Leuke podcasts gezocht

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Waikiki

Leuke podcasts gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-19 04:19

Hoi! Ik spendeer veel tijd in de auto en vind het altijd leuk om naar iets anders te luisteren dan muziek. Sinds kort heb ik een Nederlandse podcasts met waargebeurde verhalen wat ik leuk vind om naar te luisteren. Zijn er nog meer bokkers die naar podcasts luisteren? Ik ben op zoek naar iets informatiefs of entertainment. Het liefst Engelstalig!

The sky is the limit*

alice0cullen

Re: Leuke podcasts gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 04:40

Ik zelf vond de podcast van serial enorm goed, zijn nu drie seizoenen van, met verschillende onderwerpen.
1e seizoen is een oude moordzaak met nogal wat haken en ogen.
2e seizoen over een Amerikaanse soldaat die is gekidnapped door IS toen hij van zijn post wegliep in Afghanistan. Ook met weer war hak. en en ogen.
3e schijnt licht op het Amerikaanse rechtsysteem en wat voor effecten het heeft op mensen die dit proces binnen een rechtbank moeten ondergaan.

S town vond ik ook een goede over een nogal excentrieke man en stad.

Unsolved murder, maar daar moet je van houden, net als alle true crime podcast trouwens :').
Up and vanished is ook een goede over de vermissing van Tara grindstead.
En in the dark, gaat ook over een moordzaak.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 07:01

The Moth is de podcast waarop Echt gebeurd is gebaseerd :j Radiolab is ook goed en leuk.

stanislas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 07:02

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 07:03

- echt gebeurd
- man man man de podcast
- universiteit van Nederland

Volg mijn fotografie @MarlindeMeijerFotografie

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:15

- Echt Gebeurd
- Song Exploder
- Luisterruit
- Parel radio
- Plots
- 1 minuut
- De Poëziepodcast
- Het leven, een gebruiksaanwijzing
- Man met de microfoon
- Serial
- Van Gogh belicht: de brieven

"Life is what happens while you're busy making other plans"

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:38

Even een schop, ik ben namelijk ook op zoek en kreeg van een vriendin de onderstaande als tip! :D
- Gezond verstand

Erg leuk en leerzaam, helaas ben ik er voor nu al doorheen. Maar mochten jullie nog soortgelijke podcasts weten dan hoor ik dat graag!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:46

alice0cullen schreef:
Ik zelf vond de podcast van serial enorm goed, zijn nu drie seizoenen van, met verschillende onderwerpen.
1e seizoen is een oude moordzaak met nogal wat haken en ogen.
2e seizoen over een Amerikaanse soldaat die is gekidnapped door IS toen hij van zijn post wegliep in Afghanistan. Ook met weer war hak. en en ogen.
3e schijnt licht op het Amerikaanse rechtsysteem en wat voor effecten het heeft op mensen die dit proces binnen een rechtbank moeten ondergaan.

S town vond ik ook een goede over een nogal excentrieke man en stad.

Unsolved murder, maar daar moet je van houden, net als alle true crime podcast trouwens :').
Up and vanished is ook een goede over de vermissing van Tara grindstead.
En in the dark, gaat ook over een moordzaak.

Ik sluit me hier helemaal bij aan. En aanraders:
-The Dropout, over Elisabeth Holmes en hoe zij veel mensen wist op te lichten
- Laura H, over het 'Kalifaatmeisje' vind dit echt een hele mooie podcast. Luister ook altijd in de auto en zat op het puntje van mijn stoel.
-Waarom, een Belgische podcast die nog bezig is, een journaliste onderzoekt waarom hij jeugdliefde 20 jaar geleden zelfmoord pleegde.
- De moord op Patrick, over een onopgeloste moord. Elke keer als er nieuws is komt er een nieuwe aflevering, dus niet structureel elke week oid.
-De brand in het landhuis, over een brand waarbij een man is omgekomen en het mysterie daaromheen. Heel mooi gemaakt
- De kofferbakmoord, ben ik net aan begonnen. Niet zo mooi gemaakt als de eerder genoemden maar wel interessant. Iets kortere afleveringen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 17:44

Serial en In the Dark zijn inderdaad erg goed! Een andere zeer interessante True Crime is Bear Brooks. (Minder rechtzaak en meer onderzoek, maar fascinerend en vrij schokkend.)
Ook nog twee buiten de VS: Death in Ice Valley ( https://www.bbc.co.uk/programmes/p060ms2h maar deze heeft wel een open einde) over een onbekende vrouw in Noorwegen, en Teacher's pet, in Australie. (Edit: ik zie dat de podcast van Teacher's Pet niet meer beschikbaar is.)

En, minder show en meer details: Undisclosed. Ook over verkeerde veroordelingen.

Verder luister ik nu naar 99 procent invisible, wat gaat over architectuur en design. Veel lichter, en losse afleveringen maar wel interessant.

Nissima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:04

Wat goed dat dit topic er is! Ik luister ook graag naar podcasts in de auto. Denk dat ik met bovenstaande suggesties het komende jaar toe kan :D

Nu ik Shadows tip zie over architectuur en design heb ik er ook nog wel eentje: ongesigneerd. Over onopvallend design. Bijvoorbeeld het verhaal achter het design van een stoeptegel, het verkeerslicht of een lantaarnpaal.

Het Volkskrantgeluid kan ik ook vaak wel waarderen. Gaat dieper in over bepaalde artikelen die gepubliceerd zijn in de krant, maar de podcast is ook te volgen zonder de krant te hebben gelezen.

Kathy [o]

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:10

Laura H

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:17

Zijn er nog nieuwe toevoegingen?

Ik volg De moord op Patrick, echt fascinerend!
De brand in het landhuis heb ik ook helemaal geluisterd, vooral het einde vond ik behoorlijk schokkend.
De Kasteelmoord, ook een aanrader!

De blankenberge tapes vond ik wat minder persoonlijk.

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:25

De Politie podcast. Is overigens gewoon in het Nederlands.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:28

De krokante leesmap :Y)

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie