House Of The Dragon

Moderators: xingridx, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Firelight

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:02

Ik heb vanochtend de nieuwe aflevering al gezien voor werk. Ik kon niet wachten :P

Dus spoilers voor aflevering 6:
Spoiler:
Ik ben nog een beetje zoekende wat ik van deze aflevering vond. Het begon wel sterk en ik had respect voor Rhaenyra dat ze zelf naar de koningin was gelopen. Had ook niet verwacht dat Viserys nog leefde. De actrice van Rhaenyra doet me trouwens erg denken aan Jules van Euphoria.
Verder had ik niet verwacht dat haar kids van Harwin waren. Het valt nu wel erg op met die donkere haren. Had nooit het idee gehad dat daar twijfels over waren, en ik dacht dat ze ook licht haar hadden. Maar goed ik moet het boek dan ook nog lezen. Jammer ook dat zijn broer hem heeft gedood (die acteur lijkt trouwens erg op Henry van Loon :j ), vond Harwin zo pittig met zijn kids <3

Sneu voor Laena, had haar wel langer in de serie verwacht. Trouwens, ik was heel benieuwd hoe Vhagar eruit zou zien, maar die was wel erg lelijk :') . Zo staat ze ook bekend, maar dit leek niet eens meer op een draak haha

PowerOfZoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:41

Spoiler:
Ik heb hetzelfde hoor AnnaxBoy. Ik vond de aflevering wel leuk maar omdat ze zoveel tijdsprongen maken vind ik het toch wel jammer dat we eigenlijk best veel missen. Zoals Harwins relatie met Rhaenyra en Laena's relatie met Daemon.

Ik hoorde ook dat er scenes zijn gefilmd van Laena die Vhagar temt. En van Daemon die zijn dochters troost na het overlijden van Laena. Vind het erg jammer dat ze die er niet bij hebben gelaten.

En ik heb nu al een rothekel aan die Larys :') . Moet wel zeggen dat ik de dynamieken tussen alle karakters heel goed vond geschreven. Vond het bijvoorbeeld erg leuk dat Aegon eigenlijk best goed met Jacaerys en Lucerys omgaat, ondanks dat zijn moeder een hekel aan hen heeft.

Queeny
Ulkje
Cooper
Dessa

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-22 17:37

*leest geen spoilers, ontwijkt facebook etc :')*

Ik zag net dat we tot 10 afleveringen hebben dit seizoen. Dus na vandaav nog 5 te gaan en zo goed als allemaal van een goed uur! :)

Afbeelding

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor natuurlijke hondensnacks & al je producten voor HamsterScaping

PowerOfZoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 17:42

Spoiler:
Nog een foto van de verwijderde scene:
Afbeelding

Queeny
Ulkje
Cooper
Dessa

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 18:11

_San87_ schreef:
Christiene schreef:
En dat einde met de koningin achter hem terwijl hij zelfmoord wou doen..

Komt er dan nog stukje vervolg op.. of is er meteen die tijd jump vraag ik me af.

Dan is het wel echt een open einde

Ook met de koning had ik het idee dat die vergiftigd was ofzo met eten of iets hoe die neerviel met dat bloed. Hij was al ziek maar niet met dat toch?

De koning is van binnen aan het rotten, dus zo neervallen kan dan wel gebeuren.
ah dat was wat er met hem gebeurd. Zag wel de wonden en dat het steeds erger werd.

The end

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 19:34

Ik heb ook gekeken. Ik vind de nieuwe actrice voor Alicent prima maar ik kan tot nu toe nog niet wennen aan de nieuwe Rhaenyra.

Spoiler:
Er zaten wel wat dingen in die ik even niet begreep. En Laena die zichzelf van het leven benam door haar draak vuur te laten spuwen vond ik wel wat onverwacht. Dacht dat Deamon wel een keizersnede zou laten doen. Maarja, dat deed hij niet. Wel heftig dat ze zo'n beslissing heeft moeten nemen. Wat een verschil met tegenwoordig. En een huwelijk met de oudste zoon van haar vader en Rhaenyra haar eigen dochter? Of hoe zat dat nou? Incest...maar dat zal wel gewoon zijn geweest in die tijd...

Fotoshoot boeken? Klik hier --> Marlies Trap Fotografie Instagram: @marliestrapfotografie
Ben of ken jij een Bokker die iets interessants in de paardenwereld doet? Is er ergens een leuk evenement dat geschikt is voor een fotoverslag? Tip deze dan bij de Nieuwsredactie voor een leuk artikel op VN!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 19:51

Bellatrix schreef:
Ik heb ook gekeken. Ik vind de nieuwe actrice voor Alicent prima maar ik kan tot nu toe nog niet wennen aan de nieuwe Rhaenyra.

Spoiler:
Er zaten wel wat dingen in die ik even niet begreep. En Laena die zichzelf van het leven benam door haar draak vuur te laten spuwen vond ik wel wat onverwacht. Dacht dat Deamon wel een keizersnede zou laten doen. Maarja, dat deed hij niet. Wel heftig dat ze zo'n beslissing heeft moeten nemen. Wat een verschil met tegenwoordig. En een huwelijk met de oudste zoon van haar vader en Rhaenyra haar eigen dochter? Of hoe zat dat nou? Incest...maar dat zal wel gewoon zijn geweest in die tijd...

Spoiler:
Incest is wincest, volgens de Targaryens.
Maar het is Rheanyra haar oudste zoon met de oudste dochter van haar vader.

Ik vond Leana heel stoer om die keuze te maken, Deamon wilde overduidelijk niet dezelfde keuze maken als zijn broer deed met Aemma.

Boek spoiler:
Spoiler:
Ik kan mij trouwens niet herinneren dat dit in het boek ook gebeurde, volgens mij ging ze daar dood in het kraambed.

En ik geloof niet dat Harwin op deze manier dood ging in het boek, dacht dat dat in een gevecht was :j

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:52

Okee, ik ben teleurgesteld. Wat een poep-aflevering vergeleken met vorige week..

Spoiler:
En echt..; 1 kind niet van Laenor, kan ik me nog voorstellen. Maar 3??

Ik had er echt meer van verwacht :')

Devil take the hindmost..
“Why does death always come as such a shock to mortals?”

Roosje01

Re: House Of The Dragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 22:04

Ik ga zo kijken ben benieuwd.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 22:31

Spoiler:
Spoiler:
Vond het einde wel ruk deze keer. Nu lig ik ook moe op bed dus volgde het bijna niet meer, maar vond einde echt minder goed tov de andere afleveringen. Maar was wel blij dat er eindelijk meer draken kwamen. Ik vond zelf Leana echt leuk - maar net als bij GoT: nooit een karakter leuk vinden ;)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 22:36

Goudhaan1 schreef:
Okee, ik ben teleurgesteld. Wat een poep-aflevering vergeleken met vorige week..

Spoiler:

Echt?? Moeten er elke week grote gevechten zijn ofzo :')

Ik vond het juist een sterke aflevering.

Spoiler:
Laena’s dood, ze zei dat ze een drakenrijders dood wilde sterven, is het nu niet helemaal, maar wel op haar manier.

Oh en p.s. Laenor heeft liever sex met mannen, ik heb niet het idee dat hij veel moeite heeft gedaan.
Rhaenyra houdt ook van sex met mannen en ik denk dat ze daar niet zoveel doen aan anti conceptie. Dus 3 kinderen niet van Laenor vind ik niet zo heel raar.

Larys is zo creepy, ik houd er van.

Ik vind Alicent echt spot on, lijkt precies op de vorige actrice maar dan iets ouder.
Rhaenyra lijkt alsof de afgelopen 10 jaar meer moeite hebben gekost := maar wel een goede actrice.

:+

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 23:25

Ik vond het tegenvallen

Spoiler:
Na vorige week had ik toch wel verwacht dat ze verder zouden gaan met die cliffhanger. En dan krijg je plots een mega time jump van 10 jaar. De nieuwe acteurs vind ik niet zo vond de vorige rhaeynera veel leuker. Wel jammer dat laena zelfmoord pleegt ipv dat ze nog proberen de baby te redden. De kids van rhaeynera zijn overduidelijk van een andere vader geen wit haar, wat overigens apart is want allicent heeft ook geen wit haar.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 01:01

Spoiler:
Ik vond de nieuwe aflevering ook tegenvallen, en om heel eerlijk te zijn vind ik de actrice die nu Rhaenyra speelt helemaal niet goed passen.

Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 05:59

Rant over nieuwe aflevering

Spoiler:
ik vond deze aflevering ook maar zo zo.
Had graag meer van de band en relatie tussen deamon en leana gezien. Want waarschijnlijk gaat hij nu weer off the rails van verdriet enzo en dat voelt een beetje meh want we weten amper waar hij om rouwt..
Nieuwe actrice van Rhaenyra vond ik ook maar mwah.
Vriend snapte helemaal niks van de time jump, ik snapte het omdat ik hier alle spoilers had gelezen dus ik wist ook dat de koning niet dood was en dat verbaasde mn vriend dan weer heel erg want die keilde 3 of 4 x om in de vorige aflevering..

[HAR] Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

My current situation is not my final destination.

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 06:06

Niobe schreef:
Goudhaan1 schreef:

Spoiler:

Echt?? Moeten er elke week grote gevechten zijn ofzo :')

Ik vond het juist een sterke aflevering.

Spoiler:
Laena’s dood, ze zei dat ze een drakenrijders dood wilde sterven, is het nu niet helemaal, maar wel op haar manier.

Oh en p.s. Laenor heeft liever sex met mannen, ik heb niet het idee dat hij veel moeite heeft gedaan.
Rhaenyra houdt ook van sex met mannen en ik denk dat ze daar niet zoveel doen aan anti conceptie. Dus 3 kinderen niet van Laenor vind ik niet zo heel raar.

Larys is zo creepy, ik houd er van.

Ik vind Alicent echt spot on, lijkt precies op de vorige actrice maar dan iets ouder.
Rhaenyra lijkt alsof de afgelopen 10 jaar meer moeite hebben gekost := maar wel een goede actrice.

Neehoor, van mij hoeven er echt niet wekelijks mega-gevechten te zijn. Dit vond ik gewoon echt geen goede aflevering, mag toch? :o

Spoiler:
Tja.. fijn dat Laenor liever seks met mannen heeft, hij is de man van de opvolger van de Iron Throne, en heeft dus gewoon een doel: kinderen verwekken bij Rhaenyra. Zulke overduidelijk buitenechtelijke relaties zijn niet bepaald gewenst, zeker niet bij iemand met haar positie. Lijkt mij.

Larys en Alicent zijn wel heerlijk om zo te zien.

Devil take the hindmost..
“Why does death always come as such a shock to mortals?”

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 07:18

Aflevering 6

Spoiler:
Ik vond het ook maar mwah, deze aflevering. En niet door de actrices, die vond ik hun rol wel goed spelen!

Maar ik mistte wel echt de opbouw van alles. De relaties, affaires en huwelijken. Ik had daar wel graag meer van gezien. Ik vond de time jump zo wel heel groot.

Dat ze 3 kinderen van Harwin Strong krijgt vind ik ook ergens wat gek. Ze leek me ondanks alles wel iemand die d'r "duties" serieus zou nemen. Als vrouwelijke troonopvolger heeft ze het toch al niet makkelijk. Maar dit had ik al wel in een stamboom op internet gezien, dus dat zal in het boek ook wel zijn.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 07:23

xSannee schreef:
Aflevering 6

Spoiler:
Ik vond het ook maar mwah, deze aflevering. En niet door de actrices, die vond ik hun rol wel goed spelen!

Maar ik mistte wel echt de opbouw van alles. De relaties, affaires en huwelijken. Ik had daar wel graag meer van gezien. Ik vond de time jump zo wel heel groot.

Dat ze 3 kinderen van Harwin Strong krijgt vind ik ook ergens wat gek. Ze leek me ondanks alles wel iemand die d'r "duties" serieus zou nemen. Als vrouwelijke troonopvolger heeft ze het toch al niet makkelijk. Maar dit had ik al wel in een stamboom op internet gezien, dus dat zal in het boek ook wel zijn.

Spoiler:
idd ik miste ook een soort opbouw. Het waren nu allemaal stukjes van een hele hoop wat er gebeurde maar niets werd echt uitgelicht. Vond het daardoor ook wat tegenvallen. Helemaal na vorige week.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 08:17

xSannee schreef:
Aflevering 6

Spoiler:

BoekSpoiler
Spoiler:
Niet helemaal, in het boek wordt vooral gebruik gemaakt van getuigenissen en niemand weet dus daadwerkelijk van wie de kinderen zijn.
Wel geven alle getuigenissen aan dat de kinderen geen kenmerken van Old Valeria hebben.

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 08:34

Roosje01 schreef:
Ik vond het tegenvallen

Spoiler:
Na vorige week had ik toch wel verwacht dat ze verder zouden gaan met die cliffhanger. En dan krijg je plots een mega time jump van 10 jaar. De nieuwe acteurs vind ik niet zo vond de vorige rhaeynera veel leuker. Wel jammer dat laena zelfmoord pleegt ipv dat ze nog proberen de baby te redden. De kids van rhaeynera zijn overduidelijk van een andere vader geen wit haar, wat overigens apart is want allicent heeft ook geen wit haar.

In het eerste seizoen van GoT komt duidelijk naar voren dat de mannelijke genen dominant zijn.
Daarom zijn de kinderen van Cersei blond, vanwege Jaimy.
De bastaard kinderen van Robert hebben bruine haren en alle Targayeren kinderen zijn witharig.
De enige uitzondering hierop en die heb ik nooit begrepen, is Jon Snow.
Hij zou witte haren moeten hebben, maar ja, als ze dat hadden gedaan had iedereen natuurlijk meteen geweten dat hij een Targayeren was en was de verrassing van seizoen 7 weg.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 11:26

M_D_H schreef:
Bellatrix schreef:

Spoiler:

Spoiler:
Incest is wincest, volgens de Targaryens.
Maar het is Rheanyra haar oudste zoon met de oudste dochter van haar vader.

Ik vond Leana heel stoer om die keuze te maken, Deamon wilde overduidelijk niet dezelfde keuze maken als zijn broer deed met Aemma.

Boek spoiler:
Spoiler:
Ik kan mij trouwens niet herinneren dat dit in het boek ook gebeurde, volgens mij ging ze daar dood in het kraambed.

En ik geloof niet dat Harwin op deze manier dood ging in het boek, dacht dat dat in een gevecht was :j

BOEK
Spoiler:
Ook in het boek komt Harwin door een brand in Harrenhal aan zn eind.

Larys is nog gevaarlijker dan Varys en Littlefinger samen denk ik. Hij heeft het lef om de koningin te chanteren voor zijn eigen gewin ( hij is nu de baas in Harrenhal)
Wat weer grappig is, want Baelish krijgt Harrenhal om met de zus van te trouwn, die samen weer verantwoordelijk zijn voor het om zeep helpen van de vrede in westeros
Laatst bijgewerkt door Lillian__ op 27-09-22 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 11:28

haha, ik was echt aan het twijfelen, maar het gister geen zin meer om het boek er bij te pakken :n

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 11:33

M_D_H schreef:
haha, ik was echt aan het twijfelen, maar het gister geen zin meer om het boek er bij te pakken :n

Soiaf-WIKI
Spoiler:
In 120 AC, after Prince Aemond Targaryen called Rhaenyra's sons "Strongs" and a brawl broke out, Harwin was removed as Princess Rhaenyra's champion by King Viserys I Targaryen and he returned to Harrenhal, being replaced by Ser Erryk Cargyll of the Kingsguard. Harwin died in a fire at Harrenhal that same year, with it also killing his father, Lord Lyonel Strong. The fire was said to be an accident and blamed on the curse of Harrenhal. Other non-mystical suspects included Prince Daemon Targaryen, whose motive would have been eliminating a rival for Princess Rhaenyra's affections; Lord Corlys Velaryon, as revenge for Harwin cuckolding his son; Harwin's brother, Larys, to claim the inheritance of Harrenhal; and King Viserys I, to eliminate the man who brought dishonor on his House.[2]

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 19:00

xSannee schreef:
Aflevering 6

Spoiler:

Eens :j.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-22 19:01

Poh. Ik kon eindelijk de spoilers lezen. Ik heb uiteindelijk HOTD in mijn uppie zitten kijken en dat voelt toch wel even anders. Zeker omdat de aflevering erg snel ging en het nogal van de hak op de tak ging. Plus natuurlijk de time-jump, die we wisten dat die er aan kwam .. maar toch.

Ik moet erg aan de actrice van Rhaenyra wennen. Alicent is mondiger geworden, behoorlijk mondiger :Y)

Spoiler:
Die zonen van Alicent, in z'n raamkozijn vol in de zon .. halleluja wat zat ik te kijken? :') Ik vond het allemaal maar een beetje gek. Drie kids van Harwin snap ik dan, maar dat je na 10 jaar ineens denkt van goh dit is best stom wat we doen, misschien komt het ooit uit. Ja nee, sorry.
Dat met die draken begreep ik niet helemaal. Ik vond het stukje kind met draak een beetje .. niet zo draak-vriendelijk overkomen maar goed, het is een serie.

Leuk om Daemon zo wat gezelliger te zien. Ik zag wel echt een gevoel van hem voor Laena. Zeker toen die bevalling niet goed op gang kwam zag je wel echt een twijfel. Mooi want Viserys kon dat dus niet tonen en dacht alleen maar aan het kind. Daemon dacht aan zijn vrouw, naar mijn idee.
Zijn schok dat ze zichzelf in brand liet steken was kort maar krachtig, maar vond het wel leuk om te zien bij zijn personage.
Het stukje tussen Vhager en Laena .. ik lees allemaal hartbrekende stukjes op internet, maar daar vond ik het te simpel voor. Jammer.

Die gozer, die inderdaad op Henry van Loon lijkt, ook maar een aparte. Littlefinger 2.0 ofzo haha.

Maar we gaan zien wat er nog meer gaat komen. Ik ga de serie hoe dan ook af kijken maar het voelde nu erg afgeraffeld.

Spoiler:
Ik snap ook eigenlijk niet waarom Laenor niet gewoon kinderen heeft verwekt bij Rhaenyra. Snap dat je niet op vrouwen valt, maar er is nu eenmaal een plicht. Buiten de deur je gans eten, prima. Maar het eendje thuis moet wel een opvolger hebben :')

Maar goed, zwangerschappen zijn een ding in ieder geval :')

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor natuurlijke hondensnacks & al je producten voor HamsterScaping

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 19:11

Mja, ik vind dat idd ook allemaal maar raar...

Die time jumps doen de show imo geen goed, tot nu toe.