[Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:06

Ik heb Wolfsong bijna uit :j

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully


Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:23

Quebelle schreef:
Ik heb Wolfsong bijna uit :j

Jij bent snel _O-

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70490
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:05

De jongen met de lege ogen heb ik net uitgelezen. Nu bedenken wat ik ga lezen op mijn ereader.

Goof

Berichten: 28732
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:12

Burial rites uit. Prachtig boek, ik vond alleen het einde wat abrupt.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:19

Nerwen schreef:
Quebelle schreef:
Ik heb Wolfsong bijna uit :j

Jij bent snel _O-

Vrije dag :+ Maar ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden. Ik vond Ox heel fijn voor alle weerwolf dingen begonnen, maar ik vind Joe een beetje....baby. Ik blijf het raar vinden dat hij geintroduceerd word als 10 jarige en dan als tiener ineens 3 jaar verdwijnt en dan zogezegd terug verschijnt als volwassene. Zijn groei als character vond ik ontbreken en ik kon het niet van mij afschudden dat hij eigenlijk een kind was gedurende het meeste van zijn gehinte romance met Ox, vond ik wat oncomfortabel.

Verder ben ik helemaal geen fan van de alfa beta dynamics waar de mannen altijd met bullsh*t wegkunnen omdat ze de alfa's zijn :+ Ook dat hele mated for life ding vind ik zoooo meh. Ze blijven nog altijd mensen, al dat dierengedrag vind ik er dikijls erg over. Dan vind ik dat beter gebalanceerd in KD.

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70490
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:21


Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:27

Goh, ik vind Ox heel fijn. En de schrijfstijl vind ik goed, maar ik heb niets met fantasy waar de reden voor sommige gebeurtenissen en verschijnselen 'just magic' is en er geen achtergrond of explenation word gegeven. In KD zijn de shapeshifters er door een virus, in Rache Vincent's serie door een genetische aandoening, maar in Wolfsong is het er gewoon 'because magic'. Dat irriteerd mij een beetje. Het voelt wat Teen Wolf aan.


Ik ben er nog niet uit wat ik er van vind, want ik heb het boek wel in 1 ruk uitgelezen, maar tegelijkertijd stoot ik mezelf wel aan heel wat dingen.

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70490
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:39

Ik begrijp wat je bedoelt :j

Net besloten om Oorlogszoon niet verder te gaan lezen. Ik vind het ontzettend onrustig en van de hak op de tak geschreven dat ik mijn aandacht er niet bij kan hebben.
Besloten om nu maar een wat luchtiger boek te gaan lezen.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:16

Quebelle schreef:
Vrije dag :+ Maar ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden. Ik vond Ox heel fijn voor alle weerwolf dingen begonnen, maar ik vind Joe een beetje....baby. Ik blijf het raar vinden dat hij geintroduceerd word als 10 jarige en dan als tiener ineens 3 jaar verdwijnt en dan zogezegd terug verschijnt als volwassene. Zijn groei als character vond ik ontbreken en ik kon het niet van mij afschudden dat hij eigenlijk een kind was gedurende het meeste van zijn gehinte romance met Ox, vond ik wat oncomfortabel.

Verder ben ik helemaal geen fan van de alfa beta dynamics waar de mannen altijd met bullsh*t wegkunnen omdat ze de alfa's zijn :+ Ook dat hele mated for life ding vind ik zoooo meh. Ze blijven nog altijd mensen, al dat dierengedrag vind ik er dikijls erg over. Dan vind ik dat beter gebalanceerd in KD.

Even kort; maar ik begrijp wat je bedoelt, alleen mij stoort dat minder. Ik moest aan het eind ook wel even denken wat ik er van vond, maar uiteindelijk gaf Ox wel de doorslag om het toch een goed boek te vinden.
De alpha/beta bullsh*t is ook wel een beetje een genre ding, net als het hele mated for life.

Wat betreft het Joe ding, voor mij paste het wel in het verhaal, ongeacht of ik het mee eens ben of niet. In het tweede deel wordt daar verder op in gegaan.

En het dierengedrag... op zich vond ik dat wel meevallen. En het blijven toch weerwolven :+.

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:28

@Nerwen, Ik heb jaren geleden ook een boek gelezen over een Megalodon. Ben even kwijt of dat inderdaad dat boek was. Ik vond Jaws van Peter Benchley beter in elk geval :j
Ah check, dat was inderdaad dat boek MEG
Echt beetje pulp en snel doorheen. Heb het eigenlijk niet eens geregistreerd als 'gelezen boek'.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:51

Nerwen schreef:
Quebelle schreef:
Vrije dag :+ Maar ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden. Ik vond Ox heel fijn voor alle weerwolf dingen begonnen, maar ik vind Joe een beetje....baby. Ik blijf het raar vinden dat hij geintroduceerd word als 10 jarige en dan als tiener ineens 3 jaar verdwijnt en dan zogezegd terug verschijnt als volwassene. Zijn groei als character vond ik ontbreken en ik kon het niet van mij afschudden dat hij eigenlijk een kind was gedurende het meeste van zijn gehinte romance met Ox, vond ik wat oncomfortabel.

Verder ben ik helemaal geen fan van de alfa beta dynamics waar de mannen altijd met bullsh*t wegkunnen omdat ze de alfa's zijn :+ Ook dat hele mated for life ding vind ik zoooo meh. Ze blijven nog altijd mensen, al dat dierengedrag vind ik er dikijls erg over. Dan vind ik dat beter gebalanceerd in KD.

Even kort; maar ik begrijp wat je bedoelt, alleen mij stoort dat minder. Ik moest aan het eind ook wel even denken wat ik er van vond, maar uiteindelijk gaf Ox wel de doorslag om het toch een goed boek te vinden.
De alpha/beta bullsh*t is ook wel een beetje een genre ding, net als het hele mated for life.

Wat betreft het Joe ding, voor mij paste het wel in het verhaal, ongeacht of ik het mee eens ben of niet. In het tweede deel wordt daar verder op in gegaan.

En het dierengedrag... op zich vond ik dat wel meevallen. En het blijven toch weerwolven :+.

Ja maar dat bijten tijdens sex om te maten vind ik toch meer richting vette kink fic gaan _O-

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 07:51

Een ding heb ik wel geleerd door dit topic: ik heb echt helemaal niks met supernatural romance.
Weerwolven, vampieren... nope, bedankt, ik sla over!

Elke keer wanneer iemand een review over zo'n boek post, denk ik alleen maar: "dat lijkt me nou echt helemaal niks!"

Best apart, want tv series zoals Supernatural, Bitten en The Vampire Diaries vind ik dan wel weer leuk :')

Ik heb net het laatste stukje van My Lady Jane geluisterd.
Vond het echt super leuk om te lezen hoe ze geschiedenis herschreven hebben en ik kon de droge humor ontzettend waarderen.

Wat ik minder vond en wat de enige reden is dat ik het boek maar 4* ipv 5* geef, is dat er steeds stukjes tussen zaten, waarbij de schrijvers van het boek zich direct richten tot de lezer, om een soort van uitleg te geven.
Onnodig, ik ben niet dom en snap heus wel hoe het verhaal bedoeld is, zonder dat daar expliciet tekst en uitleg bij gegeven moet worden.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:02

Ah, ik vind ze wel leuk Leys! Alleen dan niet in combinatie met romance.. Wordt gewoon allemaal veel te ongeloofwaardig en vaag voor me. Maar ik heb sws niet zo heel veel met die slijmerige romance boeken geloof ik _O-.

Alhoewel.. The Story of Us van Dani Atkins is er eentje waar ik echt mega van geniet. Vind 'm echt heel erg mooi!

Was die Lady Jane nou een retelling van een klassieker?

♥ Rewrite the Stars ♥

Anoniem

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:32

Ja, is een retelling, maar niet van een klassiek boek.
Het is het verhaal van Lady Jane, die 9 dagen Koningin van Engeland is geweest, voor ze onthoofd werd door haar opvolger, Koningin Mary.

Alleen dan... verteld zoals de schrijfsters het liever gezien zouden hebben :')

Anoniem

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:40

Tudor verhaal :+: ik hou van de Britse geschiedenis :))

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:08

Leys die moet ik dan dus lezen ipv luisteren. Die extra uitleg zou mij denk ik (ook) irriteren :+

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Anoniem

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:13

Lezen of luisteren maakt niet uit, stukjes staan gewoon in het boek.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70490
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:27

Maar ik denk dat je daar makkelijker overheen leest dan luistert? :)

Ik heb het op mijn tbr lijst gezet maar twijfel of het een boek voor mij is.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:40

Ja precies dat bedoel ik Carola. Dan kun je ze zelf skippen :j

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Anoniem

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:47

Das waar :j

Ach, waren geen hele lange stukjes gelukkig, maar ik vond ze rete irritant _O-

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70490
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:56

Vervelend is dat vooral omdat het je gevoel bij het boek kan veranderen.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:48

hmm tussenstukjes zijn ook niet mijn ding.

Gisteren de royally-reeks beëindigd en begonnen in "Under the never sky" en "The art of not breathing".

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Niniane

Berichten: 6434
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:05

The Hating Game zojuist uitgelezen. I'm dead en heb nu teveel zin in seks. :') Ik wil een Joshua Templeman, NU.

Mijn waardevolle bijdrage aan het topic vandaag haha.

love_mandy

Berichten: 2917
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:14

Ik heb net to all the boys i've loved before gekeken. Ik moet zeggen, ik vind het echt een goede adoptation. Ik hoop dat ze de rest ook nog gaan verfilmen.

Ik ben nu boek 3 van de serie aan het luisteren (Always and forever, Lara Jean) vind het echt heerlijk om lekker zoiets tussendoor te luisteren. Het zijn geen boeken waar je diep over na moet denken of echt je aandacht bij moet houden en dat kan ik nu wel gebruiken :')

Dit is echt een goede leesmaand voor mij. Ik heb al 7 boeken gelezen, ik ben benieuwd of ik er 10 ga redden.

Bookish Goods voor booksleeves, boekenleggers en meer!

Sнє ηєνєя Ɩσσкєɗ ηιcє. Sнє Ɩσσкєɗ Ɩιкє αят, αηɗ αят ωαѕη'т ѕυρρσѕєɗ тσ Ɩσσк ηιcє: ιт ωαѕ ѕυρρσѕєɗ тσ мαкє уσυ fєєƖ ѕσмєтιηg

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:25

Ik kan jullie gewoon echt niet bijhouden! Afgelopen weken druk geweest op het werk, dus van lezen is het eigenlijk ook niet gekomen. Gelukkig nu vakantie! Nu nog de lastige keuze maken welke boeken ik mee zal nemen :=

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 22 bezoekers