Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Ja het bevestigt wel gelijk weer wat vooroordelen. Ik kan ze hier in de buurt ook zo aanwijzen.
Captain schreef:m
Die donkere meneer snap ik ook niet, misschien maximale hypotheek genomen en daar gewoon het overzicht niet over gehad hebben?
Vealosz schreef:Daihyo schreef:Heb je het tegen mij? Ik doe geen aannames, dit werd tijdens de eerste aflevering verteld. Niet iets dat ik zelf verzin ofzo
Nee sorry, tegen TS.
Art_Ificious schreef:Suzanne F. schreef:Ja het bevestigt wel gelijk weer wat vooroordelen. Ik kan ze hier in de buurt ook zo aanwijzen.
Idd ik kan er ook zo wat aanduiden.
Ken er zelf persoonlijk die een win for life Hebben en alsnog in een OCMW woning zitten.
Selina schreef:Ik heb dan toch ook meteen oordelen. Dat je 3 kinderen, 3 katten en een hond neemt als je al schulden hebt. Ik zou eerst financieel stabiel willen zijn voordat ik een gezin zou stichten. En tuurlijk kan er altijd wat gebeuren (zoals bij die kapster) maar als je al geldproblemen hebt en dan niet 1, maar 3 kinderen op de wereld zet? Dan maak je het jezelf wel heel moeilijk.
Polar schreef:Ik denk dat heel veel mensen onderschatten hoe makkelijk je schulden op kunt bouwen.
Het hoeft niet eens door 'eigen schuld' te komen en er hangt ook wel echt een taboe op.
Ruim 9%, meer dan een half milioen mensen, heeft schulden in Nederland.
Daar zou naar mijn mening gewoon over gesproken moeten kunnen worden, maar helaas wordt er nog regelmatig neergekeken op zulke mensen.
Ik kijk het programma ook en ik vind dat iedereen op zijn of haar manier z'n best doet.
Hopelijk wordt er voor iedereen een passende oplossing gevonden, op tv of buiten tv om.
Ir111 schreef:Tim 'S Jongers heeft een heel interessant boek geschreven over armoede: Armoede uitgelegd aan mensen met geld.
Dat geeft uitleg waarom het helemaal niet simpel is om armoede achter je te laten. Ik vond het echt een eye opener. Het is echt heel moeilijk voor te stellen als je zelf niet in armoede geleefd hebt wat dat met je doet. Ik vind dat tenminste heel lastig (en zo te zien aan de reacties hier meerdere mensen met mij).
Het is dus niet zo simpel als een plaat voor je kop hebben of gewoon gaan werken. Al moet ik mezelf dat ook steeds vertellen toen ik naar dit programma keek, het is makkelijker om wat te vinden van de kinderen/huisdieren/rommel/sigaretten/etc.
Uiteindelijk ben ik gestopt met kijken. Hoewel ik denk dat het met de beste bedoelingen gemaakt is en ik oprecht hoop dat de deelnemers er door geholpen worden vind ik het eigenlijk amusement over de rug van mensen die in een rotpositie zitten en daar niet zelf uit lijken te kunnen komen.
Gebruikers op dit forum: ashley1, Darley, Divers, Frummel01, henshem, lindidorst, Rooss_24, Sewri, shaddy82 en 8 bezoekers