A series of unfortunate events - Netflix serie

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
LaCiega

Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

A series of unfortunate events - Netflix serie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-17 13:04

:D Vanaf vandaag is A series of unfortunate events op Netflix verschenen.

Helaas heeft de film waarin Jim Carrey Count Olaf speelde nooit een vervolg gekregen. Nu kunnen we eindelijk zien hoe het met de Baudelaire kinderen afloopt.

Ik ben benieuwd hoe nauw ze zich aan de boeken zullen houden in de nieuwe serie.

Wie gaat deze serie volgen en wie heeft de eerste paar afleveringen al gezien? Wat vinden jullie ervan?

IK BEN REINIER!


Anoniem

Re: A series of unfortunate events - Netflix serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:16

Ik durf nog niet echt... Ik heb de boeken niet gelezen, wel de film gezien en die vond ik leuk maar ook vrij lang en vol en ik ben bang dat je dan de eerste 5 afleveringen gewoon naar een nog langere remake zit te kijken van de film. Maar ik ben benieuwd naar hoe anderen hem vinden.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: A series of unfortunate events - Netflix serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:25

Ik heb de trailer gezien op Netflix, en was meteen enthousiast. Voornamelijk om Neil Patrick Harris, maar toch. Ik ga zeker kijken!

Heb de film overigens nooit gezien en de boeken niet gelezen, dus ik ga er echt blank in.

Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: A series of unfortunate events - Netflix serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:19

Ik was er vanochtend aan begonnen, maar had mijn hoofd er niet bij. Na 15 minuten eigenlijk niks geregistreerd te hebben, begin ik een andere keer wel opnieuw. _O-

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

Mazikeen

Berichten: 739
Geregistreerd: 20-10-12
Woonplaats: Haarlem

Re: A series of unfortunate events - Netflix serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:29

Ik ben nu bijna klaar met de eerste aflevering en ik weet nog niet wat ik er van vind. Neil is een hele goede acteur maar ik vergelijk hem teveel met Jim en die vind ik toch beter passen in het plaatje. Maar ik ben net pas begonnen dus misschien veranderd dat nog. Ik was vroeger trouwens echt doodsbang voor de film :')

LaCiega

Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-17 14:47

ElJinete schreef:
Ik ben nu bijna klaar met de eerste aflevering en ik weet nog niet wat ik er van vind. Neil is een hele goede acteur maar ik vergelijk hem teveel met Jim en die vind ik toch beter passen in het plaatje. Maar ik ben net pas begonnen dus misschien veranderd dat nog. Ik was vroeger trouwens echt doodsbang voor de film :')


Ik had inderdaad precies hetzelfde. Ik was als kind een enorme fan van de boeken en de film vond ik ook echt geweldig. Inderdaad hoe Jim Carrey de rol draagt.
Ik heb nu de eerste twee afleveringen gezien en het lukt me nu ook beter om het los te zien van de film en meer naar de boeken te kijken. Het is echt enorm accuraat en volgt de boeken beter dan de film voor zover mijn herinnering me niet in de steek laat. Dat maakt het nu ook een stuk leuker.

Toen de schrijven van de boeken Daniel Handler (of Lemony Snicket) te horen kreeg dat ze het zouden verfilmen vond hij het ook erg leuk om aan de serie mee te gaan werken. De serie is ook een stuk duisterder dan de film (die vrij humoristisch was) en volgt ook daarin de boeken.

@Nissima: Misschien scheelt het ook wel dat je de film niet hebt gezien. Dan kun je er met een frisse blik naar kijken en ben je ook niet bevooroordeeld door de film.

IK BEN REINIER!

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Re: A series of unfortunate events - Netflix serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:00

Heb de trailer net bekeken.
Ik ken de film zelf ook niet. Wat ik alleen jammer vind is dat het richting een fantasie serie gaat maar ik de magie laat maar zeggen weer mis. :)

Hou echt van fantasie series, zoals once upon a time.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: A series of unfortunate events - Netflix serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:02

Ik vind het tot nog toe echt een heerlijke serie, maar merk wel dat ik vaak na een halve aflevering al mijn aandacht kwijt ben. Het is voor mij duidelijk niet een serie om te bingewatchen.

Anoniem

Re: A series of unfortunate events - Netflix serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:14

Heb nu twee afleveringen gezien, vind hem erg leuk maar moet er wel nog in komen. Ben wel bevooroordeeld met Neil <3 En dan komt Cobie Smulders ook ineens in beeld! :)) HIMYM verslaafde.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:15

Bizzybijtje schreef:
Heb nu twee afleveringen gezien, vind hem erg leuk maar moet er wel nog in komen. Ben wel bevooroordeeld met Neil <3 En dan komt Cobie Smulders ook ineens in beeld! :)) HIMYM verslaafde.

Jaaaa ik had precies hetzelfde!! :D *\o/*

Odysseus

Berichten: 22472
Geregistreerd: 15-06-07

Re: A series of unfortunate events - Netflix serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:31

Ik vind het echt geweldig dat Netflix hier een serie aan heeft gewijd. De eerste twee afleveringen vond ik heel taai en heb ik hem ook een paar keer afgezet en ben ik wat anders gaan doen :o Maar vanaf Reptile Room is het veel makkelijker kijken en heb ik zelfs een beetje moeite met het uitzetten... Wil graag doorkijken :D

Het is wel super tof dat de serie de boeken veel nauwkeuriger volgt... Ik vond de film leuk, maar ergerde me wel aan de veranderingen... Veel details klopten niet, chronologie niet... Dat is wel een stuk beter in deze serie.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: A series of unfortunate events - Netflix serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:09

Ik ben nu halverwege de 3e aflevering. Halverwege omdat ik weer was afgeleid en hem heb afgezet. Ik vind 45 minuten per aflevering namelijk wel veel, maar vanaf nu zou het dus beter worden? Ik ben benieuwd. :D

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: A series of unfortunate events - Netflix serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:26

Ik vind het geweldig! Alle acht afleveringen gekeken met mn gezin.

Foaly

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: A series of unfortunate events - Netflix serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:29

Er zijn recensies verschenen met dat het wel erg tragisch is allemaal... joh, kijk naar de titel. Als je comedy wilt moet je toch echt ergens anders wezen _O-

Ik ga vanavond de eerste aflevering kijken btw, ben benieuwd! Heb wel een paar van de boeken gelezen (jaren geleden) maar de film niet gezien, dus ga er redelijk blanco in :j

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:31

Foaly schreef:
Er zijn recensies verschenen met dat het wel erg tragisch is allemaal... joh, kijk naar de titel. Als je comedy wilt moet je toch echt ergens anders wezen _O-

Ik ga vanavond de eerste aflevering kijken btw, ben benieuwd! Heb wel een paar van de boeken gelezen (jaren geleden) maar de film niet gezien, dus ga er redelijk blanco in :j


Serieus? :') Kijk naar de titel. En de opening. Het openingsnummer. Wat. Wat is deze.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:42

Foaly schreef:
Er zijn recensies verschenen met dat het wel erg tragisch is allemaal...

_O-

Foaly

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:46


People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3031
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: A series of unfortunate events - Netflix serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:58

Ik ben nu op driekwart van de eerst aflevering. Ikzelf vind het een beetje vreemd maar wel interessant. Ik heb de film niet gezien maar mijn vriendin wel. Ze vind het wel leuk maar wel wat wennen.

Be happy eat a snackkie

LaCiega

Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Re: A series of unfortunate events - Netflix serie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-17 17:31

Haha, dat het een tragische serie is hebben ze helemaal gelijk in! Hij is niet voor niets op vrijdag de 13e online gegaan, of telt 13 boeken, of waarschuwt dat dit geen leuk, lief verhaaltje is over een boself en zijn vriendjes. _O-

IK BEN REINIER!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: A series of unfortunate events - Netflix serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:32

Is het serieus op vrijdag de 13e online gegaan? _O- Geniaal!

LaCiega

Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-17 17:37

Nissima schreef:
Is het serieus op vrijdag de 13e online gegaan? _O- Geniaal!


Vorige week vrijdag inderdaad. Ik ga er maar van uit dat dat geen toeval is :o

IK BEN REINIER!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 00:06

Oooh ik vind het echt een fantastische serie!
Ik heb de boeken gelezen toen ik klein was. Toen begreep ik er nog niet zo veel van. De film heb ik nooit gezien, dus ik ben ook een beetje blanco de serie in gegaan. Wat kan Neil Count Olaf vertolken zeg! Vooral in de reptile room vond ik hem soms echt eng _O-

Ik ben ook wel heel benieuwd hoe ze Sunny zo goed in beeld hebben kunnen brengen. Dat is voor een baby toch best wel lastig!
Spoiler:
Vind het ook wel wat hebben dat je ziet dat sommige decorstukken echt nep zijn of dat het met een green/bluescreen is gespeeld!

Anoniem

Re: A series of unfortunate events - Netflix serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 01:11

Ik heb de serie inmiddels ook uit en ik vond hem steeds beter worden. De eerste twee afleveringen vond ik zo matig dat ik me afvroeg of ik wel door wilde kijken, maar fijn dat me dat toch gelukt is. ;)
De eerste twee afleveringen waren voor mijn gevoel vrij 1 op 1 de film, en als je alle plotwendingen al kent dan blijft er niet zoveel over. Het midden met de sea/lake werd al wat losser en leek meer toe te voegen aan het verhaal dat ik al van de film kende en was daardoor leuker om te zien, en de laatste twee afleveringen waren voor mij helemaal nieuw en het einde vond ik geniaal. Op naar seizoen 2!

annetm
Berichten: 921
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Friesland

Re: A series of unfortunate events - Netflix serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 02:36

Ik ben bij aflevering 5. Ik vind het vreemd, hilarisch en soms een beetje saai. Ze doen inderdaad erg tragisch maar ik kan de serie absoluut niet serieus nemen. Ook heerlijke flauwe grappen tussendoor.

Elisa2

Berichten: 36670
Geregistreerd: 31-08-04

Re: A series of unfortunate events - Netflix serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 09:47

Ik ben blij dat ik dit lees, heb namelijk de eerste twee afleveringen gezien maar die vond ik maar matig en zo te lezen word het hierna pas beter dus ik kijk dan nog wel even door.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers