Afflicted (netflix serie)

Moderators: Warboel, Essie73, MirandaT, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Supervixen

Afflicted (netflix serie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-18 08:31

Wie kijkt er ook naar afflicted?

Ik vind het zo'n bijzondere serie.
Bij sommige patiënten heb ik zoveel moeite om te geloven dat ze ziek zijn.
Er komen zoveel vragen bij me op:

- zijn er in Nederland ook mensen die net als deze mensen zo ziek zijn van bijvoorbeeld de 'straling' van apparaten?
- in hoeverre zit de ziekte bij deze mensen tussen hun oren?
- hoe ver zou je zelf gaan om iemand (financieel) te steunen die een toch wel vage ziekte heeft? Zou je je relatie met zo'n persoon kunnen behouden?
- zou je zelf ook kiezen voor allerlei alternatieve behandelingen waar je dik voor moet betalen?
- in hoeverre faalt hier de moderne geneeskunde?

Ik ben benieuwd wat jullie gedachten hierover zijn en of jullie misschien zoiets van dichtbij meemaken.

Ik heb zelf een vader die chronisch ziek is, al meer dan 20 jaar. Ik ben zelf dus wel bekend met een chronisch ziekteproces waarbij er van alles uitgeprobeerd wordt.

Run and be happy. Volg me op instagram @trail_running_tessa

xYaartje

Re: Afflicted (netflix serie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:04

De serie nog niet gezien, en die ga ik zeker op mijn lijst om te bekijken zetten. Erg interessante serie. Want hiermee ga ik direct je eerste vraag beantwoorden.
Ruim twee jaar terug kregen wij (fokker van mijn pony en ik) te horen dat we tijdelijk een deel van ons weiland kwijt zouden zijn doordat ze daar een tijdelijke elektriciteitspaal neer zouden zetten.
Direct naast ons dus. Waar ik en de pony’s elke dag zijn. Nooit verwacht wat voor impact dat zou hebben ons welzijn. En zeker niet op de mijne. De kalme energie verdween in het weiland.
Mijn lichaam raakte vermoeid. Kwam vol energie aan bij de kudde, maar was weer uitgeput toen ik wegging. Constante spanning in het lichaam. Niet echt een moment rust kunnen vinden.
De energie was gewoon anders en het is heel moeilijk om het volledige 100% effect wat het op mij had te beschrijven.
Ook mijn hart (aangeboren hart afwijking) kreeg last van de spanning. Als in hartkloppingen.

Het moment dat ze de nieuwe officiele lijn hadden aangelegd + aangezet en de tijdelijke lijn hadden uitgezet voelde ik het direct. Ze waren nog niet met bezig met afbreken, maar het verschil was zo duidelijk te voelen. Veel minder spanning dan dat er ooit was! Zelfs mijn hart werd rustiger met minder hartkloppingen. Sinds die paal ook spanningen in mijn onderbenen en ook dat is verminderd (voor de paal nooit last van gehad).
Je wilt niet weten hoe ik heb staan juichen. Helemaal toen ze echt begonnen met afbreken. Nu. Ruim een jaar later vermijd ik de plek waar de paal heeft gestaan nog steeds. De energie is voelbaar.
Als ik in dat weiland sta, sta ik in de eerste helft en niet in de helft waar hij heeft gestaan.
Ook de pony’s zijn stukken rustiger geworden. Let wel. Dit waren mijn klachten.

Thuis met de wifi is het ook te merken. Voor het slapen gaan zet een ik een uur van te voren de wifi uit. Telefoon in de woonkamer en slaap een stuk beter dan voorheen! Het is echt niet zo gek als er mensen zijn die last hebben van die straling.

Maar of je er echt volleidg ziek van kan zijn en worden? Daar durf ik niks over te zeggen. Dan ga ik toch eerst de serie eens bekijken :) .

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:12

Ik zet de serie meteen even aan, ben zelf chronisch "vaag" ziek maar geloof niet zo goed dat straling zoals wij die gebruiken zo'n impact heeft.

Straling is overal, of je je telefoon nou naast je hebt of niet, waar netwerk is is straling.

Eens zien wat die serie is :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-18 11:20

xYaartje ik blijf het bijzonder vinden dat je daar zoveel van merkt in je lijf.
Maar het is natuurlijk niet voor niets zo dat er geen woningen meer direct onder die hangende stroomkabels gebouwd mogen worden, dus ergens zal het wel effect op mensen hebben.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:26

Zo kan ik echt niet slapen met telefoon dicht bij me, geen idee of door straling komt maar als hij te dicht bij ligt blijf ik maar draaien en als die wat verder ligt val ik zo in slaap

https://www.instagram.com/pre.spekkie/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:49

Supervixen. Het is zeker bijzonder. Had er zelf ook nooit bij stil gestaan tot toen twee jaar terug en ik de klachten begon te merken in het jaar wat er op volgde. Die klachten besprak met de paardencoach waar ik toen bij liep en hij het bevestigde dat de klachten daar vandaan kunnen komen. En dat bleek inderdaad zo te zijn.
Mag dat niet meer nee? Hoe zit het dan met de palen? Fiets dagelijks langs een huis waar de elektriciteitspaal letterlijk in zijn achtertuin staat. Twee zelfs. Die geven volgens mij nog meer straling af dan de kabels?

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-18 13:21

Ik weet niet, maar een tijdje geleden was het op het nieuws dat mensen die recht onder die leidingen/masten wonen uitgekocht konden worden. Als je googlet op onder electriciteitsmast wonen kun je er meer over vinden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie