[Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:41

love_mandy schreef:
Nog iemand van hier die 16 februari naar de Young adult avond gaat bij boekhandel de plukker?
Ik ga samen met een vriendin, ben heel benieuwd of zoeits leuk is.

Nog een bladzijde of 80 en dan heb ik Legion uit :)


Wat goed dat je het zegt want ik wist niet eens dat ze dat dit jaar weer deden!
Schagen ligt voor mij maar op 20 minuutjes rijden, dus als ik een vriendin kan meeslepen denk ik dat ik er zeker bij ben **\O/**

Edit: wat leuk, ik zie dat je ook in Den Helder woont!

:D


love_mandy

Berichten: 2892
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:50

Adindaa schreef:
love_mandy schreef:
Nog iemand van hier die 16 februari naar de Young adult avond gaat bij boekhandel de plukker?
Ik ga samen met een vriendin, ben heel benieuwd of zoeits leuk is.

Nog een bladzijde of 80 en dan heb ik Legion uit :)


Wat goed dat je het zegt want ik wist niet eens dat ze dat dit jaar weer deden!
Schagen ligt voor mij maar op 20 minuutjes rijden, dus als ik een vriendin kan meeslepen denk ik dat ik er zeker bij ben **\O/**

Edit: wat leuk, ik zie dat je ook in Den Helder woont!

Ik kwam er bij toeval achter door instagram, ik volg daar coffee 'nd cookie en die poste dat ze gingen komen dus toen heb ik me gelijk maar ingeschreven haha.
Ik heb mijn moeder geregeld om te rijden :') anders moesten we met de trein en daar had ik geen zin in.

En inderdaad haha, ofja eigenlijk in Julianadorp :j

Bookish Goods voor booksleeves, boekenleggers en meer!

Sнє ηєνєя Ɩσσкєɗ ηιcє. Sнє Ɩσσкєɗ Ɩιкє αят, αηɗ αят ωαѕη'т ѕυρρσѕєɗ тσ Ɩσσк ηιcє: ιт ωαѕ ѕυρρσѕєɗ тσ мαкє уσυ fєєƖ ѕσмєтιηg

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:53

Ik heb me net aangemeld met mijn zusje :)) heb er zin in! Heb je ook een bookstagram?
Haha toevallig, ik woon ook in Julianadorp, place to be <<)

:D

Anoniem

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 07:54

Ik heb gister Starflight uitgelezen.
Op een of andere manier heb ik op het moment gewoon zin in sci-fi romance novels :')
Deze was erg leuk :D
De schrijfstijl las prettig en ik vond de humor leuk. De karakters en plot waren goed ontwikkeld en... space pirates *\o/*

Als je zin hebt in een avontuur door de ruimte, met veel actie en een leuke romance, dan is dit zeker een aanrader!

Er is ook een companion novel, maar die krijgt echt mega slechte kritieken :=
Gaat over karakters uit het eerste boek die ik leuk vond, dus zit er toch over te denken hem te lezen.
Heeft iemand hier beide boeken toevallig gelezen?

Verder ben ik begonnen in Find Me, maar hij pakt me nog niet echt.
Ben nu op pagina 115 en het begint iets boeiender te worden, maar het is niet helemaal wat ik er van verwacht had...

Mijn Currently Reading lijstje groeit ook weer, want vandaag ga ik aan weer een buddy read beginnen :D
Ik lees op het moment:
This Savage Song - Victoria Schwab (buddy read met Jans)
Punk 57 - Penelope Douglas (reread, omdat ik er zin in had :D)
Find Me - S J Monroe
The Language of Thorns - Leigh Bardugo
Scarlet - Marissa Meyer (audio boek)

The_Cat

Berichten: 7274
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-18 08:24

Leys schreef:
...
Mijn Currently Reading lijstje groeit ook weer, want vandaag ga ik aan weer een buddy read beginnen :D
Ik lees op het moment:
This Savage Song - Victoria Schwab (buddy read met Jans)
Punk 57 - Penelope Douglas (reread, omdat ik er zin in had :D)
Find Me - S J Monroe
The Language of Thorns - Leigh Bardugo
Scarlet - Marissa Meyer (audio boek)


Laat me waar weten hoe die was!

Ondertussen op hoofdstuk 8 geloof ik van Everless. Zeker geen slecht verhaal tot hiertoe! Pluspunten omdat het nog niet melig zoetsappig geworden is (wat soms bij YA wel eens een gevaar durft te zijn lol) *\o/*


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

gerlindie

Berichten: 4612
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 08:27

De Outlander boeken lijken erg op de serie :j
Ik heb ook eerst de eerste twee seizoenen gekeken, en ik ze komen echt wel goed overeen.
Alleen wat uitgebreider dan :D

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 08:32

The_Cat schreef:
Laat me waar weten hoe die was!

Ik moet nog 2 sprookjes.
Ze zijn leuk, maar het is wel echt geschreven als een ouderwets sprookje, dus totaal anders dan haar andere boeken.
Ik merk dat ik het ene sprookje leuker vind dan het andere en het me hier en daar wat moeite kost om hem uit te lezen.
Ik lees hem al een paar weken, dat zegt wel genoeg :')

De vormgeving is wel echt prachtig <3
De tekeningen beginnen klein en worden met elke pagina uitgebreider, om aan het eind van het sprookje te eindigen in een full page afbeelding.
Echt super mooi gedaan!

Als je van Leigh Bardugo houdt, een mooi vormgegeven boek wel kunt waarderen en graag je collectie compleet wilt hebben, dan is het een aanrader.
Maar eerlijk, de sprookjes zelf... tja... ze zijn leuk hoor, maar wat mij betreft geen must read.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:32

gerlindie schreef:
De Outlander boeken lijken erg op de serie :j
Ik heb ook eerst de eerste twee seizoenen gekeken, en ik ze komen echt wel goed overeen.
Alleen wat uitgebreider dan :D

Boeken vind ik toch nog altijd beter :j Seizoen 1 en 2 vond ik erg leuk, maar seizoen 3 heb ik niet eens uitgekeken, die was echt teleurstellend terwijl boek 3 wel goed was.
Laatst bijgewerkt door Quebelle op 22-01-18 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

Yv_
Berichten: 19114
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:36

Ik ben vannacht in Meisje in het IJs verder gegaan, kon echt voor geen meter slapen. Het verhaal is interessant, maar het is wéér een thriller waarin de vrouwelijke hoofdrol eigengereid is en gewoon haar ding doet. Gelukkig krijgt ze wel flink op haar flikker, wat de geloofwaardigheid wel op een goed peil zet. Beter dan Helen Grace bijv, die maar doet wat ze wil :=. Moet nog meer dan de helft dus geen idee hoe het verder zal gaan.

Vandaag alweer laatste stuk van The Green Mile |( .
Ga 'm gewoon missen denk ik!

♥ Rewrite the Stars ♥

petitparis

Berichten: 15975
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:20

Yv_ schreef:
Ik ben vannacht in Meisje in het IJs verder gegaan, kon echt voor geen meter slapen. Het verhaal is interessant, maar het is wéér een thriller waarin de vrouwelijke hoofdrol eigengereid is en gewoon haar ding doet. Gelukkig krijgt ze wel flink op haar flikker, wat de geloofwaardigheid wel op een goed peil zet. Beter dan Helen Grace bijv, die maar doet wat ze wil :=. Moet nog meer dan de helft dus geen idee hoe het verder zal gaan.

Vandaag alweer laatste stuk van The Green Mile |( .
Ga 'm gewoon missen denk ik!


Ik ook!!!
En gezien ik Lovesick nu wil herlezen worden de komende leesuurtjes wel heel geladen.

Mss dat ik Meisje in het ijs ook wel een kans geef om niet volledig uit de toon te vallen bij de thrillerfans groep :+

There is beauty in everything, even the things that scare us.

gerlindie

Berichten: 4612
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:45

Quebelle schreef:
gerlindie schreef:
De Outlander boeken lijken erg op de serie :j
Ik heb ook eerst de eerste twee seizoenen gekeken, en ik ze komen echt wel goed overeen.
Alleen wat uitgebreider dan :D

Boeken vind ik toch nog altijd beter :j Seizoen 1 en 2 vond ik erg leuk, maar seizoen 3 heb ik niet eens uitgekeken, die was echt teleurstellend terwijl boek 3 wel goed was.


Daar ben ik het wel mee eens ja
Ze werden bij seizoen drie wat slordiger met hun adaptatie

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:07

Ik vind Bree haar actrice ook zo lastig :+ Ze is totaaaaal niet wat ik in gedachte had, laatstaan hoe ze beschreven werd in de boeken.

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

gerlindie

Berichten: 4612
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:30

Ik vind Roger en Bree sowieso allebei een beetje soft :=
En ze hebben echt problemen die met één normaal gesprek voorkomen hadden kunnen worden :+

Maar het werd wel beter in boek 5 :j

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:22

Heel de reeks heeft dingen die voorkomen hadden kunnen worden met een gesprekje :')

Ik ben al een into in Two Boys, At Swim, was wel een doorbijtertje, dat iers is echt wennen.

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

Shenavallie
Berichten: 11504
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:55

Iemand nog een tip voor mij om te gaan lezen? Het moet wel echt spannend zijn of gruwelijk en niet voorspelbaar of gekopieerd van een ander boek/film. Waargebeurd en pakkend geschreven mag ook.

Wat ik tot nu toe gelezen heb aan thrillers: alle boeken van Karin Slaughter (vind ik steeds minder spannend geworden en zelfs voorspelbaar), alle boeken van Mo Hayder (laatste paar boeken waren ook helaas voorspelbaar), alle boeken van Cody McFadyen (die zou echt eens met een nieuw boek moeten komen), alle thrillers van Amanda Stevens, alle thrillers van Tess Gerritsen, alle boeken van Chevy Stevens, de meeste boeken van Lisa Unger (vond er van veel niets aan helaas) en verder weet ik het niet uit mijn hoofd, want mijn boekenkast staat beneden.

Daarnaast heb ik ook veel historische, humoristische en waargebeurde boeken gelezen.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Yv_
Berichten: 19114
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:10

Gossiedorie... Mr Jingles |( |( |( |( |( |(
Ik dacht serieus dat de film steengoed was, maar het boek knalt er nog even een schepje bovenop. WOW.

Shenaville: Simon Beckett misschien? Dood de Vader/ Dood de Engel van Sandrone Dazieri? Of The Green Mile :D :)). Alhoewel die natuurlijk niet echt spannend is. Wel ontiegelijk mooi.

♥ Rewrite the Stars ♥

Shenavallie
Berichten: 11504
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 07:54

Dank je wel, Yv_, ik ga in de bieb eens kijken voor de eerste twee. The Green Mile heb ik meerdere keren als film gezien en die vond ik al geweldig. Niet eng inderdaad, maar wat jij al zegt: onwijs mooi! :j

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Anoniem

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:00

Ik vond Rattle van Fiona Cummins ook erg goed :j

The_Cat

Berichten: 7274
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 08:07

Gisteren "de poppenmaker van krakau" in de boekenhandel zien liggen. Maar had geen tijd om hem te kopen want de trein kwam er aan. Ik was wel heel geïntrigeerd door het verhaal. Ik ben er alvast helemaal benieuwd naar. Misschien wat vroeger vertrekken op het werk om hem alsnog te kopen


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Yv_
Berichten: 19114
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:45

The Cat: miss wat voor jou? https://www.hebban.nl/boeken/de-tatoeee ... her-morris

Jaaa, Rattle was ook erg tof :j.

Shenaville: Beckett heeft nu 5 boeken in die reeks van Dr. Hunter:
1. De Geur van Sterfelijkheid
2. Het Laatste Zwijgen
3. Het Sanatorium
4. Niets blijft verborgen
5. Watergraf

Dazieri heeft nu 2 boeken
1. Dood de Vader
2. Dood de Engel
Tweede heb ik nog niet gelezen, eerste vond ik echt héél gaaf!

♥ Rewrite the Stars ♥

The_Cat

Berichten: 7274
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 11:55

Yv_ schreef:
The Cat: miss wat voor jou? https://www.hebban.nl/boeken/de-tatoeee ... her-morris

Jaaa, Rattle was ook erg tof :j.

Shenaville: Beckett heeft nu 5 boeken in die reeks van Dr. Hunter:
1. De Geur van Sterfelijkheid
2. Het Laatste Zwijgen
3. Het Sanatorium
4. Niets blijft verborgen
5. Watergraf

Dazieri heeft nu 2 boeken
1. Dood de Vader
2. Dood de Engel
Tweede heb ik nog niet gelezen, eerste vond ik echt héél gaaf!


Daar was ik vrijdag om 08.00 stipt bij om in te schrijven :D Maar bedankt om aan mij te denken ;) :D


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.


Shenavallie
Berichten: 11504
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:12

Yv_ schreef:
The Cat: miss wat voor jou? https://www.hebban.nl/boeken/de-tatoeee ... her-morris

Jaaa, Rattle was ook erg tof :j.

Shenaville: Beckett heeft nu 5 boeken in die reeks van Dr. Hunter:
1. De Geur van Sterfelijkheid
2. Het Laatste Zwijgen
3. Het Sanatorium
4. Niets blijft verborgen
5. Watergraf

Dazieri heeft nu 2 boeken
1. Dood de Vader
2. Dood de Engel
Tweede heb ik nog niet gelezen, eerste vond ik echt héél gaaf!

Super, dank je wel voor de tips! Ik heb vandaag op mijn werk 'Dood de vader' geleend. Daar ga ik vanavond aan beginnen, ben benieuwd! ;)

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

The_Cat

Berichten: 7274
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 20:46

Net Everless uitgelezen. Goed boek, sommige dingen had ik anders voorspeld, anders verwacht. Verhaal zit goed in elkaar, voor de weinig world building dat je kan maken in zo'n weinig pagina's. Hoofdpersonage is intressant, niet te zoetsappige gebeurtenissen (haat ik als dat teveel voorkomt in een verhaal). Het verhaal verteld over Jules, die moet werken in een kasteel genaamd Everless. Tijd is een soort van geld waarmee betalingen gedaan kunnen worden, en je kan dus van je eigen tijd verkopen om andere zaken te halen. Geeft een interessant verhaal, veel mogelijkheden, stelt niet teleur :)!


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

petitparis

Berichten: 15975
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:04

Yv!!! Dankzij jou |( weer tranen gelaten en nochtans wist ik wat er ging komen. Nog steeds volledig <3 met Lovesick.

Hmm Everless maar wat hoger op de TBR lijst schuiven dan. Maar eh dit doet me wel wat denken aan een film, kan alleen niet direct op de naam komen. Denk dat Justin Timberlake meespeelde...

There is beauty in everything, even the things that scare us.

The_Cat

Berichten: 7274
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 21:30

Ja daar wordt hij inderdaad met vergeleken. In time fzoiets? Ik heb hem nooit gezien, dus misschien mijn geluk


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Luxorvalkje en 6 bezoekers