Ambulance TLC

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Ambulance TLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:39

Momenteel zit ik met tranen in mn ogen naar deze serie te kijken. Vlak hiervoor is er een man dood verklaard, maar dat vond ik niet zo heftig. Wat me wel raakt, zijn de 2 mannen die bij een man van 96 thuis komen omdat zn arm bloed. Hij hoeft niet mee, maar her en der in het huis ligt bloed. Dus gaat de oudste broeder rustig het bed opmaken, het bloed opruimen, de kleding wassen en de man een nieuwe pyjama aan doen. Dat vond ik zo mooi om te zien. En ze zitten nog even na met een kop thee en kletsen wat over zijn verleden.

Broeder zijn lijkt me echt zo'n bijzonder beroep. En diep respect voor deze mensen _O_


Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Ambulance TLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:42

Klinkt wel heel mooi inderdaad. Lijkt me een mooie serie. Jammer dat TLC niet online terug te kijken is.

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Ambulance TLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:46

het is echt een prachtige serie.. :j

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Ambulance TLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:48

Ik heb het ook opstaan toevallig. Het verschil met de overleden persoon en de oude meneer is dat deze ook praat, zijn verhaal doet etc en de andere persoon al op de grond lag en niet veel "te zien" was.
Lijkt mij een beroep wat lang niet iedereen kan doen, weinig tijd, stress en hoop dingen die je moet zien te verwerken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:51

Het verbaast me ook hoe lang het soms duurt voordat ze na een patient weer de weg op gaan.

Dat is ook zo Nikita. Mooi om zo iemand te horen vertellen over zijn verleden. De man was ook nog redelijk bij voor zn leeftijd.
Het lijkt me ook heel zwaar. Vond het ook mooi om te zien dat de dokter na het sterfgeval nog even met elkaar ging praten erover. De jonge man die zat was er toch behoorlijk bedust van.

luuntje

Berichten: 13929
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ambulance TLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:56

Ik heb het ook gezien.

Ik vond het erg dat de ambulances zo lang,dik een uur, bij de ziekenhuizen moesten wachten.

Soms vind ik dat de ambulance uitrukt voor niks.
Dronken iemand op straat, rot maar laat vrienden hem in bed leggen.
Sommigen kunnen naar mijn idee best met eigen vervoer naar het ziekenhuis.

[o]

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ambulance TLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:57

Dit is het tweede seizoen. In het eerste seizoen reed een presentatrice mee en dat was nog veel heftiger.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 10:00

luuntje schreef:
Ik heb het ook gezien.

Ik vond het erg dat de ambulances zo lang,dik een uur, bij de ziekenhuizen moesten wachten.

Soms vind ik dat de ambulance uitrukt voor niks.
Dronken iemand op straat, rot maar laat vrienden hem in bed leggen.
Sommigen kunnen naar mijn idee best met eigen vervoer naar het ziekenhuis.


Ja dat was vorige week met die dronken gast. Bleek ie zn knie compleet ontwricht te hebben. Had ie geen idee hoe dat kwam. Dan denk ik echt hoe kun je zooooo dronken worden? := Maar het was dus maar goed dat de ambu m ophaalde, want die knie was goed mis.

Nu een terminale dame met haar man. Zo triest om te zien ;(

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Ambulance TLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 10:01

ja, en ook hun moesten zo lang wachten, erg eigenlijk. je voelt je al zo ziek en dan nog dat gezeul

Boedha_1981

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Re: Ambulance TLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 10:06

Oh dit ga ik eens terug kijken.
Helden van hier, door het vuur is ook zn programma. Alleen dan met brandweer en ambulance.

Diva Royal v.Sandreo : ZZ-Licht + 8wp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 10:22

Lynn_Nikita schreef:
ja, en ook hun moesten zo lang wachten, erg eigenlijk. je voelt je al zo ziek en dan nog dat gezeul

pff idd, 1,5 uur wachten in de ambulance. Echt te gek voor woorden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 10:24

Ik kijk s avonds als ik er ben. Tlc kun je wel terugkijken met kpn tot een week. Die knie idd ook gezien, pff en nee geen idee hoe het komt. :+ heb zelf mijn rechterknieschijf verkeerd gehad. Dat is zo erg pijnlijk %)

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

luuntje

Berichten: 13929
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ambulance TLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:14

Meneer van gisteren met zijn bloedende elleboog was 95 km rijden.
Flinke rit.

Ook weleens mensen die dagelijks bellen voor niks.
Was een tijdje geleden een mevrouw die dat deed.
Je gaat toch want wie weet is er dit keer wel iets aan de hand.
Al vind ik het niet kunnen om ambulances voor een piep en een scheet, omdat je eenzaam ben, te bellen.
Kan serieus levens kosten.

[o]

Pluttersput

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:30

Ik heb de serie niet gekeken, maar heb een diep respect voor de ambulancebroeders, en ook voor de callcenter medewerkers.

Ik heb ze een dik half jaar geleden gebeld met 112 toen mijn dochter een koortsstuip had (bleek achteraf), maar ik eigenlijk al dacht dat ze dood was... dan heb je dus een moeder aan de telefoon die volledig in paniek en niet te verstaan is.
De manier waarop deze mensen toen met mij zijn omgegaan, ik vond het zo knap. Ook het einde van het telefoongesprek:
Mevrouw, de ambulance moet nu al bijna bij u in de buurt zijn. Denkt u dat u de telefoon al op kunt hangen? Zo ja, weet dat u bij elke vorm van twijfel meteen terug kan bellen, en als u liever niet op hangt blijf ik nog met u aan de lijn.
De broeders die hier kwamen idem. Toch nog enigszinds paniek in de tent, dochter die half bewusteloos/half bij was, opa en oma die in de stress erbij liepen.. en dan de totale rust waarin ze alles deden. Zo vriendelijk, zo direct en toch zo voorzichtig..

Ik zou het zelf niet kunnen maar was ontzettend onder de indruk :j

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Ambulance TLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:33

Ik ken het programma niet maar het is wel mijn werk, ik herken best wat dingen waar jullie noemen, dat komen wij idd tegen. Het is het mooiste vak wat ik me kan wensen

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Ambulance TLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:38

Heel mooi programma, ik kijk ook altijd, zag het al eerder op de bbc. Fijn om te zien hoe respectvol en hoe medelevend de ambulancemensen zijn.

noviceh

Berichten: 4765
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ambulance TLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:19

Laatst ook gezien. Was een ambulancezuster en -broeder. Waren op bezoek bij een hoogbejaarde (+100 jaar oud) omdat ze gevallen was. Gelukkig enkel wat schrammen, maar ze hebben haar wel helemaal nagekeken. Ze had nog plezier in het leven en was enorm met die broeder aan het sjansen! Zo ontroerend en leuk om te zien! Die hebben een leuke dag gehad, wat ze zelf ook al zeiden.

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

luuntje

Berichten: 13929
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ambulance TLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:11

Noviceh, die broeder en zuster zouden op haar 100 jarige verjaardag komen toch?
Die zuster had enorme lol in het sjansen vn de patiente met haar collega.

[o]

noviceh

Berichten: 4765
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ambulance TLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:59

Nu je het zegt, ze had ze inderdaad uitgenodigd!

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

Anoniem

Re: Ambulance TLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:40

Ik kijk die van gisteren nu terug, weer een bijzonder moment met de dame van 100 jaar. Hartstikke ziek maar ook nog behoorlijk bij.
Bizar ook weer om te zien hoeveel ouderen al zo ziek zijn maar nog wel thuis wonen....

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Ambulance TLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:46

Ik volg het ook. Vind het ook een heel mooi programma!

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

luuntje

Berichten: 13929
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ambulance TLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 21:32

Net weer gekeken.
Bizar hoe drukde diensten zijn.
Ik vind demeeste ambulancemedewerkers erg lief en zorgzaam.

[o]

Anoniem

Re: Ambulance TLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 21:49

Ja heel mooi om te zien hoe zorgzaam ze zijn. Ik vond het wel weer heftig dat de dame met darmkanker en de dame met zware dementie al snel na de opnames kwamen te overlijden. Vooral hoe die man met zijn demente jonge vrouw zo verdrietig was, zo gebroken, dan breekt mijn hart ook. Ik ga al stuk bij het idee dat ik mijn man af moet geven, en dat geeft precies de angst weer die ik heb. Maar goed, dat heb ik niet constant ofzo hoor :P Alleen als ik dit soort programma's zie.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Ambulance TLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:03

Is dit de UK serie? Als je via youtube zoekt, kan je alle seizoenen zien. Ik kijk ze zelf altijd via youtube.
Er is trouwens ook een (nieuwe?) Australische serie van, die heet Paramedics Australia, eerste aflevering van seizoen 1 staan ook op youtube.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ambulance TLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:13

ik heb t vanavond gekeken tot die man die beschoten was naar t ziekenhuis werd gebracht. hoe is t met die vrouw met maagkanker afgelopen?

Een koude trui, is geen goede trui.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lgw en 4 bezoekers