[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:11

C_arola schreef:
Welkom Aprella, mijn schoonmoeder houdt de titels en schrijvers bij in een notitieboekje, dit vindt zij erg fijn werken, misschien is dat een idee. Kan natuurlijk ook een notitie app zijn op je telefoon.

Wellicht heeft Moleskine hier ook een speciaal notitieboekje voor?

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
P. Langkous

Djilna

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:21

Ik heb nu zo'n 700 boeken op de Kindle staan, maar merk niks van traagheid. Moet hem wel toch maar eens gaan opschonen denk ik. Idd gelezen boeken verwijderen die ik na 1x lezen wel genoeg vind.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:07

Goh mijn ereader is wel iets trager dan in het begin. Maar niet storend. Heb ook niet alles erop staan (zou ook niet passen), maar toch zeker meer dan 200 titels...

Laat je weten wat je ervan vindt, yv? Ze staan hier ook op de TBR

There is beauty in everything, even the things that scare us.

http://www.dalmat.be

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:58

Mijn ereader, een kobo Aura H20 heeft zo'n 3000 ebooks erop en is niet langzaam :n maar kan ook komen omdat ik alles op een SD kaartje van 32GB heb staan. :+

En OMG Yv :+: wat zijn ze gaaf! Ik luister nu Shadow of the Fox en ik vind hem echt heel tof.

Wir leben nur einmal
Wir lieben das Leben
Wir lieben die Liebe

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 23:02

Ik zie net dat ik 155 pagina's aan boeken op de Kindle heb := 925 boeken. Damn dat is veel :')

Oh, 925 ongelezen en 99 gelezen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 05:16

Met al die getallen hier toch maar even gecheckt: 587 boeken waarvan slechts 275 ongelezen (55 pg's) en dan nog vind ik dat ik te weinig keuze heb :+

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 05:35

Met zulke aantallen lezen jullie dan enkel e-boeken? Of hebben jullie ook nog een fysieke collectie?

Ik heb een Kindle met wat boeken op maar ik heb echt veel meer fysieke boeken.

All was well.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 07:07

Ik heb nu 325 ongelezen boeken erop staan en 99 gelezen (dus die moet ik nog even eraf gooien een dezer dagen) < sommige bewaar ik als ik nog reviews moet schrijven zodat ik m'n notes en highlights terug kan lezen maar het gros kan wel gewoon weg. Ik heb daarnaast ook nog een fysieke TBR van 200+ boeken - no shame :o :') Verder het totaal aantal boeken niet meer geteld in huis maar dat zal wel rond de 800 zitten denk ik? Ik heb een groter huis nodig haha - heb een gedeelte moeten opbergen.

Gisteravond nog een leuk cadeautje gekregen; St. Martin's Press had mijn wens vervuld op Netgalley en ik kreeg 'The Girl the Sea gave back van Adrienne Young', auteur van Sky in the Deep. Ik kon dit boek niet aanvragen, alleen erom wensen. Niet verwacht dat ze dat zouden doen, want wensen worden maar zelden vervuld op Netgalley. Erg benieuwd naar dit boek <3

For as long as she can remember, Tova has lived among the Svell, the people who found her washed ashore as a child and use her for her gift as a Truthtongue. Her own home and clan are long-faded memories, but the sacred symbols and staves inked over every inch of her skin mark her as one who can cast the rune stones and see into the future. She has found a fragile place among those who fear her, but when two clans to the east bury their age-old blood feud and join together as one, her world is dangerously close to collapse.

For the first time in generations, the leaders of the Svell are divided. Should they maintain peace or go to war with the allied clans to protect their newfound power? And when their chieftain looks to Tova to cast the stones, she sets into motion a series of events that will not only change the landscape of the mainland forever but will give her something she believed she could never have again—a home.

Gisteravond begonnen aan Booted van God Pamwin, book 3 in de Trails of Sin (Dark Romance) trilogie. Boek 2 ben ik ook weer doorheen gevlogen. Was wel minder sterk als boek 1 en dan met name als ik kijk naar personage ontwikkeling, maar las wel weer super lekker weg en had ook een interessant plot. Super nieuwsgierig naar hoe boek 3 verder gaat, want dit personage vond ik vanaf boek 1 al een van de meest interessante personages.

Kwam ook nog erachter dat deze auteur naar het RARE event komt, dus dat was ook een leuke ontdekking - hierdoor zal ik waarschijnlijk boek 1 wel op de Kindle hebben gehad staan, zodat ik kennis kon maken met d'r werk haha. Ik heb de 3 paperbacks gisteren nog besteld, dan kan ik die laten signeren.

Kreeg ook nog een ARC van een adult fantasy auteur, welke een Beauty and the Beast re-telling is waar ik erg nieuwsgierig naar was: Hunting the Beast van Anna Santos.

Belle has only one goal in life—kill the beast that killed her father. To achieve that goal, she agrees to consider marrying the town’s best hunter if he trains her into becoming the first huntress of her kingdom. On her first mission, things go terribly wrong, and Belle is captured.

Alpha Drake and his pack have been hiding in the Black Forest to protect a powerful magical object. They are shapeshifters and guardians, yet the humans of the neighboring kingdom believe they are nothing more than beasts. One night, in the woods, he saves a young woman who was being attacked by his archenemy, the Black Wolf.

Belle survives, but she’s turned into a werewolf, and the insufferable beast who saved her doesn’t let her leave his domain. She’s trapped and has no way to let her mother know that she’s alive. The more time she spends with the pack, the more she questions everything she believed to be true. That doesn’t stop her from trying to escape and return to her village.
Alpha Drake has other plans for the new addition to his pack.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 20-06-19 07:21, in het totaal 1 keer bewerkt

““You could rattle the stars. You could do anything, if only you dared. And deep down, you know it, too. That’s what scares you most.”

― Sarah J. Maas

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 07:16

Ik heb naast al die ebooks ook nog een kamer vol fysieke boeken :+

Wir leben nur einmal
Wir lieben das Leben
Wir lieben die Liebe

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 07:31

Ik las vnl ebooks, maar het laatste jaar is het denk ik eerder 2/3 audiobooks en 1/3 ebook. Enkel en alleen ik verliefd ben op een cover, een boek echt mijn "aanraders"lijst haalt of een collega me het uitleent dat ik nog fysieke boeken lees of koop.
Ik kan mijn leeshobby echt niet bekostigen als ik alle boeken fysiek moet kopen. Ik "haat" namelijk boeken uit de bib en zou het ook niet zien zitten om wekelijks naar een grotere stad te moeten om ze om te wisselen. Mijn lokale bib heeft weinig tot geen aanbod Engelstalig en vermoed ook vnl bestsellers...

Ik ben nu bezig in de Wicked-reeks van Jennifer Armentrout: best leuk, maar niet wauw Al vermoed ik dat als ik deze reeks 2j terug had gelezen ik deze vele malen beter beoordeeld zou hebben...
Daarna is het nog eens tijd voor een thriller. Iemand suggesties?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:31

Aprella, ik heb ook nog zo'n 200 ongelezen boeken in de kast. Ik lees zowel ebooks als gewone boeken, afwisselend.
Ik haal bijna dagelijks boeken van Amazon af die gratis zijn of 1 dollar ofzo en soms een iets duurder boek, maar zelden meer dan 4 dollar tenzij het series zijn. Vandaag net 6 boeken van Lexi F Ross (2x boekbundel van 3) aangeschaft bijvoorbeeld, die zijn dan 11 dollar per set van 3.

Vandaag beginnen in The Wicked Deep.

Melissa The Girl the Sea gave back heb ik in pre-order staan :) Gaaf dat je die hebt gekregen!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:48

Hier valt het wel mee, zo'n 50 ongelezen papieren boeken in de kast, maar wel honderden ongelezen digitaal.

Hier nog steeds bezig in The Stone of Farewell (Memory, Sorrow & Thorn #2) van Tad Williams. Echt een goed boek, ondanks dat het erg 'traditionele' fantasy is :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:01

Ohhh welke heb je gekocht van Lexi @Djilna? <3 *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ben ook erg benieuwd naar The Girl the Sea gave Back. Ik denk dat ik die na mijn huidige read ga lezen en hetgeen waar ik al eerder aan begonnen was, even wat langer laat wachten hihi.

EDIT:
Netgalley is overigens ook te gebruiken als je geen blog hebt. Als je reviews wil plaatsen op Goodreads bv. (en de reviews hoeven ook niet heel lang te zijn ofzo) kun je ook bij Netgalley boeken aanvragen, voor de mensen die dat misschien interessant vinden. Zo heb ik dankzij netgalley vorig jaar een arc gelezen van a Curse so dark and lonely bv. en nog meer supergave boeken gekregen door de jaren.

Hoe zit het trouwens met de mensen die Aurora Rising wilden lezen samen? Want als die buddy read van a Curse nog doorgaat begin juli bv., zie ik het zwaar in dat Aurora Rising nog gaat lukken in juni aangezien ook niemand meer heeft gereageerd op m'n eerdere berichten erover :+ Anders ga ik 'm toch zelf lezen denk ik, want ik wilde eigenlijk deze maand nog wel eraan beginnen O:) Vind het al knap dat ik 'm nu al zolang heb staan zonder te lezen. Het is een van de boeken waar ik het meest naar uitkeek om te lezen dit jaar namelijk. Dus bij deze een laatste oproepje van mijn kant hihi.

““You could rattle the stars. You could do anything, if only you dared. And deep down, you know it, too. That’s what scares you most.”

― Sarah J. Maas

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:12

De Immortal Curse series. Deel 1-3 en 4-6.
Is nu dan mijn 3e serie van haar.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:20

Ik ben zoooo benieuwd wat je ervan gaat vinden!! Immortal curse is een van m'n meest favo PNR series geworden (Boek 1 en 2 in de Dark Provenance serie, een andere PNR serie van d'r, zijn ook echt grote favoriet hier). Boek 1 van Immortal Curse is haar debuut boek geweest 2 jaar terug en dat was voor mij al meteen een van de beste 1e boeken in een PNR serie ooit. Haar schrijfstijl stelt me echt nooit teleur. Ze heeft nu een vernieuwde versie die ze verkoopt van Immortal Curse 1. Ik las de originele versie nog, die is dus minder uitgebreid - geloof dat ze zo'n 30-40% extra materiaal heeft toegevoegd een paar maanden terug. Ik wil de hernieuwde editie ook echt snel eens gaan lezen. Keep me updated <3

Ik heb nu 11 boeken op de kast staan, dus moet er nog een paar bij kopen en dan ben ik compleet met wat ze tot nu toe uitbracht. <3
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 20-06-19 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

― Sarah J. Maas

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:21

Hm dan ben ik benieuwd of dat in de set mee is genomen, maar dat zal vast wel!
Ik zag hem langskomen in de Night Owls group van Lexi op Facebook waar ze een stukje van de nieuw uitgekomen Audible liet horen. Nou vond ik de ingesproken versie niet persé geweldig, maar verhaal sprak me wel direct aan :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:23

Djilna schreef:
Hm dan ben ik benieuwd of dat in de set mee is genomen, maar dat zal vast wel!
Ik zag hem langskomen in de Night Owls group van Lexi op Facebook waar ze een stukje van de nieuw uitgekomen Audible liet horen. Nou vond ik de ingesproken versie niet persé geweldig, maar verhaal sprak me wel direct aan :)

Ja dat zal er denk ik wel bij in zitten. Als het goed is, is alles aangepast een paar maanden terug en is de oude versie overal weggehaald. En dat is al een goed begin, als het verhaal je direct aansprak. Ohh ik ben ZO nieuwsgierig haha! <3

― Sarah J. Maas

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:06

@ Melissa: ivm Aurora Rising: ik ga wachten totdat deel 2 uitkomt en geloof dat Fireheart zei het boek pas te kunnen aanschaffen als ze haar volgend loon had...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:21

Ahh oke ja ik kan me er nu idd iets van herinneren dat je zei te wilde wachten tot 2 uit was. En ja, van Adin wist ik idd dat ze nog even moest wachten ivm loon, maar dacht dat we in totaal met 4/5 man waren toen die wilden lezen (maar was even teveel gedoe voor me om die berichten op te zoeken haha). Maakt ook niet uit verder als ik even moet wachten als anderen 'm nog moeten kopen, maar ik dacht ik gooi nog even een balletje op voor diegenen die nog niet geantwoord hadden en ik wilde even polshoogte nemen of mensen weten wanneer ze dan ongeveer kunnen beginnen met lezen. Ik heb voorlopig toch nog genoeg te lezen, dus is ook niet dat ik perse NU wil beginnen haha. Maar ivm de opkomende a Curse buddy read vond ik het wel handig om te weten of mensen deze maand nog konden beginnen ofniet anders start ik gewoon volgens eigen 'schema'.

Ik neem tenminste aan dat de a Curse... read nog doorgaat? Wie wilde daar aan meedoen? Misschien dat we daar binnenkort een schema (+ start datum vastleggen bv,) voor kunnen opstellen in het buddy read topic.

― Sarah J. Maas

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:23

ik ben aan het wachten om ACSDAL te beginnen :):)

edit: het is idd promo ronde voor "Knotted". Het is nu gratis *\%/*
:')
Laatst bijgewerkt door petitparis op 20-06-19 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:29

Hoi, ik meld me even, hoewel ik het idee heb dat ik ooit eerder hier geweest ben.
Ik heb een flinke boeken collectie, gewone ouderwetse, in engels, nederlands en portugees en een enkel in andere talen (duits, frans, spaans). Het overgrote deel paardenboeken, maar ook romans. Ik lees geen sci fi of andere sprookjesachtige verhalen. Ik kan daar niet tegen. De verhalen moeten zich voor mij in een gewone wereld afspelen.

Ik ben nu begonnen in een roman waarin een Lusitano de hoofdrol speelt en omdat het geschreven is door een fokker, waar ik blij om was omdat er dan tenminste geen stomme dingen in voor zouden komen als "draven in galop" en zo.
Helaas pakt het boek me tot nu toe totaal niet. Het gaat te snel, op de ene bladzijde is het geboren en op de volgende wordt het als driejarige verhandeld, zeg maar, en er worden totaal geen gevoelens beschreven, het is erg matter of fact. Soort van geschiedenisboek idee.
Ik zal me er doorheen worstelen, maar ik had eerst nog het idee om aan te bieden het te vertalen naar het nederlands en engels, maar het is niet een boek waar de wereld op zit te wachten. Al helemaal niet omdat een groot deel zich rond stierenvechten afspeelt.
Wel jammer, ik had hoge verwachtingen van dit boek.

Het heet Soberano Lusitano.

Je wilt een Iberiër kopen, paard of muilezel/muildier? *KLIK* voor Lusitanos, cruzados en andere Portugese paarden en ponies.
http://silverwing.simplesite.com/ Vakantie blog Rota Vicentina, zuidwest Portugal

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:41

@Lusiatana: Welkom of Welkom terug ! We zijn intussen enkele topics verder dus wie weet :D
Ook al is een boek realistisch, schrijfstijl is imo belangrijker dan de inhoud. Een matige verhaallijn kan erg fijn weglezen als het goed geschreven is en de leukste verhaallijn een ware nachtmerrie door zwakke of eentonige omschrijvingen...

Ik ben even gaan spieken en zag dat ik "hier" al bijna 3 jaar actief mee klets en "Damn you all!" Dankzij jullie is mijn leeshobby volledig uit de hand gelopen!

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:42

Volgende week maandag (1 Juli) moet mijn scriptie ingeleverd zijn, maar kijk er al helemaal naar uit om daarna met A Curse te beginnen :D

Ik heb hem al besteld en hij ligt hier braaf te wachten tot de buddyread begint. Ik ben dus zeker van de partij!

Moon's site: http://groups.msn.com/nienkemoonlight

Quote Astridastrid : Moon is geweldig hoor Nienke! En hij heeft echt geweldige manen. Wil ik ook voor Mari.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:43

Welkom (terug)!
Wat jammer Lusitana, zonde blijft dat als een boek niet pakt.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:45

cursebreaker schreef:
Ahh oke ja ik kan me er nu idd iets van herinneren dat je zei te wilde wachten tot 2 uit was. En ja, van Adin wist ik idd dat ze nog even moest wachten ivm loon, maar dacht dat we in totaal met 4/5 man waren toen die wilden lezen (maar was even teveel gedoe voor me om die berichten op te zoeken haha). Maakt ook niet uit verder als ik even moet wachten als anderen 'm nog moeten kopen, maar ik dacht ik gooi nog even een balletje op voor diegenen die nog niet geantwoord hadden en ik wilde even polshoogte nemen of mensen weten wanneer ze dan ongeveer kunnen beginnen met lezen. Ik heb voorlopig toch nog genoeg te lezen, dus is ook niet dat ik perse NU wil beginnen haha. Maar ivm de opkomende a Curse buddy read vond ik het wel handig om te weten of mensen deze maand nog konden beginnen ofniet anders start ik gewoon volgens eigen 'schema'.

Ik neem tenminste aan dat de a Curse... read nog doorgaat? Wie wilde daar aan meedoen? Misschien dat we daar binnenkort een schema (+ start datum vastleggen bv,) voor kunnen opstellen in het buddy read topic.

Ik doe sowieso mee met ACSDAL gezien die hier zoooo vaak wordt aangeraden en ik van plan ben om hem te bestellen :+

Insta: yl_aerial