Avengers endgame

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Char_lotte
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 15:39

lifeofmarit schreef:
SdaphneS schreef:
Wat is de juiste volgorde voor het kijken van alle marvel films?
Ik heb namelijk verschillende films wel al gezien, maar ook nog een aantal niet. Eigenlijk wil ik die wel kijken voordat ik endgame ga kijken. Ben bang dat ik het anders niet goed kan volgen.
Of denken jullie dat dit wel kan? :)

Voor zover ik weet zijn de avengers films en captain america winter soldier van belang.
Als je ze allemaal wilt zien in volgorde van de tijdlijn moet je beginnen met Captain America, the first avenger, daarna Captain Marvel. Daarna gewoon op volgorde van de release datum

En Thor: The Dark World en de Guardians films zijn ook wel belangrijk. Maar eigenlijk zou ik geen enkele film missen.. Het is denk ik het leukste om ze allemaal gezien te hebben :D

Hold on to the memories, they will hold on to you

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 18:03

Leo schreef:
Deze hebben wij aangehouden
[ [url=m/rOEvG4.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tkSq8A.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HCLwuj.png]Afbeelding[/url] ]

Anders dan de IMDB lijst dus, maar zo is de volgorde iig kloppend met de aftiteling filmpjes en de verschijningen van de Infinity Stones. De enige die niet kloppen zijn Incredible Hulk en Iron Man 2. Het aftiteling filmpje van IH is gelinkt aan iets wat plaatsvindt in IM2. De juiste volgorde zou dus zijn om IM2 voor IH te kijken. Maar voor het verhaal verder niet storend. ;)

Incredible Hulk zou ik gewoon in z’n geheel overslaan :') wat een slechte film en Hulk is heel ander personage (acteur) qua doen en laten dan in de verdere Marvel films. Gewoon een slechte film..

Verder heb ik ook bovenstaande timeline aangehouden!

I'm not weird, I'm limited edition :D

Leo

Re: Avengers endgame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 18:07

Ja mee eens := alleen even de aftitelingsfilmpjes kijken :))

'It's the Unknown we fear when we look up on death and darkness, nothing more'
- Albus Dumbledore -

Bellatrix
Correspondent Shadowhunter
Always & Forever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 21:34

Net geweest! Ik vond hem goed! Moest alleen ontzettend wennen aan IMAX...

Fotoshoot boeken? http://www.marliestrapfotografie.weebly.com
Ik heb paaltjes en lint dus op eigen risico kan je paard los zonder tuig voor natuurlijke foto's!
[BB-ITP] Fluffy Faery's Fantastic Photo's!

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 23:12

Char_lotte schreef:
Ik heb hem gisteravond gezien, vond het echt een geweldige film <3

Spoiler:
Vond alleen het einde van Cap een beetje jammer. 'I'm with you till the end of the line', yeah right... Cap leuk terug naar het verleden om z'n leven te leven samen Peggy terwijl hij weet dat Bucky gemarteld wordt door Hydra vind ik heel apart.

Ik heb m net nog n keer gezien..

Spoiler:
Toen ik deze quote las, vond ik het idd ook wel dubbel, helemaal happy met Peggy en niet aan de geschiedenis van Bucky denken..
Maar toen ik de film net weer zag, viel t me meer op dat Cap tegen Cap zegt (in t "verleden" wanneer ze de tesarrect gaan halen) dat Bucky nog in leven is... Dus wie weet dat daar nog iets mee gedaan word?!

Geen idee alleen hoe dat in de timeline zou vallen... Moet hoognodig alle films nog ns kijken!

<3 Tarek <3 Wiepkje <3

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 05:11

Ja, gaaf he? Ik ben ook gisteren geweest.

Imax is inderdaad wat anders dan 'gewoon' 3D. Ik krijg nog wel eens pijn in mijn ogen van 3D,daarom heb ik ook een 2D bril 8-), dat heb ik dan niet met IMAX. Maar je moet je hoofd stil en recht houden.

Beauti L2 + 10
FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 07:05

Helemaal in de war, er zijn twee topics. :')

Pfoe hij houdt me wel bezig. Ik ga hem binnenkort nog eens zien :j

Spoiler:
Ik vond de dood van Black Widow ook heel erg dubbel... Ik weet nog steeds niet wat ik daarvan vind. Behalve dat ik het heel stom vind. :+

De scènes met Tony en Peter waren inderdaad gewéldig <3 ik ben ook helemaal weg van Tom als Spiderman, m.i. de beste Peter Parker ooit :)) maar wat een chemie tussen Tony en Peter, prachtig!!

Het begin van de film was ik echt flabbergasted. Ik dacht echt, oké en nu? Maar de verdere opbouw van de film vond ik echt heel tof gedaan.

Thor was hilarisch _O- net als Bruce / Hulk.

De rol van Nebula vond ik ook gaaf gedaan zo.

En dan Cap.... ik weet dat het voor het verhaal niets toevoegt maar ik was wel benieuwd naar het terugleggen van de stenen. Zeker de Soul Stone, gezien het toch zijn Nemesis was op Vormir. En ergens hoopte ik nog op een terugruil met Black Widow maar dat is natuurlijk ook niet logisch.... maar ik hoopte het wel.

En Tony.... was allemaal gewoon heel tof en mooi gedaan zo. Passend einde.

'It's the Unknown we fear when we look up on death and darkness, nothing more'
- Albus Dumbledore -

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 08:20

Spoiler:
Ik vermoed dan dat de Black Widow film die zou komen gewoon een pre Snap film wordt?
Zouden we dan leren wat in Budapest is gebeurd? Nu met 2 references inmiddels _O-

Ik weet niet of ik hem nog eens in de bios ga zien. Dan moet het deze week nog voordat ik op stage ga. Denk niet dat dat hem gaat worden. Zou ik wel graag willen

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

Kitty
Powys Fflur-Coch (Islyn Buzz × Rhyd-y-Felin Story

Powys Poppy (Powys Stardancer × Powys Shon)
Joppe

Moonlight17

Re: Avengers:endgame kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 08:31

Ik heb hem afgelopen vrijdag gezien. Ben niet zo marvel fan. Vriendlief vind het helemaal geweldig. Maar wat kunnen mensen in een bios toch je hele avond/film verpesten.
Ik had kwik, kwek voor me zitten en kwak langs mij. Vervolgens de hele achterste rij leek te bestaand uit een groep giebelende jonge meiden 1,5 uur lang en die zaten er echt niet.

Film zelf vond ik aardig standaard marvel. Weer allemaal losse puzzelstukjes uit vorige verhalen/verhaallijnen krijgen hun plekje. Jammer dat nu nog maar weinig nieuwe puzzelstukjes waren om op verder te gaan.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:46

KittyDylan schreef:
Spoiler:
Ik vermoed dan dat de Black Widow film die zou komen gewoon een pre Snap film wordt?
Zouden we dan leren wat in Budapest is gebeurd? Nu met 2 references inmiddels _O-

Dit is ook mijn eerste vermoeden!

I'm not weird, I'm limited edition :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:54

Ik vond de eerste helft niet boeiend de tweede helft gaaf. Maar ik heb ook niet alle films gezien, dus dan mis je wel wat qua wie sommige mensen zijn.

Alex en Jorie, ondeugend, klein en "altijd" grappig <3 en overladen met [o]

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:08

Ik ga woensdag, en zal daarna hier de spoilerbalkjes lezen :D

Is time the wheel that turns, or the track it leaves behind?
*Robin Hobb*

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:56

Moonlight17 schreef:
Maar wat kunnen mensen in een bios toch je hele avond/film verpesten.
Ik had kwik, kwek voor me zitten en kwak langs mij. Vervolgens de hele achterste rij leek te bestaand uit een groep giebelende jonge meiden 1,5 uur lang en die zaten er echt niet.

Oh absoluut! Wij hadden een groepje meiden achter ons zitten die het nodig vonden om elke scene te becommentariëren met flauwe en zogenaamd grappige opmerkingen. Er werd regelmatig vanuit de zaal geshusht en geroepen dat ze hun kop moesten houden maar ze trokken zich er niets van aan. Het vergde al mijn zelfbeheersing om mezelf niet over de stoel heen te gooien en fysiek te worden... Door die ergernis kon ik me moeilijk concentreren en heb ik de eerste keer best veel van de film gemist.

De volgende morgen ben ik opnieuw gegaan en heb hem toen in 2D nog een keer gekeken en toen waren er maar iets van 10 anderen in de zaal. 3D word ik vaak duizelig van en dit was echt vele malen beter! Ik vond het een prima slot van 11 jaar en 21 voorgaande films. _/-\o_

                                                         days
                                                     zero
                                                 more
                                              no

                                                   

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:19

Ik vond hem gaaf! Afgelopen donderdag geweest (Imax) maar moest het laatste uur heel nodig plassen (heb ik anders nooit :') ) maar wel blijven zitten. Leidt alleen toch best af dus dat laatste uur niet zo intensief meebeleefd. As donderdag ga ik weer :j

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 11:57

Ik ben gisteren geweest. Wat een film _O_ veel gelachen (
Spoiler:
Thor, serieus :')
) en gehuild ;(

Vooraf had ik mijn geheugen even opgefrist (zit niks in van Endgame!)) :

Wir leben nur einmal
Wir lieben das Leben
Wir lieben die Liebe

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:01

Spoiler:
Wat ik ook niet goed begrijp aan de verhaallijn van Cap, is hoe hij weer terug kan zijn gekomen op dat moment dat hij terug ging. In Avengers zeggen ze dat als je tijdreist, je je eigen verleden (als je daar heen reist) je nieuwe toekomst is, het wordt er achteraan geplakt. Je zit dus eigenlijk in een andere tijdlijn als je gaat tijdreizen, dan kan Cap toch nooit door enkel ouder worden weer op datzelfde moment uitkomen?

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:04

Spoiler:
Hij is verder gaan leven na zijn verdwijning/inviezing. Dwz zijn ene lijf lag nog ingevroren. Hij wist natuurlijk dat zijn vrienden op die plek waren en is daar toen naartoe gegaan :j

Wir leben nur einmal
Wir lieben das Leben
Wir lieben die Liebe

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:11

Hanafubuki schreef:
Spoiler:
Hij is verder gaan leven na zijn verdwijning/inviezing. Dwz zijn ene lijf lag nog ingevroren. Hij wist natuurlijk dat zijn vrienden op die plek waren en is daar toen naartoe gegaan :j

Spoiler:
Maar dat is het juist. Ze maken er zo'n punt van om te zeggen dat het niet werkt zoals in Back to the Future, maar uiteindelijk verandert CA de hele tijdlijn door in het verleden te blijven en verschijnt als oudje in de originele tijdlijn. Dat klopt niet. (Nu hebben ze sowieso minimaal vier nieuwe tijdlijnen gecreëerd in deze film, maar dat is een ander verhaal).

Adonis B+11 L1+10 L2+19 M1+28 M2+15Z1+1
Escada B+16 L1+19L2+2

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:13

Multiverse toch? :))

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:14

Ik vond ook dit nog, op zich kan het wel :j

Spoiler:
Another thing, which is unrelated to the answer, but should be a matter of concern is that, what happened to the original Steve Rogers. As the movie mentions that Rogers returns back to dance with Carter, which means that they both live with each other for a long time. However, then what happens to the suspended animation Steve, who will wake during the events of the Avengers.

Does this mean that Rogers (Time traveller) lived with Carter but kept it a secret that Captain America is alive and then when the original Steve woke up, the events of the Infinity Saga took place during which Steve (Original one) goes back in time and then the Rogers of the previous timeline comes there and gives Falcon his shield.

This TIME LOOP keeps on repeating again and again with the Present timeline Steve going back in time to secretly live there and then the previous timeline Rogers revealing himself to the world and continue living in the present world when the current timeline Captain attempts to go to the past after the Endgame

en

Spoiler:
Does this fully make sense? Actually, it does. Old Steve went back in time and lived out a regular life while staying out the way of young Steve, who you know, will eventually go back in time and become old Steve. This, of course, requires Captain America was really chill about all the terrible things happening in the world around him as he lived out his quiet life with Peggy. But then again, it’s easy to be secure about the future of the world, when you know you’ve got your best guy on the job — yourself!

Wir leben nur einmal
Wir lieben das Leben
Wir lieben die Liebe

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:24

Spoiler:
De alternatieve tijdlijnen/multiverse worden inderdaad ook chaos, inderdaad wat betreft Cap, maar ook de tijdlijn waar geen Thanos is, de tijdlijn waar Loki is ontsnapt etc.

Maar zoals mylittlejoy zegt, het is dus niet zo dat je teruggaat in je eigen verleden, je naar een alternatieve tijdlijn die het verleden is, tot je terugkeert naar je eigen tijdlijn met de machine. Maar Cap is nooit van de alternatieve tijdlijn teruggekeerd, dus hij kan niet in de "echte" tijdlijn zitten.
In elke tijdlijn kan een persoon maar 1 keer zijn, zijn er meerdere versies van die persoon, dat is iemand niet in zijn originele tijdlijn en die persoon kan niet zo maar terug zijn de tijdlijn waar die persoon mist door enkel te verouderen

Char_lotte
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:32

Spoiler:
Maar wat wij kennen als de main timeline zou volgens de logica van het tijdreizen in de film een branch zijn toch? Ze zeiden dat als je teruggaat in de tijd en iets verandert, er een nieuwe tijdlijn ontstaat. In dit geval dus Steve die in het verleden blijft.. Anders heb ik geen idee hoe oude Steve in de main timeline kan zijn :+

Hans, eigenlijk dat stukje wat jij plaatst dus :D

Heeft iemand de nieuwe trailer van Spider-Man al gezien??? Dat stukje met dat die ene gast vanuit een andere dimensie komt geeft mij weer hoop dat 2012-Loki die ontsnapt was met de Tesseract misschien ook weer terugkomt.. Misschien een beetje ver gezocht maar ik hoop er toch op :')

Hold on to the memories, they will hold on to you

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:37

Ik wil nu wel alle voorafgegane MCU films nog eens zien :') ff kijken wat er op netflix staat

Wir leben nur einmal
Wir lieben das Leben
Wir lieben die Liebe

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:22

Netflix NL helaas weinig kan ik je vertellen. Ik ben aan het inhalen geslagen op Pathé Thuis
Ben benieuwd wat de filmbox gaat kosten met al de 22 films. Maar I want!

En ik heb mijn kaartje voor Spider-Man far from home al gekocht :D 4 juli Imax :D

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:57

Ja een blueray box zie ik ook wel zitten :)))

Pathé Thuis heeft ze wel allemaal?

Wir leben nur einmal
Wir lieben das Leben
Wir lieben die Liebe