Rechtszaak Johnny Depp tegen de Sun

Moderators: MirandaT, NadjaNadja, Ods, Duhelo, Muiz, Essie73

Shiloh

Rechtszaak Johnny Depp tegen de Sun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-20 14:13

Wie volgt?

Vandaag is de rechtszaak die Johnny Depp gestart is tegen NGN (van tabloid the Sun) van start gegaan. Hij klaagt NGN aan vanwege laster en smaad vanwege een artikel die ze plaatste waarin ze Depp een “wife beater” noemde. Naar verwachting duurt de rechtszaak zo’n 3 weken (15 dagen).

@lucycottersky op twitter doet live verslag.

Er gaat al een behoorlijk historie aan vooraf, met het gooien van modder over en weer.

In februari lekte er een aantal audio tapes van gesprekken tussen Johnny en Amber, waarna de #JusticeForJohnnyDepp viraal ging. Uit deze tapes komt, in ieder geval naar mijn mening, over duidelijk naar vore dat het juist Amber was die zich schuldig maakte aan huiselijk geweld.

Linkjes naar de tapes:
https://youtu.be/aca0KWoHtqQ
https://youtu.be/Cg9SvQSMnoE
https://youtu.be/VDP9NVQmiXw

Helaas is de rechtszaak waarin Heard rechtstreeks aangeklaagd wordt door Depp in de US vanwege corona vertraagd tot begin volgend jaar.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Tallie1979

Re: Rechtszaak Johnny Depp tegen de Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:54

Ik volg nog niet. Maar ben wel benieuwd naar de uitspraak. Dus bij deze ga ik wel volgen!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:12

NGN heeft een potje voor rechtszaken want ze doen niks ander dan walgelijke koppen boven artikelen zetten en de artikelen worden opgezet om mensen kwaad te maken. Blijkbaar verkoopt dat het beste.
Dus die maken zich geen zorgen, ongeacht de uitspraak.

Wat betreft de hele Amber en Johhny zaak: Amber is ooit door een ex aangeklaagd voor huiselijk geweld en er gaan verhalen te ronde hoe agressief ze is, Johnny had een langdurige goede relatie, nooit schandalen naar buiten gekomen...
Dat zegt genoeg.
Hij is natuurlijk wel gebruiker van een en ander en als je het bloed onder de nagels vandaan gaat halen is dat waarschijnlijk niet zonder gevolgen betreffende scheldpartijen, maar het is niet waarschijnlijk dat hij haar fysiek aangevallen heeft. Maar het kan. Hij zegt zelf dat ze beide nogal "heet" waren. Het was dat soort relatie.

Betreffende zaak tegen Amber, het zal wel settlement worden, maar ik hoop dat hij wint.

*Mijn paardenopvang youtube kanaal* *Mijn youtube kanaal voor Vincent* * [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * Huis met grote tuin en zoutwater zwembad in zuidwest Portugal (kust) te huur per weekende/week voor groepen (max 12). Paradijsje! Geschikt voor yoga, dans, kunstschilderen etc. Paardrijden op het strand mogelijk in de buurt. Pb voor meer info

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:15

Dat zegt genoeg?

In een bananenrepubliek misschien wel. Maar elders gaat men gelukkig toch wat dieper op de zaak in :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-20 15:34

Lusitana schreef:
Betreffende zaak tegen Amber, het zal wel settlement worden, maar ik hoop dat hij wint.

Ik hoop van harte dat Depp haar niet laat wegkomen met een settlement.

Ik denk ook wat betreft deze rechtszaak, dat mocht Depp hem niet winnen, dat dat dan is omdat het technisch mogelijk geen laster en smaad is, en niet omdat bewezen kan worden dat hij schuldig is aan huiselijk geweld.

Ik vind het eigenlijk ook best wel veelzeggend dat hij zo’n rechtszaak zover door trekt tot zo’n publiekelijk spektakel. Welk schuldig persoon zou vrijwillig zoveel aandacht op zijn situatie werpen? Welk schuldig persoon zou zichzelf vrijwillig zo door het slijk laten halen? Welk schuldig persoon zou het risico lopen dat bewijs van je schuld boven tafel zou komen en “on the record” wordt vast gelegd?

Ja. Depp heeft problemen met drank en drugs, maar dat hij haar heeft mishandeld geloof ik gewoon niet. Andersom wel.

Amber Heard:
“Babe, you are not punched, I did not punch you. I’m sorry I didn’t hit you in a proper slap like this, but you weren’t punched. Grow the * up Johnny”

Amber Heard:
“Just because I throw pots and pans doesn’t mean you can’t come to my door after”

Amber Heard:
“I can’t promise I won’t get physical again, God, I get so *ing angry sometimes I loose it.”

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:46

Boras schreef:
Dat zegt genoeg?

In een bananenrepubliek misschien wel. Maar elders gaat men gelukkig toch wat dieper op de zaak in :D

:D Het is natuurlijk niet genoeg om een zaak aan op te hangen, dat bedoelde ik ook niet, maar het geeft een karakterschets.

Dat Amber met dingen gooide is wel duidelijk.

Een vriendin van Amber verdedigt Johnny...
https://www.youtube.com/watch?v=5m0KVEa2-Nw

Vier jaar geleden kwam dit al naar buiten https://www.youtube.com/watch?v=2Z-tp79aHek

*Mijn paardenopvang youtube kanaal* *Mijn youtube kanaal voor Vincent* * [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * Huis met grote tuin en zoutwater zwembad in zuidwest Portugal (kust) te huur per weekende/week voor groepen (max 12). Paradijsje! Geschikt voor yoga, dans, kunstschilderen etc. Paardrijden op het strand mogelijk in de buurt. Pb voor meer info

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 17:03

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-20 17:42

Op de eerste dag van deze rechtszaak heeft Johnny Depp zelf getuigd. Ik zal proberen zo goed mogelijk een samenvatting te maken. Nee, ik ben geen journalist, en nee, ik ben dus overduidelijk ook niet onpartijdig. Ik heb vrijwel alleen de tweets gebruikt van de in de OP genoemde twitteraar.

De claim van Depp en zijn lawyers zijn duidelijk. Amber was de gewelddadige in de relatie. De vragen en antwoorden vanuit het team van Depp waren kort en redelijk “to the point”. Ook vroegen ze de rechter vooraf verscheidene tapes te beluisteren. De rechter geeft aan dat nog niet hebben te kunnen doen, het is mij niet helder of dat alsnog gaat gebeuren. (Dit gaat hoogstwaarschijnlijk over de gelekte audiotapes die ik in de OP post heb gelinked)

Vervolgens kwamen de advocaten van de tegenpartij aan bod. Hun tactiek is duidelijk. Alles uit de kast trekken om Depp in een kwaad daglicht te stellen. Ze hebben hem op alle mogelijke manieren gevraagd of hij problemen had met drank en drugs welke hij allen eerlijk heeft beantwoord.
Ze hebben hem meerdere keren gevraagd of hij een “anger management probleem” heeft, welke Depp ontkent. Hij legt ook uit dat wegens een negatieve jeugd hij geweld juist altijd probeert te vermijden.

“Depp agrees - at times i have expressed anger with destructive behaviour'; but no anger problem Depp says 'I also laugh but i don't have a laughter problem”

Uiteindelijk wordt het filmpje boven water gehaald die in 2016 is verspreid door Heard (en in het geheim door Heard werd opgenomen), waarin Depp duidelijk boos is, kastdeurtjes dicht slaat, schreeuwd en een glas kapot gooit.

“Heard’s lawyer asks Depp – ‘Would you agree you’re being violent in this clip?’– Depp says ‘I was violent with the cabinet’ and says ‘I was not in the best state of mind”

Vervolgens hebben ze het over “the monster” waar Heard het altijd over heeft, iets dat Depp zelf ooit geïntroduceerd heeft. Ze proberen Depp te laten toegeven dat met “the monster” zijn gewelddadige ‘alter ego’ wordt bedoeld. Depp legt het echter heel helder uit wat hij ermee bedoeld:

“ Depp says no – the monster in situations with Ms heard was when the argument between them would escalate and I would not placate and if she was yelling I would yell back and it would become a screaming match and that was the monster”

Er worden allerlei incidenten bij gehaald die zouden aantonen dat Depp gewelddadig is, ook zijn drugs gebruik wordt herhaaldelijk boven tafel gehaald. Inclusief irrelevante zaken zoals of zijn dochter verdrietig was als hij veel dronk of dat hij zijn dochter zou hebben gemotiveerd wiet te gebruiken. Dit ontkent hij. Vervolgens worden tekst berichten tussen hem en zijn dochter hardop voorgelezen. En wordt de vraag anders gesteld: Heeft hij zich bemoeid met het cannabis gebruik van zijn 13 jarige dochter. Depp: Yes.

“Depp gives a very long and full answer explaining basically he wanted his daughter to come to him when she was ready to take cannabis - he didn't want her smoking a joint at a party, not knowing what it was mixed with”

Wat dat met het wel of niet gewelddadig zijn tegen Heard te maken heeft ontgaat me overigens volledig. Maar goed, NGN is doing what NGN does best -> hun slachtoffer door het slijk halen.

Al met al en alles wat hij open en eerlijk erkent of toegeeft, moet ik zeggen dat Depp een zeer geloofwaardige indruk maakt. Elke suggestie dat hij gewelddadig zou zijn, heeft hij ontkent. Gebruik van drank en drugs heeft hij volledig toegegeven.

Ze gaan er vanuit dat Depp zelf nog 2 dagen zal getuigen. Morgen ochtend gaan ze verder.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 07-07-20 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 17:54

Interessant om te volgen en bedankt voor deze laatste update ook!

“A dream dirty and bruised is better than no dream at all.”
― Laini Taylor, Days of Blood & Starlight

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 18:31

Ik kan het subtiele sarcasme/humor wel waarderen.

En als je dan ziet hoe irrationeel Amber is die duidelijk zit te liegen en draaien om een normaal antwoord te geven op gewone vragen....

Een groot verschil tussen de twee is dat Amber altijd bekendheid en fortuin heeft gezocht (tipte zelf de paparazzi) en Johnny juist de hele Hollywood scène probeerde te vermijden en zichzelf wil blijven boven alles.
Het lijkt erop dat ze nu juist het slachtoffer wordt van haar aandachttrekkerij en het eisen van steeds meer geld.
Volkomen uitgekotst, en terecht.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:04

Lusitana schreef:
Een groot verschil tussen de twee is dat Amber altijd bekendheid en fortuin heeft gezocht (tipte zelf de paparazzi) en Johnny juist de hele Hollywood scène probeerde te vermijden en zichzelf wil blijven boven alles.
Het lijkt erop dat ze nu juist het slachtoffer wordt van haar aandachttrekkerij en het eisen van steeds meer geld.
Volkomen uitgekotst, en terecht.

Absoluut dat! Hij heeft niet voor niks een groot deel van zijn leven in Frankrijk gewoond (buiten dat zijn Paradis Frans is), omdat daar de regels omtrent paparazzi en het fotograferen van zijn kinderen zeer streng zijn. En als je dan ook ziet hoe hij is in interviews: die bekendheid is niet wat hij zocht, maar wel waar hij feitelijk aan onderdoor gaat en is gegaan.

Ben erg benieuwd wat de rechtszaak zal brengen, al ben ik wel partijdig: heb altijd geloofd dat Depp niet is zoals hij nu door Heard wordt afgespiegeld.

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:14

Alleen maar verliezers in dit verhaal. Ik ga het wel volgen, ben altijd groot fan van Johnny Depp (en Vanessa!) geweest - toen hij na The Rum Diary een relatie kreeg met Amber, vond ik het enorm jammer dat het over was tussen JD en Paradis. Zij was denk ik wel de vrouw van zijn leven, de steady factor en zijn rots in de branding.

Amber zal hem destijds wel een gevoel van passie hebben gegeven, wat hij misschien mistte na zijn langdurige relatie met Paradis + het opvoeden van de kids. Het verbaast me ook niets dat hij sinds zijn relatie met Amber ineens weer aan de drugs is, ik denk dat ze samen hier die passie vonden en ik vind het enorm jammer dat hij zo "speelt" met zijn eigen leven. Amber is gewoon een psycho, laat dat voorop staan en ik heb nooit getwijfeld over dat ze leugens verspreidt over het huiselijk geweld - maar ik blijf het een kwalijke zaak vinden dat JD ooit deze richting op is geslagen. :( Denk aan je kids man, don't do drugs.. it's not cool.

Nouja, goed... ik lees dus mee. :D Ben benieuwd wat er nog allemaal voor interessants uit gaat komen!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:46

Ik volg ook, super fijn deze updates!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:48

Ik heb het verhaal wel gevolgd maar wist niet dat de rechtzaak al begonnen was.
Volgens mij is Amber idd geen katje om zonder handschoenen vast te pakken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:42

Gitta_ schreef:
( Denk aan je kids man, don't do drugs.. it's not cool.

De kinderen hebben twee ouders en blijkbaar hebben ze het toch goed gedaan, want ze zijn prima terecht gekomen. Ze komen over als stabiele tieners.

Zit naar de leugens te luisteren. Video van 1-5. Ik geloof niet dat ze erg veel kans maakt om hem zwart te maken, al doet ze nog zo haar best.
https://www.youtube.com/watch?v=phtD_zWn8e4

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-20 21:59

Ik ben zeker geen voorstander van drugs of overmatig alcohol gebruik, maar ik begrijp ook helaas dat verslaving een ziekte is. Ook ik vind het jammer dat zijn relatie met Vanessa op de klippen is gelopen. Hun verstandhouding is goed, maar ik denk dat die relatie sowieso wel stuk gelopen was. Ik vind het vooral jammer dat hij daarmee een bepaalde stabiliteit verloren is. Hij heeft wat dat betreft bij Amber echt een duidelijk terugval gehad.

Wat voor mij wel heel duidelijk is dat drank en drugs vooral een uitvlucht voor hem is en dat hij daar vooral zichzelf mee schaad. Zij manipuleerde en kleineerde hem, waarbij hij in een negatieve spiraal wat betreft zijn zelfbeeld terecht is gekomen en drank en drugs gebruikte om daaraan te ontsnappen. Daarnaast, zijn problemen met drank en drugs begonnen toen hij 11 jaar oud was (dat heeft hij vandaag nog heel openlijk verklaard).

Amber en consorten claimen dat hij onder invloed veranderde in een gewelddadig monster die niet meer wist wat hij gedaan zou hebben. Dat mensen gewelddadig kunnen zijn onder invloed, prima, dat is zo. Maar dat ben je, of dat ben je niet.

Als jij al sinds je 11de al problemen hebt met drank en drugs, en je daarbij nog nooit gewelddadig bent geweest, en alle mensen in je leven dat bevestigen, dan wordt je echt niet na je 50ste ineens wél gewelddadig onder invloed.

Bovendien is Depp zelden echt alleen. Er zijn vrijwel altijd assistenten en beveiligers in de buurt. Als hij echt zo gewelddadig zou zijn onder invloed als zij claimt, dan verstop je dat echt niet voor die mensen.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:31

Interessant om te volgen dit :j Ergens kon ik me al niet voorstellen dat Depp de man was waarvan hij werd beschuldigd.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:33

Ik heb ook altijd geloofd in z'n onschuld en hoop dat ze die Amber helemaal met de grond gelijk maken :')

Is hij heilig? Zeker niet, maar ik heb idd nooit geloofd dat hij zo is als waar die Amer 'm voor neerzet.
Kan me goed voorstellen dat hij de lucht geklaard wil hebben nu, want als je ziet hoeveel mensen 'm al gelijk schuldig achtten en hoeveel deuren er dan waarschijnlijk voor 'm dicht gegooid werden... Ik zou mezelf ook vrijgesproken willen krijgen onder toezien van de hele wereld.

Als je kijkt naar de oliebol die mensen over 'm heen gooiden omdat ie gecast werd in fantastic beasts en hoeveel mensen zeiden dat ze geen films meer zouden gaan kijken met hem erin en bla bla. Vreselijk toch, als hij gewoon echt onschuldig is en zo door 't slijk gehaald blijft worden pfft.

En idd Shiloh, wat jij ook zegt; Als hij al zolang kampt met die drank en drugs problemen en er nooit eerder naar voren is gekomen dat je zo gewelddadig bent als die Amber nu beweert... dat is toch heel vreemd ja, als dat idd plots omslaat en zeker als je dan verder kijkt naar verklaringen van mensen die 'm al zolang kennen en dat nooit gezien hebben bij 'm, en icm met wat er idd ook vrij gekomen is aan die gelekte audio materialen.

“A dream dirty and bruised is better than no dream at all.”
― Laini Taylor, Days of Blood & Starlight

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:11

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-20 11:13

Ah! Dankje! Ik zat al te wachten op updates van degene die gisteren twitterde. Maar ik denk dat sky news steeds een andere reporter stuurt.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:17

Super fijn om de updates te lezen, ik kon ook niet echt geloven het beeld dat Amber aan het omhoog hangen was van hem. Hopelijk blijkt uit de rechtzaak gewoon dat ze uit was op roem

To ride a horse is to ride the sky.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-20 11:18

Afbeelding

:D _O- _/-\o_

Absolute GOLD!

Die NGN advocaten blijven maar proberen een boze reactie uit hem te ontlokken. Als Depp zo lekker droog blijft, komt dat helemaal goed!

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:21

Hahahahaha, ja die vond ik ook mooi. Die Ms Wass lijkt me wel een pittige zeg, geen aangename toon zo te lezen aan de tweets.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:23

Blijkt dat ze tijdens vliegreizen nogal agressief was en op hem insloeg...

Hoe meer je te weten komt, te meer blijkt dat ze een behoorlijk enge persoonlijkheidsstoornis heeft en dat Johnny heel lang zijn best heeft gedaan om er mee om te gaan.
Ze hebben goddank behoorlijk wat opgenomen omdat ze na ruzies verschillende ideeën hadden over wat er had plaatsgevonden.

The Sun verslaat een en ander nog steeds in Johnny Depps nadeel. Wat een lef.

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:52

Ze hebben het nu over de periode maart 2013, dat is echt wel serieus lang geleden... :\

Suggererend dat hij te laat was op set vanwege een argument met Heard. Depp staat toch bekend als iemand die steevast te laat is op set haha, dat zal niets met die ruzie te maken hebben gehad.
Laatst bijgewerkt door Gitta_ op 08-07-20 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt