Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

lor1_1984 schreef:Een boek van 15-17 uur doe ik ongeveer 1,5-2 dagen over als ik een beetje door luister.
Maar als voorbeeld, de Bende van Huize Avondrust van Marja West is officieel 3 delen, maar elk deel is in ik dacht 10 'hoofdstukken' opgesplitst van elk ±50 minuten.
Dan heb je in 3-5 dagen al 30 boeken in je boekendoel bijgeteld.
En zo staan er nog meer boeken op Storytel.
En in december de adventskalender telt ook als 24 boeken.
Als ik de lange wandelingen doe met de honden, naar de winkel ga of gewoon in en om huis aanrommel staat er meestal wel een audioboek aan.
Rond een uur of 10 's avonds zet ik mijn hoofdbandkoptelefoon op en ga in bed nog een paar uur luisteren.
Tegen dat ik moe wordt zet ik de slaaptimer aan,dan stopt hij automatisch na maximaal 90 minuten (afhankelijk van wat je instelt).
Nog een aanrader van mijn kant:
Gangsta Granny van David Walliams en Joanna Ruiz.
Het is een kinderboek over een criminele oma die avonturen beleeft met haar kleinzoon.
Het tweede deel (gangsta granny strikes again) is ook een aanrader trouwens.
. Meerdere boeken van hem gelezen, maar is mijn schrijver niet. Vind zn stijl een beetje a la King en die kan me meestal ook niet echt grijpen met zijn boeken.
, dus wellicht komt dat nog hoor.
. Yv_ schreef:lor1_1984 schreef:Een boek van 15-17 uur doe ik ongeveer 1,5-2 dagen over als ik een beetje door luister.
Maar als voorbeeld, de Bende van Huize Avondrust van Marja West is officieel 3 delen, maar elk deel is in ik dacht 10 'hoofdstukken' opgesplitst van elk ±50 minuten.
Dan heb je in 3-5 dagen al 30 boeken in je boekendoel bijgeteld.
En zo staan er nog meer boeken op Storytel.
En in december de adventskalender telt ook als 24 boeken.
Als ik de lange wandelingen doe met de honden, naar de winkel ga of gewoon in en om huis aanrommel staat er meestal wel een audioboek aan.
Rond een uur of 10 's avonds zet ik mijn hoofdbandkoptelefoon op en ga in bed nog een paar uur luisteren.
Tegen dat ik moe wordt zet ik de slaaptimer aan,dan stopt hij automatisch na maximaal 90 minuten (afhankelijk van wat je instelt).
Nog een aanrader van mijn kant:
Gangsta Granny van David Walliams en Joanna Ruiz.
Het is een kinderboek over een criminele oma die avonturen beleeft met haar kleinzoon.
Het tweede deel (gangsta granny strikes again) is ook een aanrader trouwens.
Dus als ik je goed begrijp.. Dan heeft dus bijv. dat boek dat je aanhaalt 10 hoofdstukken, maar dat zijn volgens Storytell dan 10 boeken? Het is trouwens echt gemeende interesse he, het maakt mij echt niks uit of iemand nou 1 of 1000 boeken per jaar leest/luistert.

) was er nog geen internet, dat kwam midden jaren '90 net in gebruik voor het reguliere gebruik zegmaar en veel mensen hadden toen nog geen internet, dingen als mobieltjes waren nog dom en tablets bestonden nog niet eens. 
Verklaard wel de hoeveelheid boeken die je verslind dan in een jaar, met 400 boeken zou ik echt niets anders doen dan lezen en slapen denk ik
Tancreda4 schreef:Ik tel mijn boeken echt als hoe ze zijn uitgegeven, ook mijn luisterboeken. Maar zo is iedereen weer andersVerklaard wel de hoeveelheid boeken die je verslind dan in een jaar, met 400 boeken zou ik echt niets anders doen dan lezen en slapen denk ik
![]()
Ik ben nu in mijn eerste boek van TJ Klune bezig, Under the Whispering door. Tot nu toe wel eentje die lekker weg leest en blijft trekken

Yv_ schreef:Hier ook eindelijk begonnen in Alchemised. Ben nog niet zo ver, maar kan vooralsnog de lovende kritieken niet zo goed begrijpen. Wat een warboel en wazige wereld zeg.. Hoop dat er wat meer uitleg gaat komen. Het is toch gewoon een standalone? Ik heb heel erg het idee, met wat ik tot nu toe heb gelezen, dat het een vervolg is omdat je in een nieuwe wereld wordt gedropped maar niet echt alle informatie krijgt om die wereld op te bouwen? Maar ik moet nog een pagina of 900, dus wellicht komt dat nog hoor.

lor1_1984 schreef:Verschilt idd per persoon nogal of diegene een boek fijn vindt weglezen of niet.
Maar een stukje stimulatie vanuit huis scheelt ook wel, ik zat vroeger in no time op nivo 8 met lezen op de basisschool, gewoon omdat het vanuit huis ook werd gestimuleerd.
En heus geen moeilijke boeken ofzo, gewoon kinderboeken maar wel op verschillende niveaus qua moeilijkheidsgraad en ook wel leeftijd.
Waar mijn klasgenoten nog Bobo, Dribbel en mss net Jip en Janneke lazen zat ik boeken voor iets oudere kinderen te lezen.
Of voorleesboeken waar die bij de rest nog enkel voorgelezen werden.
En vanaf een jaar of 8-9 dat de Floortje Bellefleur, Bianca en vergelijkbare boeken erbij kwamen.
Iets pittiger qua lezen maar qua onderwerpen nog zeer geschikt zegmaar.
Maartje_M schreef:lor1_1984 schreef:Verschilt idd per persoon nogal of diegene een boek fijn vindt weglezen of niet.
Maar een stukje stimulatie vanuit huis scheelt ook wel, ik zat vroeger in no time op nivo 8 met lezen op de basisschool, gewoon omdat het vanuit huis ook werd gestimuleerd.
En heus geen moeilijke boeken ofzo, gewoon kinderboeken maar wel op verschillende niveaus qua moeilijkheidsgraad en ook wel leeftijd.
Waar mijn klasgenoten nog Bobo, Dribbel en mss net Jip en Janneke lazen zat ik boeken voor iets oudere kinderen te lezen.
Of voorleesboeken waar die bij de rest nog enkel voorgelezen werden.
En vanaf een jaar of 8-9 dat de Floortje Bellefleur, Bianca en vergelijkbare boeken erbij kwamen.
Iets pittiger qua lezen maar qua onderwerpen nog zeer geschikt zegmaar.
Stimulatie vanuit huis helpt helaas niet altijd. Ik lees zelf heel veel, en heb 3 kinderen. Alleen de oudste leest veel (ik denk wel meer dan ik zelfs haha). De middelste en de jongste hebben moeite met lezen (de ene heeft inmiddels een dyslexie verklaring, bij de jongste is er alleen nog het vermoeden omdat hij nog niet slecht genoeg is om te testen) en daardoor lezen ze echt veel minder. Iets wat heel moeilijk is (en waar je dus zelf niet echt iets aan kan doen) is natuurlijk helemaal niet motiverend.

Pluisje1998 schreef:Nou, hij is binnen hoor![]()
[ Afbeelding ]
Mijn kast begint wel echt vol te raken. Er moeten echt wat boeken uit, want er past niks nieuws meer bij.
Yv_ schreef:*knip*
Hier ook eindelijk begonnen in Alchemised. Ben nog niet zo ver, maar kan vooralsnog de lovende kritieken niet zo goed begrijpen. Wat een warboel en wazige wereld zeg.. Hoop dat er wat meer uitleg gaat komen. Het is toch gewoon een standalone? Ik heb heel erg het idee, met wat ik tot nu toe heb gelezen, dat het een vervolg is omdat je in een nieuwe wereld wordt gedropped maar niet echt alle informatie krijgt om die wereld op te bouwen? Maar ik moet nog een pagina of 900, dus wellicht komt dat nog hoor.
Ook het magic system ging ik door het verhaal heen begrijpen!
afgelopen maand dus gelezen, heel goed boek. Die man kan heerlijk schrijven, al had ik wel minder met Wolf Song. Die serie heb ik dan ook uiteindelijk doorverkocht na het lezen van het eerste boek. Maar zijn andere boeken bevallen tot nu toe zo fantastisch! Under the Whispering Door moest ik echt tranen wegpinken.
.
.
. Daarna eea aantekening gekregen dat ik alles behalve 18+ mocht want er is daarna nooit meer naar een volwassene gevraagd.
Sinds hij boeken zonder plaatjes leest, is dat tempo goddank een beetje omlaag
Gebruikers op dit forum: AnnickT en 9 bezoekers