Outlander!

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

Lynn2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:31

fokfanaat schreef:
heb je een ereader?

Ja met e reader vond ik hem al duur..... misschien heb ik verkeerd gekeken?!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:37

Oeh ja hier fan! Ondertussen alle boeken in het Nederlands gelezen en die in het engels staan hier op de plank!
Seizoen 4 moet ik nog zien, nog niet aan toegekomen, Belgische Netflix heeft hem helaas nog niet.

Ik ben 2 jaar geleden ook op verschillende locaties van opname geweest, echt vet!
Vooral Lallybroch zelf was leuk haha, vooral de zoektocht ernaar toe

Semper Fidelis
Never let the fear of striking out keep you from playing the game.
Hakuna Matata
http://www.unitedwardrobe.nl/user/Sara.001.html --> kleding en schoenen!

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:38

chantalboes schreef:
Jaa hier ook fan! Ben nu ergens halverwege seizoen 4. Zijn na s3 overgegaan van Netflix naar Ziggo Movies en Series. Daar stonden ze ook op. Ben wel wat minder te spreken over de koers die de serie neemt, ik mis Schotland. Maar nogsteeds erg spannend!

Dat heb ik dus ook... de verkeerde koers... ik mis de tijd in schotland ook -O- Moet daarom ook wel zeggen dat ik nu minder haast had om seizoen 3 en 4 te kijken.

Lowara

Re: Outlander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:42

Ik vind de serie ook helemaal geweldig en heb alles steeds meteen gekeken als het uit kwam.
Wel vind ook ik het jammer dat het steeds minder schotland is en ze eigenlijk steeds wat ‘in herhaling’ vallen in steeds een ander land. Daar moet je wel echt een beetje doorheem en maakte dat het laatste seizoen zelfs wat saai werdt.
Maar ach.. lekkere schotten, gave costuums en prachtige film muziek doen wonderen!

Equi therapie http://www.equivici.nl
Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2, Tinker Sansa opfok

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:01

hier ook fan.
ik heb alle boeken gelezen, die zijn echt mooier dan de serie. maar ja, in de serie heb je heel wat prima eye candy :j <<) <<) <<)

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:17

Ik heb de serie ook gekeken, idd super mooie serie, hoewel watership down nog steeds mijn favoriet is valt deze zeker ook in de smaak <3

Maar waar kijken jullie seizoen 4? op netflix staat hij niet. (niet te veel spoileren dus ;) )

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:18

Ziggo heeft m al

en anders de illegale manier, maar ja.. dat is, zoals t heet, illegaal

Resistance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-19 13:20

Ik doe dat volgens illegale wegen ja. Maar ik heb ook netflix, cineville en koop veel boeken en muziek enzo, dat ik vind dat dat ook weleens een keertje mag.

http://www.sodrahalla.nl Apartementen in een Zweeds landhuis!

[o]

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:26

Tot nu toe tot en met seizoen 4 ( via Ziggo) gezien en de boeken staan hier ook. Deel 1 bijna uit. Het gaat om een serie van 4 boeken en ze zijn zeer de moeite waard.
Omdat het een boekverfilming is en blijft zullen die boeken ook gevolgd worden en dat betekent dus dat het niet allemaal in Schotland speelt of blijft spelen. Ik vond het laatste seizoen o.a. erg leuk omdat het in Amerika speelt ( en dat is een van mijn favoriete landen samen met o.a. Schotland).

In 1992 ben ik in de omgeving van Inverness op vakantie geweest en heb toen ook het slagveld bij Culloden Moor bezocht; dat was ook te zien in seizoen 1 en/ of 2. Toen gaf die plek me al de rillingen wetende dat daar hele clans zijn afgeslacht.

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:31

Als ik nou toch een wist hoe dat via die illegale manier moest <<)

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:51

Ik ben ook gestopt in seizoen 2 (na een paar afleveringen), maar heb idd ook van iemand anders gehoord dat het even doorbijten is maar dat het dan wel weer heel mooi wordt dus ik ga weer verder kijken. Ik heb het 1e boek gelezen, vond het boek ook mooi. Voor degenen die de boeken duur vinden, bij de bieb zijn ze gratis.

Jamie is heerlijk en zijn schotse accent is idd supersexy <3 !

Carpe diem

Annekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 15:17

Seizoen 2 is echt indd doorbijten!
Seizoen blijft het mooist vind ik! Bijna alles in Schotland! Maar je bent gewoon verliefd op die liefde van hun... En ik voel het verhaal gewoon!

Z2 startgerechtigd (eindstand) & M2 startgerechtigd!
Zwanger! 30/40

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 15:49

Wat leuk, een outlander topic! Ook hier een groot fan, seizoen 4 helaas alleen nog niet gezien. Ga ik snel aan beginnen! Ben benieuwd :).

'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 15:54

verslaafd <3
nu boek 4 aan het lezen en wanneer het uit is meteen het bijbehorende seizoen erachteraan kijken :D

''I might have lived a dream, but I'm awake now''

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 15:57

Lynn2014 schreef:
fokfanaat schreef:
heb je een ereader?

Ja met e reader vond ik hem al duur..... misschien heb ik verkeerd gekeken?!

Ik kan ze je wel toesturen

Resistance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-19 17:49

Ik vind trouwens de soundtrack van seizoen 4 ook echt ongelofelijk mooi. :j Die aan het einde van aflevering 3 vooral. Kan echt niet wachten tot die op spotify staat. Weet iemand wanneer dat ongeveer komt?

[o]

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 17:55

Bedankt voor het aanmaken van dit topic! Ik heb tm seizoen 3 gekeken via Netflix en wist niet dat er al seizoen 4 is te downloaden :D

Aludine (Sydney x Voltaire) L1 dressuur, M springen & M eventing Verkocht
Flirt (Carambole x Lennard) L springen en L1 dressuur en L SGW Verkocht
Consona in Litouwen van mager iel paard naar sportmerrie!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 17:56

Resistance schreef:
Ik vind trouwens de soundtrack van seizoen 4 ook echt ongelofelijk mooi. :j Die aan het einde van aflevering 3 vooral. Kan echt niet wachten tot die op spotify staat. Weet iemand wanneer dat ongeveer komt?

Woonde jij niet permament in zweden? Zo ja kun je viaplay afsluiten! Seizoen 4 staat er helemaal op

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Resistance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-19 18:12

Nee helaas niet permanent. Hopelijk volgend jaar eventjes in verband met stage. Wat is viaplay precies (en heb je er een persoonsnummer voor nodig? :') )?

[o]

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:18

Hoe werkt dat met de boeken? Sluiten die aan op de serie 1 seizoen is 1 boek, en is de boekenserie al af?

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:26

chantalboes schreef:
Hoe werkt dat met de boeken? Sluiten die aan op de serie 1 seizoen is 1 boek, en is de boekenserie al af?

1 serie is 1 boek inderdaad. op dit moment zijn er 8 delen, deel 9 wordt nu geschreven

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:29

Resistance schreef:
Nee helaas niet permanent. Hopelijk volgend jaar eventjes in verband met stage. Wat is viaplay precies (en heb je er een persoonsnummer voor nodig? :') )?

Ohh wel leuk met stage! Je hebt een zweeds rekening nummer nodig :( tis 99 kronen per maand zoiets als netflix maar veel nieuwere series :D

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Lynn2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 22:14

fokfanaat schreef:
heb je een ereader?

Ja met e reader vond ik hem al duur..... misschien heb ik verkeerd gekeken?![/quote]

Ik kan ze je wel toesturen[/quote]

Heel vriendelijk! Maar ga voor het boekwerk! Bedankt hoor! Ik stel het op prijs!

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 22:31

Oh zucht. Wouwww wat een serie. Kon niet stoppen met kijken.
Maar idd die boeken prijs pfoe... nog steeds aan het bedenken of ik eraan zal beginnen.
Als de schrijfstijl niet bevalt dan is het behoorlijk weg gegooid geld.
Als het wel bevalt, dan wordt het weinig slapen :Y)

it's in the air and growing al the time <3

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 22:32

Hier ook! :D via Netflix en nu Ziggo :)
Ik vond seizoen 2 ook het minst leuk en daar moest ik echt doorheen.. Alhoewel sommige dingen die daar gebeuren volgens mij pas in seizoen 3 echt duidelijk worden.. :)

Ik heb zelf de boeken staan in het Engels, wel begonnen met boek 1 maar momenteel te weinig tijd.. Volgens mij was die set van 4 boeken ook maar een paar tientjes? Vond het iig heel erg meevallen kwa prijs :)
Edit; oh wacht, ik heb ze in het Engels. Ik heb even snel op Bol.com gekeken maar volgens mij betaal je daar voor 1 boek in het NLs bijna evenveel als wat ik voor de eerste 4 in het Engels betaald heb := dan zijn ze idd wel duur ja :=

Luna <3