[Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Eelmo

Berichten: 2888
Geregistreerd: 09-01-09

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 11:37

Ik heb De horloge maker in het Engels gelezen, vond het echt een leuk boek! Wel een beetje een raar verhaal waar je even in moet komen, maar ik vond hem erg leuk :D

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster


Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 15:48

Ik ben dan ook maar eens in Call Me By Your Name begonnen. Zit nog niet zo ver (blz 35) maar vind het nu al een heerlijke sfeer!

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:00

Imo brengt de schrijfstijl echt dat zomerse Italiaanse over, en heerlijk poëtisch zonder hautain te zijn :j

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

Goof

Berichten: 28529
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:47

Ja ik kon me helemaal daar in Italie wanen inderdaad. Ik vond persoonlijk het begin wat moeilijk om in te komen met dat constante geherhaal 'wat als, wat als...'. Maar op gegeven moment kwam er meer verhaal in.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:49

Ik lees nu Aru Shah and the end of time, leuke middle grade en een imprint van Rick Riordan.
Is niet door hem geschreven maar hij geeft nu boeken over allerlei soorten mythologie van andere schrijvers uit.
Erg leuk!

:D

Anoniem

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 17:42

Call Me By Your Name was echt by far mijn lievelingsfilm van dit jaar, het boek heb ik klaargezet op mijn ereader dus die ga ik vanaf morgen lezen! Ben benieuwd of het verhaal net zo pakkend is als in de film.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:35

Was ook een van mijn filmtoppers vorig jaar :j De jongen die Elio speelt zit dit jaar ook in Ladybird, ook een hele leuke film.

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:40

Gister The Demon King uitgelezen.
Ik vond hem echt heel goed, 4.5 sterren :D

Het boek is een tikje traag in het begin, het heeft even tijd nodig om op gang te komen, maar dat vond ik in dit geval niet zo erg.
Je krijgt zo goed de tijd om aan de wereld en magicsystem te wennen.

De wereld zelf vond ik heel interessant.
Het is een Queendom, die aan de rand van oorlog staat.
Magie, streetlords, clans... het boek heeft alles en alle onderdelen worden goed uitgewerkt, waardoor de wereld echt gaat leven.

Het magicsystem zelf vond ik ook erg goed gedaan.
Het feit dat de wizards zich aan bepaalde regels moeten houden mbt het gebruik van magie, zodat ze de mensen zonder magie niet overheersen, vond ik verademend om te lezen.

Het was een spannend begin van een episch avontuur en ik kan niet wachten om de andere boeken te lezen :D

love_mandy

Berichten: 2892
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:56

Gisteren naar Yalfest geweest :D was echt super leuk en ik ga zeker volgend jaar weer!
Uiteindelijk daar toch nog nieuwe maan gekocht, ben super benieuwd naar dat boek.

En ik ben nog steeds bezig is history is all you left me, een tijdje heel weinig gelezen omdat ik gewoon geen zin had, maar hoop het nu weer op te kunnen pakken.

Bookish Goods voor booksleeves, boekenleggers en meer!

Sнє ηєνєя Ɩσσкєɗ ηιcє. Sнє Ɩσσкєɗ Ɩιкє αят, αηɗ αят ωαѕη'т ѕυρρσѕєɗ тσ Ɩσσк ηιcє: ιт ωαѕ ѕυρρσѕєɗ тσ мαкє уσυ fєєƖ ѕσмєтιηg

petitparis

Berichten: 15975
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:36

oh History is all you left me staat hier ook nog klaar.

Verder zie ik veel passeren, waar ik wel benieuwd naar ben, maar zoek voorlopig even niets meer op. We zijn met onze verbouwingen gestart en merk dat buiten makkelijk/leeghoofdig leesvoer weinig anders mijn aandacht kan vasthouden. Dus ga me in het meeleeshoekje nestelen zodat mijn TBR lijst niet al te snel aangroeit...

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Anoniem

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:48

HIAYLM gaat hier ook het lijstje op. Klinkt erg mooi :)

Anoniem

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:02

History vond ik echt heel goed.
Je gaat emotioneel door de mangel, maar dat vind ik er juist zo heerlijk aan :')

Ik heb een ieniemienie beginnetje gemaakt in Leah on the offbeat.
Hopelijk vind ik dit boek net zo leuk als Simon en Unrequited :D

Yv_
Berichten: 19114
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:21

Ik ben echt nog steeds bezig in Uprooted :=. Nog maar 40 pagina's, moet vandaag wel gaan lukken. Maar moest vrijdag nog 50 pagina's en toen dacht ik het ook _O-. Lezen is momenteel echt een hel, ben gewoon nauwelijks thuis en als ik thuis ben heb ik teveel wijn op en dan gaan de lettertjes rondjes dansen enzo 8)7 .

♥ Rewrite the Stars ♥

The_Cat

Berichten: 7274
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-18 20:06

Haha :D ja lezen als je gedronken hebt is altijd een uitdaging; ook onthouden is een hopeloze zaak :')

Ik heb hier even een leesdipje, zal eens mezelf terug aan het werk moeten zetten.


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 07:16

Ik ben halverwege Lean on the offbeat.
Was echt HET boek waar ik dit jaar naar uitkeek, Simon vs is echt een van mijn favorieten.

Maar... ik weet het niet...
De schrijfstijl is weer heerlijk, er zit humor in en ik vind het ontzettend leuk om alle vertrouwde personages uit Simon vs. weer tegen te komen.
De verhaallijn is leuk, de romance is grappig en cute...
Maar... wat ik echt ontzettend jammer vind (spoiler voor degenen die Simon vs. nog niet gelezen hebben, ook al is het geen mega spoiler, omdat ik het expres vaag hou voor als je Leah nog wilt lezen _O- )
Spoiler:
Om Leah haar kans op liefde te geven, wordt er een relatie die je zag opbloeien in Simon vs. kapot gemaakt. Dat vind ik zo jammer.
Ik vond het namelijk juist een leuk stel, waarom niet gewoon een extra personage of een andere insteek?

Door deze keuze te maken, voelt het een beetje als fanfiction en dat vind ik... jammer...
Ik was er zelfs een tikje pissed off door en heb het boek in de vriezer gegooid omdat ik het gewoon niet wil lezen!

Misschien is het einde toch anders, dat zou ik leuker vinden en dan is bovenstaande ook eigenlijk niet meer relevant, maar ik ben er toch bang voor...

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:32

Je boek in de vriezer gegooid :+ . Jammer dat het niet is wat je ervan had gehoopt maar ik moest hier wel om lachen! Ik kan het me trouwens goed voorstellen. Met boeken heb ik dat eigenlijk niet, maar ik lees dan ook zelden series of boeken waarbij je je erg aan bepaalde personages gaat hechten. Maar bij series kan ik echt ontzettend kwaad worden als iemand overlijdt of ze iets anders doen waar ik het niet mee eens ben :') . Dan kijk ik ook echt niet verder.

Yv_
Berichten: 19114
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:18

_O- Ik moest hardop lachen om de vriezer. Zie de scene gewoon weer voor me :').

♥ Rewrite the Stars ♥

love_mandy

Berichten: 2892
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:56

Ik heb history is all you left me uit, terwijl ik normaal altijd heel snel moest huilen heb ik bij dit boek niet gehuild.
Wat dat betreft vond ik they Both die at the end een stuk beter.

Nu ben ik begonnen in nieuwe maan (moonrise) ik heb deze op yalfest in het Nederlands gekocht zodat ik deze kon laten signeren.
Ik ben inmiddels 100 pagina's verder en vind het een interessant verhaal. Alleen het schrijven in 'vers' moet ik wel echt heeeel erg aan wennen. Nu begin in eindelijk een beetje aan de schrijfstijl te wennen

Bookish Goods voor booksleeves, boekenleggers en meer!

Sнє ηєνєя Ɩσσкєɗ ηιcє. Sнє Ɩσσкєɗ Ɩιкє αят, αηɗ αят ωαѕη'т ѕυρρσѕєɗ тσ Ɩσσк ηιcє: ιт ωαѕ ѕυρρσѕєɗ тσ мαкє уσυ fєєƖ ѕσмєтιηg

gerlindie

Berichten: 4612
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 06:11

Ik heb vannacht ik ben pelgrim uitgelezen.
Ik vond het echt een goed boek!

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 07:25

Ik heb Talon bijna uit, dat gaat vandaag wel lukken.
Ik ben echt zwaar hooked :')

Is het een perfect boek?
Nee, absoluut niet, zitten heel veel cliché's in, love triangle, verboden liefde, etc. maar... ik geniet met volle teugen en ga gelijk verder met Rogue!


petitparis

Berichten: 15975
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 07:33

_-:( moest je dat nu echt zeggen?! Nu wil ik ook daaraan beginnen en ik kan niet |(
Enige lichtpuntje dat vandaag deel 1 van ramen en deuren geplaatst wordt.

There is beauty in everything, even the things that scare us.


Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:23

Boek in de vriezer Anc? Serieus? :') Hij moest even afkoelen :P

Zo, ik ben weekje stil geweest. Had vrij (perfecte timing :D ) en heb niet zoveel gelezen als wel veel gereden. Ben nog steeds in Lycidas bezig en pas op de helft := Moeilijk doorkomen. Al tig keer overwogen aan een ander boek te beginnen, maar ga dan toch weer door.

Heb Sky in the Deep besteld, nog iemand hier? Ben erg benieuwd naar het verhaal!

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:08

gerlindie schreef:
Ik heb vannacht ik ben pelgrim uitgelezen.
Ik vond het echt een goed boek!


Die vond ik ook wel boeiend, hou wel van dat type boek, een vertelling van een leven. Daarom lees ik ook Paul Auster boeken :j

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Yv_
Berichten: 19114
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:12

Ik moet nog 11 pagina's van Uprooted, vandaag gaat-ie écht uit *\o/* .

Ken ik niet Djilna?

Pelgrim staat hier ook nog op de TBR, echt iedereen is er positief over.

♥ Rewrite the Stars ♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blijgeestig, PetalBot en 3 bezoekers