[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:50

petitparis schreef:
Ook al is een boek realistisch, schrijfstijl is imo belangrijker dan de inhoud. Een matige verhaallijn kan erg fijn weglezen als het goed geschreven is en de leukste verhaallijn een ware nachtmerrie door zwakke of eentonige omschrijvingen...

Ja echt. In mijn hoofd ben ik steeds bezig met hoe ík het zou hebben geschreven, want het had zoveel leuker gekund! Ik bedoel, het verhaal van de levensloop van een paard in drie landen (Portugal, Spanje en Brazilië) waarin ook nog een liefdesverhaal zit van de ruiter, dat is toch bodem voor iets heel smakelijks?
Dan lees ik liever boeken van Jilly Cooper, harstikke dik, maar je vliegt er doorheen omdat je er zo van smult.

Je wilt een Iberiër kopen, paard of muilezel/muildier? *KLIK* voor Lusitanos, cruzados en andere Portugese paarden en ponies.
http://silverwing.simplesite.com/ Vakantie blog Rota Vicentina, zuidwest Portugal

Moirin

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:13

Welkom Lusitana!

Ik doe ook mee met A curse so dark and lonely hoor! Hij ligt hier al op me te wachten, ben benieuwd *\o/*

We speak of stories ending, when in truth it is we who end.
The stories go on and on.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:16

petitparis schreef:
@ Melissa: ivm Aurora Rising: ik ga wachten totdat deel 2 uitkomt en geloof dat Fireheart zei het boek pas te kunnen aanschaffen als ze haar volgend loon had...

Klopt!! En dat is morgen dus hopelijk kan ik hem dan bestellen en is hij volgende week binnen :)).
Dus misschien kunnen we hem na A Curse lezen?

Speel mee met Weerwolven van Wakkerdam!
Het leukste en meest verslavende spel van heel Bokt.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:05

Okay A curse so dark and lonely en The Shadow Fox besteld <3 Kan niet wachten tot het binnen is :9

Insta: yl_aerial

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:54

Is er iemand hier die "The Girl Before" heeft gelezen (is ook verfilmd)?

Je wilt een Iberiër kopen, paard of muilezel/muildier? *KLIK* voor Lusitanos, cruzados en andere Portugese paarden en ponies.
http://silverwing.simplesite.com/ Vakantie blog Rota Vicentina, zuidwest Portugal

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 08:37

Aprella schreef:
Ik ben gestopt met boeken in te voeren op Goodreads. Ik kijk te veel naar de hoeveelheid die ik mezelf heb opgelegd en ik merkte echt dat het toch een deeltje van het genot wegnam. Nu moet ik wel op een andere manier gaan bijhouden welke boeken ik in mijn kast heb staan en welke ik al gelezen heb.

Ik heb precies hetzelfde met Goodreads! Handige website en ik begrijp dat het voor veel mensen super is, maar ik word er niet vrolijk van. Ik ben onlangs overgestapt op een spreadsheet van het YouTube kanaal Portal in the Pages, is gratis te downloaden. Super handig vind ik zelf, het heeft alle categorieën die ik nuttig vind. Even googlen op portal in the pages en spreadsheet, en dan zou je het moeten vinden.

Ik ben nu bezig in Never anyone but you, een van mijn Willoughby book club boeken. Een roman gebaseerd op een waargebeurd verhaal, over twee Franse lesbische vrouwen in de eerste helft van de 20e eeuw. Ik ben niet zo van de liefdesverhalen maar dit vind ik tot nu toe écht heel mooi <3 . Heel vloeiende, directe stijl en in de eerste persoon geschreven, wat ik vaak een risico vind bij waargebeurde verhalen, maar hier vind ik het heel overtuigend.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:55

Lusitana
Welkom terug!

En 3 jaar is al een aardige tijd petitparis!

En leuk dat zoveel mensen a Curse willen meelezen :D
Vind iedereen 1 juli een mooie dag om te starten of…?

EDIT:
Ik praat over de a curse buddy read even verder in het buddy read topic, waar sommigen ook al aan't praten waren. Wel zo handig om daar de rest te bespreken denk ik qua planning enz van alles ipv dat hier te doen dan :)

@Fireheart
Ik vind het prima om AR dan na a Curse te lezen. Ik ben alleen wel van 8-15 juli op vakantie maar kan m’n hardcover wel meenemen. Mag per koffer 23kg meenemen (en we zijn met 3 man) en heb gelukkig een paar goede book sleeves in hardcover formaat dus kan ik ‘m veilig vervoeren hihi.

Klinkt interessant prulletje!

Ik las binnen 3 dagen de gehele Trails of Sin trilogie van Pam Godwin uit. Boek 1 was voor mij wel veruit het sterkste boek qua schrijfstijl (wel ook het meest heftigst). Maar overall, was dit echt een gave trilogie om te lezen zeg en imo echt goed neergezette Dark romance. Het was echt heel erg duister met momenten, mannelijke hoofdpersonages met een heel rauw randje (erg ‘morally gray’ neergezet) en sterke vrouwelijke hoofdpersonages. Kan niet wachten om meer dark romance van deze auteur te lezen. Ik zag dat ze ook PNR schreef. Al haar eerste boeken in series van d’r, zijn gratis te krijgen, dus ik heb alles wat gratis was al meteen gedownload gister hihi. En de Trails of Sin boeken zijn onderweg en dan kan ik die mooi laten signeren in September *\o/*

Nu ga ik beginnen aan The Girl the Sea gave Back van Adrienne Young Ik had eigenlijk door willen gaan aan Summer’s End van Kristy Brown, maar TGTSGB roept me dus ik schuif de rest even aan de kant hihi.

SYNOPSIS

For as long as she can remember, Tova has lived among the Svell, the people who found her washed ashore as a child and use her for her gift as a Truthtongue. Her own home and clan are long-faded memories, but the sacred symbols and staves inked over every inch of her skin mark her as one who can cast the rune stones and see into the future. She has found a fragile place among those who fear her, but when two clans to the east bury their age-old blood feud and join together as one, her world is dangerously close to collapse.

For the first time in generations, the leaders of the Svell are divided. Should they maintain peace or go to war with the allied clans to protect their newfound power? And when their chieftain looks to Tova to cast the stones, she sets into motion a series of events that will not only change the landscape of the mainland forever but will give her something she believed she could never have again—a home.

“One must always be careful of books, and what is inside them, for words have the power to change us” - Cassandra Clare

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:45

Die gaat op mijn TBR-lijstje, Prulletje! Was hier een tijdje terug nog aan het zeggen dat ik weinig boeken met lesbische hoofdpersonages vind. Het idee doet me wat denken aan het boek the seven husbands of evelyn hugo, maar dan zonder het glamour-aspect.

@Lusitana: The girl before staat hier ook nog op de TBR. Dacht er deze week in te beginnen, maar ben in 2 andere boeken begonnen :+

Hier intussen de Wicked-trilogie uit en wat gemengde gevoelens. Ik had een haat-liefde verhouding met Ivy en best jammer dat er toch redelijk wat aandacht aan de seksuele spanning tussen haar en Ren besteed wordt. Hun gewone discussie en belevingen zijn interessant genoeg op zich, net zoals de algemene verhaallijn. Maar Tink is mijn favoriete personage. Hoe "jammerend en vervelend" hij soms kan zijn, hij is zo grappig evenals de reacties die hij uitlokt, maar ook serieus wanneer het erop aankomt.
Nu begonnen in Wondersmid en de roeping van Morrigan Crow voor een buddyread. Eigenlijk jammer, want nu kan ik niet in een ruk doorgaan :+

There is beauty in everything, even the things that scare us.

http://www.dalmat.be

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:49

Ik heb gisteren Daisy Jones & the Six uitgelezen (van dezelfde auteur van Seven Husbands of Evelyn Hugo). Het heeft een aantal pogingen gekost om er helemaal in te komen, maar ik ben er uiteindelijk door gevlogen en wat een geweldig boek <3

Het gaat over een (fictieve) wereldberoemde band in de jaren '70 en hoe ze beroemd zijn geworden en weer uit elkaar zijn gegaan, en geschreven als een oral history (dus soort van één lang interview). Heel meeslepend en de hele psychologie achter alle personages, de groepsdynamiek en hoe ze omgaan met hun succes vond ik waanzinnig goed. Zo'n boeiende personages <3

“Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:01

@petitparis

Ik moet ook nodig verder met de wicked boeken, ben in Torn blijven hangen. Ik vond Tink ook echt geniaal <3

Daisy Jones & the Six lijkt me ook erg leuk! Al veel goeds over gehoord.

“One must always be careful of books, and what is inside them, for words have the power to change us” - Cassandra Clare

C_arola
Hoofdmoderator Informatief en Moderator Markt
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:06

Ben benieuwd hoe jij die gaat vinden petitparis, ik vind die serie erg leuk!

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:43

prulletje schreef:
Aprella schreef:
Ik ben gestopt met boeken in te voeren op Goodreads. Ik kijk te veel naar de hoeveelheid die ik mezelf heb opgelegd en ik merkte echt dat het toch een deeltje van het genot wegnam. Nu moet ik wel op een andere manier gaan bijhouden welke boeken ik in mijn kast heb staan en welke ik al gelezen heb.

Ik heb precies hetzelfde met Goodreads! Handige website en ik begrijp dat het voor veel mensen super is, maar ik word er niet vrolijk van. Ik ben onlangs overgestapt op een spreadsheet van het YouTube kanaal Portal in the Pages, is gratis te downloaden. Super handig vind ik zelf, het heeft alle categorieën die ik nuttig vind. Even googlen op portal in the pages en spreadsheet, en dan zou je het moeten vinden.

Dat ga ik eens opzoeken. Bedankt voor de tip! +:)+

All was well.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:49

C_arola schreef:

Welke serie? Die van Morrigan Crow? Had deel 1 al gelezen en nu dus deel 2.

cursebreaker schreef:
@petitparis
Ik moet ook nodig verder met de wicked boeken, ben in Torn blijven hangen. Ik vond Tink ook echt geniaal <3

Was het in Torn dat Tink "real size" wordt? Ik kan het me al niet meer herinneren. Zo grappig die reacties _O- Hij heeft pas echt mijn hart gestolen (en gebroken) in deel 3 ;)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief en Moderator Markt
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 15:20

petitparis schreef:
C_arola schreef:

Welke serie? Die van Morrigan Crow? Had deel 1 al gelezen en nu dus deel 2.

Deel 2 inderdaad.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:31

Yay mijn boeken zijn ook binnengekomen *\o/* 8
Afbeelding

Ruim op tijd voor de buddyread

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:02

Leuke cover die van shadow of the fox, die variant had ik nog niet gezien

To ride a horse is to ride the sky.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 22:15

Heb net weer een boek van TJ klune opgepakt, Into this river I drown en hij is nu echt eens een schrijver die mij blijft verbazen. Hij schrijft enkel m/m maar hij kan zóveel verschillende dingen aan. Van pop-y, over-the-top teenage fantasy zoals The Lightning-Struck Heart naar depressive post-acopalysptische toestanden in Withered + Sere naar supernatural romance in Wolfsong. Heel benieuwd naar dit boek, maar het begint wel goed. Hij heeft een hele vlotte schrijfstijl imo.

Just reflecting on the fact that when the Universe punches you in the teeth, it never just lets you fall down.
It kicks you in the ribs a couple of times and dumps mud on your head.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 20:56

Ik had vandaag een 'boeken' picknick. De opkomst was helaas magertjes, maar het was zo ontzettend leuk! En wat een weertje was het vandaag zeg! Er was een heerlijke lunch en er waren spelletjes enzo georganiseerd. Grappig om zo te merken hoe veel er nog van boeken is blijven hangen en hoe weinig van films en series _O-.

Won met een spelletje De Boekbinder van Bridget Collins <3. Heb 'm al in het Engels gelezen (eng arc en gesigneerd :+: ), maar ben echt ontzettend nieuwsgierig naar de NL vertaling!

Verder ein-de-lijk van mijn stapel boeken afgekomen die ik maar aan niemand kwijtraakte omdat niemand ze leuk leek _O-. Ook weer leuk stapeltje mee terug gekregen, dus heb weer wat te doen haha.

Gaaf Blingh, veel plezier met lezen! Ik blijf die cover van Curse zo vreselijk mooi vinden <3. Ben ook echt blij dat het tweede boek in dezelfde stijl uitgebracht gaat worden, haha.

@Lusitana: Jep, heb ik gelezen. Ik vond 'm niet heel spannend, maar ontzettend vermakelijk. Echt een heel leuk boek om te lezen. Zijn volgende boek, Believe Me/Geloof Mij, is echt een psychothriller die eigenlijk net over het randje gaat qua twists. Je weet op een gegeven moment gewoon echt niet meer wat waar is zeg maar. Ik hou ervan, maar The Girl Before/Het Vorige Meisje is daar echt niet mee te vergelijken. Binnenkort zn derde: The Perfect Wife. Kan niet wachten :):) .

Hoe bevalt-ie Petit?

♥ Rewrite the Stars ♥

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:13

Oké, van een boeken picknick nog nooit gehoord. Klinkt ontzettend leuk! Dus iemand in de buurt organiseert een meetup voor geïnteresseerden over boeken en jullie ruilen dan?

To ride a horse is to ride the sky.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:44

OoooOoo boeken picknick klinkt super leuk!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:49

@Yv_ Ik wist niet dat hij nog meer geschreven had, zal eens op zoek gaan.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 22:52

Ik vind het 2de deel van Morrigan Crow weer ontzettend leuk (ook al wordt Morrigan wat stiefmoederlijk behandeld). Jammer dat ik wat moet wachten op mijn buddy om verder te lezen. Maar ja, ik heb genoeg te lezen. Ga met de thriller groep nog de dood van mevrouw Westaway meelezen en volgende weer starten we ACSDAL :):)
Gisteren is Birthday van Meredith Russo toegekomen en dacht daar een beginnetje in te maken, maar had na 2 hoofdstukken al een krop in mijn keel en heb uiteindelijk in een ruk doorgelezen tot het einde en om 2.30 gaan slapen :+ Vandaag Playlist for the dead uitgelezen, dus nu wel terug nood aan een happy verhaal...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 07:39

The_Cat schreef:
Oké, van een boeken picknick nog nooit gehoord. Klinkt ontzettend leuk! Dus iemand in de buurt organiseert een meetup voor geïnteresseerden over boeken en jullie ruilen dan?

Nou, dit was door de organisatie georganiseerd voor de recensenten, maar hoe jij het nu zegt klinkt trouwens ook wel echt heel erg leuk! Zou misschien nog best eens een keer iets kunnen zijn voor de mensen in dit topic, om hun boeken te ruilen oid!

@Lusitana: Ja, de nieuwste komt begin augustus, de andere twee zijn gewoon verkrijgbaar al.

♥ Rewrite the Stars ♥

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 11:34

Dank je wel. Het is voor mij zoeken naar engels talig (ik lees liefst in de oorspronkelijke taal) lastiger omdat ik in Portugal woon.
Ik vind ze meestal op boekenmarkten en rommelmarkten. Maar ik zal eens op WOOK kijken.
Ik weet niet of ze in het portugees vertaald zijn, want als het niet anders kan vind ik dat ook wel okee.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:09

Lusitana, evt bestellen via Bookdepository? Volgens mij bezorgen die vrijwel overal.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
P. Langkous