Spelletjes voor 2 personen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 10:11

Ik verplaats dit topic van Het leven zonder paarden naar Entertainment, daar past het beter. :)


Merell123

Berichten: 1026
Geregistreerd: 03-02-07
Woonplaats: De Rijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-18 21:37

Iris82 schreef:
Wat wil je? Wil je je vastbijten in een spel met rondes die een paar uur duren of wil je spelletjes die je meerdere rondjes op een avond kunt doen?


Ik vind het allebei erg leuk! Dus beide opties zijn welkom!

Haha @moonsparkle, heel goed idee! =‘D met stratego zijn de gemoederen wel eens hoog opgelopen haha!

@lieveli, exploding kittens =‘D, geweldig! Moet zeggen, ik hou echt van katten dus een spel met katten op de kaartjes klinkt wel echt top! Die komt hoog op m’n lijstje :D wat is NSFW?

Iedereen onwijs bedankt voor de tips, heb voor nu carcasonne en Yahtzee (geen idee waarom ik die nog niet had...) besteld! En rumikub en halli galli weer eens uit de kast getoverd en voor het pakken neergelegd, heb nu al zin om het te gaan proberen op wat vrije avondjes. Verder zet ik alles nog steeds op een lijstje, want nieuwe dingen zijn altijd leuk!

Kaka

Berichten: 4812
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Spelletjes voor 2 personen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 21:41

Rhodes en Ticket to ride. 1e ben je zo 1,5 uur mee zoet en kun je heel strategisch spelen, 2e is wat makkelijker.

Wit beyond measure is man's greatest treasure

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: Spelletjes voor 2 personen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 21:46

Onze favoriet is carcasonne. Hebben ook alle uitbreidingen inmiddels.

Wat we ook vaak spelen
is;
-keer op keer
- skipbo
-beverbende
-patchwork

Jade <3 29-12-19 <3

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 21:48

Ik ben ook gek op Exploding Kittens. De uitbreidingen Imploding Kittens en de nieuwste Streaking Kittens heb ik net binnen.

gaucho

Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 21:49

Kaartspel van de kolonisten van Catan :j

Life begins at the end of your comfortzone.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Spelletjes voor 2 personen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 00:56

NSFW is not suitable for work oftewel vieze woorden/harde grappen <3

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Spelletjes voor 2 personen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 01:01

Ticket to ride, carcasonne idd
Hier is schottentotten en beverclan ook favoriet

_Nancy

Berichten: 14090
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Spelletjes voor 2 personen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 09:27

Unstable Unicorns/Exploding Kittens
Stratego
Ticket To Ride (UK, pennsylvania, Europe)
Domination

Zijn spellen die ik vaak samen speel met mijn vriend. :)

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Spelletjes voor 2 personen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:47

Ik vind Exploding Kittens dus echt niet leuk met twee man. Eigenlijk ook niet met meer. Ik vond het idee zo ontzettend cool, maar ik vind het een beetje inhoudsloos en ook niet echt grappig.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

moonsparkle
Berichten: 21700
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:50

Iris82 schreef:
Ik vind Exploding Kittens dus echt niet leuk met twee man. Eigenlijk ook niet met meer. Ik vond het idee zo ontzettend cool, maar ik vind het een beetje inhoudsloos en ook niet echt grappig.


Ik vond het eigenlijk ook behoorlijk saai :o ik dacht ik zeg maar niks want blijkbaar zijn er een hoop fans. Het idee is leuk en grappig maar het spel zelf is gewoon niet zo.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

colinneke

Berichten: 921
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Spelletjes voor 2 personen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 14:23

Noorderwind is ook een leuk spel.

Whatsapp: 2 minuten staren naar "aan het typen" en een roman verwachten in de vorm van het Oude testament en alles wat je krijgt is "ok"

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 14:30

moonsparkle schreef:
Iris82 schreef:
Ik vind Exploding Kittens dus echt niet leuk met twee man. Eigenlijk ook niet met meer. Ik vond het idee zo ontzettend cool, maar ik vind het een beetje inhoudsloos en ook niet echt grappig.


Ik vond het eigenlijk ook behoorlijk saai :o ik dacht ik zeg maar niks want blijkbaar zijn er een hoop fans. Het idee is leuk en grappig maar het spel zelf is gewoon niet zo.


Ohhh ik vind het echt tof :') we hebben nu Unstable Unicorns, ook hilarisch en wat meer jullie straatje denk ik?

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 14:35


Merell123

Berichten: 1026
Geregistreerd: 03-02-07
Woonplaats: De Rijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-18 23:49

lieveli schreef:
moonsparkle schreef:
Ik vond het eigenlijk ook behoorlijk saai :o ik dacht ik zeg maar niks want blijkbaar zijn er een hoop fans. Het idee is leuk en grappig maar het spel zelf is gewoon niet zo.


Ohhh ik vind het echt tof :') we hebben nu Unstable Unicorns, ook hilarisch en wat meer jullie straatje denk ik?


Nou exploding kittens gisteren toevallig van mijn zusje voor kerst gekregen dus we gaan het snel ervaren in welk straatje wij vallen :D

Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 23:51

Taxi mania! Heel leuk spel. Heb het ooit voor 4 euro bij action gekocht en word hier het meeste gebruikt.

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 23:52

Hier helemaal gek op een potje rummikub! Regenwormen kan ook met zijn tweeën, ook leuk!
Leuke tips! Ik ga ook eens wat spelletjes bekijken haha!

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 00:13

Jaa, het kaartspel canasta kan ik echt uren spelen.

Ik ben wel benieuwd, is dat spel de legenden van Andor echt leuk met z'n tweeën?

Ik merk nl dat ik spelletjes met z'n tweeën vaak minder leuk vind.. Ik hou van tactische spelletjes, en degene met wie ik veel spelletjes speel ook. Hij kan ook echt goed schaken en geniet van dat soort spellen, maar ik vind dat een beetje te hoog gegrepen. Maar een te eenvoudig spelletje spelen is niet leuk aangezien hij (en ik vaak ook wel) binnen 5x spelen de tactiek doorheeft en dan wordt het gewoon een dom geluksspelletje waarbij je telkens hetzelfde trucje uitvoert om te winnen.

Dus als mensen nu spelletjes hebben waarvan ze direct denken: Jaa dat past binnen je beschrijving dan hoor ik het graag :)

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Spelletjes voor 2 personen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 00:26

Ik volg even!

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 00:28

Femek2902 schreef:
Jaa, het kaartspel canasta kan ik echt uren spelen.

Ik ben wel benieuwd, is dat spel de legenden van Andor echt leuk met z'n tweeën?

Ik merk nl dat ik spelletjes met z'n tweeën vaak minder leuk vind.. Ik hou van tactische spelletjes, en degene met wie ik veel spelletjes speel ook. Hij kan ook echt goed schaken en geniet van dat soort spellen, maar ik vind dat een beetje te hoog gegrepen. Maar een te eenvoudig spelletje spelen is niet leuk aangezien hij (en ik vaak ook wel) binnen 5x spelen de tactiek doorheeft en dan wordt het gewoon een dom geluksspelletje waarbij je telkens hetzelfde trucje uitvoert om te winnen.

Dus als mensen nu spelletjes hebben waarvan ze direct denken: Jaa dat past binnen je beschrijving dan hoor ik het graag :)


Jaaaaaaa, koop Santorini!! :))

Dat is een kruising tussen schaken en dammen maar dan moet je torentjes bouwen! Voldoet aan al je eisen.

Of Bunny Kingdom, ook leuk met 3-4 spelers, maar zeker ook met twee.

Of Smallworld. Ook helemaal jullie ding.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 00:58

Codenames Duet :j

Tactisch / strategisch spelen en ook leuk als je beiden fanatiek bent, want je speelt vooral 'tegen het spel'. Je moet woorden (en meerdere betekenissen) wel leuk vinden. Wij spelen het in het Duits, dan vind ik het helemaal tof. Ik ga er vanuit dat het er ook gewoon in het Nederlands is.

Mijn kleurrijke kunstwerken, vrij werk en in opdracht, vind je op mijn website, facebook of instagram :)

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 02:07

Iris82 schreef:
Jaaaaaaa, koop Santorini!! :))

Dat is een kruising tussen schaken en dammen maar dan moet je torentjes bouwen! Voldoet aan al je eisen.

Of Bunny Kingdom, ook leuk met 3-4 spelers, maar zeker ook met twee.

Of Smallworld. Ook helemaal jullie ding.


Oeeh thanks!! Die smallworld en bunny kingdom zien er echt tof uit, Santorini word ik denk ik gigantisch ingemaakt, dat is nog iets te veel inzicht voor mijn brein :')

Een talenspel zal niet echt wat zijn, dan ben ik weer enorm in het voordeel aangezien hij behoorlijk dyslectisch is :o

Ik weet iig wat ik voor m'n verjaardag ga vragen :D

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 02:17

Wij vinden het betoverende doolhof heel leuk om met z'n tweeën te spelen. Carcassonne is ook favoriet.
Kaartspel van Catan heb ik aangeschaft, maar moeten we nog uitproberen. :j

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Spelletjes voor 2 personen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 02:55

Femek2902 kijk voor strategisch eens naar Hive!

vendake
Berichten: 170
Geregistreerd: 24-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 03:27

Ik raad je boardgamegeek aan, geeft je een mooi overzicht wat goed scoord voor 2.Het is het bokt van de spelken wereld zowat.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Goldwynn en 29 bezoekers