[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Moderators: MirandaT, NadjaNadja, Ods, Duhelo, Muiz, Essie73

linoleum

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:37

AAAARGH krijg nu mailtje dat m’n Hunger Games prequel helemaal niet meer geleverd gaat worden en ik m’n geld terug krijg -:(-

Maar op zoek om ergens anders te bestellen..

I'm not weird, I'm limited edition :D

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:39

Heerlijk nog meer van die heetgebakerde mensen hier als het gaat om technologie. My kind of people :+ Ik word ook zó chagrijnig van tv's. Je moet verdorie eerst tig kastjes aanzetten voordat je is een keer op hebt staan wat je wilt kijken. En dan meerdere afstandbedieningen. Echt om van te ontploffen :')

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:41

A nee wat balen Linoleum!

Net even wat heen en weer verschoven in de kasten. Ik heb ik 1 kast met de leesboeken en een kast overwegend met informatieve boeken. Moet alles nog echt netjes gaan zetten maar ik zal wel voor en na foto's laten zien.

Wel een aantal boeken gevonden die weg mogen. Foto voeg ik zo in de EDIT toe via mobiel. Maar die mogen weg tegen verzendkosten, of als je in de buurt woont ophalen. Anders ga ik eens kijken of er ergens een plek is waar ik ze achter kan laten.

EDIT:

Afbeelding

Afbeelding

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:43

Hier idd ook geannuleerd -O-
Ga ik nog wel even achteraan, had een kortingscode gebruikt (geen cadeaukaart).

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:45

Baal er echt van, verder is overal alleen de UK editie te krijgen, maar wil graag de US versie, vind dat lettertype op de cover veel mooier.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-20 15:49

Leys
Fijn dat ie goed bevalt!! Hopelijk kun je dan lekker uit de slump blijven met wat andere contemporary boeken. Benieuwd wat je hierna gaat lezen :)

Niniane
Dat willen afreageren op apparaten herken ik wel ja haha. Maar dat is ook echt niet handig als ie dat dadelijk met elke update gaat doen ook dus hoop dat het een eenmalig iets was. Hier gelukkig niet veel problemen met de tv. Met de afstandsbediening kan ik gelukkig alles zo terugvinden omdat we toch voornamelijk alleen streaming apps gebruiken zoals Netflix, Amazon Prime Video, Disney+ en die staan als app op de tv. Ook de playstation enz is via het tv menu zo op te starten. En dan kunnen we alles via een app op de telefoon ook bedienen ipv afstandsbediening. Dat is gelukkig vandaag de dag juist wel wat simpeler vind ik <3

Quebelle
Ik zag dat idd op je insta met die usb… moest stiekem wel lachen hahaha. Zou me ook zo kunnen gebeuren. Het meest simpele denk je gewoon niet aan terwijl dat dan de oplossing is.

Mijny
Hoelang zit er tegenwoordig op qua tijd dat je een bieb boek kunt lenen? Standaard dan, want je kunt denk ik ook verlengen toch? Ik ben benieuwd wat je tzt van de andere K-9 boeken gaat vinden. Die opmerkingen wat ik nu heb… dat ervoer ik bij de eerdere boeken dus ook helemaal niet. Maar met nu in de 50% ergens zijn, is er gelukkig nog genoeg om te lezen.

Carola
Ja je bent wel vrij om terug te sturen, maar bij bookoutlet is idd de kans altijd aanwezig dat er een beschadiging op zit. Altijd rot toch als je dat dan ook hebt. Werkt hetzelfde als met boekenkraam.nl hier. De boeken worden zo goedkoop aangeboden omdat ze idd te beschadigd zijn voor gewone verkoop. Maar als je het Te beschadigd vind, mag je contact opnemen en terugsturen, maar daar gaat met Amazon dan idd wel een tijdje overheen dus dat is echt vervelend. Het is wat dat betreft dus altijd wel een gok met bookoutlet boeken. Zelf heb ik tot nog toe nauwelijks beschadigingen gehad, maar ik zou die flinke kras denk ik ook wel echt heel erg jammer vinden - maar het terugsturen is idd zo’n gedoe. Ik vond zelf de honden personages in de eerste drie K-9 boeken geweldig goed geschreven en ze echt aanvoelen als eigen personages. Dat mis ik in dit boek tot nu toe dus wel, dat is voor mij echt opvallend anders. Maar ik ben nu in de 50% dus heb nog even te gaan, wie weet krijgt Remy nog wat meer aandacht hihi. Voor de rest leest het wel gewoon weer heerlijk weg en is de chemistry tussen de hoofdpersonages echt zo fijn. En Aurora Burning ga je idd wel echt graag willen hebben als je klaar bent met Rising!

Leo
Altijd leuk als je zoiets dan onverwacht eerder krijgt! Plaats je wat foto’s straks? Ben wel benieuwd xD

Tucktuck
Op m’n enkel na gaat het gelukkig verder wel goed nu. Ben helaas gezegend met zwakke gewrichten en denk dat die flinke verdraaiing van een paar weken terug al niet geholpen heeft. Maar met een paar dagen zal het wel weer weg zijn. Morgen even kijken om een klein rondje te doen met de hond in het losloop gebied - dan heb ik wat meer vrijheid met lopen als ik d’r niet aan de lijn heb, dat zal wat fijner zijn. En foto’s sturen he als je de kasten opnieuw ingericht hebt <3

linoleum
Dat is leuk als zo iemand dan een serie noemt die je zelf ook leuk vind. Ik merk dat je als lezers zijnde onder elkaar zoveel makkelijker en sneller contact legt dan ook. Er is dan altijd wel iets om over te praten haha. En jeetje wat rot zeg van je pre-order!! :( Kun je 'm dus echt nergens anders krijgen dan in die editie :(?

---

Wat auto’s betreft… Ik heb ook al in van alles gereden door de jaren heen en ik reed vaak in best wel afgetrapte autootjes rond omdat dat onze tweede auto was haha. Als eerste 'eerste' auto hebben we een mercedes sport gehad die ik het eiiiinde vond maar is veel te duur in onderhoud. Mijn eerste auto, die we dan als tweede auto gebruikten, was een afgetrapte Suzuki swift > het oude modelletje. En ik heb een aantal verschillende ford modellen gehad > ford rijdt echt zo fijn. Maar dat waren telkens goedkope tweedehands auto’s dus daar reden we dan maar een jaar mee en dan gaven ze de geest, lol. We hebben als eerste auto’s vooral nieuwe polo’s gereden (via het werk van m’n man telkens), Peugeot en nu rijden we een Nissan Qashqai (2018 model) en Nissan Micra (2018 model) en dat zijn ook beide hele fijne auto’s. Mijn micra moet binnenkort terug want het lease contract loopt af. Ik ga m’n zwarte scheur ijzertje wel missen. Ik vind auto's echt leuk. Zou zo graag een mooie Audi of VW rijden, maar die zijn gewoon echt te duur vinden we omdat we het liefst bij leasen blijven en dan betaal je belachelijk veel geld voor gewoon een standaard uitvoering waar je dan nog eigenlijk van alles bij wilt.

Ik ga nu beginnen aan The Iron Flower van Laurie Forest, het vervolg van the Black Witch. Ik had eigenlijk aan The Alchemists of Loom willen beginnen van Elisa Kova, maar die pakte me even niet dus ik schuif die door naar juni denk ik. The Iron flower had ik op de juni TBR staan, maar die gaan we dus nu lezen hihi.

En ik kreeg net nog een boekje binnen die iemand me nog cadeau had gedaan. Eentje die nog niet op de TBR gepland stond, maar dus echt binnenkort ergens tussendoor gelezen gaat worden; Storm and Fury van Jennifer L. Armentrout, #1 in the Harbinger serie welke een spin-off is van haar Dark Elements trilogie. Heb zoveel zin om terug te duiken in deze wereld!!

Afbeelding

“A dream dirty and bruised is better than no dream at all.”
― Laini Taylor, Days of Blood & Starlight

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:55

Tucktuck schreef:
A nee wat balen Linoleum!

Net even wat heen en weer verschoven in de kasten. Ik heb ik 1 kast met de leesboeken en een kast overwegend met informatieve boeken. Moet alles nog echt netjes gaan zetten maar ik zal wel voor en na foto's laten zien.

Wel een aantal boeken gevonden die weg mogen. Foto voeg ik zo in de EDIT toe via mobiel. Maar die mogen weg tegen verzendkosten, of als je in de buurt woont ophalen. Anders ga ik eens kijken of er ergens een plek is waar ik ze achter kan laten.

EDIT:

[ [url=m/HrraAK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nt41DT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb wel interesse in 'de ommegang' als je die nog hebt :o

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:58

@cursebreaker: the black witch en the iron flower zag ik onlangs ook passeren, zijn 't aanraders?

Iemand deze trilogy al gelezen? :

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:59

Ja! Jaren geleden! Ik vond het echt een ontzettend toffe trilogie die in niets leek op de slechte verfilming van jaren geleden.
Echt een aanrader!

..
The music of this awe

..

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:00

Leo schreef:
Ja! Jaren geleden! Ik vond het echt een ontzettend toffe trilogie die in niets leek op de slechte verfilming van jaren geleden.
Echt een aanrader!

Geen verfilming gezien (wist niet eens dat die er was) dus dat valt ook weer mee :+ _O-

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:02

In die van philip pullman ben ik ooit begonnen, maar ik kom er niet doorheen. Ik had de versie waarbij ze met 3 in een box kwamen. Maar de letter waren vrij klein en het lukte maar niet. Als ebook nog niet geprobeerd te lezen.
De film vond ik wel gaaf.

Ik zal nog eens naar de instellingen van mijn ereaded kijken. Kan best zijn dat hij nog zuiniger kan. Maar hrt aan en uitzetten zal wrs de grootste eneegievreter zijn ja.

[o]

C_arola
Hoofdmoderator Informatief en Moderator Markt
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:07

Wat balen van de annuleringen. Misschien anders in de fysieke winkel kopen? Hier lag het wel in de winkel namelijk.

Ik wist niet dat ze “beschadigde boeken” verkopen Melissa! Ging uit van gewone boeken gezien de prijs niet zo goedkoop was 16,- voor de HC. Geldt dat voor alle boeken bij bookoutlet? Ga ik daar geen boeken meer van kopen want dit vind ik toch wel erg balen! Ik controleer straks gelijk de andere boeken in mijn lijst op Amazon om te kijken dat die daar niet vandaan komen.

Wat leuk trouwens dat je Storm en fury binnen hebt gekregen, benieuwd wat je ervan gaat vinden!

''So you’ve had some bad days, no doubt. But I figure, instead of letting your yesterdays bring you down, maybe you can concentrate on building some happier memories today. And that way you’ll have them for tomorrow?”

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:11

Heb al heel wat websites gehad, maar overal hebben ze alleen de UK editie. En anders moet ik vanuit US gaan bestellen en wordt hij gelijk weer zo duur van..
Verder ben ik niet kieskeurig hoor.

Misschien eerst maar op ereader lezen en dan later eens het boek fysiek kopen..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:14

Ik kan idd ook alleen de UK versie vinden. Heel erg balen wel. Je verwacht een preorder gewoon te krijgen. De UK editie is idd minder mooi ofzo, de letters passen niet bij de trilogie die ik al heb staan.

..
The music of this awe

..

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-20 16:18

ik vind 16e ook wel erg duur voor een book outlet boek moet ik zeggen :j Nu kosten ze hier in europa dan sowieso vaak meer als dat je in amerika via de .com site zou kunnen kopen, tenzij er zo'n sale is, maar voor dat geld mag je idd toch gewoon een net boek verwachten. Ik kocht onlangs een Armentrout hardcover voor 12e via book outlet en dan via amazon.de en dat is voor mij wel de grens voor een book outlet boek. Het boek was 10e goedkoper als bij bol dus dat vond ik het dan wel waard haha.

Maar ze verkopen idd 'licht beschadigde' boeken wat meestal neerkomt op kleine vlekjes of kleine scheurtjes in de cover ofzo of een stift streep op de pagina's aan de zijkant. Tot nu toe heb ik nog niet iets binnen gekregen wat echt erg beschadigd was (wel met 2e hands boeken via Amazon). Dus zou zeker een mailtje sturen ja en zeker als je toch nog zoveel betaald hebt ervoor.

linoleum
Ja die verzendkosten wat dan gelijk erbij komen he als je het in Amerika zou kopen -O-

“A dream dirty and bruised is better than no dream at all.”
― Laini Taylor, Days of Blood & Starlight

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:32

Wat vervelend dat alleen de UK versie beschikbaar is, mogelijk dat de US versie nog gaat komen? Moet je alleen daar wel op wachten. Hier besloten geen papieren boek te kopen dus ik heb de ebook al een paar dagen in huis.

@ Melissa, ik zie net dat het goedkoper is dan ik in gedachten had, minder dan 10,- dus ik laat het er zo bij maar wel handig om te weten :j

''So you’ve had some bad days, no doubt. But I figure, instead of letting your yesterdays bring you down, maybe you can concentrate on building some happier memories today. And that way you’ll have them for tomorrow?”

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:10

@Carola Dus als ik het goed begrijp krijg je bij book outlet sowieso vaker boeken met kleine beschadigingen? Ik denk dat het enige is wat je kunt proberen contact opnemen en zeggen dat je op basis van de omschrijving en prijs niet verwacht had dat er zo'n enorme kras op zou zitten en dan vragen of je iets ter compensatie kunt krijgen i.p.v. dat je het terug moet sturen. En omdat je dat niet van tevoren wist kun je ook nog zeggen dat je het misleidend vindt omdat je hier niet goed over was geïnformeerd. Echt balen wel! :(

@Linoleum, misschien is het gewoon dat ik gewend ben om in andere auto's te rijden! :P Maar ik vond hem behalve het rijden wel heel degelijk! En neee, wat rot van The Hunger Games! Zo stom dat je het gewoon hebt gepre-ordert en dat ze het dan niet kunnen leveren... Hopelijk vind je nog ergens de US edition :)

@Melissa, door corona is dat nu standaard 6 weken. Ik dacht dat je niet meer kon verlengen, dus dat heb ik nu maar gedaan. Nog steeds ben ik bang dat het krap gaat worden met mijn 6 boeken, maar even goed doorlezen! Jammer dat de beschrijving van de hond in het vierde boek wat minder is, dat vond ik juist zo leuk in Lock 'N' Load. Hopelijk komt het nog, maar wel fijn dat de rest wel leuk is! :D

@Naomi, wel van gehoord maar nog niet gelezen!
---
Ik kreeg net post van Goof! :D

Afbeelding

Life flows on within you and without you ☮
Nash <3

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:32

Mijny dat is hele goede post <3 zo benieuwd wat je van dat boek gaat vinden!

Carola, ga denk ik nu maar ebook doen en wachten tot de US versie beschikbaar is..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:40

Veel plezier Mijny! Hoop dat je het wat vindt.
Wilde jij nou ook ALL lezen? of wie was of waren dat? Ben het even kwijt.

Jullie gaan zo hard! Ik probeer soms mee te lezen op mijn telefoon, maar het lukt gewoon niet om alles bij te houden en vooral niet om te reageren. Ik zag wel heerlijke foto's van gisteren in de zon langskomen. Zo zat ik er ook lekker bij!

Ik heb inmiddels ' Where'd you go to Bernadette' uitgelezen. Leuk boek, maar niet heel speciaal ofzo. Vond het in het begin even lastig lezen omdat er veel verschillende personen over deze Bernadette schreven, maar hun relaties werden al snel duidelijk.
Ben inmiddels begonnen in 'the radium girls' van Kate Moore. Iemand die gelezen toevallig?
Het is een waargebeurd verhaal over jonge vrouwen die begin 20e eeuw komen te werken met radium dat net ontdekt is en waarvan het gevaar nog niet bekend is. Sterker nog, het wordt gepromoot als ' goed voor de gezondheid'. De vrouwen sterven echter een verschrikkelijke dood.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:41

Geen idee of ze erom bekend staan Mijny, als ik het zo begrijp van Melissa wel :j
Ik heb er minder dan 10,- voor betaald, laat het er daarom bij. Wel bedankt voor het meedenken!

En wat een gave post heb je binnen gekregen!

@ linoleum, begrijp ik helemaal, reden waarom ik het ook zo heb gedaan. Daarnaast staat het me toch ook wel tegen om over Snow te lezen. Ben bang dat ik hem sympathiek ga vinden door dit boek en dat wil ik niet door de trilogie.

Hier net de boekenkast opnieuw ingedeeld, anders dan anders naar ik vind het ook wel weer wat.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:54

The Bear and the Nightingale <3

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:58

Carola, nee ik hou er van als de badguy een achtergrond krijgt en dus begrip in z’n situatie <3 dus kijk echt uit naar het lezen hiervan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:00

Niniane schreef:
The Bear and the Nightingale <3

Ik heb de eerste gelezen (en nu dus doorgestuurd naar Mijny) en de 2e geluisterd als audioboek. Ben nu geloof ik al 2 of 3 maanden bezig om het 3e deel te luisteren, maar ik kom er echt niet meer doorheen :o

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:02

linoleum schreef:
Carola, nee ik hou er van als de badguy een achtergrond krijgt en dus begrip in z’n situatie <3 dus kijk echt uit naar het lezen hiervan.

Begrijp het helemaal dat je er dan naar uit kijkt!

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:52

Goof, ik heb het boek niet gelezen, maar wel een stuk over dat onderwerp gelezen, dus ik ben benieuwd wat jij van het boek vindt.