Welkom bij de TBR Takedown Challenge 2026. Het doel van deze challenge is om zo veel mogelijk de boeken die je al in bezit hebt te lezen.
Ieder boek dat je van je TBR af kan strepen levert 2 punten op. Dit kun je doen door het boek te lezen of door hem te verkopen/ unhaulen.
Een boek kopen levert 10 minpunten op.
Boeken krijgen of lenen, subsciptions of abonnementen leveren geen minpunten. Het is immers zonde om een abonnement ergens te hebben en daar geen gebruik van te maken.
Ik begin met 79 fysieke boeken in de kast die ik nog moet/ wil lezen. Ik heb mijn goal op 75 boeken gezet. Hiervan zal ook een deel audioboeken worden. Maar ik hoop het jaar te eindigen met max 35 boeken op mn TBR voor de Bookish advent 2026 begint.
Qua audioboeken begin ik dit jaar met 23 onbeluisterde boeken.

Wie doen er mee?
Deelnemers
- Ynskek - 12 punten
- Keldeo - 4 punten
- magda_90 - 44 minpunten
- Marjo - 4 punten
- Ashley5 - 4 punten
- jenne - 8 punten
- linoleum
- MizzMontana - 4 punten
- Daihyo - 2 minpunten
- Dorus - 4 punten
- Maartje_M - 6 minpunten
- Tiggs
- Zolala - 4 punten
- MarloesHJ - 6 punten
- EvaC
- Imre - 2 punten
- Cheytjuh - 18 minpunten
- K_H_W_P - 4 punten
- Tancreda4 - 2 punten
- Moonlight91 - 8 minpunten
- Pluisje1998 - 10 punten
- Nalonyda - 18 minpunten
- Miereneter
- Eclair98
- Naomi-Jortje - 8 punten
- Eelmo - 4 punten
- Saul - 28 minpunten
- Sirius - 8 punten
- Misscharlie - 10 punten
- Caira
- Cursebreaker 10 punten

Doel is uiteraard om met een positief saldo en een kleine TBR (in bezit) het jaar te eindigen.
Ik heb er ook nog 17 op de e-reader staan die ik nog wil lezen. Echter mijn volledige TBR lijst heeft momenteel 109 boeken en daar wil ik wel echt een flinke slag in slaan dit jaar. Ik leen veel bij de bieb en luister via storytel dus daar ligt het grootste deel.