Festival must haves

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Emmaa_

Re: Festival must haves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 15:11

Ik ga eigenlijk alleen naar meerdaagse festivals en dat is altijd wel een beetje meer regelwerk qua spullen meeslepen, maar ik zorg altijd dat ik in ieder geval genoeg warme kleren bij me heb (naast jurkjes e.d dus ook nog een dikke panty, een licht jasje voor als er een frisse wind staat en een dikke trui voor als het echt niet meer lekker is).

Verder altijd een slotje om mijn tent mee af te kunnen sluiten (helpt niet veel maar gevoelsmatig voelt het toch iets beter), iets van Aloe Vera gel om eventuele verbrandde huid te kunnen kalmeren, genoeg zonnebrand met een hoge factor. Verder heb ik naast paracetamol ook altijd een maagbeschermer bij me, een wat zwaardere pijnstiller (rugklachten dus wil in geval van uiterste nood gewoon iets kunnen nemen wat zoden aan de dijk zet), diarreeremmers, ORS en anti-allergietabletjes. Die fiets processierups krijgt mij niet beet.

Ik neem meestal veel te veel mee, maar probeer wel goed na te denken over dingen die heel handig zijn en die ik daar echt niet meer zou kunnen krijgen. Ik smeer me altijd bij de tent in, en kom meestal nog meerdere keren per dag terug om dingen te pakken/water te drinken (ik heb ook altijd een paar flinke flessen water bij de tent staan) en me eventueel opnieuw in te smeren. Mijn gezicht doe ik 's morgens met factor 55, dus daar kan ik altijd wel even mee vooruit.

Verder een tip die elke keer weer enorm van pas komt maar toch vaak vergeten wordt: ik leg altijd een anderhalve literfles water in mijn auto. Onder een stoel zodat het niet echt gaat koken. Op de terugweg is dat altijd echt enorm welkom na een weekend vooral frisdrank en alcohol drinken.

Don't look back in anger.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 07:22

Ik vind zelf zo’n desinfecterend handgelletje ook wel heel fijn om bij me te hebben. En bij een meerdaags festival ook van die babydoekjes, voor de ergste viezigheid zo nu en dan.

Wat voor tasjes nemen jullie altijd mee? Ik heb nog niet echt iets naar m’n zin kunnen vinden helaas.

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-19 22:51

Kiwi_ schreef:
Ik vind zelf zo’n desinfecterend handgelletje ook wel heel fijn om bij me te hebben. En bij een meerdaags festival ook van die babydoekjes, voor de ergste viezigheid zo nu en dan.

Wat voor tasjes nemen jullie altijd mee? Ik heb nog niet echt iets naar m’n zin kunnen vinden helaas.

het tasje wat ik wilde is niet meer te krijgen :( dat was een heuptasje maar je kon m ook als schoudertas dragen..

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 21:35

Ik neem naar festivals eigenlijk altijd een grotere (rug)tas mee. Want ja anders krijg ik alles niet mee. :')
In neem altijd mee
-zonnebril (op sterkte, ben bril dragend dus moet hem wisselen met mijn normale bril)
-babydoekjes
-zonnebrand
-kleine portemonnee
-deo (die mag niet overal mee naar binnen)
-papierenzakdoekje
-dextro

En die tip van die festicap was heel handig, heb er meteen maar een gekocht.
Ik ga trouwens meestal met maar een dag naar een festival. Als ik meerdere dagen ga neem ik wel een kleiner heup/schouder tasje mee.

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 08:40

Er zijn festivals waar je geen grote tassen meer mee naar binnen mag nemen (wel op de camping, maar niet op de rest van het terrein). Hooguit A4-formaat en max. 10 cm dik. Down The Rabbit Hole bijvoorbeeld, waar ik vorig weekend een dagje was. Nu had ik het 'geluk' dat ik een gastenbandje had en niet via de reguliere controle hoefde (mijn tas is niet eens gecheckt), maar voor de zekerheid had ik zo'n dun rugzakje met trekbandjes bij me en daar kon prima alles in wat ik nodig had. Vest knoop ik om mijn middel. Overigens zag ik daar genoeg mensen die wél een grote tas bij zich hadden, maar goed. Alles wat je meeneemt moet je ook de hele dag meesjouwen en daar moet je maar net zin in hebben.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Thincla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 08:45

Kerstmuts

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:57

Ik neem op elk festival een eastpak heuptasje mee, de zwarte standaard model, die draag ik dan niet rond mijn middel maar als schoudertasje. Verder een kleine deo (op Rock Werchter, Graspop etc mag een spuitbusje wel, gewoon even checken op de site), extra paar sokken vaak, een paar pijnstillers en pilletjes tegen vanalles en nog wat. Ik heb oordopjes met een muziekfilter en aan een touwtje, ik zweer erbij.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:51

Ik zag net iets handigs voorbijkomen op Facebook: de hardloopriem! Ook voor andere (buiten)activiteiten. Festivals bijvoorbeeld. :D

https://orded.net/products/hardloopriem

Rekt enorm mee, volgens mij past er aardig wat in.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-19 16:33