[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Moderators: MirandaT, NadjaNadja, Ods, Duhelo, Muiz, Essie73

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:05

Leo schreef:
nienmoon schreef:
Leo: Mooie box van A Court. Waar heb je die vandaan? Het zijn hardcovers, toch? Want ik wil die serie ook nog wel een keer gaan lezen en houd van mooie boeken en boxen (mijn box van The Hunger Games vind ik bijvoorbeeld geweldig <3 ) en misschien is dit wel een zetje hem aan te schaffen.

Sorry jou vergeten te antwoorden!

Ik heb deze box bij Amazon gekocht, zijn inderdaad de Hardcovers! Het is echt een super mooie box. De dustcovers van de boeken zijn een soort satijnglans, echt prachtig!

Jammer, bij Amazon vind ik het altijd wel riskant te bestellen (en ze zijn daar geloof ik ook niet heel duurzaam) terwijl jouw aanvullende beschrijving me juist weer wat meer hebberig maakt :+

Moon's site: http://groups.msn.com/nienkemoonlight

Quote Astridastrid : Moon is geweldig hoor Nienke! En hij heeft echt geweldige manen. Wil ik ook voor Mari.

Tiggs

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:32

Wat een cute hondje Amanda!

Life's a bitch so you can't win.
M. Python

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:38

Leuke website Mandy! Leuke producten ook. :j

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:49

Wat zijn jullie allemaal bekwame Engelse lezers als ik jullie berichten bekijk. Of is dat een kwestie van kilometers maken? Ik kan prima Engels maar een Engels boek echt echt begrijpen vind ik toch wat lastiger. Of zijn de vertalingen ook leuk/goed?

Ik zeg maar zo...ik zeg maar niks

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:52

kistaah schreef:
Wat zijn jullie allemaal bekwame Engelse lezers als ik jullie berichten bekijk. Of is dat een kwestie van kilometers maken? Ik kan prima Engels maar een Engels boek echt echt begrijpen vind ik toch wat lastiger. Of zijn de vertalingen ook leuk/goed?

Hangt wat van de schrijver af denk ik, met GoT en LOTR moet ik wel eens 2x lezen, maar dat zijn dan ook 2 stevige gevallen zoals eerder vermeld :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:52

kistaah schreef:

Ik vind zelf vaak dat Engelse teksten mooier kunnen verwoorden dan Nederlands. En daarnaast zijn ook genoeg boeken slecht/lelijk vertaald naar het Nederlands. Vandaar mijn voorkeur voor Engels.

Daarnaast zijn er natuurlijk ook een heel aantal boeken die simpelweg (nog) niet naar het Nederlands vertaald zijn.

En als je meer leest, wordt het ook steeds makkelijker en wordt je eigen woordenschat ook steeds groter. Af en toe Google ik nog wel eens een woord.

Misschien handig om te beginnen met een boek dat je kent en bijvoorbeeld meer voor eind basisschool/tieners bedoelt is? Makkelijker taalgebruik en dus ook beter te begrijpen.

I'm not weird, I'm limited edition :D

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:53

Nienmoon Hoezo riskant? Ik bestel alles via Amazon en nog nooit problemen mee gehad. Bestel daar liever dan bij bookdepository, want sneller. :')

Second to the right, and straight on till morning

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:55

linoleum schreef:
Misschien handig om te beginnen met een boek dat je kent en bijvoorbeeld meer voor eind basisschool/tieners bedoelt is? Makkelijker taalgebruik en dus ook beter te begrijpen.

Of een boek waarvan je de verfilming gezien hebt, zo ben je al mee met het verhaal, dat trekt mij er bij GoT en LOTR soms ook wel doorheen :+

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:56

Ik ben ooit begonnen met Harry Potter omdat ik vanaf boek 4 niet meer kon wachten op de vertaling :') toen was ik denk ik 14 of 15. Engels ging me gelukkig altijd al wel goed af.
Daarna ook nog wel regelmatig vertaling gepakt hoor, maar uiteindelijk steeds meer naar Engels gaan trekken. Het gaat idd steeds makkelijker als je het vaker leest. Ook non fictie lees ik prima in het Engels. Veel ligt ook aan de schrijfstijl hoor.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 18:00

nienmoon schreef:
Jammer, bij Amazon vind ik het altijd wel riskant te bestellen (en ze zijn daar geloof ik ook niet heel duurzaam) terwijl jouw aanvullende beschrijving me juist weer wat meer hebberig maakt :+

Ik heb nog nooit problemen gehad met levering door Amazon. :) Gaat altijd prima en vrij vlot.
Amazon staat verder idd qua duurzaamheid niet heel goed op de kaart, mee eens. Ik houd me dan maar voor dat de boeken elders gedrukt worden en er zit verder geen plastic in de verpakkingen, enkel karton en papier. Ik gebruik Amazon enkel voor boeken dus daarmee praat ik het voor mezelf goed. Maar mee eens dat het niet de meest duurzame verkoper is. ;)

..
The music of this awe

..

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 18:21

Gewoon eens een niet te moeilijke novel pakken om eens te proberen :j

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

C_arola
Hoofdmoderator Informatief en Moderator Markt
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 18:24

kistaah schreef:

Hoe meer je Engelstalig leest hoe makkelijker het gaat. Ik ben begonnen met Harry Potter omdat ik de Nederlandstalige boeken daarvan goed ken en de vertaling goed vind. Komt ook door de dames hier, zo vaak gehoord dat er gewoon veel meer Engelstalige boeken zijn wat me heeft overgehaald en ik moet zeggen, ik lees veel vertaalde boeken daardoor niet meer in het Nederlands, inderdaad vaak slecht vertaald/geen goede sfeer in de vertaling.

nienmoon schreef:

Hoezo riskant? Ik bestel tot nu toe alle Engelstalige boeken daar en geen enkele keer problemen gehad.

''So you’ve had some bad days, no doubt. But I figure, instead of letting your yesterdays bring you down, maybe you can concentrate on building some happier memories today. And that way you’ll have them for tomorrow?”

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:02

kistaah schreef:

Ik ben begonnen met tiener en YA-verhalen omdat deze toch net wat eenvoudiger zijn qua taalgebruik en schrijfstijl en daarna typische chicklit, omdat als je een deel niet echt begrijpt, is de context zodanig dat je wel de geste meekrijgt. Hoe vaker je Engelstalig leest hoe makkelijker het wordt en je ontdekt een nog grotere wereld aan keuze.
Ik heb nu eerder problemen om me te concentreren in vertaalde boeken.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

http://www.dalmat.be

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:11

Ik heb Illuminae uit <3 wauw wat een bijzonder boek. Weet niet zo goed wat ik er over moet vertellen, behalve dat het bijzonder is om te moeten huilen over een AI. Ontzettend benieuwd naar de twee opvolgende delen!
Heel benieuwd wat jullie er van gaan vinden straks in de buddyread! Kan heel goed begrijpen als er mensen zijn die het verschrikkelijk vinden.

Maar ga nu denk ik eerst prequel van de Hunger Games lezen op ereader. Even wat anders tussendoor.

I'm not weird, I'm limited edition :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 19:15

linoleum schreef:
Ik heb Illuminae uit <3 wauw wat een bijzonder boek. Weet niet zo goed wat ik er over moet vertellen, behalve dat het bijzonder is om te moeten huilen over een AI. Ontzettend benieuwd naar de twee opvolgende delen!
Heel benieuwd wat jullie er van gaan vinden straks in de buddyread! Kan heel goed begrijpen als er mensen zijn die het verschrikkelijk vinden.

Maar ga nu denk ik eerst prequel van de Hunger Games lezen op ereader. Even wat anders tussendoor.

AIDANNNNN ;( <3
Wat heb ik gejankt ja :') :j

Ik maak morgen weer een bij lees post, maar moest even reageren hihi.

“A dream dirty and bruised is better than no dream at all.”
― Laini Taylor, Days of Blood & Starlight

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:24

linoleum schreef:

Jullie maken mij echt niet nieuwsgierig hoor :n :D

Veel leesplezier!

''So you’ve had some bad days, no doubt. But I figure, instead of letting your yesterdays bring you down, maybe you can concentrate on building some happier memories today. And that way you’ll have them for tomorrow?”

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:44

Linoleum fijn dat Illuminae goed bevallen is.

Kistaah ik ben ooit begonnen in Engels omdat ik niet kon wachten op de Nederlandse vertaling van Harry Potter. En uiteindelijk steeds meer gaan lezen. Ik lees nu al jaren in Engels en dat gaat mij prima af. Ik denk dat het ook iets is waaraan je gaat wennen. Hoe meer je leest hoe makkelijker het zal worden.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:56

@Carola, uiteindelijk heb ik het toch gedaan. Ik was aan het twijfelen of ik niet liever de Nevernight serie wilde kopen, maar ben toch voor deze gegaan. Het bevalt mij ook zo goed dat ik het waarschijnlijk nog een keer zal gaan lezen en dan is het wel leuk om ze mooi in HC te hebben inderdaad! Hierna heb ik echt een koopstop voor juni, behalve voor de Illuminae Files als ik echt niet kan wachten :')

@Linoleum, wat gaaf dat het zo bevalt! Ook die hele leeservaring. Ik ben blij dat ik het thuis heb staan nu! :D

@Mandy, leuke website! :)

@Melissa, fijn dat Zila wat meer aandacht krijgt in het tweede boek. Heb er al zin in om daarover te lezen in het tweede boek :)

---

Ik kreeg weer boekenpost vandaag (ik moest alweer naar de Spar omdat de postbode niet aangebeld had, echt niet te geloven). Ik wilde dit boek meteen lezen toen ik de cover zag en heb absoluut geen spijt van mijn HC aankoop:

Afbeelding

De blaadjes glimmen ook nog, dat zie je niet zo op de foto <3. En de naked HC is ook echt prachtig:

Afbeelding

Heeft iemand deze al gelezen?

Nu zijn er nog drie boeken "onderweg" (twee van The Aurora Cycle en een pre-order van The Dark Tide) en dan is het voorlopig wel ongeveer klaar (hopelijk, ik ga mijn best doen) :P

Life flows on within you and without you ☮
Nash <3

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:58

Mooi boek!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:59

Wauw ook al zo'n gaaf boek!

..
The music of this awe

..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:00

Knap dat je een koop stop voor een maand hebt! Leuk dat je het boek toch gekocht hebt, ga je Aurora burning lezen in de HC of toch gelijk in ebook?
Ik zag net dat boek langskomen op bookoutlet, daar alvast wat ideeën opgedaan voor Amazon. Mooie cover inderdaad! Ik zag ook andere boeken van deze schrijfster voorbij komen die me aanspraken.
The Dark Tide staat hier ook op de reading lijst, ben daar benieuwd naar.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:07

Iemand interesse? Allemaal paperback, allemaal in goede staat. Allemaal engels behalve Bolbliksem en MTDOB. Verzendkosten koper (vanuit België). Mogen allemaal weg voor een prikje. PM me bij intresse!
Afbeelding
Afbeelding

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:09

BookOutlet... Zo jammer dat dat niet bestaat in Nederland. Maar misschien maar goed ook, anders had ik elke maand ontzettend veel boeken gekocht. :')

Mooi boek hierboven! <3

Second to the right, and straight on till morning

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:26

Het gaat hier zoooo snel! Nu is er al een nieuw topic met ook nog eens tig bladzijden al volgeschreven :wow:

Ik vrees dat ik al veel weer vergeten ben, heb wel mijn best gedaan om bij te lezen...

Die Radium Girls lijkt mij ook heel interessant, Goof, die gaat op mijn (dankzij dit topic zeeer lange) TBR...

Wat een mooie site love_mandy, en leuke producten! Er staat toevallig niet een boekensleeve met uiltjesthema in de planning? O:) Ik heb iets met uilen <3

Oh, hoe meer ik hier lees en zie van the boy, the horse en the mole etc, hoe meer ik het boek ook wil. Hij ziet er echt prachtig uit! Dat wordt weer geld uitgeven in juni... Alleen nog beslissen of ik hem in het Engels of Nederlands bestel...

Ik las echt nooit Engels voor ik dit topic begon te volgen en nu regelmatig, en ik moet zeggen, dat gaat steeds vlotter. Het merendeel is nog steeds Nederlandstalig aangezien mijn meeste boeken uit de bib of van de Kringloop komen, maar als ik boeken bestel is daar ook regelmatig Engelstalig bij.

Ik begin nu ook wel benieuwd te worden naar Illuminae, wanneer beginnen we de buddyread? Ik had 1 juni voorgesteld maar ik denk dat dat verloren is gegaan in de drukte... Een andere datum is ook goed voor mij.

Afbeelding
Ik ben momenteel bezig in dit boek, geleend van een vriendin, ik vind hem tot hiertoe heel leuk! Ik wil zo graag verder lezen maar helaas nu op het werk en morgen weer werken... Hopelijk kan ik maandag verder lezen.

Iemand die slaapt, kan met goede argumenten wakker geschud worden. Iemand die doet alsof hij slaapt, kan zelfs met het beste argument ter wereld niet gewekt worden. ~Jonathan Safran Foer~

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:28

kistaah schreef:

Hoe meer je leest, hoe makkelijker het gaat idd. Maar niets mis met NL lezen, of vertalingen hoor :)

Mooi boek Mijny!

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster