Alleen naar een festival?

Moderators: xingridx, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

IsaCalixa

Alleen naar een festival?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-17 14:53

Ik zit echt enorm in dubio dus dan toch maar een topic geopend :')

Aankomende donderdag is Kingsland Groningen en ik heb daar maanden geleden al een ticket voor gekocht, omdat ik het vorig jaar super leuk vond en dus nog eens heen zou willen.

Nu had ik ergens de verwachting dat er ook wel vrienden heen zouden gaan/mee willen; maar niemand wil of kan dus :') en het is al over een paar dagen. Het wordt ook nog eens slecht weer, al zou ik me daar wel overheen kunnen zetten.

Ik twijfel enorm of het wel de moeite waard is om alsnog (alleen) te gaan of dat ik toch mijn ticket zal verkopen. Maar ik wil ook geen spijt krijgen..

Wat zouden jullie doen?

Thats_Me

Re: Alleen naar een festival?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:54

Heen gaan! Zeker als je alleen ergens heen gaat krijg je snel aanspraak en zul je merken dat je niet echt alleen bent. Daarbij verheug je je al een tijd op het feest.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Strooigoed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:06

Als je niet daar heen gaat, wat ga je dan doen?
Ga je spijt krijgen als je niet gaat?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:12

Heen gaan! Ik ga regelmatig alleen naar festivals/concerten en eerlijk gezegd vind ik dat soms nog leuker ook dan met een groep gaan := Als je alleen naar sociale evenementen gaat heb je vaak idd heel snel en makkelijk aanspraak, en anders kun je in je eentje ook een hoop lol hebben. Ik vind het echt een heel andere ervaring eigenlijk :+
Bevalt het niet? Ga je lekker weer naar huis, besef je je dat je het toch maar geprobeerd hebt en hoef je in de toekomst niet meer te twijfelen :D Anders blijf je toch met zo'n 'wat als' of 'had ik maar...' gevoel zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:14

Lekker gaan, hoor. :j Ik ben twee jaar geleden in m'n eentje naar Pinkpop gegaan. Was hartstikke leuk. Leer je nog eens iemand kennen. :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:15

In je eentje naar een festival: doen! Je kunt lekker je eigen plan trekken zonder dat je met anderen hoeft af te stemmen wat je waar gaat zien en hoe laat en wanneer je elkaar dan weer treft en waar. Helemaal je eigen gang gaan. Soms kom je met leuke mensen in gesprek, soms niet. En is het toch niet wat je ervan hoopte of verwachtte, dan kun je ook zo weer naar huis zonder dat met iemand te hoeven afstemmen, en dan heb je het iig geprobeerd. :)

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-17 16:20

Inmiddels heb ik wel wat mensen gevraagd die ik wat vaag ken, maar of dat wat wordt is nog niet zeker..

Als ik niet ga heb ik niet zoveel te doen, ik ben wel bang dat ik dan spijt krijg. De muziek zal dan ook door de hele omgeving te horen zijn, zo hard is het hahah.

Maar het ticket was wel redelijk duur dus ik kan het geld wel gebruiken (mocht ik het verkopen), maar ja..

Ik ben vooral bang dat ik geen aanspraak krijg (ben zelf ook wel wat verlegen) vooral als er overal groepjes zijn en als ik alleen sta ben ik wat bang dat ik zal opvallen etc..

Maar misschien maak ik me te druk om niks :D

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:26

Gaan!

Ik heb ook zo erg getwijfeld of ik dingen alleen zou ondernemen, heel vaak dingen voor laten schieten waar ik toch zoveel spijt van had achteraf. tot dit jaar eigenlijk XD vorige week ben ik alleen naar 3fm awards geweest

27 mei heb ik ook nog niemand voor een festival die ik dan heb
het valt echt reuze mee je hebt meestal wel snel aanspraak, bij fans van je favoriete band of een podium waar je staat.

ik ben ook iemand die eerder flink verlegen is en graag alleen staat. maar zelfs al doe je het is dat niet raar. je gaat er toch heen omdat jij dat graag wilt :) ik zou het lekker doen als je er graag heen wilt!

Iris,
Tamme ratjes: Pom,Sepp, Timber, Xiebe, Urson & Tika
12.5/25 start 27-05-2020

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:27

Natuurlijk is het geld leuk, zeker als je het nodig hebt, die afweging kun je alleen zelf maken.
Maar dan zou je dus bijvoorbeeld in je eentje thuis op de bank zitten, luisterend naar het gedreun van het festival, denkend dat je daar had kunnen zijn.....?
Gewoon gaan, naar huis kan altijd.
Ik heb een tijd geleden al besloten dat ik me niet laat belemmeren/beperken door eventueel gebrek aan gezelschap in de dingen die ik wil doen.
Wie mee wil, is welkom, wil er niemand, ga ik lekker alleen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:30

IsaCalixa schreef:
...vooral als er overal groepjes zijn en als ik alleen sta ben ik wat bang dat ik zal opvallen etc..

En als je thuisblijft mis je waarschijnlijk iets waar je graag bij had willen zijn.

Als je het geld goed kunt gebruiken, dan kan ik me voorstellen dat je je kaartje verkoopt. Maar als je graag naar dat festival wilt, dan lijkt het me vreselijk zonde als je je laat beperken door wat anderen van je zouden kunnen denken. Dan mis je vaak een hoop moois.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:31

Gewoon gaan. Ik heb ook al best wat concerten en festivals in mijn eentje achter de rug ook meerdaagse. Even vreemd maar aanspraak over het algemeen genoeg

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo, genoeg is genoeg.
Y; Dag oude man

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-17 16:36

Jullie geven me wel meer goede hoop! :) ik denk dat ik dan toch maar ga, inderdaad. Of het nou wel nog samen is met iemand of niet.

Ten slotte heb ik ook al leuke oranje accessoires in huis gehaald, die moeten ook gebruikt worden :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 02:38

Ben nu wel benieuwd of je nog bent geweest :D

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 05:15

En? Hoe heb je het gehad?

Wat jammer dat ik dit pas vandaag lees zeg, je had zo met ons mee gekund *\o/*

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-17 09:34

Ja ik ben nog geweest! :D

Ah jammer ClaudiaDer!

Ik heb het over het algemeen heel tof gehad, goede muziek en leuke sfeer, en ik kwam ook nog wat klasgenoten tegen waar ik af en toe mee kon optrekken. Maar ben ook wel veel alleen geweest. Het was niet zo erg als ik dacht, maar ik zou het persoonlijk toch niet nog een keer doen. Aan de ene kant was het heerlijk om te kunnen doen wat je wilt, maar aan de andere kant miste ik toch wel iemand om het mee te delen en voelde ik me niet altijd veilig (je weet het maar nooit in zo'n grote menigte met dronken mensen etc..). En helaas was ik zelf toch wat te verlegen om onbekende mensen aan te spreken..

Maar ik heb geen spijt, het was zeker weer een ervaring rijker! :D

Nog een mooi sfeerplaatje
Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:50

Ik vind het soms juist wel lekker om alleen te gaan. Waarom willen mensen ook zo graag aanspraak en zijn ze bang om alleen te staan of bang om alleen gevonden te worden? Het maakt me eigenlijk helemaal niet uit als ik op een evenement niemand echt aanspreek. Ik ga ook gerust alleen naar de bioscoop of naar voetbalwedstrijden.

Één van de mooiste dingen in mijn leven is de wereld, ik maak dan ook graag foto's van de natuur en landschappen, maar wel natuurlijk, geen filters klik hier om de foto's op instagram te bekijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:51

+:)+

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:58

Ben stiekem wel jaloers O:) ik had exact hetzelfde, ook voor kingsland hier in groningen (woon nog geek km van stadspark), had de line-up gezien en zag er echt super uit. Maar niemand om mee te gaan en nog nooit echt op een festival geweest dus leek me niet verstandig om alleen heen te gaan. Alleen had ik nog geen kaartje en die heb ik dus ook niet meer gekocht. Wel jammer want het leek me heel gaaf.

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-17 10:05

moonsparkle schreef:
Ik vind het soms juist wel lekker om alleen te gaan. Waarom willen mensen ook zo graag aanspraak en zijn ze bang om alleen te staan of bang om alleen gevonden te worden? Het maakt me eigenlijk helemaal niet uit als ik op een evenement niemand echt aanspreek. Ik ga ook gerust alleen naar de bioscoop of naar voetbalwedstrijden.

Ik snap jou wel hoor, ik had ook echt niet zoiets van dat ik geen lol in mijn eentje kan hebben of dat ik afhankelijk ben van mensen. Maar toch is het wel een lange dag en waar je iedereen om je heen gezellig samen ziet praten/lachen/dansen, sta jij toch de hele tijd alleen. Is meer een gevoel of zo, denk ik.

Ah zo stom dat er nu pas mensen reageren die ook gingen/wilden gaan, zo typisch hahaha

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie