[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 13

Moderators: xingridx, Firelight, Muiz, Essie73, NadjaNadja

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 15:18

Na 10x The Wind Knows My Name bekeken te hebben, heb ik hem nu maar gewoon besteld :') 't is wel een pre-order dus ik moet nog eventjes geduld hebben. Hopelijk is hij er op tijd voor mijn vakantie. Ik ga de 19e weg en hij zou 13-14 juni moeten komen.
Daarnaast heb ik ook de Unhoneymooners voor mijn vakantie besteld. Compleet buiten mijn comfortzone dus ik ben benieuwd :')

Daarnaast zag ik ook dat de Penguin Clothbound Classic editie van A Christmas Carol weer te bestellen was, en daarbij ook The Hound of Baskerville in de Puffin Clothbound Classic besteld. Ohja, en nog de Animated Disney versie van The Lion King...

Iets met vakantiegeld

Sometimes, being lost is not knowing how to get from where we are to where we want to be, where we need to be.
        -Evan Buckley, 9-1-1

laurabe

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 12:59

Mijn GR challenge heb ik net opgehoogd naar 20 boeken.

Glint leest snel weg dus ik verwacht dat ik het morgen of overmorgen uitlees.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-23 14:04

laurabe
Ja, de challenge gaat idd wel de goede kant op zo. En bij jou ook zie ik. Ik lig momenteel 10 boeken voor op schema, dus dat is wel fijn. Snap wel dat je je challenge omhoog gegooid hebt, misschien dat ik dat tzt ook nog doe. Fijne update van Glint ook!

Lau07
Ik kreeg idd ook via app al bericht van love_mandy over de aanbiedingen bij bol. Het meeste wat erbij staat heb ik al of hoef ik niet echt, maar ben toch gezwicht voor 1 ding haha; de vicious boeken set van Schwab. Daar ben ik al jaren benieuwd naar, en hoef niet perse de hardcover edities dus nu voor die paperback set gegaan voor nog geen 16E samen, dat laat zich wel echt doen voor 2 boeken vind ik. Stonden wel mooie aanbiedingen tussen verder. Heb je ze nog gekocht uiteindelijk? Die van Maas zou ik zeker doen… hahaha

Marjo
Waar heb je de pre-order gezet? Zou wel moeten lukken met je vakantie dan denk ik inderdaad. The unhoneymooners van Christina Lauren bedoel je? Die vond ik wel echt heel leuk weglezen, leuk vakantie boekje! Benieuwd wat je ervan gaat vinden. Die penguin clothbound boeken zijn inderdaad wel echt gaaf, benieuwd naar een foto van a Christmas carol! Die van the lion king ook trouwens, zijn dat die met die stoffen omslag? Daar heb ik van Disney ook een 4 tal van staan, die zijn echt zoooo mooi die boeken.

--

Ik heb sinds de laatste update Zodiac Academy: as told by the boys binnen gekregen, welke ik gisteren gestart ben. Iets over de 100 pagina's van de 544 nu en kon al vrij snel zeggen dat ik heel blij ben dat ik dit boek gestart ben na boek 1 en voor ik met 2 verder ga. Het geeft direct al zoveel meer diepgang aan het verhaal van boek 1 en de pov's van de mannen leest echt heel leuk weg so far dus ik kijk elke keer ernaar uit om het op te pakken. Dus dat is een goed teken tot nu toe, benieuwd hoe het verder gaat zijn nog.

Afbeelding

De afgelopen dagen ook m'n planner weer eens deels bijgewerkt, met o.a. de A-Z challenge pagina. Van de 31 gelezen boeken dit jaar so far, heb ik er best al wat mogen invullen bij de A-Z challenge, dus dat gaat de goede kant op. Word 2023 dan Het jaar waarin ik deze challenge ein-de-lijk eens ga halen? To be continued... :')

Afbeelding

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd.livinglifeoutdoors<<

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 14:22

cursebreaker schreef:
Marjo
Waar heb je de pre-order gezet? Zou wel moeten lukken met je vakantie dan denk ik inderdaad. The unhoneymooners van Christina Lauren bedoel je? Die vond ik wel echt heel leuk weglezen, leuk vakantie boekje! Benieuwd wat je ervan gaat vinden. Die penguin clothbound boeken zijn inderdaad wel echt gaaf, benieuwd naar een foto van a Christmas carol! Die van the lion king ook trouwens, zijn dat die met die stoffen omslag? Daar heb ik van Disney ook een 4 tal van staan, die zijn echt zoooo mooi die boeken.

Bij Amazon, dus denk dat het wel goed moet gaan. Fijn dat de Unhoneymooners snel weg leest! Dat was ook het doel :D

En die van de Lion King is als het goed is ook met stoffen omslag :)
https://www.amazon.nl/dp/1787414671?psc ... ct_details

Hoe vindt jij de Zodiac Academy? Ik hoor er hele wisselende verhalen van..

Sometimes, being lost is not knowing how to get from where we are to where we want to be, where we need to be.
        -Evan Buckley, 9-1-1

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 14:56

Cursebreaker,
Dankjewel! Ja zeker van ToG genoten. Over 1,5 week zeer waarschijnlijk weer verder lezen (of misschien nu, heb net mijn boek uit dus zit in dubio). Ik lees het "samen" met mijn huisgenootje. Normaal lig ik voor, en nu zij. Ze is heel gefrustreerd dat ze niet meteen haar verbazing/frustratie/etc. kwijt kan zoals eerst. Haar reacties beloven heel wat voor de komende boeken. _O-

Heerlijk dat je deze maand lekker wat boeken afvinkt, je schiet al flink op met je challenge! En mooie aanwinsten. Ik ben heel benieuwd naar V.E. Schwab. Ik twijfel nu of ik verder ga met ToG of The invisible life of Addie Larue ga lezen. Heb jij die toevallig al gelezen?

Ik schiet ook al op met mijn A-Z challenge, en kan ik mooi nog even bij jou spieken voor wat letters.

Laurabe,
wat fijn dat lezen dit jaar beter gaat dan verwacht. Altijd leuk als je het aantal kan verhogen.

Marjo,
Ik heb ook echt genoten van de Unhoneymooners. Heerlijk boek voor op vakantie. :) Leuke nieuwe aanwinsten!

---

Ik lig ondertussen 17 boeken voor op schema (31/36). :Y) En aangezien ik volgende maand een maand vrij heb, verwacht ik dat ik mijn challenge ga verhogen. Anders heb ik straks mijn jaardoel al op de helft van het jaar gehaald haha.

Verder ben ik enorm aan het genieten van de boeken van Emily Henry <3 Gisteren People we meet on vacation uitgelezen. Verder ook beach read & book lovers gelezen. Allemaal 5 sterren! Heerlijk, precies zoals ik geniet van mijn romances.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 19:59

Ik kom weer even binnenvallen met 2 nieuwe boeken! The Crown Of Gilded Bones zag Nienke liggen bij Donner, dus die had ze voor me meegenomen en gisteren heb ik daar nog Spice Road FL editie aan toe kunnen voegen! Wat een prachtig boek is dat, kan echt niet wachten om daaraan te beginnen!
Afbeelding
Afbeelding

Dan nog een leesupdate, weet niet meer helemaal wat ik heb benoemd, maar Beyond the Wand is uit, heb even een traantje weggepinkt omdat ie uit was. Zo intens genoten van de verhalen van Tom, de anecdotes, maar ook de serieuze dingen. Super fijne manier van vertellen en gewoon balen dat ie uit is. Ik heb hem 5 sterren gegeven voor zowel mijn eigen rating als GR rating!
Door Beyond the Wand zit ik nu dus in een Harry Potter mood, ik heb direct daarna Harry Potter and the Philosopher's Stone opgepakt. Een reread (de zoveelste keer, maar wat blijft het toch heerlijk) en die heb ik in 2 dagen uitgelezen :')
Uiteraard meteen door met Chamber of Secrets, maar die gaat vooralsnog niet zo vlot als Philosopher's Stone. Ik heb namelijk ook een ander super leuk ding (HP gerelateerd) aangeschaft:
Afbeelding

Dus ik ben lekker aan het bouwen terwijl ik luister naar Stephen Fry die het boek voorleest <3

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 21:47

Oh leuk taartje! Dat is wel echt een grote of niet?

Spice road is inderdaad prachtig!

laurabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 21:49

@cursebreaker Succes met de A-Z challenge

@Desireeee Je gaat goed met je challenge. Goed om te weten dat de boeken van Emily Henry goed bevallen.

@taartjee Mooie cover heeft Spice road. Leuke Lego set ook.

Ik las zojuist Glint uit, 4 sterren. Het is een vrij dun boek en ik mis wel wat world building of zo. Maar ik vloog er door heen en ben benieuwd naar boek 3 dus toch 4 sterren gegeven op GR.

Mijn volgende boek wordt Lord of shadows.

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 23:48

Ik lees nog steeds mee, maar ik heb weinig tijd om te posten en te reageren.

LWDaisy, fijn dat je leuke reizen hebt gehad!

Marjo, over Babel hoor je inderdaad veel goede verhalen. Zelf heb ik 'm maar twee sterren gegeven. Oh, dat Lion King boek <3 ! Dat is mijn favoriete Disney film. Die heb ik ook besteld. En dan ook meteen het volledige film script met concept art en directors commentaar.

Cursebreaker, wat een gave boeken heb je erbij! Waar haal je ze toch allemaal vandaan. :')

Tara, heel gaaf!

Mijn nieuwe boeken van de laatste tijd:

Afbeelding

Ik ben vooral erg benieuwd naar Fourth Wing en The Humans.

Op dit moment ben ik The Bear and the Nightingale aan het lezen en wat een geweldig boek is dat! <3

I am an improbable coalescence of stardust enjoying one fleeting glorious dance through the cosmos before... poof.
~ Adrian Bliss

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 11:29

Taartjee,
Wauw wat een prachtige boeken zijn dat zeg! <3
En wat fijn dat je zo hebt genoten van Beyond the Wand.

Nienke98 & Marjo
Ik hoor inderdaad ook een beetje gemixte verhalen over Babel, zoals Nienke die hem niet zo geweldig vindt. Volgens mij moet het je echt liggen. Ligt het je is het een enorm goed boek, maar trekt het je niet aan, dan is het helemaal niks. Daarom ben ik er zelf ook nog niet aan begonnen.

En Nienke ook mooie aanwinsten! The Bear and the Nightingale is geweldig he! Ik ga binnenkort deel 2 en 3 aanschaffen denk ik.

Ik ben net begonnen in The invisible life of Addie LaRue, ik heb 10% gelezen en ik vind het al een enorm leuk boek! Ik denk dat, als je the bear leuk vind je deze ook kan waarderen :)

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 22:14

The invisible life of Addie LaRue heb ik gelezen en die vond ik ook ontzettend leuk, ja. Ik ben nu bezig in the Girl in the Tower (2e deel Bear and the Nightingale).

I am an improbable coalescence of stardust enjoying one fleeting glorious dance through the cosmos before... poof.
~ Adrian Bliss

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 14:35

Ik heb echt een probleem -O-

Afbeelding

Spoiler:
Ach, het is iig geen drugs toch :x

-Evan Buckley, 9-1-1

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-23 14:46

Ik zie dit niet als een probleem hoor Marjo hahahaha.
Geniet lekker van alle geluksmomentjes aka bezorg momenten zou ik zeggen _O- <3
Ik herken het in ieder geval. Ik vind het ook gewoon echt heerlijk om boeken te kopen en uit te kijken naar die bezorgmomenten haha.

Zal dalijk nog even een bij lees post maken ook.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 14:48

Ja absoluut. Het erge is alleen dat ik dinsdag wss nog naar Broese ga en mijn portemonnee kan dit niet bijbenen _O-

-Evan Buckley, 9-1-1

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-23 14:50

hahahaha ja ook dat herken ik helaas _O-

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 15:00

Hier ook... 14 boeken onderweg. :') Fourth Wing komt hier ook dinsdag! Ben daar echt heel benieuwd naar!

Second to the right, and straight on till morning

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-23 15:13

Neverland
Oh dat is wel ook een heel leuk aantal boeken om naar uit te kijken hahaha heerlijk!!

Ik heb momenteel wel nog een order bij bol openstaan die ik deze maand nog verwacht, de Schwab boeken. Voor juni heb ik 4 orders staan, voor juli 2, voor augustus 2, oktober 1 en november 1. Voor later in het jaar zal er nog wel wat aan pre-orders bij gaan komen. En er komt gegarandeerd ook nog wat aan impuls aankoop bij; boeken in series die ik lees en bij koop wanneer ik ze verder lees zoals nu met Zodiac Academy bv. En in juli ben ik weer in London, voor o.a. een boeken event, dus daar zal gegarandeerd ook wel weer wat blijven plakken. Nog veel leuks om naar uit te kijken ook haha.

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 15:17

Oooh wat leuk allemaal! Ik krijg ook helemaal zin om boeken te kopen <3

Ik denk dat ik mezelf volgende maand op wat boeken ga trakteren! *\o/*

@Cursebreaker, de Schwab boeken die jij hebt besteld lijken me ook enorm tof. Dus zit eraan te denken die wellicht nu al te bestellen. Het klopt dat jij ze ook nog niet gelezen hebt toch? Ik heb nog een cadeaubon van bol namelijk. *D

Edit: ik zie nu hoeveel korting er op bol is op de box sets.. ACOTAR ook enorme korting. Ik wil alleen maar hebben hebben hebben. Terwijl ik de boeken al heb gelezen :Y)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-23 15:25

Marjo
Nog even terugkomend op Zodiac Academy. Boek 1 vond ik mwah… Had leuke elementen maar ik miste toch wel echt ook wat degelijk schrijfwerk, zeker in het eerste deel van het boek. Het lezen van boek 1.5 nu (dat is van de tijdlijn van boek 1, geschreven vanuit andere pov’s) geeft wel zoveel meer diepgang aan de serie en je merkt ook dat het beter geschreven is - deze is later pas geschreven door de auteurs - waardoor ik met veel plezier nu in boek 2 aan’t lezen ben. Tot nu toe is boek 2 een boek waar ik heel snel doorheen ga, maar waar nog niet zoveel in gebeurd. Ik vind de serie so far z’n mega hype dus nog niet waard, maar het is wel leuk genoeg vind ik. Kom er makkelijk in en leest snel weg.

Desireeeee
Leuk zo samen lezen in ToG, ook al gaat het niet helemaal gelijk op hahaha. Leuk wel dat zij al wat verder is en je nu gek maakt. Benieuwd wat je er verder nog van gaat vinden! Ik heb the Invisible life of Addie… nog niet gelezen, maar vrijwel iedereen die ik ken die ‘m las vond ‘m fantastisch - wat mij wel huiverig maakt want het zal niet het eerste opgehemelde boek zijn wat mij tegenvalt, dus ik stel het elke keer weer uit om ‘m op te pakken. Qua schrijfwerk vind ik Schwab ook wel wisselend moet ik zeggen. Vond zeker niet alles van haar even sterk - maar genoeg anderen die wel echt alles goed vinden. En heb ook zeker wel wat gelezen wat ik wel weer heel leuk vond dus ben wel echt benieuwd naar Addie en ook die boxset van Vicious. Ik heb de vicious boeken inderdaad nog niet gelezen. Voor nog geen 16E samen zou je het gokje wel kunnen wagen hihi. Zeker met een cadeaubon. Fijn dat het boek van Addie voor jou al goed begint. En da’s lekker, 17 boeken voor liggen op schema! Herkenbaar met die kortingen, ook al heb je al veel haha ik word er ook zo hebberig van en wil dan soms gewoon kopen om te kopen omdat er korting is :')

taartjee
Mooie haul weer hoor!

laurabe
Jammer dat Glint wel wat dun was, ik vind dat soms ook echt zo jammer, want bij sommige boeken weet je gewoon dat met meer pagina’s en diepgang het allemaal zoveel gaver had kunnen zijn - een serie waar ik onlangs in ben begonnen ervaar ik dat bv mee. Veel plezier met Lord of Shadows! Daar ga je wel best wat diepgang krijgen hihi, hoef je bij Clare niet zo bang voor te zijn, lol. Ook het aantal pagina’s niet - love it!

Nienke98
Heerlijke haul zeg! Ik vind de HC van Fairy Tale van King echt zooo te gek. Heb ‘m ook staan, ook al lees ik normaal geen King, maar ben toch wel echt benieuwd naar Fairy Tale.

--

Ik las Zodiac Academy 1.5 as told by the boys gisteren uit en ben echt zo blij met dit boek. Zonder dit boek zou ik Heel anders aan boek 2 zijn begonnen namelijk, als ik alleen 1 gelezen had. Nu heb ik een veel beter beeld bij een aantal personages waar ik in boek 1 echt een heel eenzijdig (en niet perse positief haha) beeld van kreeg, en er is ook zeker meer diepgang verwerkt in het grote verhaal met dit boek erbij. Dus ik heb 'm echt met veel plezier gelezen en ben met veel plezier aan #2 in de serie begonnen nog gisteren, Ruthless Fae. Benieuwd hoe het verder gaat. Er gebeurd nog niet zo heel veel, maar het leest wel gewoon lekker weg dus geniet er in dat opzicht wel echt van <3 Verwacht dat ik dit boek dus nog wel kan gaan toevoegen aan de leeslijst van Mei ook, dus nog even wachten met m'n lijstje voorbereiden hihi.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 20:46

Desireeeee schreef:
Ik ben net begonnen in The invisible life of Addie LaRue, ik heb 10% gelezen en ik vind het al een enorm leuk boek! Ik denk dat, als je the bear leuk vind je deze ook kan waarderen :)

Ik ben aan het twijfelen om deze op te pakken. Klopt het dat het boek weinig story bevat en vooral bestaat uit heel veel diepgaande lange paragrafen?

Ik weet hoe mooi V.E Schwab kan schrijven. <3 Maar ik heb wel echt een verhaal nodig.

The Bear heb ik maar drie sterren gegeven op GR zag ik. Vond de sfeer erg mooi van dat boek maar vond het verhaal erg traag. Dus ik twijfel nu heeeeel erg. :=

Second to the right, and straight on till morning

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 20:53

Ik vond Addie juist echt een heel erg mooi verhaal. :j Echt een aanrader!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 20:54

Addie <3 nog steeds nooit een ander boek van haar gelezen. Maar Addie vond ik echt prachtig.

I'm not weird, I'm limited edition :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 21:20

Feest in de brievenbus *\o/*

Afbeelding

-Evan Buckley, 9-1-1

laurabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 21:21

@Marjo Dat is een mooie bestelling! Schitterende covers.

@cursebreaker Bij Clare is er zeker geen gebrek aan world building. Ik hou wel van dikke boeken. Je gaat lekker met de boeken van Zodiac academy

Lau07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 18:23

Wat een mooie covers Marjo!

Cursebreaker, Ik heb inderdaad de Sarah J. Maas serie gekocht via bol. Ze komen ergens deze week binnen. Mijn mannelijke collega's zijn ook super enthousiast over de serie, dus ik ben heel benieuwd. Ik moet ook nog steeds Six of Crows lezen die ik ooit n.a.v. dit topic heb gekocht, dus dat wordt keuzestress.

Taartjee, deel je een foto als je klaar bent? :D

Dan nu even een wat negatievere review. Ik ben op ongeveer 3/4 van Twisted Love van Ana Huang. Ik ben als lezer best snel tevreden. Een beetje romantiek, intrige, mysterie, of plot twists, en je hebt me. Ik vind het echt niet erg om boeken te lezen die van flinterdunne plotlijnen aan elkaar hangen, zolang ik me maar een beetje amuseer. Twisted Love is echt het slechtste boek dat ik in jaren heb gelezen. Ik weet niet hoe dit ooit langs een editor is gekomen, maar het is echt alsof het is geschreven door een hitsige 16-jarige. Plottwists die uit de lucht komen vallen, traumatische gebeurtenissen die elkaar in rap tempo opvolgen... En dan heb ik het nog niet eens over alle tropes. De schrijfster dacht denk ik: " :)* Ik kan niet kiezen, dus laat ik ze allemaal maar gebruiken!"... trauma's, moord, de goedkope variant van Christian Grey, ze komen werkelijk waar allemaal voorbij. :')
Het enige positieve dat ik kan bedenken is dat het heel makkelijk wegleest en ik vond het origineel dat ze een playlist aan het boek heeft toegevoegd. Ik ga het vandaag nog uitlezen, maar de rest van de serie laat ik aan me voorbij gaan. Het maakt mij weer duidelijk dat ik niet teveel op booktok moet vertrouwen. :o

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D