Echt enge boeken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
ReneeMonty

Berichten: 270
Geregistreerd: 11-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:46

Het meest gruwelijke boek dat ik gelezen heb is de omnibus 'Boeken van bloed' van Clive Barker. 1 keer lezen was meer dan genoeg, dus niet te lichthartig instappen. Heb zelfs niet alle verhalen gelezen want op een gegeven moment had ik wel genoeg van de zeer beeldend beschreven martelscenes. Zitten ook bovennatuurlijke verhalen tussen en ik kan me nog een verhaal herinneren in de ondergrondse waar je haar van overeind gaat staan.

Daarnaast heb ik genoten van 'Ik dood' van Giorgio Faletti. Ik ben ook niet zo van die boeken waar enkel de kant van de rechercheur belicht wordt hierbij heb je een hele mooie afwisseling tussen de seriemoordenaar, slachtoffers en rechercheur. Tot het laatst blijft het een mysterie met meerdere bloederige hoofdstukken.

Steve Mosby zie ik al benoemd met de '50/50 moorden' is een briljant boek zeker lezen! Ik heb nog 'Niemand die je hoort' op mijn leesstapel liggen van hem die lijkt mij ook interessant.


Danjel

Berichten: 165
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:52

Jussi Adler Olsen: de vrouw in de kooi! Brrrrr...gruwelijk spannend
En de boeken van Lars Kepler......ook spannend.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:19

Oh ja, de boeken van bloed van Clive Barker :j

Kabal van Clive Barker, niet echt heel eng, maar wel interessant.

Jenn_Mellow

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:20

Ik vond "Zwijgplicht" (Sworn to Silence) van Linda Castillo erg spannend om te lezen, en ook wel een beetje gruwelijk.

Mellow!
    (L)
*Het is niet de bestemming, maar de reis er naartoe die belangrijk is*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:29

Ikwashier schreef:
Hmmm ik lees niet veel enge boeken, maar ik heb 1 gelezen die mij wel is bijgebleven. Ik weet alleen niet meer hoe die heet, dus hier een korte omschrijving van een vage herinnering.

Spoiler:
Het gaat over een man die lokt/ontvoerd vrouwen en verdoofd ze. Wanneer ze wakker worden snijdt hij (zoals ik me herinner) de baarmoeder eruit. Daarna overlijden ze.


Helaas weet ik ook niet meer vanuit welk perspectief het geschreven is. Ben zelf wel benieuwd of iemand dit boek herkent?

Tess Gerritsen met, uit mijn hoofd, De chirurg?



Edit: Tess Gerritsen heeft prachtboeken. Maar ik weet niet of je ze spannend genoeg vindt ;)

shaddy82

Berichten: 1842
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:33

HEX van Thomas Olde Heuvelt, is inderdaad een aanrader, spannend verhaal en leest lekker weg

De Shee van Joe Donnelly, Ierse mythologie in een griezel / horror verhaal

LEVADE 4-6-1993~21-11-2011

Don't make excuses for nasty people. You can't put a flower in an asshole and call it a vase

Firefly4

Berichten: 1164
Geregistreerd: 28-12-09

Re: Echt enge boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:43

Methode 15/33 is ook mooi. Geschreven vanuit slachtoffer

Cowboy55
Berichten: 8482
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:03

Femia schreef:
It ook van Stephen King. In het Nederlands geloof ik Het.
Je zal nooit meer clowns leuk vinden.....


Ik ben het wel met je eens, maar IT voldoet niet aan de vraagstelling van TS, al is het maar omdat de de karakters en de jeugd van de hoofdrolspelers tot in detail beschreven worden......wat letterlijk zomaar 100+ pagina's kost waarin niet zo dramatisch veel gebeurt.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:35

Cowboy55 schreef:
Femia schreef:
It ook van Stephen King. In het Nederlands geloof ik Het.
Je zal nooit meer clowns leuk vinden.....


Ik ben het wel met je eens, maar IT voldoet niet aan de vraagstelling van TS, al is het maar omdat de de karakters en de jeugd van de hoofdrolspelers tot in detail beschreven worden......wat letterlijk zomaar 100+ pagina's kost waarin niet zo dramatisch veel gebeurt.

100? Ik vond van de 1200 pagina's minimaal de helft gezever _O-

♥ Rewrite the Stars ♥


Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:15

Bubblewrap schreef:
Ikwashier schreef:
Hmmm ik lees niet veel enge boeken, maar ik heb 1 gelezen die mij wel is bijgebleven. Ik weet alleen niet meer hoe die heet, dus hier een korte omschrijving van een vage herinnering.

Spoiler:
Het gaat over een man die lokt/ontvoerd vrouwen en verdoofd ze. Wanneer ze wakker worden snijdt hij (zoals ik me herinner) de baarmoeder eruit. Daarna overlijden ze.


Helaas weet ik ook niet meer vanuit welk perspectief het geschreven is. Ben zelf wel benieuwd of iemand dit boek herkent?

Tess Gerritsen met, uit mijn hoofd, De chirurg?



Edit: Tess Gerritsen heeft prachtboeken. Maar ik weet niet of je ze spannend genoeg vindt ;)


Ja ja ja! *\o/* Bedankt

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers