Docu liefhebbers?

Moderators: Essie73, Muiz, NadjaNadja, Firelight, xingridx

moonsparkle

Docu liefhebbers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-20 16:48

Ik kijk graag documentaires en ik ben vast niet de enige. Het leek me leuk om te lezen welke docu je gezien hebt, waar het over ging en wat je ervan vond.

Ik heb er deze week twee gekeken. Een over het asiel in Amsterdam 'sheltered'. Voor mij als dierenliefhebber best pittig om te zien, je gunt al die honden gewoon een fijne mand, maar sommige zijn ook niet meer te herplaatsen, voor hun eindigt het leven in het asiel.

En ik rouw van jou. Over een vrouw die op vrij jonge leeftijd haar moeder verloor. Een moeder die euthanasie liet plegen omdat ze ongeneeslijk ziek was. Ze wou leven, maar wist dat haar leven niet meer eindig was. Het gaat eigenlijk vooral op hoe haar dochter ermee omging en nog steeds mee om leert gaan.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Matheno

Re: Docu liefhebbers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:55

Ik kijk vaak documentaires over opgravingen en geschiedenis. Niet persee iets waar mijn interesse ligt, maar toch kijk ik graag naar die documentaires.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-20 17:18

Matheno schreef:
Ik kijk vaak documentaires over opgravingen en geschiedenis. Niet persee iets waar mijn interesse ligt, maar toch kijk ik graag naar die documentaires.

Zoiets als Secrets of the Saqqara tomb op Netflix? Die vond ik althans wel interessant. Ik vraag me dan altijd af hoeveel er nog gevonden gaat worden, ik verbaas me altijd over hoeveel er nog gevonden wordt.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:43

Geraldine en de vrouwen.

Docu over vrouwen die seksueel mishandeld zijn, en de therapie in Kroatië.

#Massagepraktijk Eenrum,
Beter dan goed!

Siersma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:48

Ja ik hou er ook van. Niet allemaal maar meestal die over t persoonlijk leven van mensen gaan wel. Neem ze meestal op en kijk ze dan als ik alleen ben. Vond een paar jaar terug die over Priscilla, Nachtvlinder, zo mooi! Vroeger keek ik ook altijd naar de progrmmas van een man, weet ff niet meer hoe hij heet. Heel droge man die zelf filmt en interviewt tegelijk. Ging meestal over verbouwen

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:59

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:03

Shoah is ook erg interessant, over gebeurtenissen in het werk/vernietigingskamp Treblinka in Polen.
Het is wel een lange zit maar het absoluut waard :j Hij staat op Youtube.

*\o/* Het kweekseizoen van 2021! Volg jij weer mee? *\o/*
"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-20 19:42

Een docu die mij altijd is bijgebleven is de regels van mathijs. Over een man met autisme die zijn huis daardoor niet goed kon onderhouden en daardoor uit huis wordt gezet, het huis wat alles voor hem betekend en waar hij zo zijn best voor doet. Het liep zo hoog op dat hij het leven niet meer zag zitten.

En de docu over Jones Town. Over een sekte die samen op een plek ging wonen buitenaf van de rest van de wereld en toen er bezoek (soort inspectie) kwam werd er gedwongen collectief zelfmoord gepleegd. Er stierven 914 mensen.

Ik ga jullie aanraders ook opzoeken, bedankt.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:59

Siersma schreef:
Ja ik hou er ook van. Niet allemaal maar meestal die over t persoonlijk leven van mensen gaan wel. Neem ze meestal op en kijk ze dan als ik alleen ben. Vond een paar jaar terug die over Priscilla, Nachtvlinder, zo mooi! Vroeger keek ik ook altijd naar de progrmmas van een man, weet ff niet meer hoe hij heet. Heel droge man die zelf filmt en interviewt tegelijk. Ging meestal over verbouwen

Hoe je het beschrijft klinkt heel erg als Frans Bromet

De regels van Mathijs heb ik ook gezien, ook wel een hele bijzondere docu.

Rising Phoenix(op netflix) vond ik ook echt een kippenvel-docu.
Gaat over de deelnemers van de paralympics maar ook over de geschiedenis van de paralympics.

Verder zijn alle misdaad/rechtbank docu's ook zeer favoriet, sommige erg heftig, zoals de trials of Gabriel Fernandez

Edit: TS jou aanrader over sheltered heb ik net gekeken, ook heftig hoor.. misschien juist omdat ik meestal in het engels kijkt en deze nederlands is,maar wat een trieste gevallen.. en wat sta je machteloos met zulke probleemhonden.

Niet alle dwalers bennen verdwaald

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:17

moonsparkle schreef:
Ik kijk graag documentaires en ik ben vast niet de enige. Het leek me leuk om te lezen welke docu je gezien hebt, waar het over ging en wat je ervan vond.

Ik heb er deze week twee gekeken. Een over het asiel in Amsterdam 'sheltered'. Voor mij als dierenliefhebber best pittig om te zien, je gunt al die honden gewoon een fijne mand, maar sommige zijn ook niet meer te herplaatsen, voor hun eindigt het leven in het asiel.

En ik rouw van jou. Over een vrouw die op vrij jonge leeftijd haar moeder verloor. Een moeder die euthanasie liet plegen omdat ze ongeneeslijk ziek was. Ze wou leven, maar wist dat haar leven niet meer eindig was. Het gaat eigenlijk vooral op hoe haar dochter ermee omging en nog steeds mee om leert gaan.

Waar is deze docu te zien? Wil hem ook wel kijken eigenlijk

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-20 20:18

Was afgelopen week op tv, weet zo even niet meer welke dag. Volgens mij op npo2

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:26

De regels van Matthijs is idd erg goed. Ik vind de docu's van Louis Theroux ook fijn. Verder kijk ik veel documentaires overde zorg/psychiatrie:
- Alicia
- 0,8 ampère geluk
- DIS is Patricia
- De Hokjesman: Geesteszieken
- Nachtvlinder: de laatste dagen van Priscilla
- Paviljoen 7
- Ver van Daan

Allemaal Nederlands. Ik heb eventueel als het onderwerp je interesseert wel een lijst met allerlei films/series/docu's over de psychiatrie (NL/ENG) die ik al gezien heb. PB me dan maar :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:27

Ik kijk ook graag documentaires. Vaak op rtlz zoals over de organisatie achter de supermarkt (Engeland) vind ik leuk om naar te kijken.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:30

Ik zag bij de BBC een docu over opgravingen in Engeland, waar een nieuwe spoorlijn werd aangelegd, daarbij werden de oude grafvelden geruimd, heel interessant.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:42

Ik kijk ook graag docu’s. Vooral over de natuur, dieren, gezondheid.. maar ook over de oudheid vind ik interessant, en over het heelal bv.
Die van Stephen Hawking bijvoorbeeld. En cosmos, met Neil degrasse thyson, van Seth Macfarlane.

Die nieuwe van David Attenborough, geweldig!

Docu’s als Forks over Knives, Game Changers, Fat sick and nearly dead, en GMO, OMG vind ik ook erg goed.

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:50

Ja, heerlijk, een documentaire. Ik kijk ze ook graag. Emma wil leven, vond ik ook erg aangrijpend. Meisje had anorexia.
Documentaires over Noma (My perfect storm bijv) waren ook erg mooi. Liet zien hoe een Macedonische immigrant in Denemarken passie voor koken heeft en uiteindelijk het beste restaurant van de wereld had neergezet.
Ook erg mooi: de documentaire over de volksbuurt Kolping in Nijmegen: Kolping.
Of over hoe financieel moeilijk sommige mensen het hebben in Nederland: schuldig.
Over het verdriet van ongewenst kinderloos zijn: Heb jij kinderen.
Of over Srebrenica: de machteloze missie van Dutchbat. (Gos, wat goed. Coen Verbraak heeft er een award voor gekregen, meen ik.)
En.... Natuurlijk 'Het beste voor Kees'.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:53

There's something wrong with aunt Diane.
Gaat over een vrouw die samen met haar kinderen en die van haar familie in de auto zat en een dodelijk ongeluk veroorzaakte (waarbij zij en een aantal kinderen om het leven kwamen).
Haar familie beweert dat ze niet onder invloed was, maar de bewijzen zeggen iets anders.
Heel heftig maar ook heel mooi.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:58

Vanavond op BBC2: the flu that killed 50 million.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:06

Ik kijk ze niet heel vaak, maar heb laatst “My Octopus Teacher” gezien op Netflix & dat is echt een onwijze aanrader!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:06

Oh en Queen Mimi! <3 Staat op Netflix

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:37

Dreamy schreef:
Ik kijk ze niet heel vaak, maar heb laatst “My Octopus Teacher” gezien op Netflix & dat is echt een onwijze aanrader!

Ja! Ik vond hem schitterend!

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:50

Ja! *\o/*
Ik kijk meestal naar de docu's die richting crime gaan. Op Netflix o.a. Abducted in Plain Sight, Roll Red Roll, American Murder, Evil Genius, The Trials of Gabriel Hernandez. Bizar wat er soms toch echt is gebeurd!

Of natuurlijk muziek docu's als bijvoorbeeld Amy e.d. Oh en Fyre Festival vond ik goed!

Niet op Netflix maar ik vind Blackfish ook een absolute aanrader als je m nog niet gezien hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:29

Oh, docu's, heerlijk. Gaan jullie nog IDFA kijken?

De Kolping vond ik mooi. En De Regels van Matthijs. For Sami gaat echt onder je huid zitten. Turn! vond ik echt ontluisterend. Wat een gestoord volk in dat turnwereldje. Leve de Vrouw van de SRV vond ik geweldig. Wat een mooie mensen daar in Tilburg.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-20 22:37

Ik heb turn ook gezien, nu moest ik ook denken aan Athlete A (staat op Netflix). Nee ik vind de turn wereld maar niks :o

Ik denk weleens als dat is wat in de media komt, hoeveel erger zou het dan nog zijn.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:57

Ik ben nu Shelterd aan het kijken uit de openingspost.

Heftig inderdaad.

Het eerste deel gekeken met een "Ik ben er niet van gediend dat ik niet bij je mag liggen" hond. Nu ik mn eten op heb, kijken we zo verder: Afbeelding

Hondje opgekruld tegen mij aan <3