Nog meer Bokkers die niet naar paardenfilms kunnen kijken?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

kijk jij graag paardenfilms?

Dol op paardenfilms!
38 (14%)
Af en toe wel leuk.
86 (32%)
Meestal niet.
87 (32%)
Nooit!
54 (20%)

Totaal aantal stemmen: 265


daantjuhhh

Berichten: 26772
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Nog meer Bokkers die niet naar paardenfilms kunnen kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 15:52

Ik kan het niet
Een hond, kat, paard wat in een film mishandeld wordt of dood gaat. Ik jank direct 2 uur de ogen uit mijn hoofd.

Een film met een serie moordenaar die ik weet niet hoeveel mensen op de meest lugubere manier om het leven brengt is geen probleem _O-

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com


marley93

Berichten: 6009
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 15:53

axel_1997 schreef:
(Off topic) Seabiscuit als naam voor een paard ook zoiets waar zelfs mijn teennagels krom van trekken. De film ken ik niet. Maar die knol heeft echt bestaan. Waarom zou je een paard Scheepsbeschuit noemen!? 8)7


Zeekoekje. Schattig toch. _O- Doet me hieraan denken trouwens, ook off-topic, maar zo leuk. Vanaf 1:22 vooral.

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

JudithO

Berichten: 7015
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 15:58

Walk ride rodeo is inderdaad een aanrader!

Telpeva

Berichten: 14574
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 16:03

Vreselijk vind ik ze, en als ik samen met anderen naar een serie of film kijk met paarden er in dan moet ik ook altijd mijn best doen om mijn mond dicht te houden. Want als ik mijn mond open doe dan is het alleen maar negatief commentaar :')

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 16:03

Hier is het toch ook lastig vaak :') De mooiste was denk ik toen er bij The Young Black Stallion een fries uit de hemel gegaloppeerd kwam in de woestijn, die een nachtje doorbracht met een witte arabische merrie. Daar kwam een zwart arabisch veulen uit. Wie verzint dit? :')

Dance Avec Lui is trouwens wel echt een verademing qua paardenfilms. Zeker een aanrader.

marley93

Berichten: 6009
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 16:07

Om even on-topic te reageren.

Toen ik 12 was heb ik Dreamer Mijn Droompaard gezien. Toen heb ik ze gelijk allemaal gezien van dat genre. Inderdaad is ieder verhaal hetzelfde.
Secretariat vind ik dan wel weer gaaf, omdat ik weet dat het waargebeurd is (natuurlijk wat aangedikt omdat het een film is, maar volgens mij wel vrij accuraat verder). The Black Stallion vond ik ook wel cool omdat ik die boeken heel tof vond om te lezen, en de serie Heartland vind ik ook niet heel erg om te kijken. Misschien ook omdat de acteurs daarin ook daadwerkelijk ervaring met paarden hebben.

Hidalgo is trouwens ook een aanrader. Viggo Mortensen en paarden zijn echt een droom combinatie in een film. :D

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101272
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 16:08

Bij Spirit moet ik nog steeds elke keer janken op het eind. :') Heerlijk blijft die film, ook al klopt er geen reet van. Als ik hem kijk zie ik al die foute dingen niet, dan geniet ik alleen maar. :')

Hidalgo vond ik ook mooi, daar kijk ik ook gewoon niet naar dingen die niet kunnen. :+

War Horse was gewoon mijn ding niet. Vroeger wel Black Beauty gekeken natuurlijk.

Gini
Berichten: 17877
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Nog meer Bokkers die niet naar paardenfilms kunnen kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 16:17

Maar mensen die vallen over dat dingen niet kloppen: kijken jullie echt naar films omdat ze een venster op de realiteit zijn? Laat ik dan meteen een schokgolf doorheen het topic jagen: Batman bestaat niet. :D

Danielleeee_
Berichten: 3159
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 16:20

daantjuhhh schreef:
Ik kan het niet
Een hond, kat, paard wat in een film mishandeld wordt of dood gaat. Ik jank direct 2 uur de ogen uit mijn hoofd.

Een film met een serie moordenaar die ik weet niet hoeveel mensen op de meest lugubere manier om het leven brengt is geen probleem _O-

Nou dit dus :')

Ik kijk zelden paardenfilms. Niet eens omdat ik ze zo slecht vind, maar omdat ik al-tijd moet janken _O- Hoe slecht ze ook zijn, ik zit altijd te snotteren op de bank van ontroering :')

*pum*

Laurora

Berichten: 2624
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 16:22

Oehh slechte paardenfilms zijn wel een beetje mijn guilty pleasure.
Als ik een beetje down ben ofzo zet ik zo Whitestar of Penny's shadow op voor een anderhalfuurtje heerlijk cringy penny-plezier :')

Verder kan ik me in niet paardenfilms soms wel ergeren aan de rassen, tuig, werkwijze, geluiden en dergelijke (mijn vriend vraagt soms spontaan of ze het allemaal wel goed doen, waarna ik even lekker mag klagen) maar bij echte pennyfilms zet ik dat makkelijk van me af.

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

xDenies

Berichten: 13488
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 16:22

Ik vind het heerlijk om naar te kijken! Maar echt zielige hondenfilms zoals Hachi en dergelijke, die vermijd ik. Ik weet dat het dan tranen met tuiten wordt.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

poetser

Berichten: 4293
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 16:33

Het ergste aan paardenfilms vind ik nog wel de omgang. Vooral onder het zadel. In de mondtrekken, extreem beengebruik en over de houding van veel acteurs zal ik maar zwijgen. Tenenkrommend vind ik het. Ik kijk ze dan ook niet. Ik erger mij harder dan dat ik het verhaal volg.
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik gek ben op The Black Stallion.

Andere dierenfilms kijk ik ook niet echt. Free Willy films zijn mijn guilty pleasure, vooral de 2 en Homebound The incredible journey home kijk ik ook wel eens. Vooral als ik niet lekker in mijn vel zit en gewoon even moet janken. Wetende dat die Golden Retriever ook over de heuvel komt en toch janken als ze denken dat hij niet meer leeft, of toen hij in die put viel, dat is ook een tranentrekkend moment.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Thioro

Berichten: 3981
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 16:50

Oh, over krop in de keel momenten: de pony die in het moeras verdrinkt in the never ending story.
Stomme pony, had daar nu gewoon uit gesprongen ;( .

Over de rijstijl kan ik me niet echt ergeren. Behalve in de oude westerns waar de tanden gerost worden en de stunts ook hardhandig uitgevoerd worden.

Er zijn trouwens wel meer mensen die tenen krommen als ze films kijken. Een vriendin van me, die zelf aan re-enactment doet, ergert zich groen geel en blauw als de klederdracht/attributen/acties niet kloppen met het tijdperk waarin de film zich afspeelt.

marley93

Berichten: 6009
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Nog meer Bokkers die niet naar paardenfilms kunnen kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 16:54

De dood van het paard in Dances With Wolves vond ik ook wel heel erg. Ik was wel een stuk jonger toen ik die film zag. Ben gestopt met kijken en heb hem nooit meer af gekeken ook. :')
Rijstijl etc. laat ik ook los. De opnames zijn geweest, dus waar is het nut ervan. Je kunt niets met die ergernis behalve meenemen dat je het zelf nooit zo wil doen. :) Heb wel dan even zo'n 'oei' moment, maar daarna denk ik, tja...

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Kookaburra

Berichten: 5325
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 17:05

Over het niet kloppen van films... Enjoy youtube <3





Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 17:32

Vele films zijn n soort van hetzelfde. Ostwind, Flicka, Wendy, Whitestar...maar kinderen kijken ze graag en t loopt altijd goed af :D

Black Beauty blijf ik tranen in m'n ogen bij krijgen, Spirit ( tekenfilm ) kijken we vaak ( mooie muziek ook ).

plutolover

Berichten: 11700
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Nog meer Bokkers die niet naar paardenfilms kunnen kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 18:15

Ik ben gek op films met een waargebeurde verhaal erin.. het verhaal van hachi vind ik mooi maar de film zelf saai.. normaal jank ik.. maar bij die film niet,,

Maar de film flicka (niet waar gebeurd) kon ik wel goed janken.

Rocamor

Berichten: 10695
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Nog meer Bokkers die niet naar paardenfilms kunnen kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 19:08

Onlangs walk, ride, rodeo gekeken. Leuke film hoor, maar die close ups met de hoofdrolspeelster op het paard, in-je-broek-piesend-lachwekkend. Uiteraard volledig tegen de beweging in, maar het paard is zo'n nepperd: de oren lijken van een wollige mammoet.

Rockes <3

beert
Berichten: 2393
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 19:48

Wat dacht je van de racende zebra die een wedstrijd wint? Uiteraard met een jong meidje erop dat graag jockey wil worden, maar dat niet mag ofzo van haar ouders. Dus redt ze een zebra uit een circus :-)

Die film gaat zeker voor de bingo!

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Racing_Stripes

Tiquira_Jill

Berichten: 421
Geregistreerd: 10-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 20:04

beert schreef:
Wat dacht je van de racende zebra die een wedstrijd wint? Uiteraard met een jong meidje erop dat graag jockey wil worden, maar dat niet mag ofzo van haar ouders. Dus redt ze een zebra uit een circus :-)

Die film gaat zeker voor de bingo!

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Racing_Stripes




Oh wat erg, die film vond ik vroeger echt geweldig hahaha :')
Maar toen was ik 7/8 ofzo :Y)

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 20:36

vind ze geweldig, ga helemaal stuk om al die fouten :')

Mars

Berichten: 33215
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Nog meer Bokkers die niet naar paardenfilms kunnen kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 20:41

Nederlandse paardenfilms kan ik ook niet aan zien maar dat komt meer door het cringe gehalte, slechte acteerprestaties, te standaard verhalen etc.
Oh ja, en ik ben geloof ik de enige bokker die Britt Dekker geen reet aan vind dus dan zit je bij de paardemfilms van tegenwoordig sws al verkeerd :=

Een aantal internationale films vind ik best wel tof, zeker de oudere.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Sherivey
Berichten: 8433
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 20:45

Ik vind sommige films best goed. Walk, ride, rodeo... Seabiscuit, The Black Stallion, Hidalgo.

Maar bvb Penny's Shadow, echt om te janken :')
Onhandelbare zwarte hengst. Wordt nadrukkelijk gemeld uit de buurt ge blijven. Maar natuurlijk klimt zo'n irritant puberkind er midden in de nacht op.

Als ze tegen mij zeiden dat ik niet aan een ander z'n paard mocht komen, dan deed ik dat dus niet. :+

Mars, je bent niet de enige. Ik vind Brit Dekker vreselijk overrated

:wave:

marley93

Berichten: 6009
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 20:47

Dilan93 schreef:
Ik vind sommige films best goed. Walk, ride, rodeo... Seabiscuit, The Black Stallion, Hidalgo.

Maar bvb Penny's Shadow, echt om te janken :')
Onhandelbare zwarte hengst. Wordt nadrukkelijk gemeld uit de buurt ge blijven. Maar natuurlijk klimt zo'n irritant puberkind er midden in de nacht op.

Als ze tegen mij zeiden dat ik niet aan een ander z'n paard mocht komen, dan deed ik dat dus niet. :+

Mars, je bent niet de enige. Ik vind Brit Dekker vreselijk overrated


Vrije Teugels is er dan ook zo één voor je :') Precies zoals je bij Penny's Shadow omschrijft, maar dan plus love triangle. :roll:

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Mars

Berichten: 33215
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 20:54

Dilan93 schreef:
Mars, je bent niet de enige. Ik vind Brit Dekker vreselijk overrated


Ah de eerste medestander ooit!
Wat fijn te weten dat je bestaat :D

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, linoleum en 3 bezoekers