Lieve ( feelgood) boeken

Moderators: MirandaT, Essie73, Warboel, Ods, Duhelo, Muiz

Lipstick

Re: Lieve ( feelgood) boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:55

Ik heb het eerste deel ervan gedeeltelijk gelezen. Het leest fijn, maar ik vind het stuk over de geschiedenis echt veel te langdradig. Ik ben daardoor ook afgehaakt. Misschien dat ik het nog eens ga proberen, maar ik heb nog andere leuke boeken liggen.

Lootje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 23:17

Ik ben nu bezig met het eerste deel. Vind het opzich een prettige stijl geschreven, maar ik snap waar dat langdradige vandaan komt. Moest mezelf er ook echt even in lezen met al die moeilijke en lange namen haha. Maar ben nu zeker benieuwd hoe het einde is!

Billini❤️❤️

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-19 09:44

Het fijne van de 7 zussen serie vind ik dat er geen geweld in voorkomt, dat is tegenwoordig echt een zeldzaamheid in boeken helaas, maar dat het toch spannend is. Ik ben nu bezig in de nieuwste van Kristin Hannah ( over een gezin in Alaska) mooi geschreven maar al die ellende binnenshuis vind ik eigenlijk niet prettig, na het lezen ben je dan eerder onrustig als ontspannen. Dat heb ik met de boeken van Lucinda Riley totaal niet.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 16:41

Ik had een boek van Amanda Prowse tussen m'n aanbevelingen staan dus die gelezen, is misschien een beetje op het randje van feelgood maar de twee die ik tot nu toe gelezen heb vond ik wel mooi. (What have I done en A little love)

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-19 17:39

Wat heb ik gedaan van Amanda Prowse was voor mij al over het randje helaas, op zich mooi geschreven maar teveel mishandeling om nog fijn te lezen.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 18:32

Kan ik me wel voorstellen ja! Omdat de focus voor mijn gevoel meestal niet op de nare gebeurtenissen ligt (zijn vaak dingen uit het verleden) schaar ik het voor mezelf wel onder feelgood maar dat is natuurlijk ook heel erg subjectief.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 16:35

Ik heb vanmiddag Will You Remember Me uitgelezen and I no longer feel good :')

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:28

The last wish of Sasha Cade <3 Ik heb hem in een adem uitgelezen (kleine opmerking, aan het eind zit een stukje dat imo beter uitgewerkt had mogen zijn) Maar ik vrees dat die niet vertaald is

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-19 23:25

Jammer, ik hoor veel goede tips hier over boeken die nog niet in het Nederlands vertaald zijn. Knap dat velen van jullie dus gewoon moeiteloos Engels kunnen lezen!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-19 10:29

Voor de liefhebbers nog een boeken tip: het rode adresboek van Sofia Lundgren :)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 22:59

Ik heb net 'In de schaduw van het palazzo' van Santa Montefiore uit, echt een fijn boek :) Heel relaxed, maar absoluut niet saai. En zeker een feelgood boek!

Aangeboden: Penny jaargang 2012 + leuke extra's

Go and hug a tree, or a cactus *D

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 23:50

Danielleeee_ schreef:
Ik heb net 'In de schaduw van het palazzo' van Santa Montefiore uit, echt een fijn boek :) Heel relaxed, maar absoluut niet saai. En zeker een feelgood boek!

Daar is ook nog een voorloper van.
Ook n erg fijn boek.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-19 00:21

Bedankt, dan ga ik die even opzoeken, ik was net in een boek bezig wat eigenlijk te saai was dus die gaat aan de kant :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 12:32

Danielleeee_ schreef:

Die heb ik afgelopen jaar gelezen en ik vond het ook een erg fijn boek. Mooie sfeer vooral, ik kon me helemaal in die omgeving wanen.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-19 17:55

Danielleeee_ schreef:

Het is toch niet te geloven, de online bieb heeft maar 1 boek van Santa Montefiore en dat is niet deze. En ik had net zo'n zin in een fijn boek voor dit weekend |(

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 18:20

maras schreef:
Danielleeee_ schreef:

Het is toch niet te geloven, de online bieb heeft maar 1 boek van Santa Montefiore en dat is niet deze. En ik had net zo'n zin in een fijn boek voor dit weekend |(

Al haar boeken zijn wel fijn hoor.
Welke is het?

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-19 18:42

Tones ; het is een engelstalige, The Irish Girl. Helaas is mijn beheersing van de Engelse taal niet voldoende om ontspannen een boek daarin te lezen.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 18:47

Van de Deverill Chronicles dus.
Jammer dat ie alleen in t Engels is idd.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 19:45

Santa Montefiore heb ik jaren geleden gelezen, inderdaad ook gewoon fijne boeken. Ik heb net Finding Home van Lauren Westwood gelezen, ook mooi!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:50

Ben nu bezig in Archer's voice en vind hem tot hiertoe wel echt aangrijpend (en mooi). EN ik heb gecheckt, hij is vertaald. Titel is "Stilte" in het Nederlands

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-19 16:18

petitparis schreef:
Ben nu bezig in Archer's voice en vind hem tot hiertoe wel echt aangrijpend (en mooi). EN ik heb gecheckt, hij is vertaald. Titel is "Stilte" in het Nederlands

Ja die is prachtig, van Mia Sheridan!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:22

Zeven perfecte dagen al gelezen? Beetje drama, spanning en mysterie, maar wel een happy ending.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-19 09:56

Nee die kende ik nog niet, bedankt petitparis, ik ga het lezen. Gisteren heb ik nog een heel mooi boek uit gelezen in één ruk; De berg geschreven door Lori Lansens, echt een aanrader.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:13

Toevallig heb ik net wéér een boek van Santa Montefiore uit: Onder de Italiaanse zon.

Ik vind haar boeken echt heerlijk. Het leest lekke weg en de sfeer is zo fijn. Ik wil gewoon ín het boek kruipen, gewoon op die plek zijn.

En dus heb ik vorige week op Marktplaats 11 boeken van Santa Montefiore gekocht <<) Dus ik kan weer even vooruit!

Aangeboden: Penny jaargang 2012 + leuke extra's

Go and hug a tree, or a cactus *D

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-19 22:02

Santa Montefiore schrijft inderdaad altijd fijne boeken, ik heb ze ook allemaal gelezen ondertussen.