ARK: Survival Evolved

Moderators: EvelijnS, Essie73, xingridx, Muiz, NadjaNadja, Firelight

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-21 18:22

Je kan ook de agressiviteit van je dino's aanpassen. Passive = ze vallen niets aan, ook niet als ze zelf aangevallen worden. Neutral = ze vallen terug aan als ze zelf worden aangevallen. Aggressive = alles wordt aangevallen (niet zo nuttig). Attack my target = ze vallen aan wat jij aanvalt (en is verder neutral dacht ik?).

Wat er waarschijnlijk is gebeurd is dat er een carnivoor, een dilo ofzo, je dino's heeft aangevallen of met de wilde Trikes vocht. Jouw dino's zijn er - al dan niet per ongeluk - in het gevecht betrokken geraakt en hebben daarbij de Bronto geraakt. Die valt dan terug aan en dat kan je nog niet aan met dit level dino's.

Wat kan je daaraan doen? Je dino's ergens parkeren waar niets erbij kan, eventueel een paar op neutral ervoor, rest op passive (zijn ook fluitjes voor, hoef je niet per dino te doen).

Edit: Wat hierboven ook al werd gezegd. :)

Als je trouwens niet steeds alles kwijt wil zijn (o.a. door glitches), kan je voor je gaat spelen even je savegame opzoeken (is een hele map) op je harde schijf, die kopieren en ergens bewaren. Dan kan je die altijd terugzetten -> moet je dus wel het spel uit, spul terugzetten en spel weer opstarten.

CnB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 18:26

Waar staan ze standaard op? Zal wel neutraal zijn gok ik.
Heb er verder nog niet naar gekeken dus dan is het de standaard-instelling.
Zal dan wel iets gebeurd zijn inderdaad, 2 Trikes en een Bronto... :=

Dank je Century, het zal zoiets inderdaad dan zijn. Ik heb het niet gezien dus het blijft raden.
Ik wilde een afrastering gaan bouwen, maarja, dat is nu ook niet meer zo dringend :+
Even kijken maar weer wat ik nu ga doen.

CnB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 19:21

Ik hou het voor bekeken voor vandaag, werd afgeleid doordat ik eens een kweekbakje wilde proberen maar daar bleek nog een heel systeem achter te zitten. Het kan ook nooit eens simpel _O- Uren en uren gespeeld en nog niet het idee dat ik iets bereikt heb :')

Yipee

Re: ARK: Survival Evolved

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:19

Het scheelt dat ik samen met meer mensen speel die het spel al goed kennen. Dus kon veel sneller leren haha.

Neem de tijd. In je eentje temmen is ook nog eens lastiger.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:41

Alles kost veel tijd ja.. Daarom helaas niet oneindig vol kunnen houden.
Op de officiele server hadden we zo veel dino's dat ik uiteindelijk alleen maar online kwam om te voeren en daar was ik twee uur mee bezig. ( Lees: jagen om vlees te halen en alle bakken vullen )

Toen was de lol er wel af op een gegeven moment..
We zijn toen over gegaan op Nitrado servers maar die moet je huren en kosten per maand een bedrag.
Wanneer we dan te druk waren stopten we met betalen en verdween de server weer.. Nu als ik dan begin weet ik dat de server tijdelijk is en dat demotiveert ook om er veel tijd in te stoppen.

Haflinger Tristan

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:46

Er zijn ook manieren om een server te hosten zonder te betalen. Wij hebben een eigen server en betalen er niet voor. Kost wellicht wel wat meer moeite om het uit te zoeken hoe dat werkt. Maar die starten we op als we spelen en sluiten hem dan ook weer af als we klaar zijn. Geen gedoe ieder geval met lang bezig zijn met voeren.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:47

Dat werkt niet op console denk ik.. of wel?

Haflinger Tristan

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:53

_Tristan schreef:
Dat werkt niet op console denk ik.. of wel?

Nee denk het niet. We spelen op de pc. Maar het maakt het wel allemaal wat makkelijker.

Alhoewel wij nu al een tijdje niet kunnen spelen. Soms duurt het even voordat private servers de juiste update krijgen. Ze hebben het nu natuurlijk druk met Genesis 2.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:04

Ik heb helaas alleen Ark op de xbox one, mijn mac heeft al moeite met Uno :')

Haflinger Tristan

CnB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:21

Yipee schreef:
Neem de tijd. In je eentje temmen is ook nog eens lastiger.

Dat temmen viel op zich nog wel mee, dat in leven houden iets minder _O-

Ik denk dat ik morgen toch opnieuw ga starten, op een andere plaats inspawnen en dan beter nadenken hoe ik dingen ga doen en wat ik echt nodig heb. Nu heb ik zoveel gedaan en verspild en heb eigenlijk nog niks :+

Bizzybijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:34

Mijn vaste riedel was eigenlijk om zsm een kleine base met bed te maken, qua temmen eerst een dodo uit traditie :') , daarna een trike en bijvoorbeeld wat dilo's om vlees te farmen en dan een trex. En zogauw je level 40 bent een ptera (dan kun je namelijk pas dat zadel craften).

If you like pina coladas
And getting songs stuck in your head

CnB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:30

Ik was zo blij .. Een andere spawnplaats geprobeerd (dichter bij de grot, haha) en het zag er goed uit. Ook wat nieuwe dieren leren kennen, beetje irritant maar geen grote problemen.

Was bezig aan mijn base:
Afbeelding

Zat te klooien met de houten afsluiting (ik wil dat graag allemaal op dezelfde hoogte, maar dat wil voor nu nog even niet) en dacht dat ik redelijk veilig zat met de rotswanden om mij heen. Maar dat is blijkbaar ook maar schijn, want ineens sprongen er 2 raptors naar beneden -O- Dus nu is mijn base ingepalmd door raptors := Tot zover de schijnveiligheid van rotsen...

CnB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:43

Ok, ik weet even niet meer wat te doen .. Heel het strand zit ineens vol raptors?!
Werd op een heel ander stuk ineens aangevallen door 3 raptors dus toch dacht ik "oh, dan zijn ze weg bij mijn base" dus daar opnieuw ingespawned, maar daar zaten er ook nog ..

Hoe kan je daarmee omgaan? Ik heb steeds niks natuurlijk. Had nu al opnieuw speren gemaakt voor ik de richting van mijn base uit ging maar zat nog zo'n eind weg .. En ze zijn zo snel dat er gewoon niks tegen te beginnen is.

CnB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:40

Vraag me niet hoe, maar ik ben teruggeraakt bij de base en er staat intussen iets:

Afbeelding

Kan je zoiets zo open laten? Of kunnen daar beesten binnen springen/vliegen en is volledig afsluiten beter?

En waarom heeft mijn grote opbergkast ineens een pincode? Dat hadden de vorige niet, is ook een beetje zinloos in single-player, maar ik lijk er niet vanaf te geraken? Of in de kast, dat ook niet.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-21 21:54

Je hoeft geen pincode in te stellen.
Wat ik altijd doe in ARK is zo snel mogelijk een boel dieren om me heen verzamelen. Die mogen dan me beschermen. En pas naar de gevaarlijkere delen als ik zelf goede armour heb en goede of snelle beesten.
Veel levelen zodat je de hoger level zadels kunt maken. Scouten met een snelle dino of vlieger als je een gevaarlijker gebied in gat. ASAP een spyglass zodat je weet wat je kunt verwachten.

ARK heeft veel glitches dus ik zou er niet op vertrouwen dat dieren niet ineens in je basis staan haha, en dit dicht maken.

CnB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 22:01

Neen, dat zou ik ook denken dat dat niet hoeft, bij de vorige kasten ook niks mee gedaan maar nu krijg ik enkel "E: stel pincode in" en ook als ik E ingedrukt op krijg ik enkel pincode instellen of slopen. Ik kan niet de inventaris openen. Heel raar.

Ik dacht dat de hele zuid-regio makkelijk/veilig was, maar deze kant valt precies toch tegen :')
De raptors zijn denk ik weg, die zag ik ineens achter een grotere dino aan gaan, er waren er echt wel 8 of 10 ofzo, een hele bende. Kon toen een stuk achter hen door het water naar mijn base en toen ben ik als een gek begonnen om het dicht te maken _O-

Volgende keer zo snel mogelijk dicht maken en dan even rustig kijken want ben nog een aantal levels omhoog gegaan maar had geen tijd om er rustig naar de kijken, haha. Oh, en Theri's zijn precies niet zo vriendelijk? Had dat wel verwacht om 1 of andere reden, maar was toch dood :+

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-21 22:08

Therizino's? Die zijn vriendelijk maar je moet niet te dichtbij komen. Net als bij beren.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 22:13

Theri's doen heel veel au als je in hun 'persoonlijke bubbel' komt..
en ze lopen gerust naar je toe, dus pas op :')

Haflinger Tristan

CnB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 22:21

Ja, precies inderdaad beetje gevoelige bubbel :') Hing al een tijdje rond maar geen probleem, en ineens vloog die op mij af dus sindsdien vertrouw ik die niet meer zo, haha.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:28

Wat heb ik die beesten vervloekt zeg. Ik heb nu nog trauma's aan die paasei :')

CnB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:56

Klinkt als een gezellig boeltje _O-

Wat ik mij nu ineens zit af te vragen .. ik heb mijn base nu wel gezellig bij die kliffen gebouwd (omdat ik daar al een gedeelte had staan en het gewoon zo snel mogelijk dicht wilde) maar als de raptors daar gewoon langs die klif naar beneden komen/springen/vallen, dan gaat dat niet goed komen als ik het dicht maak voor mijn dino's hé? Want dan is het zeker een moordpartij als ze eens passeren...

Of zijn er dino's die makkelijk te temmen zijn die een aantal raptors wel aan zouden kunnen?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:02

Kan je je basis niet bovenop de klif maken? Ze kunnen niet omhoog klimmen namelijk en dan hoef je alleen de klif af te schermen met muren. Dan kan je alleen niet je dino's vrij rond laten lopen (of je moet aan de klif kant ook muren maken).

CnB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:05

Het probleem is dat ze juist van de klif naar beneden komen. Ik stond bij mijn vuur en opbergkisten wat te doen en ineens "vielen" ze van bovenaf in mijn nek. Weet niet of dat een foutje is of dat het vaker gaat gebeuren, maar dat is natuurlijk niet zo handig.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:08

Dat gaat zeker nog vaker gebeuren :j Daarom maakte ik mijn basis eigenlijk altijd bovenop de klif, in plaats van aan de onderzijde. Want dan kan dat niet.

CnB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:17

Hmm, ik heb eigenlijk schrik om van het strand af te gaan, hahaha.
Maar dan misschien toch maar eens proberen.

Is een Theri makkelijk te temmen? Kan die misschien nog gebruiken om opnieuw hout te gaan verzamelen om alles weer opnieuw te maken :Y)
Of misschien beter rechtstreeks in steen? Zit nu te denken of ik al niet het level had om aan steen te kunnen.. Moet ik even kijken als ik ga spelen.