[Info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Shadow0

Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:06

Ik heb vandaag het gratis boek I, robot (of eigenlijk Ik, robot, want het is de Nederlandse vertaling) gehaald bij de bieb. (Jammer dat ik de bijbehorende lezingen over robotica niet kon volgen.)


The_Cat

Berichten: 7275
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 21:44

Narnia boek ziet er prachtig uit!

Op bookdepository het boek 'the traveling cat chronicles' gekocht, was hier redelijk snel. Ik lees er tot hiertoe alleen nog maar leuke dingen over. Is een klein boekje en ben er alvast in begonnen. ziet er leuk uit. Het einde beloofd huilen volgens goodreads, ik ben benieuwd :p


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

gerlindie

Berichten: 4619
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:45

War Horse het boek is best leuk :j
Op school gelezen voor Engels

Film vond ik ook vreselijk

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

love_mandy

Berichten: 2895
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:43

Weet iemand hier toevallig of er naast bookdepo nog meer boekenwinkels zijn die black friday korting hebben?

Bookish Goods voor booksleeves, boekenleggers en meer!

Sнє ηєνєя Ɩσσкєɗ ηιcє. Sнє Ɩσσкєɗ Ɩιкє αят, αηɗ αят ωαѕη'т ѕυρρσѕєɗ тσ Ɩσσк ηιcє: ιт ωαѕ ѕυρρσѕєɗ тσ мαкє уσυ fєєƖ ѕσмєтιηg

Goof

Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:44

Ik heb orange is the new black uit, goed boek, leest goed weg.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:14

love_mandy schreef:
Weet iemand hier toevallig of er naast bookdepo nog meer boekenwinkels zijn die black friday korting hebben?

ABC in Den Haag en Amsterdam :j

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:37

Bol.com zal ook een deel black friday hebben en de Bruna.nl ook zag ik net (tot -50%)

Edit: ik zie net dat ze bij de Bruna het monsterboek van HP verkopen. Ook in de black friday sale maar alsnog 150 euro. Wel heeeeel vet om in de kast te hebben maar wel heel duur
Laatst bijgewerkt door Buffelduke op 23-11-17 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

love_mandy

Berichten: 2895
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:41

Maaike_Melis schreef:
Bol.com zal ook een deel black friday hebben en de Bruna.nl ook zag ik net (tot -50%)

Had ik inderdaad gezien, maar heb ook weer ergens gelezen dat er geen korting mag worden gegeven op Nederlandse boeken (weet niet of dat waar is hoor) nu maakt dat niet veel uit want lees in het Engels voornamelijk. Maar dan ga ik die sites nog even extra in de gaten houden haha

Bookish Goods voor booksleeves, boekenleggers en meer!

Sнє ηєνєя Ɩσσкєɗ ηιcє. Sнє Ɩσσкєɗ Ɩιкє αят, αηɗ αят ωαѕη'т ѕυρρσѕєɗ тσ Ɩσσк ηιcє: ιт ωαѕ ѕυρρσѕєɗ тσ мαкє уσυ fєєƖ ѕσмєтιηg

Anoniem

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:05

Ik hoop een Nederlandse boxset van HP te kunnen scoren ergens tegen een leuk bedrag :j

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:09

Jaaaa, dat monsterboek <3 <3. Fantastisch! Maar helaas... Geen ruimte voor en heb het geld er ook niet voor over. Maar als je echt een fan bent ofzo.. Supergaaf!

Ik zie niet echt leuke aanbiedingen. Gelukkig maar want kreeg vandaag nog een doos boeken binnen :=.

Heb vandaag Dragon's Green van Scarlett Thomas uitgelezen, Drakendal in het Nederlands. Wat een fantastischgeweldiggaafleuk boek! Ik ben verliefd! Nu nog wachten tot april, dan komt het tweede deel uit.

♥ Rewrite the Stars ♥

Thrive

Berichten: 994
Geregistreerd: 06-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:20

Yv_ schreef:
Jaaaa, dat monsterboek <3 <3. Fantastisch! Maar helaas... Geen ruimte voor en heb het geld er ook niet voor over. Maar als je echt een fan bent ofzo.. Supergaaf!

Ik zie niet echt leuke aanbiedingen. Gelukkig maar want kreeg vandaag nog een doos boeken binnen :=.

Heb vandaag Dragon's Green van Scarlett Thomas uitgelezen, Drakendal in het Nederlands. Wat een fantastischgeweldiggaafleuk boek! Ik ben verliefd! Nu nog wachten tot april, dan komt het tweede deel uit.

Ja dat inderdaad, hij is wel ontzettend gaaf <3

Ik ben er heel benieuwd naar Yv!

Iemand moet mij wel echt bij Bookdepository weg gaan houden, dit komt niet goed :evaw:
Afbeelding Afbeelding

I want to thrive, not just survive.

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:32

Ooh die leken mij ook leuk Thrive!

Ik heb jouw hulp nog een keer nodig Yv. Als ik door al mijn boeken heen ben heb ik jouw hulp nodig voor leuke niet thriller boeken haha

Bij bol.com hebben ze allemaal nieuwe Harry Potter boeken zag ik! *\o/*

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:44

A Man called Ove <3 <3 <3. Bestellen hoor, zo mooi!
Ik heb trouwens nu voor het eerst een Backman ge-DNF-t :oo . Oma heeft me gestuurd om te zeggen dat het haar spijt. Aan de ene kant is het wel heel erg interessant en ben ik benieuwd waar het naartoe zal gaan, maar ik werd helemaal gek datje vanuit het oogpunt van een kind leest. Die nogal eens verdwaalt in haar fantasiewereldje en het boek hierdoor echt heel vaag wordt. Heb 'm voor nu even weggelegd, misschein dat ik er over een tijdje wat meer zin in heb.

Ojee Maaike, ik lees flink wat thrillers hoor :D. Heb de 4 boeken van Bernard Minier gekregen om een stukje over te schrijven. Ben er ZOOOOO benieuwd naar!

♥ Rewrite the Stars ♥

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 23:07

Haha ja daarom juist! Ik lees ook eigenlijk alleen maar thrillers dus zal ik de niet thrillers die jij leuk vindt ook wel kunnen waarderen haha!

Wat is ge-DNF-t? Hahaha


Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 12:00

Did Not Finish, niet uitgelezen :D.
Ah, op die fiets! Nou, geef maar een gil hoor!

Hee Yasmine, ik kwam je boeken tegen bij een BF-deal bij boekenkraam:
Afbeelding


Is "wou" in Belgie trouwens spreektaal of schrijftaal? Als in "hij/zij/ik wou". *wilde

♥ Rewrite the Stars ♥

petitparis

Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 12:17

Ik denk spreektaal. Ik kan niet zeggen dat we dat ooit mochten gebruiken op school.

Dat HP-boek :wow: zelfs al had ik geld te veel, dat zou ik er toch niet aan kunnen geven...
Hier voorlopig ook geen aankoop van nieuwe boeken, kom echt bijna neit aan lezen toe. Wel jammer, mis het toch. Voor diegene die verbouwen leuk vinden. Na 10jaar verbouwen (van strippen tot ruwbouw tot terug alles opbouwen, afwerken en inrichtingen) heb ik mijn deel gehad. Zie er enorm tegenop om er semi-alleen aan te moeten beginnen...

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Anoniem

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 12:33

Ik ben vroeger nooit afgestraft op wou, volgens mij is het in Nederlands beiden goed, wilden en wouden.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 12:37

Nou ik vond het een verschrikking om telkens in een boek tegen te komen.

♥ Rewrite the Stars ♥

petitparis

Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 12:39


There is beauty in everything, even the things that scare us.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:13

Toch joh? Ach, ieder z'n ding dan maar :'). Ik vind het niet klinken.

Nog steeds niet uit je dip Petit?

♥ Rewrite the Stars ♥

petitparis

Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:20

Mja het is geen echte leesdip. Heb gewoon geen tijd :(

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Birdie60

Berichten: 8392
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 15:16

Venix schreef:
Yv_ schreef:
Vermist nog nooit gelezen. Ken Ellen de Vriend helemaal niet. Wat schrijft ze?

Ik kende haar ook niet. Kwam bij het boek terecht door mijn KOBO-Bol.com abonnement. Dit boek moet denk ik een thriller zijn, ben nu over de helft maar mis de spanning nogal.. Ik dacht misschien heeft iemand hem gelezen en kan zeggen of hij nog beter wordt.. De beschrijving klonk wel spannend namelijk :) Dit is de beschrijving van het boek:

"Soms verandert je wereld in een fractie van een seconde...

Karen is een aantrekkelijke journaliste van in de dertig en woont met haar man, rijschoolhouder Joost Roelink, en dochter Melissa in Zeeland. Op een dag die als alle anderen begint, raakt Joost vermist. Het is een mysterie wat er met hem is gebeurd.
De politie probeert Karen in eerste instantie af te wimpelen met het verhaal dat mannen wel eens vaker niet thuis komen en dat Joost waarschijnlijk ergens in de kroeg is blijven hangen. Maar als de dagen verstrijken, begint de nachtmerrie dat Joost mogelijk helemaal niet meer terugkomt steeds meer werkelijkheid te worden. Vlak nadat Karen de schokkende ontdekking doet dat er 50.000 euro verdwenen is van de zakelijke rekening van de rijschool, vinden een paar wandelaars de verlaten auto van Joost..."


Ga ik nu in beginnen.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 15:29

Nou die deal is ook wel dikke onzin want mijn boek heeft nooit €19,99 gekost :+ Was hoogstens €14,99.

Wou is inderdaad gewoon correct :) Een Nederlandse eindredacteur heeft alles nagekeken en bepaalde dingen ook minder Vlaams meer Nederlands gemaakt, maar er was geen beginnen aan om alle "wou" naar "wilde" te veranderen. :P Daarnaast vind ik "wilde" dan weer helemaal niet klinken.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [Centraal] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 15:39

Bol geeft ook 19€ aan hoor?
Afbeelding

♥ Rewrite the Stars ♥

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 15:40

Ging trouwens niet over jouw boek hoor dat wouwen en wilden.
Ging over een Vlaamse horror dat ik vorige week gelezen heb. Ging overigens wel over Deal, toevallig dat je dat in je post zet _O- _O-.

♥ Rewrite the Stars ♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers