laptop: Sims 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-26 21:49

Hi,

Mijn huidige laptop (Hp 15-bs055nb) is na 9 jaar tijd aan vervanging.

Belangrijk is dat het probleemloos Sims 3 aan moet kunnen om te spelen. :D

Graag budgetvriendelijke laptops aanbieden die onder de +-€1200 zitten.

Yenni

Re: Welke laptop: Sims 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 22:11

Ik volg even!

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 23:52

De sims 3 draait op niets probleemloos, *D . Ik denk dat de meeste geschikt zijn, alles is tegenwoordig relatief beter dan 15 jaar terug. Ik heb een game pc en kan niet zeggen dat het beter draait dan op mijn toen oude hp\acer laptops. Qua presetaties kun je kijken naar smooth patch en nraas mods, mocht je dat nog niet doen. Je hardware ook laten herkennen, mocht je een nieuwere laptop aanschaffen. Ik zou gewoon iets boven de aanbevolen specs zitten en even ''can i run it'' checken, meer kun je denk ik niet doen. (speel hier ook actief, met de aanpassingen loopt het goed (genoeg).

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.
Mijn paard heeft een snor.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 00:00

Wat een onzin. Er staan hier twee watergekoelde game pc’s die beide de Sims 3 probleemloos draaien.

MaartjeLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 00:14

Tazzey schreef:
Wat een onzin. Er staan hier twee watergekoelde game pc’s die beide de Sims 3 probleemloos draaien.

Ook isla paradiso? Daar heeft zelfs mijn bakbeestje moeite mee :=

Ik verkoop nieuwe paardenspullen met hoge kortingen! Kijk op Bokt Markt of marktplaats :)
https://www.marktplaats.nl/u/maartje/46235352/

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 00:17

Ja, geen enkele moeite. In beide gevallen draaien processoren en GPU’s op lage belasting en de temperatuur komt niet boven de 60 graden uit.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 07:41

Ik zeg het gewoon voor ts om er rekening mee te houden. Dat beter systeem niet gelijk 60+ fps is de gehele tijd. Routes zijn in veel werelden gewoon slecht en optimaliseren voor een open wereld is nooit gedaan. Het draait hier prima,(rtx3070) maar dat kan ook met een minder systeem. Hoeft ze niet 1200 voor uit te geven

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.
Mijn paard heeft een snor.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 09:33

De opmerking van Anastasia is wel terecht i.m.o. Sims 3 is zoals ze zegt open world, enorm slecht geoptimaliseerd en is daardoor gewoon voor standaard laptops niet te draaien. Je hebt echt wel wat specs nodig om hem met hoge graphics e.d. smooth te kunnen laten lopen. Dus om het als onzin af te doen vind ik wat kort door de bocht.

I am the one thing in life I can control
I am inimitable, I am an original
I'm not falling behind or running late
I'm not standing still, I am lying in wait

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 09:49

"wat een onzin" sorry, maar het is algemeen geweten dat er in de Sims 3 ongelofelijk veel problemen zitten en dat heel goede pc's het niet goed kunnen draaien.
Er is op Youtube wel een hele goede video hoe je het spel kan optimaliseren, de Youtuber heet ACottonSock. Haar video heb ik destijds gevolgd. Maar helemaal probleemloos draait ie hier helaas niet. En ik heb een gamepc die Red Dead Redemption II goed kan draaien. Maar bvb Star Stable wil hier niet eens openen en heb ik problemen mee. Volgens mij is die laatste niet geoptimaliseerd voor de nieuwste Windows versies..

Maargoed, ik had een MSI laptop waar hij het wel goed op deed. Ik zou bij dat merk kijken. Via Alternate kan je ook info inwinnen. Ik denk dat er 1 in Nederland is ook :) Daar koop ik mijn computers tegenwoordig.

Volg mijn paardenleven op Instagram of Youtube !

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 09:53

Anastasia24 schreef:
De sims 3 draait op niets probleemloos, *D .

Dit ja. Heb een goede game pc, maar zelfs daar haperingen en lange laadtijden met de Sims 3. Moet wel zeggen dat ik veel uitbreidingen heb en dat helpt niet. Minder uitbreidingen tegelijk draaien scheelt wel wat en natuurlijk kun je de graphics van de game zelf aanpassen.

Verder goede tips om te kijken naar de specs en run tests. Er zijn tegenwoordig hele prima game laptops te koop, maar ik verwacht niet dat het spel echt soepel kan draaien op wat dan ook :o

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 09:54

Dan denk ik dat er een verschil zit in hoe we naar een goede pc aankijken. Ik heb een PC met een Seahawk 2080Ti en de andere PC heeft een 5090 erin zitten en beide draaien echt zonder een centje pijn. Geen trucks nodig. Ook de gaming laptop van mijn neefje draait de Sims3 echt zonder issues.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 10:01

Mijn MSI gaming laptop draait het tot nu toe wel prima, van wat ik ervan gespeeld heb :j
Ik heb de MSI Katana A15 AI B8VF-299NL met Ryzen 7 en ondertussen 32gb RAM. Ik heb hem gekocht met 16gb RAM (Toen was bij 999 bij bol met een goede aanbieding) en in een lokale winkel laten upgraden naar 32GB want dat zou ik wel aanraden. 16GB is al snel te weinig met zulke games. Was er vorig jaar toen met upgrade 1250 voor kwijt. Heb ook even gezocht wel naar iets wat rond dat budget geschikt zou zijn voor games- ik speel ook Fortnite, hogwarts legacy, world of warcraft etc ermee.

Ik weet dat een echt goede gaming pc/laptop veeeel meer en beter kan handelen, en dat 1200e dan eigenlijk nog een laag budget is maar ik ben voor het geld wat ik betaald heb in ieder geval echt heel tevreden erover- had ook gewoon geen hoger budget en dan weet je dat je ook niet altijd het beste van het beste kunt verwachten natuurlijk. Maar ben in ieder geval echt te spreken en zou een volgende keer zeker weer voor MSI gaan.

Integraal voedingstherapeut voor hond en kat, in opleiding | https://instagram.com/voedingskompas.hondenkat << Volg hier mijn studie reis
"Don't feel bad for one moment about doing what brings you joy." - Sarah J. Maas

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:00

Dat RAM helpt inderdaad wel. Wij hebben er beide 64gb in zitten en in de gaming laptop van mijn neefje zit 32.
Qua budget zit TS voor een goede gaming pc/laptop erg laag. Zeker met die bizare geheugen prijzen momenteel.

MSI is een prima merk, maar zo zijn er nog vele. Ik zou me er niet dood op staren. Ik heb toevallig een MSI GPU erin zitten omdat dat echt ook een heel vette kaart is om te zien en qua prestaties voldeed aan wat ik wilde destijds. En die 5090 is toevallig ook een MSI kaart.

Karma_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:06

Kan de sims 3 wel op windows 11?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:18

Kijk uit met Sims 3 op nieuwere laptops. Het draait weliswaar op Windows 11, maar je moet aardig wat doenom het werkend te krijgen op een nieuwere CPU.
Daar is een specifieke patch voor.

TS , ik weet uiteraard niet hoeveel kennis je hebt . Dus ik hou het even heel simpel.
Let vooral op : een "goede videokaart. Veel laptops hebben die nog steeds niet ( dan zit die geintegreerd op het moederbord) .
Er zijn websites waar je de specificaties van je laptop in kan vullen en dan kun je zien hoe goed een bepaald spel op jouw laptop/ pc draait . Dat is altijd handig.
En als laatste. Ga naar de tweakers pricewatch en zoek daar op laptops, daar zijn vaak beoordelingen bij en je hebt veel filters.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:24

Karma_k schreef:
Kan de sims 3 wel op windows 11?

Yes, wij draaien ook op Windows 11. Overigens met nieuwe processoren dus ook dat hoeft geen probleem te zijn.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 13:59

Hoe weet ik of mijn laptop de sims 4 via orgin aan kan?

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-26 20:48

Ik heb vandaag een nieuwe laptop gevonden en het is deze geworden: Hp Omnibook X Flip 16-ar0012

Alleen geeft de sims bij het willen aanmelden "serverfout". Wat houd dit in?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 21:31

Kan iemand ook een tip geven voor Sims 4? Maar wel iets goedkoper dan €1200. :+

Each day's a gift, not a given right

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 10:31

Jolynne schreef:
Ik heb vandaag een nieuwe laptop gevonden en het is deze geworden: Hp Omnibook X Flip 16-ar0012

Wat ik dan niet snap is dat je om hulp vraagt. Dat ik aangeef neem een laptop met een videokaaet die niet geintergreerd is ....
En dan koop je er een met een geintergreerde videokaart.

Mooi laptop uiteraard, maar voor kantoorwerk niet om te gamen.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 10:34

Jolynne schreef:

Dat kan alles zijn.

Weet je zeker dat deze laptop sims3 kan draaien ?

Serverfout betekent dat je geen contact an maken met de servers van EA.

Dat kan meerdere redenen hebben onder andere je firewall. dus die zou ik eerst even uit zetten ( Macafee of Norton oid )
Asl dat niet werkt
Al je drivers updaten

en daarna zul je toch zelf aan het googlen moeten slaan.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie