[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Jespri

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 13:55

Oshaa gefeliciteerd *\o/*

Alles wat je aandacht geeft groeit - Aristoteles

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-26 14:16

Van harte Gefeliciteerd Oshaa *\o/* Een mooie dag gewenst <3

--

Hier ligt het lezen voor de fun helaas stil- weer volle bak aan de studie. 's avonds in bed ben ik te moe om nog op de kindle te lezen en overdag nu lukt het helaas ook niet echt meer. Alle energie gaat weer even naar de studie. Maar ik baal wel eventjes want was goed op weg met Brimstone, dus ik ga dit weekend wel even proberen tijd vrij te maken ervoor :j

Integraal voedingstherapeut voor hond en kat, in opleiding | https://instagram.com/voedingskompas.hondenkat << Volg hier mijn studie reis
"Don't feel bad for one moment about doing what brings you joy." - Sarah J. Maas

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 14:25

Fijne verjaardag Oshaa!

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 14:54

Gefeliciteerd Oshaa

Cursebreaker succes met de studie, hou vol, ook dit komt ten einde! Dan kan je weer lekker leesboeken verslinden in plaats van studieboeken ;)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-26 14:57

Jaa dat is zeker waar MizzMontana, thanks voor de motiverende toespraak haha! Ik vind wat ik leer wel echt meeega interessant, dus het maakt het niet kunnen lezen van gewone boeken ergens wel minder erg ook weer. Maar hoop wel Brimstone nog uit te lezen, dat ik dat kan afronden zeg maar.

Integraal voedingstherapeut voor hond en kat, in opleiding | https://instagram.com/voedingskompas.hondenkat << Volg hier mijn studie reis
"Don't feel bad for one moment about doing what brings you joy." - Sarah J. Maas

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 15:06

Oshaa gefeliciteerd! :):)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 16:11

Gefeliciteerd Oshaa!

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

• Talent is pursued interest

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 17:10

Gefeliciteerd Oshaa!

Succes met de studie cursebreaker.

Ik ben bezig in Is she really going out with him van Sophie Cousens. Gekocht vanwege de goede recensies. Het lach gehalte valt me een beetje tegen helaas maar ik ben op 25% dus wie weet wordt het nog beter.

En daarnaast lees ik deze, geleend van een vriendin.

Afbeelding

Waargebeurd verhaald over een Zwitserse die op vakantie met haar partner in Kenia een Masai ziet en meteen smoorverliefd wordt en huis en haard opgeeft om met hem in een hutje te wonen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 17:40

Gefeliciteerd Oshaa!

Cursebreaker succes met je studie!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 18:35

Goof schreef:
Ik heb I'm glad my mom died uitgelezen. Boeiend verhaal wel van het verloop van zo'n ziekelijke relatie tussen moeder en dochter (ik ken er ook 1), maar simpel geschreven en weinig diepgang helaas. Had er meer van verwacht.

Ben nu gestart in de boekhandelaar van Dachau naar aanleiding van dit topic.
Ook heel simpel geschreven, maar hopelijk een fijn boek.

Oh grappig, daar ben ik vandaag ook in begonnen haha. Wel als luisterboek.
Verder ook wel eens met je mening over het andere boek.

Ik heb "Tender is the meat" ook uit. Tja. Hè. Ik heb hem 2,25 gegeven. Het concept had zoveel sterker neergezet kunnen worden. Maar de verhaallijn was in mijn opinie heel matig en er zaten zoveel random stukjes in die vooral geschreven lijken te zijn om te 'choqueren' in plaats van dat ze nu echt wat toevoegen aan het verhaal. Zonde, want er zaten ook wel wat sterke elementen in en ik denk dat er echt wel wat tofs van te maken was geweest met alle parallellen naar onze huidige wereld.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 19:05

Cursebreaker succes met je studie weer!

Midoy dat klinkt als een interessant verhaal, veel lees plezier!

Ik luisterde gisteren “Wat je van bloed weet” uit van Philip Huff. Vind het een mooi boek maar vond het niet fantastisch. In het midden zit een stuk dat voor mij niet echt iets toevoegde aan het verhaal en kwam daar ook wat moeilijker doorheen. Ik heb nog getwijfeld om hem 3 sterren te geven maar daar vond ik hem toch te goed voor dus hij kreeg 4 sterren van mij.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 19:47

Over die relatie met die vrouw die twintig jaar ouder is, Jespri? Ik was dat helemaal vergeten totdat ik een review erover las :')

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 19:53

denisesilver schreef:
Over die relatie met die vrouw die twintig jaar ouder is, Jespri? Ik was dat helemaal vergeten totdat ik een review erover las :')

Ja dat ja.
Spoiler:
Het kwam zo uit het niets dat het bijna voelde alsof ik per ongeluk in een ander boek terecht was gekomen. :x

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 21:36

Haha ja, ik snap je. Hij wijt er verder ook niet echt over uit. Ik weet de timeline niet precies, maar ik vraag me na het lezen van Open af of het om dezelfde vrouw gaat, maar volgens mij is zij dezelfde leeftijd als hem.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 13:28

Ik heb ''Open'' nog niet gelezen. De vrouw in dit boek is inderdaad wel een stuk ouder en met een openrelatie.

Ik was begonnen met luisteren naar Verdriet is het ding met veren, maar heb hem verbannen naar de DNF lijst. Kwam hem tegen via Goodreads, maar ik kan er niks mee. Het is poëtisch geschreven en ik heb gemerkt dat mij dat vaker niet ligt. Nu begonnen met het luisterboek Als scheuren in de aarde.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 18:10

@oshaa, nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik heb ondertussen weer 4 boeken uit. Ze gingen qua waardering letterlijk van het ene uiterste naar de andere. Ik begin met de aller slechtste. :=

Karina Hall heeft The Dracula Duet geschreven, Blood Orange is het eerste deel. Ik dacht, als huge fan van Bram Stoker en Dracula dat deze spicy hervertelling wel iets voor mij zou zijn. Maar… nee. Ik vond dit eerlijk gezegd een belediging naar het werk van Stoker. Het hád potentie kunnen hebben, maar het ging meer meer over de diepgang van diverse ingangen dan over de diepgang van het verhaal.
Jammer, maar dit was het niet voor mij.

De serie The Memoirs of Lady Trent van Marie Brennan stond al weer een lange tijd in mijn kast en het eerste deel, A Natural History of Dragons heb ik als luisterboek gehoord. Heel cozy en doet mij wat denken aan Downton Abbey maar dan met draken. Niet verkeerd geschreven, maar qua soort boek doet dit helaas niets met mij. De hele serie heb ik dan zojuist ook verkocht.
☆☆

Gezien het gure weer buiten moest ik Thin Air van Michelle Paver lezen. Een kort maar krachtig ouderwets ghost story die zich hoog in de bergen afspeelt. Heel gedetailleerd beschreven, je voelt nog net niet de koude wind en sneeuw langs je heen gieren. Het verhaal eindigt abrupt dat wel. Maar wellicht is dat de kracht van dit boek ook.
☆☆☆☆

En als jullie een horror versie van Narnia zoeken, dan is The Hollow Places van T. Kingfisher iets voor jullie. Kort maar krachtig, old school horror. Daar houd ik van. Geen ingewikkelde plots, gewoon bam. Lekker voor tussendoor.
☆☆☆☆
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 07-02-26 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Boe

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 18:28

Naar mijn idee zijn veel hervertellingen het vaak net niet, helaas. Je kan niet zeggen dat je geen diverse boeken hebt gelezen. Qua kwaliteit in ieder geval :')

Ik kwam erachter dat David Sheff, de vader van Nic Sheff, dus zijn perspectief heeft geschreven van het verhaal van zijn zoon. Dus dat boek heb ik donderdagavond besteld en is vanmiddag binnengekomen. Tweak heb ik nu bijna uit. Heel fijn te lezen. Ik houd ervan als schrijvers schrijven alsof ze het verhaal tegen je vertellen. Vooral bij (semi) autobiografische boeken. Wel echt heel erg heftig verhaal.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 22:19

Ik kom me ook weer melden want ik ben uit het dipje! *\o/*

Van de week weer naar Vd Velde in Zwolle geweest en daar weer 11 boeken gekocht. Vervolgens thuis alle boeken opgeruimd, ook een paar verkocht waar ik geen interesse meer in had, ook GoodReads helemaal opgeschoond. Nu ga ik beginnen in I, Medusa van Ayana Gray. Zal morgen op de laptop wat bijlezen. Maar niet van alle tijd die ik ben weg geweest hoor. :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 22:25

Hier het 6e deel van de Zeven Zussen uitgelezen: Zon.
Het lijkt wel of ze steeds dikker worden :+
Afbeelding

Lezen lukt niet altijd even goed :+
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - paardvriendelijke zaaimengsels - plukken voor je paard

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-26 22:29

Oeh weer veel leesupdates, leuk! Heb alles bijgelezen, maar ben op de telefoon, dus kan even niks uitgebreids doen maar dankjewel allemaal voor de succes wensen, gaat hopelijk goedkomen! Ben weer lekker op weg. Vandaag bijjjna mijn doel gehaald van de to do's deze week, dus morgen ga ik denk ik echt even een dagje niks doen en dan hopelijk Brimstone uitlezen.

Ik ben benieuwd wat je van dat boek gaat vinden nevica, veel plezier!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 23:57

Jezus, hoeveel pagina's zijn dat wel niet, Daihyo? :wow:

Leuk leesgezelschap! Ik had vanmorgen een tweeling die achter elkaar naar me toe gekropen kwam en per se op schoot wilde zitten :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 07:30

Daihyo volgens mij worden ze ook steeds dikker :))
Hier gaat de kat altijd onder mijn boek liggen op schoot en dan kopjes geven aan mijn boek, leest ook heel fijn :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 08:41

Hopelijk kom je toe aan Brimstone vandaag cursebreaker. Hoe vind je ‘m tot nu toe?

Maartje: dat vraagt ook om een foto :))

Denisesilver: 736 :D

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - paardvriendelijke zaaimengsels - plukken voor je paard

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 08:50

Daihyo ik zal het eens proberen, maar meestal heb ik mijn handen vol op zo’n moment haha

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 12:46

Ik ben nu bezig in Uitgestorven van Douglas Preston, maar het valt nogal tegen. Geen spanning, de personages zijn cliché en ik vrees een beetje voor de wending die het verhaal lijkt te gaan nemen :\
Intussen meer dan halverwege en ik ben er gisteravond gewoon mee in slaap gevallen.. jammer wel!

~ Connoisseur of all things whimsical and magical ~