Wat doe jij met youtube?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:39

Ik kijk ook heel veel, de meeste Nederlandse paarenyoutubers wel, maar ook mensen als Shane Dawson en PewDiePie. Ik heb zelf ook een YouTube kanaal, omdat ik het gewoon leuk vind om video's te maken en op later dingen terug te kunnen zien. Ik heb een paardenkanaal waar ik echt alleen paardenvideo's upload, en daarnaast nog een persoonlijk kanaal, maar daar upload ik wel veel minder.

Er was inderdaad een actief topic, Vloggende Bokkers nemen YouTube over(?), met allemaal paardenyoutubers, maar dat is denk ik door omstandigheden stil gevallen. Misschien moeten we dat weer eens nieuw leven in blazen
[HK] Vloggende bokkers nemen YouTube over!

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten


BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:58

Ik kijk vlogs en docu's maar niet paard-gerelateerd.
Uploaden doe ik zelden, en als ik het doe enkel verborgen en niet openbaar.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Re: Wat doe jij met youtube?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 15:04

Af en toe een vlog kijken, maar ik gebruik Youtube vooral om muziek te luisteren.

xTinkertje

Berichten: 167
Geregistreerd: 07-08-14
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:20

Suzanne F. schreef:
xTinkertje schreef:
zelf doe ik het voor de lol, en meer voor me zelf maar toch al meer dan 1100 abonnees. en heb er al 161 euro aan verdient. en heb eens soort betaling drempel en elke keer wanneer ik de 70 euro bereik word dat op mijn rekening gestort. ik zit nu op 76% dus ik krijg al weer bijna betaald


Kan je vanaf 1000 subs inkomsten genereren? Ik heb nu bijna 700 subs dus moet nog eventjes. Maar hoe werkt dit dan als je 1000 subs hebt?

Edit: Ik plaats filmpjes van mijn turnende dochter op YouTube. Wedstrijdfilmpjes en ook trainingsfilmpjes. Worden best veel bekeken. In het begin met muziek eronder met rechten, inmiddels gebruik ik muziek van Nocopyrightsounds.



ligt aan het aantal weergaven per video,niet aan de hoeveelheid abonnees, op youtube staan er wel uitleg video's over

be fearless in the pursuit of what sets your soul on fire

Kairos
Berichten: 2693
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Wat doe jij met youtube?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:22

Ik kijk alleen enkele vlogs en luister soms muziek. Als ik van school iets met videos moet doen plaats ik die voor alleen mensen met link en dat hoeft gelukkig bijna nooit, want wat een gedoe elke keer :')

~ The comeback is always stronger than the setback ~

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wat doe jij met youtube?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:25

Ik luister er voornamelijk heel veel muziek op.
Verder kijk ik steeds fanatieker de vlogs van Jill Huijbregts.

En recentelijk ben ik in een eigen trainingsblock terecht gekomen, waardoor ik ook ben gaan kijken naar grondwerkmanieren, richting Tristan Tucker en Masterson.

Zelf upload ik ook wel eens wat filmpjes, maar die houd ik verborgen. Vaak omdat ik mensen dan om een mening wil vragen mbt mijn rijden.

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:34

Regels voor monetization zijn tegenwoordig veranderd. Voorheen had ik ook (hele minimale) inkomsten via mijn video's, maar sinds de regels niet meer. Je hebt minimaal 1.000 subscribers en 4.000 watch hours in de afgelopen 12 maanden nodig om inkomsten te kunnen genereren.

Ik heb zelf 710 subscribers ongeveer en slechts 760 watch hours (niet verwarren met watch minutes, de Analytics van Youtube geven enkel in minuten weer).. Geen monetization voor mij meer dus -O-

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Wat doe jij met youtube?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:43

Wat zijn subcriders.

Ik merk dat vooral een val goed scoort.. ik heb nog ergens een val op de video.. Miss die maar in een vlog verwerken haha. Nee hoor.

Zelf snap ik nog zeer weinig van YouTube dus groot zal ik niet worden

Suzanne F.

Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:17

Ghostattack schreef:
Regels voor monetization zijn tegenwoordig veranderd. Voorheen had ik ook (hele minimale) inkomsten via mijn video's, maar sinds de regels niet meer. Je hebt minimaal 1.000 subscribers en 4.000 watch hours in de afgelopen 12 maanden nodig om inkomsten te kunnen genereren.

Ik heb zelf 710 subscribers ongeveer en slechts 760 watch hours (niet verwarren met watch minutes, de Analytics van Youtube geven enkel in minuten weer).. Geen monetization voor mij meer dus -O-


Oh ik zal eens kijken hoeveel watch hours ik heb. In ieder geval nog geen 1000 subs.

Plutolover: subscribers zijn abonnees. Mensen die zich hebben geabonneerd op jouw kanaal.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:20

Suzanne F. schreef:
Ghostattack schreef:
Regels voor monetization zijn tegenwoordig veranderd. Voorheen had ik ook (hele minimale) inkomsten via mijn video's, maar sinds de regels niet meer. Je hebt minimaal 1.000 subscribers en 4.000 watch hours in de afgelopen 12 maanden nodig om inkomsten te kunnen genereren.

Ik heb zelf 710 subscribers ongeveer en slechts 760 watch hours (niet verwarren met watch minutes, de Analytics van Youtube geven enkel in minuten weer).. Geen monetization voor mij meer dus -O-


Oh ik zal eens kijken hoeveel watch hours ik heb. In ieder geval nog geen 1000 subs.

Plutolover: subscribers zijn abonnees. Mensen die zich hebben geabonneerd op jouw kanaal.


Ow heb pas 38 abonees dus ik moet nog even. Tegen die tijd zullen de regels wel weer veranderd zijn want dan zijn er andere kamelen nog groter

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18671
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Wat doe jij met youtube?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:38

Ik kijk heel veel youtube. Echt van alles. Ik kijk paard gerelateerd voornamelijk Jill Huijbrechts Dressage, Lotte/anne Meulendijks. maar ook vlogs van grote (nederlandse) youtubers als StukTV, MonicaGeuze, Vloggloss.

Ik vind het vooral interessant wat je doet wat ik niet snel zou doen of kan. Dagelijkse routines als hoe borstel ik mn paard vind ik niet zoveel aan. Ik ga jou filmpjes eens kijken binnenkort :D

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat doe jij met youtube?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-18 18:50

Leuk Ladybird!

Leuk om te lezen hoe iedereen YouTube ervaart en gebruikt! Het verbaasd mij ook dat de vlogs het zo goed doen. Die vind ik zelf ook vaak langdradig :o ik ben wat dat betreft super blij dat ik hulp heb bij het maken van mijn video's. De kwaliteit van beeld en geluid is super en de montage waanzinnig goed. Het kan voor de kijker daardoor misschien wel iets afstandelijker lijken, dat weet ik niet. Ik had zelf ook bedacht om echt een mix aan video's up te loaden. Zowel informatieve video's over positief trainen, clickertraining en grondwerk als gewoon leuke, gezellige video's met de paarden. We hebben zelfs nog plannen voor een kinderserie, maar dat moet eerst verder uitgewerkt en uitgedacht worden.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Wat doe jij met youtube?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 06:39

Op mijn YouTube kanaal plaats ik eigenlijk alleen maar video's van paarden en dan vooral van hengstenshows of een wedstrijd waar een goedgekeurde hengst wordt gereden. Occasioneel komen er daar filmpjes op van paarden of veulens die te koop staan en waarvan ik het filmpje heb gemaakt voor kennissen of vrienden. Ik heb een paar abonnees maar daar is het mij nooit om te doen geweest. Ik was stom verbaasd toen er iemand zich abonneerde op mijn kanaal. Ondertussen nog een paar mensen. Blijkbaar is er behoefte aan mijn filmpjes van de goedgekeurde hengsten.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 06:41

Ik vind vooral leuk het zelf editen van de video’s. Het lukt me alleen nog niet om geluid zoals de wind eruit te krijgen. Maar Ag ik vind t leuk om te doen.

Ik wil ook graag een go pro maar die dingen zijn zo duur.. heb zo goedkope gehad maar dat is beeldkwaliteit om te janken...

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-18 06:43

petraaken schreef:
Op mijn YouTube kanaal plaats ik eigenlijk alleen maar video's van paarden en dan vooral van hengstenshows of een wedstrijd waar een goedgekeurde hengst wordt gereden. Occasioneel komen er daar filmpjes op van paarden of veulens die te koop staan en waarvan ik het filmpje heb gemaakt voor kennissen of vrienden. Ik heb een paar abonnees maar daar is het mij nooit om te doen geweest. Ik was stom verbaasd toen er iemand zich abonneerde op mijn kanaal. Ondertussen nog een paar mensen. Blijkbaar is er behoefte aan mijn filmpjes van de goedgekeurde hengsten.


Dat is voor een selecte doelgroep natuurlijk ook wel echt enorm fijn materiaal. Als je een hengst voor je merrie uit aan het zoeken bent dan kan ik me voorstellen dat je filmpjes en foto's van de diverse hengsten verslind. Daarnaast, wie vind het nou niet leuk om naar knappe mannen te kijken <<) Ik ben wel benieuwd naar een linkje naar jouw kanaal O:)

@Plutolover, de wind eruit filteren is volgens mij niet te doen. Dat moet je voor zover ik weet eigenlijk al tijdens de opnames doen. Ik weet dat er een soort bontjes zijn die je op de microfoon kan plakken, dat kan je ook zelf maken. Zoiets:

Afbeelding

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 07:04

Amable schreef:
petraaken schreef:
Op mijn YouTube kanaal plaats ik eigenlijk alleen maar video's van paarden en dan vooral van hengstenshows of een wedstrijd waar een goedgekeurde hengst wordt gereden. Occasioneel komen er daar filmpjes op van paarden of veulens die te koop staan en waarvan ik het filmpje heb gemaakt voor kennissen of vrienden. Ik heb een paar abonnees maar daar is het mij nooit om te doen geweest. Ik was stom verbaasd toen er iemand zich abonneerde op mijn kanaal. Ondertussen nog een paar mensen. Blijkbaar is er behoefte aan mijn filmpjes van de goedgekeurde hengsten.


Dat is voor een selecte doelgroep natuurlijk ook wel echt enorm fijn materiaal. Als je een hengst voor je merrie uit aan het zoeken bent dan kan ik me voorstellen dat je filmpjes en foto's van de diverse hengsten verslind. Daarnaast, wie vind het nou niet leuk om naar knappe mannen te kijken <<) Ik ben wel benieuwd naar een linkje naar jouw kanaal O:)

@Plutolover, de wind eruit filteren is volgens mij niet te doen. Dat moet je voor zover ik weet eigenlijk al tijdens de opnames doen. Ik weet dat er een soort bontjes zijn die je op de microfoon kan plakken, dat kan je ook zelf maken. Zoiets:

[ [url=m/1cmxgy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is hem maar zo bijzonder vind ik het nu wel niet hoor. Gewoon een handige manier om filmpjes te tonen aan vrienden en kennissen.

https://www.youtube.com/channel/UCDBSpC ... 7YqrISlAeA

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 12:10

Suzanne F. schreef:
Oh ik zal eens kijken hoeveel watch hours ik heb. In ieder geval nog geen 1000 subs.

Plutolover: subscribers zijn abonnees. Mensen die zich hebben geabonneerd op jouw kanaal.


Heb je YouTube Studio geïnstalleerd? Daarop kun je precies zien hoeveel views je hebt en wat bv de meest gebruikte zoekterm is waar ze je filmpje op vinden, en via welke sites ze je filmpje vinden.
Leuk en aardig als het je paard betreft, maar misschien minder lollig als het over je turnende dochtertje gaat.

NonsmokingBef kannie winne nie :D

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-18 23:05

Wat een goede tip! En ik kan me goed voorstellen dat je heel hard kan schrikken als je ziet via welke site je turnende dochter gevonden wordt :(:)

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Wat doe jij met youtube?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 06:47

Ik heb er op dit moment wel een goedlopend kanaal door, geheel toevallig. Maar als dat mijn kind betrof gingen die filmpjes meteen privé of eraf.

NonsmokingBef kannie winne nie :D

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat doe jij met youtube?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 06:51

Nou inderdaad, dat snap ik helemaal!

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Suzanne F.

Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Wat doe jij met youtube?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 06:56

Waar kan ik dat vinden dan? Ik zie wel het aantal views enzo.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 07:10

Suzanne F. schreef:
Waar kan ik dat vinden dan? Ik zie wel het aantal views enzo.

Is een app.
Als er 1 filmpje ineens heel hard loopt, ga d’r dan maar vanuit dat dat geen turnliefhebbers zijn.

NonsmokingBef kannie winne nie :D

Suzanne F.

Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 07:23

Tja Youtube staat vol met turnfilmpjes en balletfilmpjes en paaldansfilmpjes. Dan kan je eigenlijk niks meer op Youtube zetten. Zelfs paardrijdfilmpjes kunnen dan niet meer. Eigenlijk sowieso niks meer.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Wat doe jij met youtube?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 08:41

Als het jezelf betreft klopt dat imo ja, als je het niet boeiend vindt dat er goorlappen naar je kijken maakt het niet uit. Dat ze naar mijn paarden kijken vindt ik ook niet zo spannend. Maar voor een kind vind ik het niet zo gaaf.
Overigens staan er op mijn kanaal ook filmpjes met kinderen, kijkt geen hond naar. Is ook niks te zien. Maar zo gauw ik merk dat dat wel zo is gaan ze op zwart.

NonsmokingBef kannie winne nie :D

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Wat doe jij met youtube?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 08:46

Slim. Mijn kanaal gaat alleen over mijn paarden en mijzelf.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: VenoSnorlax en 2 bezoekers