Lieve ( feelgood) boeken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
maras

Berichten: 2339
Geregistreerd: 04-06-06

Lieve ( feelgood) boeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-18 22:46

Binnenkort ga ik een weekje met vakantie en ik ben van plan daar een boek per dag uit te lezen :). Nu ben ik op zoek naar fijne, geweldloze boeken, geen verkrachtingen, mishandeling, oorlogen of andere nare zaken en ik heb steeds meer moeite om die te vinden, zelfs de young adult boeken zijn niet meer wat ze geweest zijn. De boeken van Yoyo Moyes ( voor jou, na jou) vind ik heerlijk. Wie heeft er wat titels? Alvast bedankt voor het mee denken.


DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Lieve ( feelgood) boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:47

Alle boeken van Jill Mansell.

GaitMonster

Berichten: 3180
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:48

De shopaholic collectie van Sophie Kingsela, heerlijke boeken!
Laatst bijgewerkt door GaitMonster op 06-01-18 22:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:48

De boeken van Nicolas Sparks

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:51

Tulandro schreef:
Alle boeken van Jill Mansell.



Deze inderdaad :j Even Googlen onder Chicklit en je kunt genoeg vinden. Ook van andere auteurs.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Lieve ( feelgood) boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:53

Chantal van Gastel heeft ook een leuke serie

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

maras

Berichten: 2339
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-18 22:53

Jill Mansel en Sophie Kingsela zijn mooi maar iets meer verhaal of diepgang zou fijn zijn. Nicolas Sparks is goed ja, die heb ik allemaal al gelezen, Chantal van Gastel ook, prima verhalen.

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: Lieve ( feelgood) boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:58

Jojo moyes heeft ook nog dichtbij jou en dans met mij geschreven, ik weet niet of je die al kent? En in februari komt er een nieuw boek met Lou

Hakuna Matata

Kelsey, Kenny, Buddy, Jochie, Lazy, Simba & Nala All of me loves all of you
Minoes, Frida, Beertje, Prima Donna ,Snuffie, Happy, Rakker, Semmy, Lizzy en Brandy, I miss you forever, forever and always..my heart breaks a little when I hear your name..

maras

Berichten: 2339
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-18 23:09

Jessica_1998 schreef:
Jojo moyes heeft ook nog dichtbij jou en dans met mij geschreven, ik weet niet of je die al kent? En in februari komt er een nieuw boek met Lou


Dat boek dat in februari uitkomt ga ik bestellen, ik wist niet dat er een nieuwe serie met Lou aan zat te komen, bedankt! Dans met mij vond ik prachtig, uiteraard ook omdat paarden er de hoofdrol in spelen :).

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: Lieve ( feelgood) boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:11

Ik zag het ook toevallig omdat ik de titel opzocht van een ander boek haha! Ik ga m ook bestellen.

En bij deze volg ik je topic, ik hou van lekkere feel good boeken

Hakuna Matata

Kelsey, Kenny, Buddy, Jochie, Lazy, Simba & Nala All of me loves all of you
Minoes, Frida, Beertje, Prima Donna ,Snuffie, Happy, Rakker, Semmy, Lizzy en Brandy, I miss you forever, forever and always..my heart breaks a little when I hear your name..

Noesie

Berichten: 1190
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Schiedam

Re: Lieve ( feelgood) boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:16

Rupert Isaacson met De Paardenjongen en De lange weg naar huis.
Beide prachtige boeken!

maras

Berichten: 2339
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-18 23:17

Jessica_1998 schreef:
Ik zag het ook toevallig omdat ik de titel opzocht van een ander boek haha! Ik ga m ook bestellen.

En bij deze volg ik je topic, ik hou van lekkere feel good boeken


Ken je de schrijver Charles Martin? Die schrijft echt de mooiste boeken aller tijden, er is er pas eentje verfilmd ; over bergen heen. De film is bij lange na niet zo mooi als het boek maar hopelijk krijgt de auteur zo wat meer bekendheid en worden er meer boeken van hem vertaald.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:18

Ik volg ook. Heb ook geen zin in treurige boeken momenteel. Ik weet zo geen titels maar ik kijk vaak bij een boek op bol.com of op mijn kobo ereader welke boeken als suggestie komen bij een boek dat je hebt aangeklikt.

[o]

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:18

Absoluut A Man called Ove (een man die Ove heet in NL) van Fredrik Backman en Eleanor Oliphant is completely fine (of Eleanor Oliphant in het NL) van Gail Honeyman!! Beiden zonder geweld, beiden net even anders dan normaal, beiden meeslepend, ontroerend en mooi.
The Mountain between Us (van de film, Over de bergen heen in NL) van Charles Martin is ook mooi. Niet zo goed als bovenstaande, maar wel een fijne. En iets luchtiger, met een hoop humor (a la Desperate Housewifes) is Big Little Lies (Kleine Grote Leugens in NL) van Liane Moriarty.

De Zeven Zussen van Lucinda Riley schijnt ook erg goed te zijn, is het eerste deel in een reeks die totaal 7 boeken gaat bevatten. Zelf nog niet gelezen, dus geen idee of de beweringen waar zijn :D.

♥ Rewrite the Stars ♥

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Re: Lieve ( feelgood) boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:19

De boeken van Marian Keys :j

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Lieve ( feelgood) boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:22

Als je op eci.nl een boek opzoekt en dan naar 'vergelijkbaar' gaat, kun je boeken vinden die er qua stijl en inhoud een beetje op lijken :)

maras

Berichten: 2339
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-18 23:28

Yv_ schreef:
Absoluut A Man called Ove (een man die Ove heet in NL) van Fredrik Backman en Eleanor Oliphant is completely fine (of Eleanor Oliphant in het NL) van Gail Honeyman!! Beiden zonder geweld, beiden net even anders dan normaal, beiden meeslepend, ontroerend en mooi.
The Mountain between Us (van de film, Over de bergen heen in NL) van Charles Martin is ook mooi. Niet zo goed als bovenstaande, maar wel een fijne. En iets luchtiger, met een hoop humor (a la Desperate Housewifes) is Big Little Lies (Kleine Grote Leugens in NL) van Liane Moriarty.

De Zeven Zussen van Lucinda Riley schijnt ook erg goed te zijn, is het eerste deel in een reeks die totaal 7 boeken gaat bevatten. Zelf nog niet gelezen, dus geen idee of de beweringen waar zijn :D.


Een man die Ove heet heb ik nu toegevoegd in mijn bieb lijst, ik zag dat er nog veel meer boeken van deze schrijver in de lijst staan dus dat is mooi als ze mijn smaak blijken te zijn. Gail Honeyman kent de bieb niet maar ik zoek even verder. En de nieuwe serie van Lucinda ga ik ook in de gaten houden, haar andere boeken vind ik prachtig!

Blue_flower
Berichten: 1924
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:28

Noesie schreef:
Rupert Isaacson met De Paardenjongen en De lange weg naar huis.
Beide prachtige boeken!


Deze wilde ik ook noemen! Zelf enkel deel 1 uit maar deel 2 gaat er ook komen.

maras

Berichten: 2339
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-18 23:29

FCSA schreef:
Als je op eci.nl een boek opzoekt en dan naar 'vergelijkbaar' gaat, kun je boeken vinden die er qua stijl en inhoud een beetje op lijken :)

Zo werkt het via de online bibliotheek ook maar dan word ik af en toe toch onaangenaam verrast met een " akelig" boek :o

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:30

Van Backman heb ik ook “Every morning the...” (hele lange titel) gelezen dat is ook een aanrader. Kort boekje van slechts 45 pagina’s, maar zo mooi neergezet <3. Gaat over dementie.

Eleanor niet in de bieb? Sta ik wel van te kijken, is gigantisch veel over gesproken afgelopen jaar.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 06-01-18 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

♥ Rewrite the Stars ♥

maras

Berichten: 2339
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-18 23:31

Blue_flower schreef:
Noesie schreef:
Rupert Isaacson met De Paardenjongen en De lange weg naar huis.
Beide prachtige boeken!


Deze wilde ik ook noemen! Zelf enkel deel 1 uit maar deel 2 gaat er ook komen.

Ik dacht dat dit meer een auto biografie was over een vader en een autistische zoon maar leest het als een gewoon fijn boek?

Noesie

Berichten: 1190
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Schiedam

Re: Lieve ( feelgood) boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:43

Het is inderdaad een auto biografie. Maar het verhaal is heel aangrijpend en fijn leesbaar. Ik wilde het boek niet snel weg leggen in ieder geval. Ook niet paardenmensen die het gelezen hebben die ik ken zijn er helemaal door meegesleurd!

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Lieve ( feelgood) boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:02

Ik vond bob de straatkat ook geweldig :j
Even verder denken of ik nog een boek kan verzinnen..

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70509
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:04

Stilte van Mia Sheridan en de boeken van Jennifer L Armentrout, laatste staat ook bekend onder de naam J. lynn vind ik feelgood boeken met diepgang.

Anoniem

Re: Lieve ( feelgood) boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:09

De boeken van Cathy Kelly.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers