The Ranch of Rivershine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Ketly

The Ranch of Rivershine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-24 22:30

Zijn er meer mensen die dit spelen? Ik heb deze game eergisteren aangeschaft en het is echt ontzettend verslavend :D De graphics zijn wat anders dan anders, maar echt alle elementen die een paardengame dient te hebben zitten in dit spel.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 23:06

Ja ik heb het al sinds early access en eerlijk het is momenteel qua spel het beste paardenspel wat er is. Echt super schattig qua graphics en er komt gewoon telkens nog nieuwe content. Nu bvb weer met de haarstijlen voor de paarden, vlechten en kleuren. Natuurlijk moet je wel van het cosy niet realistische houden qua style, maar ik vind dat helemaal niet erg. En de cross country is ook nog enigzins uitdagend telkens als je een niveau hoger komt.

Alex en Jorie <3

dalena

Re: The Ranch of Rivershine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 23:38

Had deze op m'n lijstje maar wist niet of het het geld waard was. Las ook gemengde reacties maar wat jullie zeggen klinkt goed! Misschien toch maar eens kijken

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 08:28

Ik speel het ook! Echt een leuke game eigenlijk!

Volg mijn paardenleven op Instagram of Youtube !

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 14:58

Ik zag dit topic en de naam kwam mij bekend voor. Ik heb het spel ooit gekocht maar niet veel gespeeld en nu weer eens opgestart. Net begonnen dus maar het is tot nu toe wel leuk met de opdrachten :j
Hebben jullie al meerdere paarden? Zie soms zulke knappe staan in het dorp!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-24 21:13

Ik heb nu twee paarden, maar nog niet zo'n mooie bonte oid! Ik start nu nog even op.. :D

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 21:39

Ik ben nu op het punt dat ik een 2e kan kopen maar vond niks leuks op de veiling dus volgende keer maar weer even kijken. Tot nu toe vind ik het leuk :j

Vind vooral de schimmel met appeltjes in het dorp heel knap <3

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-24 00:57

Ik zou proberen om zo snel mogelijk tot de quest te komen dat je wilde paarden kan vangen, ik heb nu al een grey smokey cream tobiano gevangen en een zwarte sabino!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 09:11

Oh dat klinkt goed! Geen idee hoever ik daar nog van weg ben maar ben benieuwd.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 12:33

Ik heb geen wilde paarden op mijn huidige safe, wil een tweede safe doen met alleen maar wilde paarden.

Het enige echte nadeel vind ik dat je echt aan het einde van een dag pas kunt opslaan. Dus je kunt niet tussendoor even opslaan. Alleen als je gaat slapen.

Alex en Jorie <3

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-24 18:10

Ja dat vind ik ook niet ideaal, met dat opslaan.

Ik heb al heel wat kleurtjes staan inmiddels <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 22:22

Ooh die zijn zeker leuk <3

Weet 1 van jullie hoeveel wedstrijden je moet winnen voor de quest dat het standbeeld gaat gloeien? Die heb ik nu al paar dagen open staan en voor mn gevoel win ik best vaak :Y)

Ik kan nu wilde paarden vangen maar weet nog niet hoe. Ik kreeg de quest en de melding maar moest eerst even ‘snel’ stallen bijbouwen en toen ik naar de meadow ging zag ik niks aan wilde paarden. Volgende keer beter.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-24 23:32

Capriootje schreef:
Ooh die zijn zeker leuk <3

Weet 1 van jullie hoeveel wedstrijden je moet winnen voor de quest dat het standbeeld gaat gloeien? Die heb ik nu al paar dagen open staan en voor mn gevoel win ik best vaak :Y)

Ik kan nu wilde paarden vangen maar weet nog niet hoe. Ik kreeg de quest en de melding maar moest eerst even ‘snel’ stallen bijbouwen en toen ik naar de meadow ging zag ik niks aan wilde paarden. Volgende keer beter.

Ik heb die quest ook nog open staan :+ Echt geen idee! Inmiddels wel iets van 4 keer gewonnen maar het paard weigert ook toch nog wel vaak voor een hindernis.

Je kan de wilde paarden op de kaart zien :D Je jaagt ze een voor een in de roundpen en dan kan je er omheen lopen en inspecteren. Je kan dan eentje adopteren en daarna verdwijnt de rest.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:08

Ik denk dat je voor eerste plek 10% krijgt, voor tweede 5% en voor derde 2%. En je moet naar 100% toe. Dus in 2,5 dag als je er 3 per dag eerste kan zijn.

Alex en Jorie <3

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 12:33

Zoiets klinkt logisch ja! Ik blijf inderdaad elke dag maar gewoon 2 á 3 wedstrijden doen en elke keer hoop ik dat die voltooit is haha. Maar goed om te weten dat het bij jullie ook even duurde of nog open staat.

Ik vind dat de merrie echt dik is als ze drachtig is wel een tof detail <3

Loont het om wilde paarden te vangen en te verkopen? Om beetje meer geld te verdienen om uitbreidingen te kopen vooral.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-24 09:57

Ja ik doe dat wel! Als je de roundpen upgrade krijg je ook betere wilde paarden die wel rond de 8 tot 10 opleveren.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 10:09

Capriootje als je je paard een snack geeft kan die zelfs 4 op een dag doen. :D

Ik wil nadat ik het spel 1 keer heb voltooid zonder wilde paarden (spel begonnen toen dat nog niet bestond) daarna een safe starten met alleen maar wilde paarden.

Paarden trainen loont ook en ze worden ook meer waard als ze wedstrijden winnen.

Alex en Jorie <3

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 10:48

Ik kon nu mijn wilde paard nog niet verkopen. Hij is nu wel getemd dus zal vanavond even proberen of het nu wel lukt. Heb nu wel de round pen in een andere omgeving gekocht met verdun kleurtjes maar nog geen melding gehad dat er wilde paarden er zijn. Ben wel benieuwd :j

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-24 11:41

Ik heb nu de roundpen in 4 gebieden gekocht, ik vind de paarden in Rocky Mountain tot nu toe het mooiste!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 22:35

Pff die intermediate wedstrijden zijn wel even wennen. Kan de meeste nu wel winnen maar nog niet altijd foutloos :Y)

Ik heb net ook de roundpen in Rocky mountain gekocht. Benieuwd wanneer ik wat mooie vind. Weet iemand of het uitmaakt of de merrie/hengst getraind zijn voor het fokken?

Dit zijn er nu 4 van mij, heb net een valk en cremello verkocht op de veiling voor leuk geld dus ga wel weer nieuwe vangen.

Wedstrijd paard

Afbeelding

Moeder en veulen, vader is hierboven

Afbeelding

Afbeelding

En deze net gevangen <3

Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 02:55

Ik ben dit ook aan het spelen, echt super gaaf! Heb nu zo een 7 paarden op stal, waarvan ik er enkele ga verkopen die ik heb getraind :')

Hebben jullie fokpaarden en wedstrijdpaarden apart? Of hoe doen jullie het?

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 11:59

Ik heb hem op mijn wensenlijst staan in steam - ben nog in proces om een windowscomputertje te kopen om wat spelletjes op te kunnen spelen (alleen macbook verder). Merken jullie er wat van dat hij nog early access is?

Sinds de originele Riding Star heb ik geen paardenspel meer gehad wat mij aansprak, maar deze lijkt me dan weer erg leuk! Maar ben altijd ene beetje huiverig met early access games, dat je er geld in steekt en dat de full versie dan niet meer komt.

Vi ska bada bastu, bastu, ångon åpp och släpp all stress idag. Bastubröder e je vi som glöder, hundra grader, nåjaa
Bara bada bastu, bastu, heittää på så sveittin bara yr. Oh, bada bastu, jåå.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 13:43

Ik moet ook weer eens tijd maken om te spelen. Ik heb wel alle paarden bij elkaar maar 1 of 2 wedstrijd paarden zet ik op stal voor naar bed gaan ivm de energie. De rest laat ik gewoon in de wei incl veulentjes

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 14:06

@Unwritten daar hoef je je voor deze game geen zorgen om te maken. Er zijn regelmatig updates en de developper deelt een roadmap met wanneer ongeveer welke update komt. Zo is het spel begonnen vorig jaar zonder wilde paarden vangen, zonder veulen training, zonder manen en staart kunnen vlechten, zonder bepaalde kleuren en verschillende hoogtes, zonder Rocky nog wat gebied en zo nog veel meer opties en kleinere dingen. Die dingen hebben we allemaal gekregen in iets meer dan een jaar tijd.

Alex en Jorie <3

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 14:43

Ik ben echt verslaafd, haha. Echt zo een leuk spelletje. Ik ben blij dat de developer er veel mee bezig is