[Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 20:25

Damned schreef:
Het academiejaar is begonnen, dus de fictieboeken zullen grotendeels verruild worden door handboeken over arbeidsrecht en vennootschappen en verenigingen :+

Wel heb ik Stephen King uitgelezen, alsmede het eerste Discovery of Witches boek, en ben ik begonnen in het tweede ervan (Shadow of Night).


Succes! Ik heb tijdens mijn (rechten)studie inderdaad ook veel minder gelezen...

Welkom in het Dunning-Krugerpark!


Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 00:21

Ik heb uit verveling de laatste 2 delen van V.E. Schwab's Shades of Magic uitgelezen. Deel 2 en 3 waren beter dan deel 1, maar echte hoogstandjes zijn het niet. Leuk, maar niets speciaal. Vind Schwab's schrijven niet zo goed en er zaten heel wat inconsistenties in.

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:07

Bedankt Tiggs!
Het is gewoon zo makkelijk om s'avonds nog wat tv op te zetten in plaats van je te moeten concentreren op een boek.

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

cursebreaker

Berichten: 11395
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:20

Ik moet boek 2 en 3 ook nog van a Darker shade of Magic. Was niet echt mega onder de indruk van boek 1.
Het was een entertainende read, maar ik snapte gewoon de MEGA HYPE niet rondom dit boek haha.
Ik vond het niet leuk genoeg om Meteen door te willen lezen.
Maar ik vond het wel leuk genoeg om zeker nog eens aan boek 2 te beginnen om te kijken of en hoe de serie dan vooruit gaat.

Ik vond This savage song dan bv. vele malen beter! Ook daar moet ik boek 2 nog van lezen, oeps haha.
Stond bij Waterstones nog met Vicious in m'n handen omdat me die wel tof lijkt. Dit was een mooie hardcover collector's edition. Ik heb 'm uiteindelijk terug gezet op de plank en ga denk ik een keer voor een goedkopere paperback editie.

Ik ben nu nog bezig met This is going to Hurt van Adam Kay en ik vind het echt ge-wel-dig!
Hands down, één van de leukste boeken die ik las dit jaar - zit echt vaak keihard te lachen en dat gebeurt me niet snel met een boek, dat het me zo aan't lachen krijgt - ook al zitten er ook zeker droevige momenten in. Naast het feit dat ik het gewoon enorm leuk vind om zijn ervaringen te lezen en 'in zijn hoofd' te zitten, is zijn humor en schrijven ook echt helemaal mijn ding. De side-notes zijn ook erg leuk en handig. Als 'leek' is dit boek dus ook echt prima te volgen qua medische benamingen e.d. aangezien hij het gros ervan allemaal uitlegt op een hele leuke en makkelijk benaderbare manier.

VOORBEELD:
*PV is per vagina examination. PR is per rectum examination, so do always clarify when somebody tells you they work in PR.
:') :') :') :') :')


Vooral zijn tijd op de gynaecologie afdeling is dus echt interessant om te lezen vind ik.
Wel heel heftig met momenten, maar ook soms heel luchtig en grappig. Deze 'quote' moet ik dan toch ook echt even delen;
For me, the true miracle of childbirth is that smart, rational people with jobs and the ability to vote look at these half-melted fleshy blobs, their heads misshapen from being squeezed through a pelvis, covered in five types of horrendous gunk, looking like they've spent a good two hours rolling around on top of a deep-pan pizza, and honestly believe they look beautiful. The same hardwired desire to keep the species going that sees them come back to labor ward for round two, eighteen months after the irreparable destruction of their perineum.
:') :') :') :') :')

Ik heb m'n man gister al gezegd dat hij 'm ook MOET lezen van me haha. Denk dat hij dit ook wel heel erg kan waarderen, ook al leest hij verder niet snel een boek.

Maar los van de humor, het is best een eye-opener om te zien hoe zwaar het leven echt is van zo'n junior arts - en dan gaat hij er nog niet echt heel erg over in detail maar dat is overduidelijk met de kleine beetjes informatie die hij wel geeft - en dan ook nog bijna hetzelfde loon krijgen in the UK, als een McDonalds medewerker. BIZAR!! Uren van 97u per week en ga zo maar door.. heftig.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:02

Ja, Shades of Magic is niet slecht maar ik heb echt niets met de personages. Ik moest ook lachen toen Alucard verscheen, zijn naam is Dracula omgedraaid :')

Ik denk dat ik hierna An Oresteia van Anne Carson bestel, een combinatie vertaling van Aischylos’ Agamemnon, Sophokles’ Elektra, and Euripides’ Orestes samen in éen verhaal. Anne Carson brengt echt iets poëtisch in de vertalingen naar boven, wat niet makkelijk is met een vertaling.

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

gerlindie

Berichten: 4627
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:04

Dat vond ik inderdaad ook Melissa,
En het is niet alleen in de UK zo, maar ook bijvoorbeeld bij de coschappen in Nederland
Mijn zus loopt nu bijvoorbeeld deze week 75 uur in het ziekenhuis rond, en daar krijg je helemaal niets voor betaald.
Ik vind dat ze daar wel wat aan mogen veranderen, zeker aangezien de leerling verpleegkundigen wel betaald krijgen :j

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 17:47

Ik ben in die Blood and Sand begonnen, leest lekker weg!

♥ Rewrite the Stars ♥

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 19:45

Ik heb twee boeken uitgelezen: The Weekend Effect van Katrina Onstad en We hebben altijd in het kasteel gewoond van Shirley Jackson.

Het eerste boek was 'wel leuk', een beetje dertien in een dozijn.
Het tweede boek vond ik erg bijzonder. Ik had echt het nawoord en de recensies nodig om het verhaal te kunnen plaatsen! Maar ik ben er wel positief over.

Het boek van Katrina Onstad staat overigens niet op Hebban, kan ik dat op een of andere manier toch toevoegen? Het scannen van de barcode gaat niet, want het is een ebook.

Nu even nadenken over wat ik zal gaan lezen.. Ik denk eindelijk Little Fires Everywhere.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Shenavallie
Berichten: 11552
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 19:58

Laatst heb ik 'De jongen die 10 concentratiekampen overleefde' gelezen. Ik weet niet wat ik ervan denken moet. Heel oneerbiedig gezegd kreeg ik sterk het gevoel dat er het een en ander verzonnen was, want ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat iemand 6 jaar lang zonder goede kleding, met nauwelijks wat te eten, slecht slapen, keihard werken, mishandeling, uitbuiting en zoveel dagen lopen op slecht schoeisel in alle denkbare weersomstandigheden dat kan overleven. Het leek of er van allerlei verhalen en films van/over kampen het een en ander bij elkaar geplakt was. Nogmaals, zo leek het. Mocht het werkelijk gebeurd zijn, dan is het onwaarschijnlijk knap dat iemand dat heeft doorstaan. En kan ik mij voorstellen dat je niet alleen toen, maar ook de rest van je leven in een levende nachtmerrie zit.

Op dit moment probeer ik mij te concentreren op het boek 'Ziende Blind' van C.J. Lyons. Tot nu toe gebeurt er nog niet zoveel, maar voor hetzelfde geld sla ik vanavond het boek open en gaat het ineens in sneltreinvaart. Het stond voor 5 euro bij de Bruna, dus het leek me dat ik er geen buil aan kon vallen. Heeft iemand dit boek al eens gelezen?

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

The_Cat

Berichten: 7282
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 22:16

Yv_ schreef:
Ik ben in die Blood and Sand begonnen, leest lekker weg!


Ja daar ga je lekker vlot door!


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 02:19

Ik was ook begonnen aan Blood and Sand maar struikel al in de eerste pagina's waar geclaimed word dat de Thracians afstammen van de Spartanen, waar eigenlijk helemaal geen hystorisch bewijs van is :+

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70503
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:00

Ik heb dat ook toegevoegd aan de tbr lijst. Daar zou ik ook over struikelen maar dan met een korrel zout nemen omdat het een fictief verhaal is.

Moet zeggen dat ik al een tijdje weinig rust heb om nieuwe boeken te kunnen lezen en in het verhaal te zitten. Ik herlees nu dus boeken die makkelijk weg te lezen zijn.

cursebreaker

Berichten: 11395
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:44

Ik neem dat ook met een korrel zout - Als ik al weet dat het origineel heel anders is en/of niet klopt, want ik heb van zoveel dingen geen weet dus dan kan het me gelukkig ook niet storen als ik het toch niet weet haha.

Maar het blijven immers re-tellings en dat ook nog binnen het YA genre, waarvan ze meestal ook niet uitgaan dat het gros van de lezers een immense kennis heeft van de oorspronkelijke bronnen. En als ze daar wel kennis van hebben.. tja, het blijft re-telling. Het is heel normaal dat dingen juist volledig afwijken van de originele bronnen en dat auteurs soms alleen maar kleine elementen en of kleine waarheden gebruiken ipv alles goed te volgen zoals het in de geschiedenis boeken geschreven staat. Het is per auteur heel verschillend hoe dicht ze bij een bron blijven of juist helemaal niet.

Ik vond Blood and Sand echt een immens leuke read dankzij de gladiatoren-elementen en de Pompeii setting en kan me er zelf niet zo druk over maken als dingen niet volledig kloppen. Ik heb er gewoon echt van kunnen genieten gelukkig. Ik lees het gelukkig ook niet als 'o eens kijken wat er precies in zit van de originele bron' maar ik vind het gewoon leuk om deze setting tegen te komen, Pompeii, en over gladiatoren te lezen dus dan voldoet dit boek gewoon mooi aan mijn verwachtingen :)

Maar ik snap dat de verwachtingen met re-tellings bij iedereen ook anders liggen, zeker als je wel genoeg weet van het originele bron materiaal. Maar ik zou dat met dit soort boeken toch meer proberen van je af te zetten en gewoon proberen te genieten van het boek zelf, want dit boek is daar bv. niet echt heel erg op gericht vind ik dan. Het is meer een leuk YA verhaal, welke in een jasje is gestoken met wat Romaanse elementen van vroeger die terugkomen waar niet echt heel erg de nadruk op ligt.

---

Ik ben gisteravond nog begonnen aan boek 3 van de Wicked Kingdom series van Graceley Knox.
Erg leuke paranormal serie tot nu toe, met Fae's, Goblins e.d. die aanwezig zijn.
Geen Wow boeken maar dankzij de leuke personages, de settings en opzet van de wereld, een beetje politiek en de volwassen romance die erin verwoven zitten, is het heerlijk vermakelijk.

@C_arola, ahh balen is dat als je die rust niet hebt. Al kan herlezen ook heerlijk zijn natuurlijk.
Maar het is frustrerend ja als je toch iets nieuws wilt lezen en het lukt niet.
Wat herlees je nu?

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:38

Ik denk dat ik geluk heb dat ik de geschiedenislessen niet meer in mocht, want ik ken die historische feiten nauwelijks :'). Er staat wel dat er historische feiten verwerkt zijn in het verhaal, maar welke het precies zouden moeten zijn, zou ik echt niet weten. Ik vind 'm tot nu toe erg lekker weglezen. Maar wel te simpel voor een 5-sterren boek.

Ik moet straks met de tram en trein (iets wat ik nóóóóit doe), hoop dat ik onderweg wat kan lezen en dat ik niet als een zenuwpees alle haltes aftel op mijn blaadje :=.

♥ Rewrite the Stars ♥


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70503
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:55

@ Melissa, ja erg vervelend, heb net nieuwe boeken in huis van de bieb en kan niet in de verhalen komen terwijl ze mij wel leuk lijken.

Heb nu romantische boeken op de ereader staan, Johanna Lindsey en hiervoor Julie Garros, vaak herlezen dus ik vlieg zo door die boeken.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:54

Ik heb hier An Absolutely Remarkable Thing van Hank Green (broer van John Green) klaar staan. Ik bewaar hem nog voor zondag omdat we dan een lange vlucht naar Bangkok voor de boeg hebben, maar ik ben echt raaaazend benieuwd ernaar.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:27

Aaah naar Bangkok, zalig, op vakantie Yasmine?

Ik heb net the silence of the lambs uitgelezen en ik vond hem écht goed!!! Iemand nog tips in die richting? Wil nog een lekkere thriller lezen.

De 8 bergen heb ik ook gelezen intussen, ook een aanrader :j

Oh Yv dat klinkt bekend dat papiertje met die haltes :)) , ik neem normaal ook nooit de tram en weet dus ook nooit waar af te stappen, stresserend!
De trein is bekender terrein, daar zit ik wel op mijn gemak.

Ik heb in de krant gelezen dat er een theater adaptatie gemaakt is van een klein leven en de recensie was lovend, misschien iets voor de liefhebbers hier? Loopt in Nederland.

Iemand die slaapt, kan met goede argumenten wakker geschud worden. Iemand die doet alsof hij slaapt, kan zelfs met het beste argument ter wereld niet gewekt worden. ~Jonathan Safran Foer~

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:32

Naast Silence of the Lambs natuurlijk ook Red Dragon en Hannibal van Thomas Harris :D

Hannibal Rising ken ik niet, dus ik weet niet hoe die is.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:33

We gaan voor een jaar naar Australië om te reizen en werken, maar de eerste stap is een week Bangkok :D

Ben nu nog heel snel Deathly Hallows aan het uitlezen voor we vertrekken, want die heb ik alleen in papieren versie en ik weiger nog een Kindle versie te kopen voor de laatste paar pagina's. Dat boek een jaar meesleuren is ook niet echt een optie :+

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:34

Ik heb een vriendin die nu momenteel precies hetzelfde doet met haar vriend; werken en rondreizen in Australië. Veel plezier alvast! :j

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:35

Gaaf vooruitzicht! Veel plezier alvast!

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Goof

Berichten: 28743
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:35

Ik heb vandaag a man called Ove binnen gekregen. Volgens mij werd hij in dit topic aangeraden nadat ik the pilgrimage of Harold Fry haf gelezen. Ben benieuwd naar deze.

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:45

@Goof: ik vond 'm heel leuk!

@Yv_: geen paniek, het OV is een stuk duidelijker dan een jaar of 15 geleden ;)

Australië lijkt me ook super tof! Zo lang zit er voor mij helaas vooralsnog niet in want heb 1) een huis gekocht 2) NEDERLANDS recht gestudeerd..

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:57

Leuk vooruitzicht yasmine!

Buitenland is hier ook niet echt een optie met mijn beestenboel, zeker niet nu ik volop aan het verbouwen ben (lijkt altijd maar grootser en grootser te worden := ) en op de koop toe dan nog maar een 2de paard gekocht (oeps :D )
En nu doet Bol een actie 2 voor 15€ en er zitten Engelse paperbacks bij... Ik moet gewoon failliet :')

There is beauty in everything, even the things that scare us.

cursebreaker

Berichten: 11395
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:11

haha ik vind het OV echt mega ruk hier hoor - moet ik wel bij vermelden dat ik er niet dagelijks gebruik van maak maar toch wel meermaals per jaar normaal gesproken -en in vergelijking met 15 jaar terug vind ik het niet persé beter geregeld nu als toen, als ik kijk naar treinverkeer dan bv. Of het is gewoon een soort karma en ik heb gewoon elke keer wel iets met de NS omdat Ik het ben ofzo? lol. Maar ik ben echt geen fan van het huidige OV hier in NL, baggerzooi :') Ik leef dan wel bijna in Duitsland en België en heb wel vaker het idee dat Limburg achtergesteld wordt, dus misschien dat het ook nog ligt aan het feit dat ik in Zuid-Limburg woon :') :') Maar bij mij is er echt altijd wel iets met het reizen binnen NL. Gelukkig nu een fatsoenlijke nieuwe tweede auto erbij, dus kan ik tegenwoordig zelf m'n kilometers maken door het land ipv met behulp van het OV. Blij dat ik daar nu niet meer afhankelijk van ben.

Het blijft mij in het hoofd rondspoken dat ik verhuizen naar Amerika ook wel zie zitten, al vind ik het vooral voor Milan heftig ook en het weg zijn van familie. Maar qua werk zou m'n man er heel makkelijk aan de bak komen en de huizen prijzen daar zijn echt zo goed haha. En mijn oma en opa hebben bv. 5 jaar gewoond en gewerkt in Australië en die hebben het daar zo geweldig gehad - uiteindelijk ook voor familie terug gekomen. Maar als m'n oma over Australië vertelde, leefde ze echt volledig op. Ze is ook nog meermaals terug geweest op vakantie in d'r up - m'n opa stierf toen ik 2 was - zo stoer. M'n moeder is ook daar geboren - ze hadden m'n oma verteld hier in NL dat ze onvruchtbaar was nadat ze m'n ooms gekregen had maar een verandering van klimaat doet schijnbaar wonderen haha.

@Yv,
Fijn dat je 'm lekker vind weglezen!
Ik had 'm ook binnen no-time uit en moet zeggen dat het wachten op boek 2 nu wel erg lang duurt haha. Ik las het boek begin dit jaar al - kreeg hem in een Illumicrate box in januari. Kocht in London nog een YA Pompeii re-telling wat dan erg op de romance gefocused is maar ben er toch erg benieuwd naar. Ik vind de Pompeii setting echt geweldig namelijk om over te lezen.

@C_arola,
Romance helpt bij mij ook vaak als ik zo'n 'ik ben mezelf lastig' periode heb qua lezen haha. En ik heb dan ook een berg aan gave boeken liggen die ik onwijs graag wil lezen, maar het lukt dan op de één of andere manier niet. Meestal kom ik dan ook terug bij romance en re-reads.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers