Programma, uit de schulden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

OleJon

Programma, uit de schulden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-25 16:37

Wie volgen allemaal dit programma?
Interessant, maar ook dubbel.
Dat stel, wat niet werkt.
Maar wel alles met elkaar 3100 euro bij elkaar binnen krijgt.

Die donkere man, ondanks hij een goed inkomen. Toch een schuld heeft.

Captain

Re: Programma, uit de schulden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 17:24

Ik heb ze ook gekeken.. die met 3100 inkomen. := En dan werden ze erop gewezen dat die man best wel eens weer kon gaan werken want, zo zei hij het zelf "de man moet voor inkomsten zorgen" en vervolgens stoppen met het programma want het gaat over hun grenzen heen. :')

Die donkere meneer snap ik ook niet, misschien maximale hypotheek genomen en daar gewoon het overzicht niet over gehad hebben?

En die mevrouw die alleen maar wil dropshippen.. :')

Ik vind die kapster wel oprecht sneu.

Maar het zijn wel allemaal wat standaard typjes, roken, onder de tattoo's, 100 kinderen en huisdieren tsja uhhh...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 18:08

Ja het bevestigt wel gelijk weer wat vooroordelen. Ik kan ze hier in de buurt ook zo aanwijzen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 18:10

Suzanne F. schreef:
Ja het bevestigt wel gelijk weer wat vooroordelen. Ik kan ze hier in de buurt ook zo aanwijzen.

Idd ik kan er ook zo wat aanduiden.
Ken er zelf persoonlijk die een win for life Hebben en alsnog in een OCMW woning zitten.

Le Baron- 2de premie Tinkerstamboek België
Cielo Stellato Z - (kleinzoon van Cassini I)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 18:17

Captain schreef:
m

Die donkere meneer snap ik ook niet, misschien maximale hypotheek genomen en daar gewoon het overzicht niet over gehad hebben?

In de 1e aflevering werd ergens gezegd dat hij 700 of 800 (heb het niet helemaal precies onthouden) euro per maand aan alimentatie betaalt, maar zijn kinderen niet mag zien. En dat hij veel geld aan advocaten is kwijtgeraakt met de scheiding, daar is de grootste schuld van.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - paardvriendelijke zaaimengsels - plukken voor je paard

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 18:26

Ik vind het beste aannames wat je doet. Kan je je ook bedenken dat andere mensen het kunnen verpesten voor je, ondanks een prima inkomen?

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 18:29

Heb je het tegen mij? Ik doe geen aannames, dit werd tijdens de eerste aflevering verteld. Niet iets dat ik zelf verzin ofzo :?

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - paardvriendelijke zaaimengsels - plukken voor je paard

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 18:30

Daihyo schreef:
Heb je het tegen mij? Ik doe geen aannames, dit werd tijdens de eerste aflevering verteld. Niet iets dat ik zelf verzin ofzo :?

Nee sorry, tegen TS.

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 18:40

Oehh ik kom mee kletsen :D

Stuk voor stuk hebben ze allemaal hun eigen verhaal waarom ze schulden hebben en ze willen er allemaal uitkomen. Kijk, iedereen maakt fouten he? Ik heb bewondering voor iedereen die aan het programma meedoet. Wel heb ik wat bedenkingen bij het jonge stel, maargoed, ik weet ook niet welke psychische klachten ze hebben, dus ook daar kan ik eigenlijk niet over oordelen. Maar het is wel een lekker wegkijk programma **\O/**

Insta: Jiphetdwergteckeltje en hetlevenvanted

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 19:51

Ik kan alleen aflevering 3 bekijken. Want heb de rest gemist. Maar zal eens kijken.

Gediplomeerd instructeur en ook bevoegd om instructeurs op te leiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Meest meelevende bokker die je je kunt voorstellen. Ook de leukste bokker, altijd eerlijk, vriendelijk, en haat achter de rug om praten.
En ineens ben je een officiële marathonloper. :D Nooit gedacht, toch gehaald. Slik, topatleet dus.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-25 10:13

Vealosz schreef:
Daihyo schreef:

Nee sorry, tegen TS.

Is geen aaname, is duidelijk verteld.
Dat ze samen met de toeslagen meer
dan 3100 euro hebben.
En ja, eerlijk gezegd. Vind ik daar wat van. :o
Genoeg. Met een fulltime baan die dit niet eens verdienen.

Voor die kapster vind ik het allemaal erg sneu. En hoop dat ze er weer bovenop komt

Griffioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 11:21

Ja interessant programma.
Ik begreep ergens dat het stel ermee ging stoppen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 18:42

Art_Ificious schreef:
Suzanne F. schreef:

Idd ik kan er ook zo wat aanduiden.
Ken er zelf persoonlijk die een win for life Hebben en alsnog in een OCMW woning zitten.

Wat is een win for life?
Ik neem aan dat ocmw is wat we hier sociale huur noemen?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 21:33

Win for life is een kraslot waar je, als je wint, een bedrag per maand krijgt. Geen idee hoeveel, denk 2000 euro ofzo.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 21:40

Ik heb dan toch ook meteen oordelen. Dat je 3 kinderen, 3 katten en een hond neemt als je al schulden hebt. Ik zou eerst financieel stabiel willen zijn voordat ik een gezin zou stichten. En tuurlijk kan er altijd wat gebeuren (zoals bij die kapster) maar als je al geldproblemen hebt en dan niet 1, maar 3 kinderen op de wereld zet? Dan maak je het jezelf wel heel moeilijk.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 21:56

Ik denk dat heel veel mensen onderschatten hoe makkelijk je schulden op kunt bouwen.
Het hoeft niet eens door 'eigen schuld' te komen en er hangt ook wel echt een taboe op.
Ruim 9%, meer dan een half milioen mensen, heeft schulden in Nederland.
Daar zou naar mijn mening gewoon over gesproken moeten kunnen worden, maar helaas wordt er nog regelmatig neergekeken op zulke mensen.

Ik kijk het programma ook en ik vind dat iedereen op zijn of haar manier z'n best doet. :j
Hopelijk wordt er voor iedereen een passende oplossing gevonden, op tv of buiten tv om.
Laatst bijgewerkt door Polar op 08-06-25 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 21:59

Het is toch altijd makkelijk te oordelen van achter een scherm. Ik ken het programma niet, ben Belg. Maar zoals ik lees weer veel vooroordelen. OCMW is geen sociale huur in Belgie, dat is nog iets anders. Het OCMW is eigenlijk waar je gaat aankloppen als er echt niets anders meer is.

Ik denk dat velen het oneerlijk vinden vanuit een soort jaloezie. Er zijn achterpoortjes en mensen die die gevonden hebben, gebruiken die. En dat kan frustrerend zijn, ja. Vind ik ook.
In de schulden raken kies je niet altijd zelf en daar spreek ik van uit ervaring.

Volg mijn paardenleven op Instagram of Youtube !

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-25 14:28

Selina schreef:
Ik heb dan toch ook meteen oordelen. Dat je 3 kinderen, 3 katten en een hond neemt als je al schulden hebt. Ik zou eerst financieel stabiel willen zijn voordat ik een gezin zou stichten. En tuurlijk kan er altijd wat gebeuren (zoals bij die kapster) maar als je al geldproblemen hebt en dan niet 1, maar 3 kinderen op de wereld zet? Dan maak je het jezelf wel heel moeilijk.

Dat dus, en inderdaad meteen 3.
Daarom hebben ze ook zoveel toeslagen

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-25 14:33

Polar schreef:
Ik denk dat heel veel mensen onderschatten hoe makkelijk je schulden op kunt bouwen.
Het hoeft niet eens door 'eigen schuld' te komen en er hangt ook wel echt een taboe op.
Ruim 9%, meer dan een half milioen mensen, heeft schulden in Nederland.
Daar zou naar mijn mening gewoon over gesproken moeten kunnen worden, maar helaas wordt er nog regelmatig neergekeken op zulke mensen.

Ik kijk het programma ook en ik vind dat iedereen op zijn of haar manier z'n best doet. :j
Hopelijk wordt er voor iedereen een passende oplossing gevonden, op tv of buiten tv om.

En tuurlijk iedereen kan schulden krijgen. Maar sommige hebben ook een plaat voor de kop. Zoals Wilma, een schuld van 178000 euro.
En dan nog makkelijk geld willen verdienen met dropshipping. Maar gewoon werken, ho maar.
En zo'n bende in en om het huis.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 15:42

Maar is dat een plaat voor haar kop hebben of zou zij eventueel op bepaalde gebieden een achterstand kunnen hebben die ervoor zorgt dat zij reageert zoals ze doet?
Want ik ben het er mee eens dat hoe zij reageert afwijkt van wat je zou verwachten bij een gezond-denkend persoon, maar ik heb geen idee wat de achterliggende reden daarvan is.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 16:08

Er werd gezegd dat ze een Wajong uitkering heeft, dus denk dat je daar wel gelijk in hebt. Denk iemand die daar echt begeleiding bij nodig heeft en haar van het idee afpraat.

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 16:10

Ja, een Wajong uitkering staat niet gelijk aan mentale achterstanden, maar ik denk ook dat zij wel iemand is die begeleiding nodig heeft en iemand die op haar in kan praten.
En haar energie om kan buigen naar iets positiefs waar ze geen geld mee verliest.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 16:12

Tim 'S Jongers heeft een heel interessant boek geschreven over armoede: Armoede uitgelegd aan mensen met geld.

Dat geeft uitleg waarom het helemaal niet simpel is om armoede achter je te laten. Ik vond het echt een eye opener. Het is echt heel moeilijk voor te stellen als je zelf niet in armoede geleefd hebt wat dat met je doet. Ik vind dat tenminste heel lastig (en zo te zien aan de reacties hier meerdere mensen met mij :D ).

Het is dus niet zo simpel als een plaat voor je kop hebben of gewoon gaan werken. Al moet ik mezelf dat ook steeds vertellen toen ik naar dit programma keek, het is makkelijker om wat te vinden van de kinderen/huisdieren/rommel/sigaretten/etc.

Uiteindelijk ben ik gestopt met kijken. Hoewel ik denk dat het met de beste bedoelingen gemaakt is en ik oprecht hoop dat de deelnemers er door geholpen worden vind ik het eigenlijk amusement over de rug van mensen die in een rotpositie zitten en daar niet zelf uit lijken te kunnen komen.

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

Griffioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 09:40

Ir111 schreef:
Tim 'S Jongers heeft een heel interessant boek geschreven over armoede: Armoede uitgelegd aan mensen met geld.

Dat geeft uitleg waarom het helemaal niet simpel is om armoede achter je te laten. Ik vond het echt een eye opener. Het is echt heel moeilijk voor te stellen als je zelf niet in armoede geleefd hebt wat dat met je doet. Ik vind dat tenminste heel lastig (en zo te zien aan de reacties hier meerdere mensen met mij :D ).

Het is dus niet zo simpel als een plaat voor je kop hebben of gewoon gaan werken. Al moet ik mezelf dat ook steeds vertellen toen ik naar dit programma keek, het is makkelijker om wat te vinden van de kinderen/huisdieren/rommel/sigaretten/etc.

Uiteindelijk ben ik gestopt met kijken. Hoewel ik denk dat het met de beste bedoelingen gemaakt is en ik oprecht hoop dat de deelnemers er door geholpen worden vind ik het eigenlijk amusement over de rug van mensen die in een rotpositie zitten en daar niet zelf uit lijken te kunnen komen.

Ja aan de ene kant is het natuurlijk amusement maar aan de andere kant worden de mensen er goed mee geholpen.
Uiteindelijk kiezen ze er zelf voor mee te doen aan het programma. 1 van de deelnemers hoopt het taboe wat op armoede heerst te doorbreken door zijn deelname.

Ik vind het interessant, er doen uiteenlopende casussen voor.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 10:04

Ik kijk expres niet. Erger me rot aan veel van die profiterende lamzakken!

HOOISTOMER TE KOOP. DE ORGINELE. 5X GEBRUIKT. VOOR INFO STUUR GERUST EEN PB