[Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:47

Leuk topic!
Ik moet een tijdje thuiszitten, dus heb ik net een kobo abonnement afgesloten op bol.com.
Meer die dat gedaan hebben hier?

Spiek hier graag mee voor boeken tips..


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:10

Net The Name of the Wind uitgelezen.
En ik kan nu alleen maar denken dat deel 3 maar niet uit komt...
|( |( |(

Zo, zo goed!

The_Cat

Berichten: 7282
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-18 21:39

Yeah.. Het is een beetje zoals game of thrones aan het worden.. Eeuwig wachten..


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:51

Anoniem schreef:
Leuk topic!
Ik moet een tijdje thuiszitten, dus heb ik net een kobo abonnement afgesloten op bol.com.
Meer die dat gedaan hebben hier?

Spiek hier graag mee voor boeken tips..


Nee geen koboplus abbo. Ik heb getwijfeld en ben uiteindelijk voor Storytel gegaan. Maar hier vind je genoeg boekentips, geen paniek.

@Yv: Mythos een tegenvaller? Dan gaat die van mijn TBR.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:22

Ik zelf niet darkcrystal, maar hoor er wel goede verhalen over. Ruime keus en vooral als je veel leest, heb je het geld er zo uit.

Nou, dat ook weer niet Petit! Ik heb echt wel genoten van het boek, maar alles omvattend was het teveel. Zo veel, dat het gewoon een beetje duizelde en dat ik gewoon nog steeds niet weet wie wie nou was. Behalve de bekende namen, maar die kende ik al voordat ik Mythos las. Te hectisch voor mij. Maar die humor <3, fantastisch!

Name of the Wind.. Ik moet er toch ook eens een keer in beginnen _O-. Maar de volgende delen zijn ook flink dik toch, dus dan kun je nog even vooruit? Althans, deel 2 en deel 1,5 of 2,5 geloof ik, die met Silent?

♥ Rewrite the Stars ♥

Anoniem

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:47

Ik lees normaal niet heel veel, maar de eerste maand is gratis en zit nu toch geblesseerd thuis.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 13:05

Enige voorkeur? Dan kunnen we midschien wat gerichter suggesties doen

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Anoniem

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 13:22

Ja leuk!
Literatuur ( Engels of Nederlands). Geen kostuumdrama. Geen fantasy.
Houd ook best van informatieve boeken, autobiografie, waargebeurd..

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 13:49

Literatuur is wel een heel brede categorie :+

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 13:52

hmm daar kan ik je vrees ik niet echt bij helpen, want ik lees vnl fantasy en chicklit :+ Maar enkele boeken die me bijgebleven zijn en misschien in jouw straatje passen (al weet ik niet of ze in het kobo-plus abbo zitten)
Kerkhof der vergeten boeken reeks van Carlos ruiz zafon
The green mile
My sister's keeper
Everything I never told you
Autoboyography
The kiterunner ea van Khaled Hosseini

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:45

Ik ben nu bezig in Home Fire van Kamila Shamsie, misschien is dat wat. Is de winnaar van de literatuurprijs of Man Booker Prize ofzoiets en ook vertaald onder de titel Huis in Brand. Ik vind 'm tot nu toe erg goed. Ze heeft nog meer boeken, waaronder Burnt Shadows/Verbrande Schaduwen.

Kwam van de week dit boek tegen, klinkt ook wel heel bijzonder. https://www.hebban.nl/boeken/de-stilte- ... man-jansen
Edit: zie toevallig net op bol dat deze in Kobo Plus staat.

David Joy heeft ook 3 indrukwekkende boeken geschreven. Althans, dat schijnt zo. Ik heb alleen The Weight of This World gelezen en die was erg indrukwekkend. Wel rauw en duister. Schijnt dat zijn andere boeken ook zo zijn. Zijn niet vertaald en weet niet of ze op Kobo Plus staan.

Of misschien wat oudere boeken, zoals The Help/ Een Keukenmeidenroman van Kathryn Stockett, of Pachinko van Min Jin Lee, of Amerikanah of Half of a Yellow Sun van Adichie?

Everything I Never Told You die Petit aan haalt ken ik niet, maar Little Fires Everywhere vond ik wel erg goed, ook van Celeste Ng.

♥ Rewrite the Stars ♥

Anoniem

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:48

Dank! Ik ga straks even struinen op de kobo lijst.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 17:00

A Little Life!




:')

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

Anoniem

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 17:30

Ben begonnen in “ De Keuze”.

The_Cat

Berichten: 7282
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 19:19

Haha A little life komt weer boven ^^

The help vond ik eigenlijk ook een zeer aangenaam boek, en stukken beter dan de film!


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 13:39

Ik vond 'Moeders van anderen' een goed (literair) boek.

Onlangs heb ik 'De 100-jarige man die terugkwam om de wereld te redden' uitgelezen. Leuk tijdverdrijf, lekker actueel, maar niet meer dan dat.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Goof

Berichten: 28748
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:04

Ik ben begonnen aan die 1e (de 100jatige man die uit het raam klom), maar ik kwam er niet doorheen. Vond het zo'n langdradig irritant verhaal.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:14

Ik vond het ook geen hoogstandje Goof. Er waren vlotte stukken, maar als het over zijn (soms absurde)verleden ging, kon ik mijn aandacht er ook niet bij houden. Dus denk niet dat ik het vervolg ga lezen.

Hier een regenachtige dag, dus ga mijn boek "Perfect strangers" van Dani atkins proberen af te ronden en daarna verder te gaan met Lily and Dunkin.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70509
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:16

Goof schreef:
Ik ben begonnen aan die 1e (de 100jatige man die uit het raam klom), maar ik kwam er niet doorheen. Vond het zo'n langdradig irritant verhaal.

Daar was ik ook in begonnen, heb het gelijk weer weggelegd, kwam daar ook niet doorheen.
Film heb ik nog geprobeerd maar hetzelfde bij.

Ik ben net begonnen in They both die at the end. Moet zeggen dat ik nog niet in het verhaal zit.

Anoniem

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:19

“ de Keuze” is tot nu toe aardig pakkend.

cursebreaker

Berichten: 11396
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:23

Ik ben momenteel in twee boeken bezig. 1tje die ik bij Waterstones kocht, een Young adult epic fantasy:
Skyborn, boek 1 van de Seraphim trilogie van David Dalglish. Leest lekker weg tot nu toe.
Gaaf concept in een interessante setting.

Brand new series from rising star adventure fantasy author, David Dalglish -- perfect for all ages!

The last remnants of humanity live on six islands floating high above the Endless Ocean, fighting a brutal civil war in the skies. The Seraphim, elite soldiers trained for aerial combat, battle one another while wielding elements of ice, fire and lightning.

The lives of their parents claimed in combat, twins Kale and Breanna Skyborn enter the Seraphim Academy to follow in their footsteps. There they will learn to harness the elements as weapons and fight at break-neck speeds while soaring high above the waters. But they must learn quickly, for a nearby island has set its hungry eyes upon their home. When the invasion comes, the twins must don their wings and ready their blades to save those they love from annihilation.


En ik ben bezig in boek 3 van de Dirty Deeds serie van J. Daniels, contemporary romance.
Heb boek 2 verslonden terwijl ik in London was dus ik heb meteen boek 3 opgepakt vanmorgen - gisteravond pas laat thuis dus was ik veel te moe om nog te lezen haha.

Shayla Perkins isn’t the kind of girl who makes the same mistake twice, especially when it comes to Sean “Stitch” Molina. So when he gives her the world’s biggest rejection, that’s it—she’s done. Until the sexy, silent, unavailable Sean makes Shay a very personal offer. Of course, it still doesn’t mean he’s interested in her. Or does it?

Sean has done things in life. Bad things. And he’s paid the price. All he wants now is to make up for his past by doing good in the present. And no one deserves more good than Shay. Beautiful on the inside and out, Shay is the kind of woman who should be cared for and protected—especially from a man like Sean. He’s tried to keep his feelings for her in check, but a single, reckless impulse pulls them closer than ever before.

Soon the two are sharing their biggest dreams and satisfying their deepest desires. But what will happen if the only way to truly give one another want they want most . . . is to let each other go?


Ik heb weer een aantal nieuwe boekjes mee teruggenomen vanuit London waar ik stuk voor stuk onwijs nieuwsgierig naar ben. Heel goed geslaagd dus hihi. Uiteindelijk nam ik 12 boeken mee, waarvan 2 gesigneerd zijn; sweet black waves en a time of dread.

Afbeelding

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: [Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:39

Hier ga ik vandaag beginnen aan de laatste PC, the last Olympian.
Vervangende auto zoeken heeft hoop tijd en energie gekost. Vandaag hoef ik eindelijk even niks :+ Behalve dan nog op de fiets door de regen naar stal :+
Morgen ergens in de loop van de dag de auto ophalen!

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 17:17

C_arola schreef:
Goof schreef:
Ik ben begonnen aan die 1e (de 100jatige man die uit het raam klom), maar ik kwam er niet doorheen. Vond het zo'n langdradig irritant verhaal.

Daar was ik ook in begonnen, heb het gelijk weer weggelegd, kwam daar ook niet doorheen.
Film heb ik nog geprobeerd maar hetzelfde bij.

Ik ben net begonnen in They both die at the end. Moet zeggen dat ik nog niet in het verhaal zit.


Deel 1 vond ik juist heel grappig!

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

The_Cat

Berichten: 7282
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 20:55

HelmerG schreef:
Ik ben momenteel in twee boeken bezig. 1tje die ik bij Waterstones kocht, een Young adult epic fantasy:
Skyborn, boek 1 van de Seraphim trilogie van David Dalglish. Leest lekker weg tot nu toe.
Gaaf concept in een interessante setting.

Brand new series from rising star adventure fantasy author, David Dalglish -- perfect for all ages!

The last remnants of humanity live on six islands floating high above the Endless Ocean, fighting a brutal civil war in the skies. The Seraphim, elite soldiers trained for aerial combat, battle one another while wielding elements of ice, fire and lightning.

The lives of their parents claimed in combat, twins Kale and Breanna Skyborn enter the Seraphim Academy to follow in their footsteps. There they will learn to harness the elements as weapons and fight at break-neck speeds while soaring high above the waters. But they must learn quickly, for a nearby island has set its hungry eyes upon their home. When the invasion comes, the twins must don their wings and ready their blades to save those they love from annihilation.


En ik ben bezig in boek 3 van de Dirty Deeds serie van J. Daniels, contemporary romance.
Heb boek 2 verslonden terwijl ik in London was dus ik heb meteen boek 3 opgepakt vanmorgen - gisteravond pas laat thuis dus was ik veel te moe om nog te lezen haha.

Shayla Perkins isn’t the kind of girl who makes the same mistake twice, especially when it comes to Sean “Stitch” Molina. So when he gives her the world’s biggest rejection, that’s it—she’s done. Until the sexy, silent, unavailable Sean makes Shay a very personal offer. Of course, it still doesn’t mean he’s interested in her. Or does it?

Sean has done things in life. Bad things. And he’s paid the price. All he wants now is to make up for his past by doing good in the present. And no one deserves more good than Shay. Beautiful on the inside and out, Shay is the kind of woman who should be cared for and protected—especially from a man like Sean. He’s tried to keep his feelings for her in check, but a single, reckless impulse pulls them closer than ever before.

Soon the two are sharing their biggest dreams and satisfying their deepest desires. But what will happen if the only way to truly give one another want they want most . . . is to let each other go?


Ik heb weer een aantal nieuwe boekjes mee teruggenomen vanuit London waar ik stuk voor stuk onwijs nieuwsgierig naar ben. Heel goed geslaagd dus hihi. Uiteindelijk nam ik 12 boeken mee, waarvan 2 gesigneerd zijn; sweet black waves en a time of dread.

[ [url=m/IeLP7F.jpg]Afbeelding[/url] ]


Sweet Black Waves lijkt me wel half boeiend. Word je dat soms nooit beu zo dat zweemzoet liefdesverhaal in YA? :) Ik ben dat echt beu als ik teveel boeken achter elkaar lees, dan mis ik gewoon echt wat spanning zonder dat het moet terug vallen op dat liefdes gedoe.


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.


cursebreaker

Berichten: 11396
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:31

Ik heb ook vrij diverse boeken gekocht deze keer en heb nog 150 fysieke ongelezen boeken op de kast waarvan lang niet alles YA is dus heb altijd meer dan genoeg keus in verschillende soorten leesvoer gelukkig haha. En dat je eenzelfde soort romances ofzo hebt in YA heb je in paranormal romance of romans of contemporary romance ook. Ligt aan Mn mood waar ik zin in heb. Gelukkig zijn heel veel YA boeken ook veel meer als romance en zijn ze zeker niet maar hetzelfde als de rest. Voor mij is YA niet perse gerelateerd aan liefdes gedoe. Genoeg goed onderbouwde verhalen waarbij de romantiek maar een kleine rol heeft en het vaak meer biedt als menig volwassen boeken, vind ik dan. Maar zo lees ik ook vaak genoeg boeken die idd veel van hetzelfde zijn, tussendoortjes. Maar die heb je in het thriller en romans genre net zo goed.

Ik switch ook Heel vaak met genres. Ik heb wel periodes dat ik bv. Veel romance lees maar dan niet specifiek YA maar ook volwassen romance. En dan een periode dat ik meer fantasy lees of meer informatieve boeken of wat dan ook. Lees vrij divers en koop ook wel vrij divers. Heb n kleine 180 boeken gelezen dit jaar so far dus heb gelukkig hierdoor het privilege dat ik gewoon ook makkelijk veel verschillende dingen kan Lezen alleen vertel ik hier niet altijd alles over die 180 boeken dus lijkt het misschien ook sneller over te komen alsof ik vaak alleen maar hetzelfde lees.

Bij Mn London haul bv. zit naast YA oa een Neil armstrong boek erbij, paranormal romance, volwassen fantasy en dat boek van die dokter wat hier eerder in het topic voorbij kwam. Dus het is niet alles van hetzelfde. Er zitten een paar YA bij die me leuk lijken om te lezen en of ze veel van hetzelfde zijn wacht ik dan nog maar even af tot ik ze echt lees. Gelukkig nog genoeg YA auteurs die vaak nog weten te verrassen. En soms is een boek met voorspelbare elementen ook precies wat ik nodig heb. Voor mij hoeven ze niet altijd literaire hoogstandjes te zijn in de zin van dat ze me mentaal moeten uitdagen en perse compleet vernieuwend moeten zijn. Soms is een easy verhaal met leuke personages en schrijfstijl gewoon heerlijk. Ik probeer meestal af te wisselen met wat ik lees: dan YA, dan romance, volwassen fantasy of biograpy of andere non-fiction. Ligt aan Mn mood. Kan ook gerust zijn dat het gros van deze boeken nog maanden op de kast blijft staan. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar ze allemaal, het is alleen afhankelijk in welke mood ik ben wanneer ik ze echt oppak xD.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Missy_, OmgiliBot en 30 bezoekers