WK voetbal Qatar 2022.

Moderators: NadjaNadja, xingridx, Firelight, Muiz, Essie73

daantjuhhh

WK voetbal Qatar 2022.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-22 17:45

Volgens mij is er nog geen topic over het WK voetbal.
Nu zit ik in het F1 topic en dat is altijd reuze gezellig.

Ik snap dat in dit geval de boel wat beladen is en er minder enthousiasme is voor het WK.
maar wellicht kunnen we toch nog een beetje een leuk topic maken.

Dus bij deze welkom in het WK voetbal Qatar topic. +:)+

Afbeelding

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-22 19:25

Jeej de eerste wedstrijd niet geheel representatief afgesloten met 0-2 winst voor Nederland tegen Senegal.

1ste doelpunt Gakbo,

Afbeelding

2de doelpunt ver in de extra tijd door Klaassen.

Afbeelding

25 november de 2de wedstrijd tegen Equador om 17.00 uur
29 november de 3de wedstrijd tegen Qatar om 16:00 uur

[o] [o] [o]

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 22:51

Ik kom wel even de hoek om kijken zodat je wat minder eenzaam bent! :D

Ik ga proberen om alle wedstrijden van Nederland en Denemarken te volgen* en verder kijk ik graag met een schuin oog naar wat België en Duitsland aan het doen zijn. :j

* Alleen lukt dat morgen al niet. :+

“The really important thing to be was yourself, just as hard as you could.”
― Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens: The Nice and Accurate Prophecies of Agnes Nutter, Witch

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-22 22:59

Hiraeth schreef:
Ik kom wel even de hoek om kijken zodat je wat minder eenzaam bent! :D

Ik ga proberen om alle wedstrijden van Nederland en Denemarken te volgen* en verder kijk ik graag met een schuin oog naar wat België en Duitsland aan het doen zijn. :j

* Alleen lukt dat morgen al niet. :+

Jeej. Ik ben niet meer alleen.

Ja tussendoor probeer ik ook nog wat mee te pakken, maar sowieso Nederland.
Leuk om in ieder geval een mede kijker gevonden te hebben.

[o] [o] [o]

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 23:15

Ik volg het wel, maar kijk niet. Enige uitzondering die ik misschien maak is als Nederland de finale mocht halen, maar dat verwacht ik sowieso niet aan 'onze' kant van het schema :') Vier jaar terug in Rusland ook niets gekeken, maar toen was het sowieso een makkelijkere keus omdat Nederland niet meedeed. Ter vergelijking: in 2010 heb ik letterlijk iedere wedstrijd gekeken en in 2014 ook het meeste, hoewel het toen wat lastiger was omdat het in Brazilië was en je met tijdverschil zat.

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Cowboy55

Re: WK voetbal Qatar 2022.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 08:30

Heb Nederland gisteren gezien en me geërgerd :+
Dit wordt m niet.

.
“Always double tap. The first one to kill them, the second one to make sure they’re dead”- unknown British military instructor.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 08:51

Ik lees mee :j Gister tijdens het sporten op groot scherm meegekeken, maar wat Cowyboy55 zegt, ik vond het erg matig.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 10:47

Ik vond gisteren vooral het getrommel heel erg storend

A better world shall emerge based on faith and understanding.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:31

Omdat dit topic waarschijnlijk meer deelnemers gaat krijgen in ENT daarom ga ik het daarheen verplaatsen.
[ENT-HK] --> [ENT]

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:36

Ik kijk ook gerust hoor, niet onder de indruk van Nederland. Zo statisch en afwachtend en dan waren ze de bal zo weer kwijt.
Maar punten in de pocket en dat is al heel wat meer dan Argentinië , gingen die af tegen de enthousiaste vechtersbazen van Saudi Arabië . Moest er wel om lachen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:37

Exitium schreef:
Ik volg het wel, maar kijk niet. Enige uitzondering die ik misschien maak is als Nederland de finale mocht halen, maar dat verwacht ik sowieso niet aan 'onze' kant van het schema :') Vier jaar terug in Rusland ook niets gekeken, maar toen was het sowieso een makkelijkere keus omdat Nederland niet meedeed. Ter vergelijking: in 2010 heb ik letterlijk iedere wedstrijd gekeken en in 2014 ook het meeste, hoewel het toen wat lastiger was omdat het in Brazilië was en je met tijdverschil zat.

Dit precies hetzelfde hier! Veel wedstrijden tijdens spitsuur/eten ook dus lastig kijken.

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2023 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2023; Poosje81 @ [KS-MK] De 2023 (tinker)veulens in t Franse - aftellen en online meekijken!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:37

Ik dacht dat nl overtuigend zou winnen, had ik mooi mis en echt spannend was de wedstrijd ook niet. Ik heb een poule ingevuld dus ik kijk wel regelmatig

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:38

Het is ook gewoon een heel raar WK. Ook door alles wat er in Qatar speelt.
Stiekem mis ik de straten vol oranje versiering, maar dit WK vind ik het ook niet passen.

Ik volg het voetbal een beetje. Althans.. Ik zit ziek thuis, dus de tv staat op de achtergrond aan. Zelfs als ik in slaap kukel, heb ik niets gemist. Bij een tv-serie ben je de helft van het verhaal kwijt, bij voetbal kijk je even wat de huidige stand is en ben je weer bij :+

Saoudi-arabie tegen Argentinië was wel verrassend :+

Gnome

Wij kijken ook! Wel belachelijk veel extra tijd steeds zeg. Hoop dat dat wel minder gaat worden. Maar hey eerste punten zijn binnen. Lelijk voetbal of niet :)

Kookaburra

Gnome schreef:
Wij kijken ook! Wel belachelijk veel extra tijd steeds zeg. Hoop dat dat wel minder gaat worden. Maar hey eerste punten zijn binnen. Lelijk voetbal of niet :)

Viel ons inderdaad ook op.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:43

*\o/* goed zo Daantjuh. Wij kijken ook. Ik was van te voren niet zeker dat Nl zou winnen want Senegal is moeilijk voor het spel type van Nederland en dat bleek dus ook zo te zijn. We hebben gewonnen , en zelfs met 2-0. KNap gedaan want het had ook andersom kunnen zijn.
Die Senegalezen zijn niet voor niets kampioen vorig jaar van AFrica geworden. Ze zijn verdedigend sterk, ze kunnen counteren als de beste en zijn heel erg snel. Van de Ligt had het zwaar maar zijn taak toch goed gedaan. Onze keeper is een topper en hield Nl in de wedstrijd. Ik hoop dat vanuit deze overwinning Nl zich langzaam kan gaan ontwikkelen naar een beter en mooier spel niveau.
Het was geen aantrekkelijk voetbal. Mee eens. Maar het resultaat daar gaat het om en dat was fantastisch.

En Quatar had natuurlijk nooit dit wereldkampioenschap mogen krijgen. Laat dat duidelijk zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 15:47

Ik ga straks vanaf mijn eigen bank fijn naar Polen kijken, mijn favoriete ploeg. Gisteren naar Nederland-Senegal gekeken,in het begin viel ik bijna in slaap maar helemaal op het eind wisten ze verassend toch nog te winnen.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:10

Ik vond Denemarken een beetje om te huilen. In eerste instantie omdat deze kommentator het voor elkaar kreeg om elke naam (behalve een paar -sens) verkeerd uit te spreken. Juul-mand? Skoff Olsen? Dams-Gaard?!

En daarnaast dus door de belabberde prestaties van Denemarken. Het is niet helemaal onbegonnen werk, maar gezien ze tegen Frankrijk waarschijnlijk punten laten liggen zaterdag was een winst tegen Tunesië eigenlijk wel cruciaal...

― Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens: The Nice and Accurate Prophecies of Agnes Nutter, Witch

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:13

Eens Hiraeth het was huilen met de pet, het spel niveau van de Denen en dat verbaasde me dus flink. Die namen is normaal. Mijn naam hier uitgesproken herken ik nu goed (in het begin bleef ik zitten als ik ergens opgeroepen werd), maar het lijkt in niets op mijn echte naam.

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:20

Daks schreef:

Ik ging hier dus op een gegeven moment op letten ook, irriteerde me dood :')

~ Amir ~ KWPN x Appaloosa 2019

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:26

Haha ja Pien, ergens weet ik dat ik het moet loslaten, maar ik heb dan toch zoiets van: je wordt betaald om te praten. :D Vond het wel sneu voor de beste man dat hij 'Højbjerg' dan weer wél met een ø uitsprak, maar dat de j na de ø er dan weer net voor zorgt dat het eigenlijk een 'o' klank krijgt... :D

Ik ga in ieder geval kijken of ik dit weekend met een VPN nog iets kan. _O-

Ergens heb ik nog wel hoop dat Denemarken zijn voeten nog wel kan krijgen, maar ze moeten echt werken aan de rust en niet telkens op de bonnefooi proberen om de bal het hele veld over te schieten in een keer. :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:28

Ik hou van grote toernooien, dus ook de voetbal. Lekker kijken wanneer ik tijd heb, de televisie staat dan gewoon non-stop aan. May the best win, en uiteraard hoop ik 'that Our Dutch Team will come an end' :D .

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:58

Hiraeth schreef:
Haha ja Pien, ergens weet ik dat ik het moet loslaten, maar ik heb dan toch zoiets van: je wordt betaald om te praten. :D Vond het wel sneu voor de beste man dat hij 'Højbjerg' dan weer wél met een ø uitsprak, maar dat de j na de ø er dan weer net voor zorgt dat het eigenlijk een 'o' klank krijgt... :D

Ik ga in ieder geval kijken of ik dit weekend met een VPN nog iets kan. _O-

Ergens heb ik nog wel hoop dat Denemarken zijn voeten nog wel kan krijgen, maar ze moeten echt werken aan de rust en niet telkens op de bonnefooi proberen om de bal het hele veld over te schieten in een keer. :+

Het was een beetje “alles of niks”: OF het was lange (onnauwkeurige) passen naar voren OF ze gingen voor het wereldrecord “balletje breed”. :Z :O

.
“Always double tap. The first one to kill them, the second one to make sure they’re dead”- unknown British military instructor.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 18:44

Daks schreef:

Dat hield de sfeer en het tempo er nog een beetje in, want het was niet best.
Maar het gaat om de knikkers en niet om het spel. Prachtig spelen en verliezen is nutteloos.

Ik denk altijd eerst goed na voordat ik iets stoms zeg (Loesje)

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 19:05

Ik volg het ook half. Ik probeer wel alle wedstrijden van Nederland te zien. En verder alleen als ik tijd heb om te kijken en er verder niks op tv is.

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'