[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Foaly

Berichten: 4813
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:14

Quebelle, bedenk bij These Old Shades wel even dat het in 1926 geschreven is. Even voor je verwachtingen omtrent steaminess en progressiviteit, want dat is er zeg maar, niet :')

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage


Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 00:48

Ik zat al even te hmmmm'en bij het leeftijdsverschil maar gaat wel lekker :j Wat een oud boek al, wow!

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

Nienke98
Berichten: 1046
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: Nederland

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:55

Vannochtend een berichtje gehad van Illumicrate en inmiddels ingeschreven voor een book only subscription! *\o/*

Helaas weinig kunnen lezen de afgelopen dagen, hopelijk vanmiddag in het zonnetje in de tuin


Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:08

Ik heb van de week m'n boekenbon die ik had gekozen als kerstpakket uitgegeven. Ik heb er een mooie bestemming voor gevonden <3 <3
Afbeelding

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:36

Ahh je hebt m! Ik vind het echt een mooie uitgave maar hij is me echt te duur _O-

♥ Rewrite the Stars ♥

The_Cat

Berichten: 7282
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:08

Knap boek! Kan je ook eens foto van de zijkant posten? Ik ben benieuwd hoe dik hij lijkt :D


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Floortje88
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 20:14

Heb het boek even opgezocht, ik ken het niet. Maar beste roman ooit zie ik, dat maakt mij wel heel nieuwsgierig. Heeft iemand van jullie deze ook al eerder gelezen, en maakt het de beloftes waar?

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:07

Wow, wat een gave editie Goldie! <3

We speak of stories ending, when in truth it is we who end.
The stories go on and on.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 11:45

Yv_ schreef:
Ahh je hebt m! Ik vind het echt een mooie uitgave maar hij is me echt te duur _O-

Eens, maar nu hoefde ik nog maar €16,99 te betalen, dan is het wel leuk :D

Van de week een boekenkast(je)gekocht voor in de woonkamer, helemaal blij mee. Daar komen dan echt de mooie boeken in en boven komst een grotere boekenkast. Af en toe wat veranderen aan de inrichting is ook leuk :Y)
Afbeelding

@The_Cat:
Afbeelding
Afbeelding

@Moirin: thnx <3

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Niniane

Berichten: 6434
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 20:25

Jeej ik heb weer fatsoenlijk internet. *\o/*

Wat een mooie rug die van Harry Potter Goldie. <3

Ach, niks mis mee toch als je ergens mee stopt Foaly? Kan me goed voorstellen dat Spinning Silver niet voor iedereen is. Vond 'm in het Engels soms best zwaar om te lezen.

Is Georgette Heyer ''ouderwets'' om te lezen?

Ben benieuwd wat je van Jane Austen vindt, Yv. :D Geef mij maar de verfilmingen. _O- Gisteren nog met een bak poké Pride & Prejudice voor de 30e keer gekeken. <3 Heerlijk.

Dit is deze week bij mij binnen komen vallen. <3

Afbeelding

Afbeelding

Oh ja, geen maand update kunnen doen, dus alsnog 2 weken later, met een gedeelte van mei erbij. :+

Afbeelding

The Hating Game was een re-read (4e keer denk ik), dus altijd leuk. Lisa Kleypas hoef ik niet over uit te wijden haha. Regency romance, need I say more? _O- City of Girls vond ik ook de moeite waard. Op sommige punten had 'ie beter uitgewerkt kunnen zijn en vond de premise lichtelijk misleidend (je leert Celia alleen oppervlakkig kennen bijvoorbeeld), maar desalniettemin een fijn boek om te lezen.

Foaly

Berichten: 4813
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 20:30

Mooi kastje zo Goldie :D

Ik heb Jonathan Strange uit. Hij was leuk en ik denk dat ik binnenkort ook de serie eens op ga zoeken :D

@Niniane, ik vind Heyer niet ouderwets. Qua taalgebruik lijkt het wel wat op Jane Austen, en dat vind ik ook goed te volgen :j Alleen is de romance dus heel 'clean' en blijft het bij een kusje en een huwelijksaanzoek, want meer konden ze in die tijd natuurlijk niet aan _O-

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 20:55

Wat een práchtig boek, Niniane <3. Waar heb je 'm besteld?

Ik vond Emma relaxed weglezen, maar niet heel boeiend ofzo. Ik vond sommige woorden wel raar, misschien oud- Engels ofzo? Heb trouwens nog nooit een verfilming van Jane Austen gezien eigenlijk :o .

Wow, het is echt wel een dikzakje he Goldie. Hoeveel pagina's telt-ie?
Leuk zo trouwens, een losse kast met pareltjes. Ik zit er ook al een tijdje aan te denken om iets naast mijn erkertje in de hoeken te doen, maar wil geen gewone plankjes en weet niet zo goed een alternatief. Dus het is nog steeds kaal haha. Had een grote lijst boven mijn tv, maar heb ambi light en vind de rustige muur erachter en erboven veel mooier. Enige waar ik dus eventueel iets zou willen is in die hoekjes.

Ik ben in... tromgeroffel... Een klein leven begonnen :oo . Vind het tot nu toe nog niet zo boeiend, maar ik ben dan ook pas ergens bij pagina 100. Soms wat moeite om de karakters uit elkaar te houden, maar de introductie met ze is in elk geval goed.

♥ Rewrite the Stars ♥

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:15

@Niniane: :wow: wat een prachtig boek

@Goldie: Mooie boekenkast en goede besteding van je boekenbon.

@Yv: Meen je het?!? Dan ga ik er vroeg of laat toch ook nog moeten aan geloven :+

Hier net The Silent Corner uitgelezen voor een buddyread. Maar wat een cliff hanger, ik kan mijn haar er van uit trekken

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Niniane

Berichten: 6434
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:59

Gewoon via Bol besteld! Kon het snelste leveren en soms moet je een boek gewoon meteen hebben. :))

Nog nooit een Jane Austen verfilming gezien? De nieuwste Emma film was echt een feest voor het oog! Een goeie om mee te beginnen ooit.

Manou

Berichten: 3375
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 22:09

Goldie, daar kan je even mee vooruit met zo'n dik boek. Leuke boekenkast ook.

Niniane, wat een gave vormgeving inderdaad. Dat boek ga ik onthouden, zo interessant dat er momenteel zoveel hertellingen van de klassieke mythologie zijn.

Foaly, mooi dat Jonathan Strange leuk was. Ik moet er toch echt een keer aan beginnen. Heyer staat ook al een tijdje op mijn lijst, ik hoor er meer mensen enthousiast over.

Na een aantal weken met een heel hoog leestempo gaat het nu iets langzamer. Hielp niet mee dat Turks fruit absoluut niet mijn soort boek is, maar ik wilde het wel uitlezen voor een uitdaging in een GR groep.

Gelukkig ook nog iets leukers gelezen, A Wizard’s Guide to Defensive Baking van T. Kingfisher.
Fourteen-year-old Mona isn’t like the wizards charged with defending the city. She can’t control lightning or speak to water. Her familiar is a sourdough starter and her magic only works on bread. She has a comfortable life in her aunt’s bakery making gingerbread men dance.

But Mona’s life is turned upside down when she finds a dead body on the bakery floor. An assassin is stalking the streets of Mona’s city, preying on magic folk, and it appears that Mona is his next target. And in an embattled city suddenly bereft of wizards, the assassin may be the least of Mona’s worries…


Ik heb regelmatig zitten lachen, er zitten zeer humoristische stukken in (magisch bakken is een recept voor zeer grappige situaties.) maar ook een paar sterke stukken over macht of het zijn van een held.
Qua leeftijd zit het op de grens van jeugd en YA en ik kan hem zeker aanraden voor de mensen die genoten hebben van Nevermoor of The Girl Who Drank the Moon.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 23:35

Yv_ schreef:
Wat een práchtig boek, Niniane <3. Waar heb je 'm besteld?

Ik vond Emma relaxed weglezen, maar niet heel boeiend ofzo. Ik vond sommige woorden wel raar, misschien oud- Engels ofzo? Heb trouwens nog nooit een verfilming van Jane Austen gezien eigenlijk :o .

Wow, het is echt wel een dikzakje he Goldie. Hoeveel pagina's telt-ie?
Leuk zo trouwens, een losse kast met pareltjes. Ik zit er ook al een tijdje aan te denken om iets naast mijn erkertje in de hoeken te doen, maar wil geen gewone plankjes en weet niet zo goed een alternatief. Dus het is nog steeds kaal haha. Had een grote lijst boven mijn tv, maar heb ambi light en vind de rustige muur erachter en erboven veel mooier. Enige waar ik dus eventueel iets zou willen is in die hoekjes.

Ik ben in... tromgeroffel... Een klein leven begonnen :oo . Vind het tot nu toe nog niet zo boeiend, maar ik ben dan ook pas ergens bij pagina 100. Soms wat moeite om de karakters uit elkaar te houden, maar de introductie met ze is in elk geval goed.

Ho! Benieuwd wat je ervan vind! Vind de NL'se vertaling wel afbreuk doen aan het origineel...

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

tumtummie
Berichten: 1486
Geregistreerd: 06-04-05

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 09:25

Ik heb gister As in Tas uitgelezen van Jelle Brandt Corstius. Het boek heeft me verrast. Vooraf had ik niet gedacht dat ik het zo leuk zou vinden. Nu ga ik beginnen aan Het geheim van de thee van Roberta Marasco.

Estéban: M1 + 2
Chica:M2+3

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:04

Ik heb afgelopen week 2 boeken uitgelezen & in nummer 3 begonnen. De week ervoor heb ik de Erfenis van de Boleyns van Phillippa Gregory uitgelezen, daar was ik al een tijdje mee bezig (maar door drukte van mijn thesis even een tijdje blijven liggen)

De zevende zus van Lucinda Riley is hier al uit :D . Benieuwd naar het laatste deel over Pa Salt.
Gisteren heb ik De bibliotheek van Parijs geschreven door Janet Skeslien Charles gelezen én uitgelezen. Fijne schrijfstijl en ik ben toch altijd weer onder de indruk wat er allemaal in de oorlog afgespeeld heeft.

Voor nu ben ik begonnen in Mijn lieve gunsteling van Marieke Lucas Rijneveld; weet nog niet helemaal wat ik hiervan moet vinden. Heeft iemand dit boek al gelezen?

B+12 pr 203 L1+14 pr 200 L2+5 pr 192.5

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:36

Imke, ik heb De avond is ongemak gelezen en dat was voor mij voldoende Rijneveld... Ik ben benieuwd wat je van Mijn lieve gunsteling vindt!

Ik lees nu Max, Mischa & het Tet-offensief. Ik heb eerst wat achtergrondinformatie over het Tet-offensief, de Vietcong etc. opgezocht, ook weer zo'n hele geschiedenis waar ik eigenlijk weinig vanaf weet.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:49

Bedankt, ben er zo blij mee <3

Haha ja Yv_ zeg dat _O- 1024 blz. :+ Het achste leven was zelfs 1200/1300 :P
Is iets van kistjes ofzo dan een idee ipv plankjes? Lekker op pinterest zoeken :)
Ik heb een klein leven nu wel op m'n e-reader staan, wie weet voor de toekomst ;)

Ja die rug is gaaf he Niniane, het hele boek is gaaf :Y)

Ik heb denk ik ook nooit een verfilming van Jane Austen gezien en ook nooit een boek gelezen van haar.

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:16

Tiggs schreef:
Imke, ik heb De avond is ongemak gelezen en dat was voor mij voldoende Rijneveld... Ik ben benieuwd wat je van Mijn lieve gunsteling vindt!

Ik lees nu Max, Mischa & het Tet-offensief. Ik heb eerst wat achtergrondinformatie over het Tet-offensief, de Vietcong etc. opgezocht, ook weer zo'n hele geschiedenis waar ik eigenlijk weinig vanaf weet.

Goed dat je dat zegt! Ik heb het boek ook al tijden in de kast gestaan, maar na het fiasco met Madoc ga ik me bij zulk soort boeken toch maar iets meer inlezen denk ik _O-.

Oh dat valt nog mee Goldie! Hij lijkt echt veeeeeeel dikker!

Lekker bezig Imke95!

Haha ja ik ook Quebelle..

♥ Rewrite the Stars ♥

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:36

Engels kopie'tje erbij nemen :j

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:08

Hier sla ik net de laatste bladzijde van de zevende zus om, wat was het weer genieten en oooooh zo veel vragen nog :oo

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Goof

Berichten: 28748
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:24

Goldie schreef:
Hier sla ik net de laatste bladzijde van de zevende zus om, wat was het weer genieten en oooooh zo veel vragen nog :oo


Ik wil hem zo graag lezen!!
Heb hem gereserveerd in de bieb. Waarschijnlijk net als heel veel anderen, dus het zal nog wel even duren.

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:37

Goldie schreef:
Hier sla ik net de laatste bladzijde van de zevende zus om, wat was het weer genieten en oooooh zo veel vragen nog :oo


Ja he! Ik moet zeggen dat ik in het begin een beetje moeite had met het verhaal en even bang was dat ze haar 'flow' was kwijtgeraakt, maar het werd weer zo goed!

Welkom in het Dunning-Krugerpark!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers