[Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Moderators: Essie73, MirandaT, Ods, Warboel, Duhelo

Depende

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:53

Oh ik the kissing booth een boek dat wist ik niet, vond de film heerlijk vermakelijk. TBR!

"Life, man. I can't guarantee perfection, but I can guarantee intrigue."

Because friends don't waste wine when there's words to sell

HelmerG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 22:05

Depende schreef:
Oh ik the kissing booth een boek dat wist ik niet, vond de film heerlijk vermakelijk. TBR!

Jaa de film was zo cute!! Lijkt me een superleuke contemporary om eens te lezen. Ben benieuwd.

"IT ALL STARTS WITH YOU"

:¨·.·¨:
`·.Helmer;
What the Heart once owns, it will never lose

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 22:07

the kissing booth staat klaar op Storytel :)

Hanafubuki
Lid Nieuwsredactie
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 00:44

Net Naam van de Wind uitgelezen. :+: van de week maar even deel 2 bestellen.. 25 euro voor n paperback :+

Nu Hart van Glas en Hart van Vuur van Miranda Peters lezen :)

After all this time? - Always
Dumbledore & Snape
- Certified book-nerd: always reading & reviewing -

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 07:32

Dit weer smeekt gewoon om een boek :+ Dus na weken geen boek meer aangeraakt te hebben ga ik vandaag denk ik beginnen in Vals Leven van Pierre Lemaitre. Plot is een beetje Meisje in de trein. Maar misschien bedenk ik me wel vanmiddag en pak ik toch een ander :o

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Leys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 07:53

Hanafubuki schreef:
Net Naam van de Wind uitgelezen. :+: van de week maar even deel 2 bestellen.. 25 euro voor n paperback :+

Ik heb hem afgelopen week uitgelezen en ook gelijk deel 2 besteld.
Wat een goed boek!

Het is echt een dik boek, maar je vliegt er doorheen.
Het verhaal grijpt je en laat je niet meer los, tot je bij de laatste pagina bent en dan MOET je gelijk door met deel 2.

Enige nadeel... als dit ook met deel 2 zo is, dan heb ik een probleem, want deel 3... tja...
:+

Ik heb gister een flink stuk van Thunderhead gelezen, het vervolg op Scythe.
Goed boek, maar... er is een cruciale plottwist die ik gewoon totaal ongeloofwaardig vind.

Verder vanmorgen de laatste paar minuten van mijn audio book afgeluister, A study in Charlotte.
Een YA Sherlock Holmes retelling
Erg vermakelijk, maar niet super hoogstaand.
Gewoon... leuk :D

"I'm actually not funny, I'm just mean and people think I'm joking"

C_arola
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 08:03

Hanafubuki schreef:

Wat een bedrag voor een paperback! Valt me op dat meer boeken duurder geprijsd zijn dan standaard, erg jammer want het weerhoud me dan toch om een boek te kopen waarvan ik niet weet of ik het wat vind.

Vandaag komt Zilvergaren uit! Waarschijnlijk morgen in de winkel, heb het besteld en krijg het cadeau voor mijn verjaardag. Kijk zo uit naar dat boek.

I had a lot of things I was going to do, then I picked up a book

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 08:53

Godsgraf wordt/is 30€ 8)7

♥ Rewrite the Stars ♥

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:21

The_Cat schreef:
Begonnen in een boek geschreven door een collega van me. Ik ben compleet de titel kwijt haha. Het is in ieder geval een historische fictie reeks over de Vikingen in Spanje, en hoe ze daar ingehuurd werden als beschermers van caravans etc, en hoe ze dan in die setting geplaatst zouden worden. Best wel eens leuk om zo een boek te lezen, maar langs de andere kant ook een beetje vervelend, want wat als het dan helemaal tegen valt :') Ik heb in ieder geval wel gevraagd om mijn exemplaar in ieder geval te signeren. You never know als hij plotsklaps toch maar beroemd zou worden

Ben benieuwd wat je ervan vind. Vind het wel een leuk onderwerp.

Heb Red Seas Under Red Skies van Scott lynch uit! Nu met deel 3 verder... The Republic of Thieves. Blijf erbij, erg leuke boeken! Ik lees ze in het engels (kon ik gratis krijgen), das goed voor mijn vocabulaire :Y) Spannend, met grappige momenten en goede plots.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:59

Ik schrik soms echt van de Nederlandse boeken prijzen := Voor een knappe Engelse hardcover betaal je de helft, soms/vaak nog niet eens (Engelse hardcover van Godsgrave had ik voor nog geen 14 euro van Book Depository).

Apple
Moderator Informatief
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:06

Op 13 juli (!) plaatste ik dit:

Apple schreef:
Ik heb me bedacht. Mn volgende boek wordt :

https://www.goodreads.com/book/show/248 ... earch=true

House of Leaves

En jawel, gisteren heb ik hem uitgelezen :') *\o/* Tussendoor wel anderhalf ander boek gedaan, maar dan toch.

Geen boek om 's avonds om 10 uur nog even een half uurtje in te lezen, het zijn eigenlijk 3 verhalen in een en ook de appendices zorgen nog voor wat leeswerk :+

Zit wel heel knap in elkaar met lijnen die eigenlijk parallel lopen.

Kevin: drs L1+9, spr B+2, SGW B+3, Endurance 197 ggk km's (eindstand), Kevin in Uddel
Daisy: drs L2+11, spr B+1, SGW B+1 Rondje door de Bollenstreek

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:03

Ik heb even een pauze van city of heavenly fire en ben begonnen aan 'if you don't have anything nice to say' ik ben echt benieuwd wat ik van dit boek vind.

Mlk Fotografie ook te vinden op facebook Klik en op instagram Klik

Sнє ηєνєя Ɩσσкєɗ ηιcє. Sнє Ɩσσкєɗ Ɩιкє αят, αηɗ αят ωαѕη'т ѕυρρσѕєɗ тσ Ɩσσк ηιcє: ιт ωαѕ ѕυρρσѕєɗ тσ мαкє уσυ fєєƖ ѕσмєтιηg
Time has come for letting go, rust zacht lieve lucky 30-6-2015

HelmerG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 13:03

Wauw ja, dat mag idd wat kosten.. €25 of 30 zelfs zoals Godsgrave, welke ook paperback is toch? Jeetje.

Nu is vertalen alleen al duur, maar wauw..
En o.a. uitgevers in NL bv. gebruiken ook wel veel duurder papier om te printen.
In Engeland en Amerika vooral bv. gebruiken ze veel gerecycled papier - dat zie je er ook aan; bij ons zijn de pagina's echt extreem wit en in engeland wat ruwer van textuur en geliger - en dat scheelt ook al in de print kosten o.a. dus dan heb je al een aantal dingen waarom we hier meer moeten betalen.

Ik merk dat veel self-published auteurs, vrijwel allemaal, dus ook veel wit papier gebruiken - zullen ook wel geen andere optie hebben bij de bedrijven waar ze laten drukken denk ik als particulier zijnde - en die paperbacks zijn ook meteen 15-20e per stuk - al spelen bij self published ook andere dingen nog een rol mee denk ik maar de papiersoort zal ook zeker een rol spelen in de prijs.

En boek 2 van naam of de wind zal ook wel een dikkerd zijn - wow ja, de EN hardcover editie heeft 994 pagina's, nice haha! - en als je dan al duurder papier gebruikt o.a. en in mindere oplage laat drukken aangezien internationale uitgevers veel grotere oplages kunnen laten drukken met de Engelse markt, schieten die prijzen voor een uitgever ook snel omhoog hier natuurlijk. Maar met €25 of zelfs €30 is de lol er snel af om een nieuw boek te kopen, mijn hemel. Voor die €30 van Godsgrave heb ik 1 en 2 in EN hardcover edities gekocht om maar wat te noemen, die dan een prachtige naked hardcover hebben met bedrukking erop en een mooie sleeve er omheen hebben zitten.

Benieuwd wat Boekerij gaat doen met de prijs van throne of glass 7 bv., aangezien die in het Engels ook 992 pagina's heeft. EDIT; net even gecheckt en daar wordt €24,99 voor gevraagd. Was wel te verwachten ja.

De enige hardcovers waar ik normaal in het Engels meer als €20 voor kwijt ben zijn de Cassandra Clare hardcovers, maar daar heb ik het geld wel zeker voor over. Die hebben prachtige glimmende sleeves om de hardcover boeken zitten.

---

Ik las gisteravond m'n J. Daniels boek uit en ga nu denk ik aan 'This is going to hurt' beginnen van Adam Kay. Ik las net de introductie enz. en dat leest al meteen zo goed weg en ik heb al meteen geschoten dat zijn manier van schrijven helemaal mijn ding is met die humor erin verwerkt. Is ook een vrij dun boek dus verwacht er doorheen te vliegen. Jammer dat ik niet later naar London ben gegaan haha, die theater voorstelling had me wel heel erg leuk geleken.

"IT ALL STARTS WITH YOU"

:¨·.·¨:
`·.Helmer;
What the Heart once owns, it will never lose

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 14:45

Het verschil tussen de Engelse en Nederlandse versie van Pachinko is ook meer dan de helft onderhand. Wil mijn moeder die in het Nederlands geven maar een redelijk duur tussendoortje zeg maar. := Is ook wel een flink boek en het vertalen zit erachter, maar damn.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 15:10

Oeh, is die goed Niniane?
Ik vind hem er zo mooi uit zien <3

Ik heb empire of storms en tower of Dawn opnieuw geluisterd op de fiets naar uni, om me vast voor te bereiden op Kingdom of Ash :D

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 15:12

Riddershow schreef:
The_Cat schreef:
Begonnen in een boek geschreven door een collega van me. Ik ben compleet de titel kwijt haha. Het is in ieder geval een historische fictie reeks over de Vikingen in Spanje, en hoe ze daar ingehuurd werden als beschermers van caravans etc, en hoe ze dan in die setting geplaatst zouden worden. Best wel eens leuk om zo een boek te lezen, maar langs de andere kant ook een beetje vervelend, want wat als het dan helemaal tegen valt :') Ik heb in ieder geval wel gevraagd om mijn exemplaar in ieder geval te signeren. You never know als hij plotsklaps toch maar beroemd zou worden

Heb Red Seas Under Red Skies van Scott lynch uit! Nu met deel 3 verder... The Republic of Thieves. Blijf erbij, erg leuke boeken! Ik lees ze in het engels (kon ik gratis krijgen), das goed voor mijn vocabulaire :Y) Spannend, met grappige momenten en goede plots.

Viel die mee? Ik vond boek 1 ook echt super leuk maar nog niet in boek 2 durven verder gaan omdat ik gehoord had dat die zo tegen vielen tegenover het 1ste

To ride a horse is to ride the sky.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 15:13

Ik lees nu Zomernacht van Linda van Rijn.

Damned

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 15:18

Het academiejaar is begonnen, dus de fictieboeken zullen grotendeels verruild worden door handboeken over arbeidsrecht en vennootschappen en verenigingen :+

Wel heb ik Stephen King uitgelezen, alsmede het eerste Discovery of Witches boek, en ben ik begonnen in het tweede ervan (Shadow of Night).

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 16:31

The_Cat schreef:
Riddershow schreef:

Viel die mee? Ik vond boek 1 ook echt super leuk maar nog niet in boek 2 durven verder gaan omdat ik gehoord had dat die zo tegen vielen tegenover het 1ste

Ja, ik vond deel 2 ook leuk. Je mist helaas een hoop basterds
Spoiler:
omdat ze dood zijn (deel 1)
, dus je mist de groepsdynamiek die zo leuk was in deel 1. Maar de vriendschapsband en emotionele gemoedstoestanden worden wel goed weergegeven. En ze zitten ook gewoon in een andere stad/omgeving.

Ik ben nu in deel 3 begonnen en hier zitten veel flashbacks in, daarvan weet ik nog niet wat ik ervan moet vinden, maar zal wel nodig zijn voor het verhaal.

pff, lastig iets te zeggen zonder te veel te spoileren...

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 17:12

gerlindie schreef:
Oeh, is die goed Niniane?
Ik vind hem er zo mooi uit zien <3

Ik heb empire of storms en tower of Dawn opnieuw geluisterd op de fiets naar uni, om me vast voor te bereiden op Kingdom of Ash :D

Geen idee heb 'em nog niet gekocht haha. Reviews zijn wel heel lovend. :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 17:39

Ik ben op storytel begonnen aan de avond is ongemak. Iemand die gelezen?

prulletje
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:05

Mijn moeder heeft hem gelezen en vond hem mooi :) . Ik sla inmiddels uit principe alle Nederlandse boeken over die gaan over opgroeien in bekrompen, christelijke plattelandsgezinnen en over de moeders van de schrijvers. Daarmee valt helaas 50% van de Nederlandse literatuur van de laatste jaren af, lijkt het wel :+ .

Ik kwam er gisteren achter dat Marente de Moor een nieuw boek uit heeft, Foon genaamd. Speelt zich af in een afgelegen gebied in Rusland en klinkt interessant. Die moet ik dus in mijn handen zien te krijgen, de boeken die ik tot nu toe van haar heb gelezen vond ik erg goed :) .

Leys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:37

Heeft een van jullie The Way of Kings gelezen van Brandon Sanderson?
Ik ben zo weg van de Mistborn trilogie, dat ik meer van hem wil lezen en deze hoor ik niks dan goeds over.

Maar...
Het schijnt een 7 (of 10, dat weet ik niet meer) delige serie te worden, waarvan er nu 3 uit zijn.
En allemaal zijn ze 1000+ pagina's...
Dus nogal een commitment _O-

"I'm actually not funny, I'm just mean and people think I'm joking"

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:59

Wow dat is wel een meerjarenplan dan :=

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 20:08

Leys schreef:
Heeft een van jullie The Way of Kings gelezen van Brandon Sanderson?
Ik ben zo weg van de Mistborn trilogie, dat ik meer van hem wil lezen en deze hoor ik niks dan goeds over.

Maar...
Het schijnt een 7 (of 10, dat weet ik niet meer) delige serie te worden, waarvan er nu 3 uit zijn.
En allemaal zijn ze 1000+ pagina's...
Dus nogal een commitment _O-

Ik heb The Way of Kings gelezen en als je Mistborn goed vind, dan vermoed ik dat je die serie ook wel goed zal vinden :j Ik zeg, gewoon proberen.
Persoonlijk vind ik Sanderson redelijk overrated, maar hé, ik wijk wel vaker af :Y)

Sanderson is wel een vlotte schrijver, niet zoals GRR Martin of Rothfuss dat het eeuwen duurt voor het volgende boek er is :)