Making a murderer

Moderators: Warboel, Essie73, MirandaT, Ods

Joolien
Stormjager

Making a murderer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-16 23:24

Wij zijn nu bij aflevering 3, dus niet spoileren graag!

Hoe bizar is dat? Ook hoe zijn neefje 'ondervraagt' wordt, gewoon te ziek voor woorden!!!!

En dat dit allemaal echt gebeurd is, is ook te ongelooflijk voor woorden.... :n

Stormchasen, jagen op onweersstormen en ander extreem weer in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk.
Happystormchaser

KimD

Re: Making a murderer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:25

Hij staat op mijn Netflix lijstje, ik wilde eigenlijk vanavond zijn gestart, maar ging toch voor The last song. Morgen is de dag dat ik begin! :))

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:31

Ik ben net aan aflevering 1 begonnen, ik vind het ongelooflijk. Maar kan niet zeggen dat ik medelijden met Avery heb (dat akkefietje met die kat).

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:34

Ik zag dit vanavond voorbij komen bij DWDD, aanrader?

Misschien voor sommige (nieuwe) kijkers (incl. mijzelf) >> spoiler alert?

Een  valt niet ver van de boom
Zoekt webdesigner!

Elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:42

Ik heb in 2 dagen alle afleveringen gezien := Ik vind het een goede serie en er wordt zeker een goed punt gemaakt door de documentairemakers. Wel zijn er bepaalde dingen niet verteld (wat ook onmogelijk is aangezien de makers er 10 jaar over gedaan hebben). Wat er niet is verteld heb ik na het kijken van deze documentaire nog nagelezen, wat ook zeker interessant is :)

Joolien
Stormjager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-16 11:54

T wordt alleen maar meer bizar, we kijken nu aflevering 5.

Stormchasen, jagen op onweersstormen en ander extreem weer in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk.
Happystormchaser

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:56

Ik ben afgelopen week ook begonnen met kijken, erg interessante documentaire!
Wat ik aan mezelf merk is dat ik steeds heen een weer geslingerd word: soms weet ik zeker dat hij erin geluisd wordt en het volgende moment kan ik me best voorstellen dat hij het echt gedaan heeft.. Ben heel benieuwd naar de laatste aflevering (ben nu bij 4).

Tot 9-1-16 bekend als Simone0308
Trots op mijn knappe merrie: [ITP] Draver Terra als volleerd fotomodel!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 12:53

Ik ben ook begonnen en ben ontzettend benieuwd naar hoe het verder gaat.

Als je Making a Murderer goed vindt, is de podcast Serial trouwens ook een grote aanrader. In het eerste seizoen wordt een moordzaak uit de jaren '90, waarvoor een jongen al 18 jaar in de cel zit terwijl hij meent onschuldig te zijn, helemaal onder de loep genomen. Heel erg fascinerend.

There is no greater joy than to have an endlessly changing horizon, for each day to have a new and different sun.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 13:31

Maar is het nu een serie of een docu die bestaat uit meerdere afleveringen? Kan iemand dat vertellen zonder de spoileren?

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 13:38

Het is een documentaire. Moet zeggen dat ik de familie van Teresa zelf nog de grootste verliezer in het verhaal vindt. :n

In aflevering 1 wordt trouwens verteld dat Steven de huiskat in de benzine heeft gedoopt en vervolgens in het vuur gegooid heeft, voor de oplettende kijker. Daarnaast zijn er nog een paar zaken die niet gemeld worden.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 13:45

KimD schreef:
Maar is het nu een serie of een docu die bestaat uit meerdere afleveringen? Kan iemand dat vertellen zonder de spoileren?

Het is een documentaire die een serie is :P 't Is een docu van 10 afleveringen, dus technisch gezien zowel serie als docu.

There is no greater joy than to have an endlessly changing horizon, for each day to have a new and different sun.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 13:50

Yasmine schreef:
KimD schreef:

Het is een documentaire die een serie is :P 't Is een docu van 10 afleveringen, dus technisch gezien zowel serie als docu.

Ah kijk! Dat is duidelijke taal! :+

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 14:09

Ik zit ook te kijken, ik heb nog 3 afleveringen te gaan.
Of hij wel of niet schuldig is... tja, dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik neig ernaar te denken van niet.
Wat echter heel duidelijk is, is dat er veel procedurefouten gemaakt zijn en dat men ronduit zit te liegen.
Het feit dat dat überhaupt mogelijk is, is naast onrechtvaardig ook zeer beangstigend.

Ik heb nog wat info opgezocht over die Kratz, die dikke aanklager waar ik echt de zenuwen van krijg.
Hij heeft zijn functie neergelegd.
Hij heeft namelijk een client tot seks geprobeerd te dwingen met het dreigement haar vriend anders niet te verdedigen. Dit geeft aan wat een nare gewetenloze man het is, al is dat ook al overduidelijk wanneer je de docu kijkt.
Enfin.... schokkend.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 14:11

Ik wil hem ook gaan kijken! Zag op Facebook dat dit dé documentaire is voor juristen. Ben benieuwd

-

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:42

Heb zojuist afl 4 en 5 gekeken, maar ben echt geshockeerd door hoe er wordt omgegaan met zo'n zwakbegaafde 16-jarige jongen. Door de rechercheurs, maar ook door bijvoorbeeld die advocaat. Echt bizar :n

Tot 9-1-16 bekend als Simone0308
Trots op mijn knappe merrie: [ITP] Draver Terra als volleerd fotomodel!

Joolien
Stormjager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-16 10:58

WhatsUp schreef:
Heb zojuist afl 4 en 5 gekeken, maar ben echt geshockeerd door hoe er wordt omgegaan met zo'n zwakbegaafde 16-jarige jongen. Door de rechercheurs, maar ook door bijvoorbeeld die advocaat. Echt bizar :n

Ja idd bizar, vooral omdat dit 10 jaar terug was, en geen 50. Dus ze zouden toch moeten weten hoe ze zo'n iemand behandelen? Ook zo sneu dat die advocaat ook denkt dat ie schuldig is :n

Happystormchaser

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:10

Ik heb alles gekeken. Zal niks zeggen. Maar ben erg benieuwd wat jullie gevoel is wanneer jullie alles gezien hebben.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:30

Ik kan vanavond pas weer verder :( Vind het bizar en fascinerend tegelijk.

Even iets anders, zitten jullie ook zo vol verbazing naar die Amerikaanse interieurs te kijken? :') Die zijn echt in de jaren '50 blijven hangen zeg _O-

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:38

Ik ben ook begonnen en echt in shock.. Heb een minor rechtspsychologie gevolgd en veel daarvan komt terug. Best interessant maar vooral heel droevig.. Ben er ook nog niet helemaal uit wat ik er nou van vind.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:42

Trouwens wanneer je kijkt naar de Sxhiedammer parkmoord zijn ook veel dingen fout gegaan in verhoren. Denk vooral aan het jongetje dat slachtoffer was. Die jongen is ook echt getraumatiseerd voor het leven vrees ik. Voor de geïnteresseerden is het interessant om het Posthumus rapport te lezen over de Schiedammer parkmoord.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:12

Net de hele serie gezien, zeer bizar. Ik kan me niet voorstellen dat er geen dingen weg zijn gelaten die tegen Steven pleiten want met alles wat deze serie laat zien zijn er gewoon te grote gaten in het verhaal.

Spoiler:
Alleen al het feit dat er geen DNA is gevonden, dus hij blijkbaar zijn crime scene helemaal schoon heeft weten te schrobben maar zich niet van de auto heeft ontdaan terwijl dat zijn werk is?

Rikifotografie.
Voor een schitterende reportage van uw paard of hond.

[/center][/size]

Elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:15

Kasmir: er zijn inderdaad dingen weg gelaten, Google maar eens

Spoiler:
Zweet van Steven in haar auto en de gevonden kogel zou uit een geweer komen uit zijn slaapkamer onder andere

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:22

Mag ik vragen waar je dat hebt gevonden elmo?

Elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:47

Ninx schreef:
Mag ik vragen waar je dat hebt gevonden elmo?

Zal even voor je zoeken waar ik het ook alweer heb gelezen.

Edit: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Steven_Avery en dan bij het kopje references (onderaan). Genoeg leesvoer. Qua betrouwbaarheid/bronnen durf ik verder niks te zeggen, daar heb ik eerlijk gezegd niet op gelet. Ik was eigenlijk gewoon een beetje verdwaald op het internet :D. Dus mocht de info niet betrouwbaar zijn of niet kloppen, geef het dan ook vooral aan.

RianneH
Hoofdmoderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:06

Kijk het ook! Facinerende docu's vind ik dit altijd. Nog maar bij ep 3, maar al veel ontwikkelingen. Dat ze er 10 afleveringen van kunnen maken, ik ben benieuwd.

"Een draver, is gaver" :D