Lieve ( feelgood) boeken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:35

Ik zag net het bericht boven me en wil laten weten dat de bibliotheek wel de Nederlandstalige boek heeft.


Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:29

maras schreef:
Yv_ schreef:
Die Letters to the Lost bedoel je? Het is een rauw boek door de heftige onderwerpen, maar het is een YA, dus het leest heel gemakkelijk weg en het eind is (uiteraard) goed. Ik had er weinig van verwacht, maar heb er echt heel erg van genoten.
Het gaat over een meisje wiens moeder is overleden. Haar uitlaatklep is brieven schrijven en ze legt de geschreven brieven op het graf van haar moeder. Op een dag is er ineens een brief terug geschreven. Niets paranormaals, wat een morele grens die aangetikt wordt, maar het verhaal erna is echt heel mooi.

Nee? Boek beter van PS? Hmm... Miss ga ik toch eens een poging wagen. Hij ligt denk ik al 15 jaar in de kast _O-.


Ik dacht het boek dan toch te gaan lezen maar de bibliotheek heeft het niet in zijn bestand, niet online en niet in boekvorm. Jammer ik werd toch nieuwsgierig.

Dat is raar, hij is al uit 2016 volgens mij. En Brieven aan de Duisternis? Dat is de NL vertaling ervan.

Edit: Zie Carola's bericht :D.

♥ Rewrite the Stars ♥

maras

Berichten: 2339
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Lieve ( feelgood) boeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 17:01

Jullie hebben gelijk, ik zat in de online bibliotheek te zoeken, ik heb hem nu in boekvorm laten reserveren, ik houd jullie op de hoogte of ik het mooi vond of niet :-)

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Lieve ( feelgood) boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:20

Ben heel erg benieuwd wat je ervan gaat vinden!

Ben jij trouwens bekend met het genre New Adult? Dat zou ook zo maar iets voor je kunnen zijn denk ik. Over het algemeen gaat het over hoofdpersonen ergens tussen de 18-35 jaar oud, waarin liefde een grote rol speelt, maar er ook altijd wel 'iets' aan de knikker is. Auteur Colleen Hoover schrijft mooie in dit genre. Ze heeft serieus nog geen enkel boek geschreven waarvan ik geen brok in mijn keel kreeg.

♥ Rewrite the Stars ♥

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Lieve ( feelgood) boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:27

Sophie Kinsella schrijft ook leuke boeken.
De allerleukste is Hou je mond.

maras

Berichten: 2339
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 22:47

Yv_ schreef:
Ben heel erg benieuwd wat je ervan gaat vinden!

Ben jij trouwens bekend met het genre New Adult? Dat zou ook zo maar iets voor je kunnen zijn denk ik. Over het algemeen gaat het over hoofdpersonen ergens tussen de 18-35 jaar oud, waarin liefde een grote rol speelt, maar er ook altijd wel 'iets' aan de knikker is. Auteur Colleen Hoover schrijft mooie in dit genre. Ze heeft serieus nog geen enkel boek geschreven waarvan ik geen brok in mijn keel kreeg.


Klopt helemaal ! Colleen Hoover is absoluut mijn stijl, geweldige boeken !

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Lieve ( feelgood) boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:31

Heb je November 9 al gelezen? Wat vond je daarvan?

Ik denk dat Hike/Trail boeken ook wel onder de noemer feelgood vallen denk ik?
Heeft iemand nog tips voor me? Ken Into The Wild (Jon Krakauer), Eat Pray Love (Elizabeth Gilbert), Wild (Cheryl Strayed) en Wild Within (Christine Hartmann) al. Ben op zoek naar meeerrrrr <3.

♥ Rewrite the Stars ♥

Lins_Vetra

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Leiderdorp

Re: Lieve ( feelgood) boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:56

Alle boeken van Jonas Jonassen zijn echt een aanrader! Leuke verhaallijnen, 100% feelgood en op een manier geschreven waarop alleen Jonassen dat kan.

Veel plezier!

Vetra................ In loving memory
Urban............... In loving memory

mvdende

Berichten: 5685
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:23

Yv_ schreef:
Heb je November 9 al gelezen? Wat vond je daarvan?

Ik denk dat Hike/Trail boeken ook wel onder de noemer feelgood vallen denk ik?
Heeft iemand nog tips voor me? Ken Into The Wild (Jon Krakauer), Eat Pray Love (Elizabeth Gilbert), Wild (Cheryl Strayed) en Wild Within (Christine Hartmann) al. Ben op zoek naar meeerrrrr <3.


Between a rock and a hard place van Aron Ralston. Is wel erg heftig. Into the void/ Over de rand van Joe Simpson.
Into thin air van Jon Krakauer. Deze staat nog steeds op mijn verlanglijstje.
Overleven op de K2 van Wilco van Rooien.
Facing Up en Facing the frozen Ocean van Bear Grylls.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Lieve ( feelgood) boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:31

Thanks, ga er straks eens naar kijken! Into Thin Air heb ik geloof ik ook al, denk dat ik me heb vergist heb in dit titel (Into The Wild). Ik weet het niet meer, moet even mn ereader gaan checken _O-.

♥ Rewrite the Stars ♥

mvdende

Berichten: 5685
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Lieve ( feelgood) boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:59

Ze zijn allebei van Jon Krakauer. Into the wild gaat over een jongen die van huis weg loopt en uiteindelijk overlijd in Alaska.

Into thin air gaat over het dramatische 1996 Everest seizoen.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Lieve ( feelgood) boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 14:20

Ah ik weet het al, ik heb van beiden de film gezien _O-, daarom klonken ze zo bekend!

♥ Rewrite the Stars ♥

maras

Berichten: 2339
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-18 12:06

Yv_ schreef:
Ik heb PS I love you hier al jaaaaaren in de kast staan, maar durf 'm niet te lezen. Ben zó verliefd op de film, dat het boek eigenlijk alleen maar tegen kan vallen. Zelfde probleemgevalletje met The Notebook.
En tóch wil ik zie stiekem wel heel graag lezen _O-.

Wat trouwens ook nog een mooie is, is Letters to the Lost van Brigid Kemmerer. Vertaals als Brieven aan de Duisternis. De schrijfstijl is rauw en op sommige vlakken pijnlijk. De onderwerpen zijn rouw, schuldgevoel en vooroordelen. Het is een YA, maar het is écht een heel mooi boek.


Yv: je had volkomen gelijk, het is echt een schitterend boek, elke zin heeft een diepere betekenis, ik heb er van genoten, bedankt voor je tip!! Ik houd me aanbevolen voor meer van dit soort tips.

Anoniem

Re: Lieve ( feelgood) boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:52


maras

Berichten: 2339
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-18 22:24

Helaas vind ik Engelstalig lezen niet ontspannen en zal het dus met de Nederlandse versies moeten doen :)

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Lieve ( feelgood) boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:29

Goed om te horen Maras! Hij is echt mooi he!
Ze heeft ondertussen ook een tweede boek uitgebracht, maar die is alleen nog in het Engelstalig verkrijgbaar.

Ik ga even denken over nog zoiets.. Denk dat jij YA/NA temporary wel kunt waarderen dan ook. Zijn over het algemeen geloofwaardige verhalen met een hint drama. Alleen de leeftijden in de boeken zijn vaak wat jong, dus het is wel aan te raden om niet alleen maar dat achter elkaar te lezen.

Colleen Hoover kende je al toch? November 9 <3 <3 .

♥ Rewrite the Stars ♥

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Lieve ( feelgood) boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:34

Oh! Misschien Adam Silvera? They Both Die at the End. Nederlandse vertaling komt volgens mij heel binnenkort uit -> Op het eind gaan ze allebei dood.

Of misschien iets van Becky Albertalli?

♥ Rewrite the Stars ♥

Narcomil

Berichten: 138
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Enschede

Re: Lieve ( feelgood) boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:02

Het is niet het meerendeel van wat ik lees, maar ik vind het ook heerlijk om soms van die lieve boeken te lezen waar je lekker bij weg kunt dromen. Ik zou "Zomer van overvloed" van Barbara Kingsolver aanraden, evenals "De verzamelde werken van A.J. Fikry, boekhandelaar" van Gabrielle Zevin; "Het geheim van Penumbra's boekwinkel" van Robin Sloane en "Ontworteld" van Naomi Novix (fantasy, iets meer spanning maar oh zo mooi).
Ik weet niet of je ook van wat oudere boeken houdt? In dat geval zou ik zeer sterk "Waan en eigenwaan"(Pride & Prejudice dus) van Jane Austen, "De geheime tuin" van Frances Hodgson Burnett, "Anne van het groene huis" van L.M. Montgomery en "Noord en Zuid" van Elizabeth Gaskell aanraden.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Lieve ( feelgood) boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:42

Ik zit nu op de helft van Uprooted van Naomi Novik, maar snap de hype helaas nog niet helemaal.

♥ Rewrite the Stars ♥

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:56

Delfts blauw, historische roman. Heb m in 1 klap uitgelezen. Ik herken je verhaal TS, en ik volg je topic graag mee voor inspiratie

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:13

Yv_ schreef:
Goed om te horen Maras! Hij is echt mooi he!
Ze heeft ondertussen ook een tweede boek uitgebracht, maar die is alleen nog in het Engelstalig verkrijgbaar.

Ik ga even denken over nog zoiets.. Denk dat jij YA/NA temporary wel kunt waarderen dan ook. Zijn over het algemeen geloofwaardige verhalen met een hint drama. Alleen de leeftijden in de boeken zijn vaak wat jong, dus het is wel aan te raden om niet alleen maar dat achter elkaar te lezen.

Colleen Hoover kende je al toch? November 9 <3 <3 .

Nooit meer/Never, Never van Colleen Hoover vind ik nog mooier dan November 9. Ook omdat het erg persoonlijk is geschreven door haar.

Narcomil

Berichten: 138
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:28

Yv_ schreef:
Ik zit nu op de helft van Uprooted van Naomi Novik, maar snap de hype helaas nog niet helemaal.


Voor mij persoonlijk is het de sfeer van het woud en deze vorm van magie, en vooral de vriendschap van Agnieska en Kasia. Dat soort vriendschap, vooral tussen vrouwen, kom je in boeken niet vaak tegen en het klikte voor mij zo sterk omdat ik het ook in het echt ken. En ja, er zijn heus wel kritiekpuntjes. Soms lukken dingen te makkelijk en later in het verhaal is er iets wat sommige mensen een ondergeschoven kindje vinden (persoonlijk vond ik dat niet erg, want dat specifieke ding interesseerde mij niet echt). Maar het geeft spanning zonder over bepaalde grenzen heen te gaan en blijft in die specifieke sfeer van half sprookje/romantiek (niet zozeer als verhaallijn, maar als kunststroming). Nou ja, ik zeg niet dat je het met me eens hoeft te zijn :D maar het is één van mijn favorieten dus ik wilde toch even mijn "verdediging" erbij zetten. :o

hwn
Berichten: 4688
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:38

asjemenou schreef:
Sophie Kinsella schrijft ook leuke boeken.
De allerleukste is Hou je mond.


Ik heb "Wat spook jij uit?" van haar gelezen, echt fantastisch boek, en absoluut feel good verhaal! Maar te zien aan de datum van het topic, zal de reis al achter de rug zijn zeker? Al hoef je niet zo nodig op reis om te lezen natuurlijk.

maras

Berichten: 2339
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-18 06:41

Yv_ schreef:
Oh! Misschien Adam Silvera? They Both Die at the End. Nederlandse vertaling komt volgens mij heel binnenkort uit -> Op het eind gaan ze allebei dood.

Of misschien iets van Becky Albertalli?

Die kende ik ook nog niet dus komt op mijn lijst :)

maras

Berichten: 2339
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-18 06:45

hwn schreef:
asjemenou schreef:
Sophie Kinsella schrijft ook leuke boeken.
De allerleukste is Hou je mond.


Ik heb "Wat spook jij uit?" van haar gelezen, echt fantastisch boek, en absoluut feel good verhaal! Maar te zien aan de datum van het topic, zal de reis al achter de rug zijn zeker? Al hoef je niet zo nodig op reis om te lezen natuurlijk.

Sophie Kinsella schrijft inderdaad gezellig en ik lees haar boeken graag maar soms mis ik daar wat diepgang. En nee je hoeft niet op reis te zijn om te lezen, als ik de tijd heb lees ik minstens drie boeken per week, tijdens vakantie 1 per dag dus ik ben reuze blij met alle tips hier en hopelijk hebben andere er ook nog profijt van :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IMAY1990 en 16 bezoekers