De verraders

Moderators: EvelijnS, Essie73, xingridx, Muiz, NadjaNadja, Firelight

Agossie

Re: De verraders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:23

Dat laatste, dat had ik ook gehoopt...

Gediplomeerd instructrice heeft ruimte voor nieuwe leerlingen en revalidatiepaarden. Klik hier! (Regio Utrecht.)

"Wrede mensen noemen we beesten, maar we kunnen beter wrede beesten mensen noemen."

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:23

Alwiene schreef:
Ik vond het ook maar een apart einde, hele spel draait om getrouwe of verrader en aan het eind maakt het allemaal ineens niets meer uit. Wat het mogelijk maakt dat dus eventueel ook bewust een getrouwe ipv een verrader naar huis wordt gestuurd. Ik vond de serie erg leuk, maar het einde beetje anti climax.
Ik had overigens enorm gehoopt dat Chatilla Verraad op had geschreven en zo Samantha een koekje van eigen deeg had gegeven, maar helaas. :=

Echt he, dát had ik dan nog wel leuk gevonden ja.

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)
[o]

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:00

Ik denk dat samantha daar ook bang voor was, je zag de opluchting op d’r gezicht toen Chantila het bordje omdraaide en er trouw op stond.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:47

Einde vond ik jammer op de een of andere manier. Ik ben verrader en daarna gewoon maar bordjes in vullen.

En dan toch nog verdelen met zijn drieen _O-

The end

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:56

Begin van het spel was leuk. Maar begon me steeds meer te irriteren aan de vrouwen die bondjes sloten en iedereen gingen beïnvloeden. De mannen hadden ze er zo uit gespeeld. Het einde was echt slecht inderdaad.
Samantha heeft goed gespeeld, maar maakte het spel minder leuk.
Ben benieuwd hoe zo'n spel zou gaan met mensen die elkaar niet zo goed kennen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 00:32

Ik dacht de hele tijd dat de rest niet echt naar huis was. Nu waren er 3. Je hoorde wel dat ze Chatilla iets wilde beinvloeden dat zij ook kon verraden.

Die bondjes hou ik ook niet van. En ook dat vrouwen samen spannen heb ik niks mee. Maar eerlijk os eerlijk, speelden de mannen wel anders dan de vrouwen. En met Loek had ik op laatst echt te doen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 08:18

Ergens jammer dat Samantha geen verraad had opgeschreven. Dan had ze echt de ultieme verrader geweest.
Snapte nu haar spel strategie beter. Door trouw te blijven aan het eerste bondje, is ze zo ver gekomen. Ipv te gaan teamen met de verraders. Niet hoe ik het spel had verwacht, maar achteraf wel interessant en heefr z'n vruchten afgeworpen voor haar.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:38

Samantha heeft het slim gespeeld. Ze heeft het toch voor elkaar gekregen dat haar bondje bij elkaar bleef en niet vermoord werd zodat ze samen de finale konden spelen. Ik vind het knap gedaan. Vond het juist wel mooi dat ze trouw bleef aan haar bondje, alhoewel ik dat niet had aan zien komen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:43

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:56

Ze hadden er iets tegenover moeten doen als ze de verraders verbanden. Dus bijvoorbeeld een extra zilverstuk.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:58

Ik vond de finale aflevering een beetje tegenvallen. Ik had inderdaad ook verwacht dat Samantha toch nog verraad op zou schrijven maar dat deed ze toch niet.
Ik moet zeggen dat ik erg met Francis te doen had die laatste aflevering. Arme vrouw..
Ik weet nog niet of ik volgend seizoen ga kijken.

Estéban: M1 + 2
Chica:M2+3

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 11:16

Ik vond de laatse aflevering tegen vallen.
Had gehoopt op meer spectakel
En had gehoopt pas na verdelen van het zilver de bekendmaking van de verader.

line18][ let aub niet op spellings fouten heb dyslexie

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 11:19

Ja, die volgorde snapte ik ook niet helemaal. Ik had het ook logischer gevonden om dat als allerlaatste te doen. Maar door het vooraf te doen, kon het nog invloed hebben op de keuze voor ‘verraad’ of ‘trouw’.

Ik had het ook te doen met Francis, en toen ging ze er ook nog uit met de laatste stemronde.

[o] Baard

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 11:41

Het was inderdaad wel een extra motivatie geweest dat als ze de laatste verrader er uit zouden stemmen ze bv nog 2 extra zilver staven zouden krijgen ofzo.

Nu maakte dat eigenlijk niks uit dat er nog een verrader in zat en dat vond ik jammer.
Laatst bijgewerkt door Skessa_ op 04-05-21 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 11:41

Ik snap die volgorde wel. Door het vooraf bekend te maken zaai je twijfel en vergroot je de kans dat de getrouwe toch nog verraad op gaat schrijven, omdat die het ineens niet meer vertrouwd.
Maar ik ben het er wel mee eens dat het een beetje een anti-climax was. Mede doordat er geen rol mee was voor de verrader in de finale en ze beide braaf voor trouw kozen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:53

Ik denk ook dat de programmamakers in het tweede seizoen wel wat wijzigingen gaan doorvoeren. Zo ook dat je bijvoorbeeld een schild voor de raad kan verdienen of iets dergelijks, zodat er iets tegen die kliekjes gedaan kan worden.

Ik vond trouwens Chatilla wat vreemd deze laatste aflevering. Het komt op mij over alsof zij met Samantha had besproken al van tevoren hoe ze het gingen doen en dus eigenlijk het bondje hebben gesloten dat Loek met Kees probeerde te sluiten. Het was overduidelijk dat of Francis of Samantha de laatste verrader was, en toch, op het moment dat Francis eruit ligt, wees ze naar Loiza.

Ik denk dat voor het tweede seizoen er inderdaad een grotere incentive moet zijn om de verraders eruit te spelen. Maar dit zullen ze ongetwijfeld meenemen in de evaluatie.

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:36

Het spelelement zou volgens mij beter kloppen als de pot automatisch naar een verrader zou gaan wanneer deze bij de laatste 2 zou zitten. Dat zou zelfs het sterkste bondje niet overleven en was er in dit geval heel anders gestemd.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 01:07

Precies. Het had iets moeten betekenen dat je mensen hebt kunnen belazeren. In dit geval hebben de getrouwe niet alle verraders eruit gestemd, dus de laatste verrader heeft overleefd en dat betekende nu eigenlijk niks.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:47

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:23

En het programma vooral met ónbekende Nederlanders gaan maken. De Belgische Mol is daardoor ook spectaculairder.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:19

Ohw ik vond met BNers juist wel leuk. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik van de helft nog nooit gehoord had :o Chatilla, Loiza, Kim, Sinan, Edson..... kende er niks van :=

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:31

Ik kende alleen Tijl, Samantha, Gaby, Gert-Jan, Jurgen en Loiza. Francis en Diederik herkende ik van de TV-kantine en Kees van de Ziggoreclames. :')

Oh, da’s toch meer dan ik dacht. :')

[o] Baard

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:59

Ik ken de helft ongeveer, maar als je bekijkt waarvan is dat toch al twijfelachtig wetende dat het om BN-ets gaat :+

Samantha, Loiza (Expeditie Robinson :+), Francis, Holly, Kees, Steven, Diederik (WIDM :+), Sinan (WIDM :+), Jorgen, Gaby

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 13:38

Ik "Ken" loiza dan van Holland's next topmodel .

Jorgen kende ik wel gewoon de rest bijna niet.

Kees en diederik nog van widm of exp. Robinson twijfel nu.

Stephen kende ik wel als de zoon van hans kazan. Die had van die maffe filmpjes met dat toveren. Dat die tovert dat het hekje bij de supermarkt open gaat dat soort ongein. Of er ergens wat zweeft maar dan zie je als ze uitzoemt iemand het vasthouden.

Hij kan der geweldig bij kijken met dat gezicht en die ogen van hem.

The end

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 13:54

Ik kende ook niet iedereen of alleen heel vaag.

Samantha had gereageerd dat zij de kritiek op de finale niet begreep? Maar het gaat er eigenlijk niet om wat zij vinden. Ik snap dat voor hun een week zo in het spel zitten echt anders is, maa zonder kijkers heb je niks en die hebben commentaar.

Ik snap sws het spel niet. Waarom weten wij wie de verraders zijn? Waarom weten ze hoeveel verraders er zijn? Waarom werd er eentje vervangen als je er eentje uit speelt, wat de bedoeling ook is?
Waarom spelem ze samen om het zilver, terwijl iedereen evenveel kans heeft op het winnen?

Zouden verraders niet de boel moeten saborteren zodat zij de verloren zilver staven kunnen winnen bijv?
Zou het niet spannend zijn als de verraders onderling ook niet weten wie ze zijn en anoniem iemand vermoorden?

Ik zeg maar wat, maar mis toch echt de spanning en opbouw.