[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 13

Moderators: Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95, Firelight

petitparis

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 09:18

Ik heb beide met elk hun voor en nadelen.

De Kobo Aura is meer dan 7j oud, maar die wordt de laatste 3 jaar door mezelf maar af en toe gebruikt (+/- 5 boeken per jaar). Al heb ik hem wel meermaals uitgeleend aan vrienden die twijfelden of ze een ereader wilden aanschaffen of boeken wilden lezen die ik al had. Ik heb wel een tijdje problemen gehad dat de batterij snel leeg liep, maar dat was na een update weer verholpen. Het grootste voordeel is dat je hem echt kan uitschakelen, waardoor je zelfs na maanden nog steeds een volle batterij hebt als je hem weer wil gebruiken (of hoe vol je hem hebt weggelegd). Daar kan mijn Kindle echt niet tegenop.

De Kindle Oasis ligt fijner in de hand en heeft knoppen wat ik persoonlijk handiger vind dan alleen een touchscreen. Mijn Kobo is namelijk minder gevoelig op de plaatsen waar ik meestal tik om te bladeren. Maar ik denk wel dat ik kan stellen best wel veel boeken (en bijgevolg pagina's) te hebben gelezen. Ik gebruik ook geregeld de functie om boeken naar mijn Kindle te mailen ipv via een kabeltje en de computer. Ook het Kindle Unlimited abbo gebruik ik af en toe.
Maar wat me echt stoort is het batterijleven. Je kan de Kindle niet uitschakelen en als ik hem een maand weg leg, dan moet ik hem eerst weer opladen alvorens ik kan lezen. Bij fanatiek lezen, moet ik hem wekelijks opladen. Ja ik zou continue de achtergrond verlichting kunnen aanpassen en de wifi uitschakelen, maar dat doe ik bij de Kobo ook niet en toch gaat die oude batterij langer mee bij gelijkaardig gebruik van mijn kant dan de Kindle. Joost mag weten hoeveel dat de Kindle in de achtergrond draait, maar daar heb ik persoonlijk weinig aan.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 09:48

Heb zowel Kobo als Kindle gehad en heb nu nog steeds m'n Kindle Paperwhite. Ik heb 'm altijd in vliegtuigmodus dus mijn batterij gaat een week of 3 mee. Ding is niet stuk te krijgen, hij is nu, schrik niet, 10 jaar oud. Hij is gekoppeld aan m'n Goodreads maar dat gebruik ik eigenlijk niet.

Het licht in instelbaar, dat vind ik fijn. Ik wil heel graag de nieuwste maar ja, deze gaat maar niet stuk.

Afbeelding
Even flexen met mijn hoesje van Amazon, ik ben echt de ultieme millenial ja.

Afbeelding

Zo ziet de bibliotheek er uit.

Afbeelding

Instellingen tijdens het lezen.

Verder vind ik de bediening heel fijn, het werkt heel erg instinctief, als dat het goede woord is. Hij zit gewoon logisch in elkaar.

quera. Voor altijd en langer

Me. An empath.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 13:06

Thanks voor jullie uitgebreide reacties! Toch maar eens voor een Kindle kijken denk ik :P

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 22:24

Ik ben nog steeds heel erg blij met mijn Meebook <3 vooral omdat ik alles heel fijn kan instellen qua letters en licht (van bijna wit naar heel donker geel) maar vooral omdat ik zowel Kobo als Kindle als Storytel en eigenlijk alles aaar een app voor is kan lezen.
Ik zoek voor mijn ebooks dus ook altijd op zowel Amazon als Bol. Dat scheelt soms maar liefst 8,-
En ik heb Scribd er ook op, een boek wil daar nog wel eens binnen het abonnement op staan. Maar overstappen van alleen Kobo is de beste aankoop die ik heb gedaan :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Enige nadeel is dat de batterij lang niet zo lang meegaat als van mijn Kobo Aura (zonder WiFi een week gemiddeld) maar aangezien ik elke avond in bed lees is een keer extra opladen een kleine moeite.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 08:56

Ik heb een oude Kindle liggen die ik van een vriendin heb gekregen, maar gebruik 'm eigenlijk nooit omdat ik nooit ebooks bij Amazon koop. Gebruik mijn Kobo Libra 2, maar kan eigenlijk vanaf het begin af aan al niet wachten tot-ie het begeeft. Heel handig als je kobo-bol abbo hebt, omdat je dan voor een zeer schappelijke prijs een ruime keuze aan ebooks hebt, maar ook dat gebruik ik niet. Vind de automatische verlichting die zich 's avonds naar oranje licht aanpast echt ontzettend fijn, maar verder is het gewoon niet helemaal mijn ereader. Wilde er perse een met drukknoppen, naast het touch, en daar zijn er niet zo heel veel (meer) van. Als deze het begeeft, ga ik weer terug naar Pocketbook. Daar had ik ook mijn eerste e-reader van en die vond ik echt fantastisch.

Ik ben een kleine 2 weken in Slovenie geweest waar tot rust komen bovenaan stond, dus naast de nodige wijntjes en gezellige praatjes, heb ik ook gewoon nog gelezen. Doe ik normaal nooit op vakantie :D. Jacuzzi bij de huisjes was dan ook wel een uitkomst, anders had ik het wss toch wel weer op mn heupen gekregen :'). Ik dacht ik ben nu toch al raar aan het doen, laat ik er eens een boek van Armentrout bij pakken. Eerste deel van Ash & Blood. Moet zeggen dat het allemaal flink traag op gang kwam, maar dat ik het leuk geschreven vond en dat ik het gehele boek wel erg leuk vond uiteindelijk. Dus meteen maar doorgegaan met deel 2 :D.

♥ Rewrite the Stars ♥

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 14:50

Ik was vandaag in Amsterdam en heb The Amerikaan Bookcenter en Waterstones bezocht. In beide niet geslaagd. Ik wilde een serie van een van mijn eerste schrijfsters Celeste de Blasis maar die hadden ze niet op voorraad.
En nog wel met andere pockets in mijn handen gestaan maar ik lees heel veel via de ereader en voor een pocket heb ik toch ook zo 3 digitale boeken. Hardcover of special edition was er niet.

Daarna liep ik tegen the Old English Bookstore aan en daar stond een rek met blind date boeken voor 10,-
Het concept vind ik prachtig dus mijn man iets laten kiezen en meegenomen. En daarna hadden ze een rek vol special editions, voornamelijk echte klassiekers. Ik kon niet kiezen en ga binnenkort zeker nog eens terug naar deze zaak!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 14:56

Ohh mooie uitvoeringen sirius!

Ik heb gisteren een Kindle besteld, komt morgen binnen en dan kan ik weer verder met ACOMAF. Tot nu toe vind ik het een beetje een sloom boek, word er nog niet door gepakt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 15:24

Ik moet beginnen aan die ene hele dikke uit de buddyread maar ik heb een boek gevonden waarin Harry Potter dood is gegaan en sorry voor de Potterheads, echt sorry, maar ik heb ZOVEEL zin om het te lezen.

Me. An empath.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 15:38

Wat een mooie editie van Jane Eyre is dat Sirius_!

Urbanus, hoe heet dat boek? Dat lijkt mij ook wel wat. :D

Hebben er hier anderen het nieuwe Hoe Overleef Ik... boek al gelezen? Ik heb hem net opgehaald bij de boekhandel en ben echt benieuwd of ik het nieuwe boek net zo leuk zal vinden als de serie die ik als kind echt heb verslonden.

Daarnaast heb ik ook Mimosa van Mette van Dijk gekregen van een vriendin. Ze wil dat ik het lees omdat ze het met iemand wil kunnen bespreken. Ik zag net online dat er best veel ophef over het boek is, dus ik vrees dat het een beetje "Alleen maar nette mensen" 2.0 zal worden. :=

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 16:05

Urbanus schreef:
Ik moet beginnen aan die ene hele dikke uit de buddyread maar ik heb een boek gevonden waarin Harry Potter dood is gegaan en sorry voor de Potterheads, echt sorry, maar ik heb ZOVEEL zin om het te lezen.

Hey, niet ons ditchen voor een dode HP!

Maar, hoe heet dat boek? :+

Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 16:34

Me. An empath.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 16:40

Oh wow, dit wil ik ook lezen, het klinkt echt gruwelijk, maar dit is een nog dikkere pil dan het Lied van Ooievaar en Dromedaris :')

•••

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 16:47

Hahaha ik heb hem op mijn lijstje, benieuwd naar jouw reacties. Maar zal braaf eerst Lied van ooievaar en dromedaris gaan lezen :D

I'm not weird, I'm limited edition :D

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 17:27

Ik zie al wat de volgende buddy read gaat worden.

•••

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 10:01

Oeh Manacled! Staat ook al een tijd op mijn lijst! Hoor er hele goede dingen over. :D

Second to the right, and straight on till morning

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 12:27

Die auteur heeft een goeie fantasie, want dit is een heel vergezochte fanfic. _O- Ga er graag jullie opmerkingen over lezen. :P :))

Hier ligt het lezen wederom op een laag pitje want we hebben een huis gekocht (of ja, bezig met de aankoop) *\o/* Pinterest is momenteel veelgebruikt haha. Maar maandag vakantie naar Kreta dus dat wordt lekker veel lezen. Twijfel of ik fysieke boeken meeneem of alleen mijn e-reader. Vindt een e-reader op het strand heel chill vasthouden.

Wat doen jullie meestal op vakantie?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 12:34

Ik neem standaard mijn e-reader mee, maar ik heb meestal actieve vakanties waarin ik licht bepakt ga. En ook met vlieg- of autovakanties vind ik een e-reader fijn, omdat ik hem met dagjes weg gemakkelijk mee kan nemen. :)

•••

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 12:35

Ereader en dan op vliegveld als je toch moet wachten nog even shoppen en dus alsnog ook fysiek boek(en) meenemen :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-23 13:14

Ik neem altijd beide mee op vakantie - puntje bij paaltje lees ik t liefst een fysiek boek - en gerust voor een vakantie van 8 dagen zo’n 7/8 fysieke boeken mee zodat ik keus heb ook nog haha. De plek is er in de koffer dus why not := <3

Naar Frankrijk had ik echt een flinke stapel mee ook, was met eigen vervoer wel. Maar met vliegen hebben we normaal ook grote koffers mee dus dat past prima dan ook. Ik doe ze in book sleeves om ze te beschermen dan.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd.livinglifeoutdoors<<

laurabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 13:17

@Urbanus Ik ben benieuwd wat je van Manacled vind. Ik heb deze ook, heb nog geen idee wanneer ik het ga lezen.

@Niniane Fijne vakantie alvast, ik vind een ereader makkelijker op vakantie.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 13:28

Ja het scheelt met vliegvakanties enorm in sjouwen. :j Vind vooral de hardcovers niet zo handzaam. Zal niet de eerste keer zijn dat het in je gezicht valt. :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 13:33

En je zonnebrand vlekken erop krijgt. Dat is ook zonde.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-23 13:52

Edit;

Daar heb ik dan nooit last van gehad, van zowel vallen in het gezicht als zonnebrand vlekken niet hahaha dus dat scheelt alweer. Een hardcover in je gezicht lijkt me idd pijnlijk ja, maar een reader net zo goed wel :') Doe dat eigenlijk al zolang als dat ik op vlieg vakanties ben gegaan als volwassene, en heb er echt geen problemen mee. Met de hardcovers neem ik ze mee zonder dust jacket en doe ik er bv. een book jacket omheen om de naked hardback te beschermen, al was dat dan meer voor tijdens het reizen in de koffer dan alleen. Heb nooit echt gekke dingen gehad met boeken qua vlekken e.d. Ik heb eerder thuis vlekken erop wanneer ik tijdens het lezen aan de chips ga of ander eten _O- Ik ga eigenlijk echt nooit zonder fysieke boeken weg, alleen als ik steden trips doe waarbij ik de kleinere koffer die dan mee gaat gewoon echt goed vol heb zitten of weet dat er vanalles mee terug moet nog en ik in verhouding ook sowieso minder leestijd heb. Maar dan heb ik alsnog altijd wel 1tje mee of koop ik altijd tijdens de reis nog wel wat ergens in boekenwinkels, lol.

Fijne vakantie gewenst alvast nog uiteraard <3

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd.livinglifeoutdoors<<

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 15:02

Naast mijn ereader neem ik eigenlijk altijd minstens een fysiek boek mee op vakantie. Of ik weet wat er op de bestemming aanwezig is.
Voordat ik een fatsoenlijke smartphone had was een fysiek boek ook een reserve voor het geval de ereader gek zou doen. En dat zit er nog steeds een beetje in.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 16:38

laurabe schreef:
@Urbanus Ik ben benieuwd wat je van Manacled vind. Ik heb deze ook, heb nog geen idee wanneer ik het ga lezen.

@Niniane Fijne vakantie alvast, ik vind een ereader makkelijker op vakantie.

Het duurt even hoor want ik ga eerst die ene hele dikke pil buddyreaden en ik ben net begonnen met een nieuwe opleiding dus ik moet even ploeteren.

Me. An empath.