[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Moderators: Essie73, EvelijnS, Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight

Tiggs

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 15:26

Ik ben het tweede deel van De moord op Commendatore van Murakami aan het lezen en waar het eerste deel relatief normaal was, gaat het nu weer allerlei bijzondere kanten op. Echt een heerlijk boek om te lezen weer.

Life's a bitch so you can't win.
M. Python

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 18:42

Yv_ schreef:
Netjes hoor Nienke!

Ik heb de Caraval trilogie uit. Hoewel ik echt al een poosje YA-moe ben, heb ik er ontzettend van genoten. Vond het tweede deel het leukst, maar alle delen waren echt wel heel leuk.

Vandaag komt m'n stoofbijbel binnen, helemaal blij *\%/* *\%/* . Nu nog iets bedenken voor het resterende bedrag van de bonnen _O-

Ik ben in Greenwood begonnen. Schijnt een goed boek te zijn, dus ik ben benieuwd. De vormgeving van het boek is in elk geval al heel erg gaaf: allemaal boomringen :D. Als tegenhanger ben ik ook bezig met Confettiregen van Splinter Chabot. Zoals ik had verwacht: luchtig en snel leesbaar, maar niet zo boeiend.

Ooh! Hier de Pasta en ovenbijbel! Heerlijke boeken!

The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 11:23

Ik kom even binnenvallen, is er hier iemand met een mega boekenkast die nog opvulling zoekt?
Ik heb 2 complete sets encyclopedieën, een groot formaat (A4?) en een kleiner formaat. Lijkt me mooi in een grote houten boekenrek maar die heb ik niet en vind het zonde om ze weg te doen

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-21 12:22

Ik vond het al stil in het topic, tot bleek dat ik het topic per ongeluk ontstipt had, oeps haha. Dus even bij moeten lezen van 6 dagen en proberen een bij lees post te maken… Here we go!

Bedankt allemaal voor de leuke reacties op de foto met Arya, superleuk haha! Niniane, dat pootje op dat boek was nog een opgave hahaha want ze vond het maar vreemd en wilde ‘m de hele tijd wegtrekken, dus heb een beetje moeten dreigen, lol.

Goldie
De Bardugo collectie is idd aardig gegroeid, al is ie wel echt heel erg chaotisch haha. Wil alles lig straks nog wel graag in even grote hardcovers hebben en dan doe ik de paperback edities als extra houden. Tof lijstje heb je van maart! Zo leuk dat Illuminae zo goed is bevallen ook!

Yv
Haha, leuk om te horen als niet herder-liefhebber zijnde! Ik ben bevooroordeeld, maar ben natuurlijk helemaal blij met m’n meisje hihi. En mooi exemplaar, bedoel je All these monsters dan? Want dat is het eerste deel in de duologie - deel 2 moet nog uitkomen. Klinkt idd echt als een vreemde serie, die maddaddam boeken haha. En leuk dat de Caraval boeken zo fijn zijn bevallen nu, ondanks dat je een beetje YA moe was. En die bijbel kookboeken staan hier ook op de wishlist; zien er zo gaaf uit! Leuke gedeeltelijke besteding van je bon haha.

Hana
Oehhh gaaf lijstje! Wat vond je van the ravens? Ik zag laatst boek 2 ook voorbij komen en vind die covers zo gaaf haha. Alleen daarvoor wilde ik ze al op de wishlist zetten, lol. Maar komt goed uit dat jij dan 1 las, zodat ik nu kan horen wat je ervan vond haha. Veel plezier met Darkdawn! Zo’n gaaf geschreven boek ook weer.

Foaly
Ook al zoveel gelezen in maart, netjes zeg!! Gave cover editie van the scorpio races zie ik daar voorbij komen. Ben toch nog wel steeds benieuwd naar die. Dankzij jou lig ook erg benieuwd geworden naar Paladin’s Grace! En Scalzi staat hier ook nog op de ‘oooooit wil ik die lezen’ lijst haha.

Annetje
Mooi lijstje heb je! Jongen verslindt heelal ziet er idd interessant uit!

laurabe
Leuk dat je nog meer van Daniels op de reader hebt staan! Alvast veel plezier ermee gewenst en ik kijk al uit naar je updates erover!

petitparis
Bright burning Stars klinkt interessant!

Elfie
Ook een mooi aantal gelezen boeken!

Moirin
Toffe lijst ook! En je bent idd helemaal klaar nu voor de Netflix serie haha. Ik ben erg benieuwd naar Rule of Wolves!

The_Cat
Leuke review/mening over Addie! Ik heb ‘m ondertussen ook op de wishlist staan. Blijf alleen maar goede dingen horen en ben nu wel erg nieuwsgierig geworden haha. Benieuwd wat je van the midnight library gaat vinden, die zie ik ook steeds meer voorbij komen en hoor ik goede dingen over.

Nienke98
Leuk dat je the things we leave unfinished hebt toegevoegd! Heeeel erg benieuwd wat je ervan gaat vinden als je ‘m gaat lezen. Wat een leuke boekenkast foto’s! Kan daar zo van genieten altijd om dat te zien haha. Toffe Hobb collectie heb je!

Tiggs
Ohh heerlijk is dat als je huidige read dan zo goed bevalt. Veel plezier nog ermee!

---

LEESUPDATES

Heir of Fire las ik onlangs uit en nu gaan we even wachten tot Tucktuck bij is met lezen, voor we met Queen of Shadows beginnen. Heir of Fire heb ik nu 7x gelezen en krijg er gewoon geen genoeg van he. WAT.EEN.BOEK. Was weer intens genieten <3

Ik las All these Monsters van Amy Tintera uit welke ik 2¾ sterren gaf. Ja heel specifiek, I know hahaha. Maar ik vond 'm eigenlijk net geen 3 sterren waard, maar 2 sterren vond ik ook weer te weinig aangezien ik er overall wel van genoten heb. Maar hetgeen wat de auteur leek te willen bereiken met het combineren van een dystopian wereld met monsters waar op gejaagd/mee gevochten moet worden alsook het vechten tegen 'mishandelaars' in de psychische zin van het woord (zoals de vader die het hoofdpersonage mishandelde e.d.) kwam allemaal samen niet echt heel lekker uit de verf met hoe het opgezet was. Ik vond de personages an zich wel leuk en de schrijfstijl van deze auteur vind ik wel echt heel fijn en lekker weglezen < waardoor ik het ook echt jammer vond dat veel dingen niet zo indrukwekkend waren als vooraf gehoopt. Denk dat ik boek 2 wel nog een keer ga lezen omdat het een duologie is en ik met sommige dingen toch wel benieuwd ben hoe het verdergaat en hoe de auteur alles af gaat sluiten, maar het zal geen prioriteit boek worden zeg maar.

Nu ben ik 77 pagina's ver in My Dark Vanessa en jeeetje wat houdt dit boek me in z'n greep! Wat is het indrukwekkend geschreven. *\o/*

---

BOEKENPOST

Toevallig kwam net nog leuke boekenpost binnen welke ik even deel. M'n pre-order van Unsinkable van Lotte van den Noort waar ik al sinds vorig jaar naar uit aan't kijken ben. Al van jongs af aan helemaal obsessed met de Titanic geweest en ik kon het dus echt niet laten om deze hervertelling - die geinspireerd is op een van de complot theorieën rondom het zinken van het schip - in huis te halen. Hij kwam gesigneerd binnen, met een toffe boekenlegger en een Boarding Pass *D Erg mooie Hardcover editie, waar ook binnenin vanalles te vinden is zoals een map, een gave zwart/wit foto van 'the staircase' en nog wat andere kleine dingetjes in het boek zelf.

Afbeelding

---

En afgelopen weekend hebben we de smalle kast die tussen de 2 grotere billie kasten in stonden, omgewisseld met een grote billie kast die in opslag stond bij m'n schoonmoeder. Maar zoals te verwachten, had ik alle extra ruimte al meteen nodig en staat het alweer ver vol hahaha. Ik kon hierdoor dus wel wat van mijn in opslag liggende romance boeken van de zolder naar onder halen en in de karretjes erbij zetten, zodat ik een aantal van m'n favorieten weer onder heb staan *\o/* - een deel moet ik nog in opslag gaan zoeken, want mis nog vanalles wat ik wil hebben maar ik kwam niet overal goed bij jammer genoeg, dus moest een hoop dozen laten staan met doorspitten. Moet Luciën me een dezer dagen maar even mee helpen haha.

Dus nu 3 billies naast elkaar <3
Eerder stonden er nog 2 losse billies voor in de kamer, maar die zijn dus in opslag gegaan en zo had ik dus 'alleen' nog deze grote kast in de doorloop van woonkamer naar keuken. Blij dat ik het Iets hebben kunnen uitbreiden nu haha.

Afbeelding

“A dream dirty and bruised is better than no dream at all.”
― Laini Taylor, Days of Blood & Starlight

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 12:45

@Melissa: het is anders niet zo druk geweest in het topic de voorbije dagen. En ik ben zo jaloers op de boekenkasten en -collectie

De kookbijbels moet ik eens opzoeken, misschien leuk voor mijn vriend en op ene kookboek meer of minder komt het er hier niet op aan. Ik durf ze niet te tellen, want ik zou wel eens aan +50 kunnen komen en het aantal waaruit ik werkelijk iets gemaakt heb op 1 hand te tellen zijn :')

@Granoek: Denk dat het probleem bij de meesten in dit topic is: " te veel boeken, te weinig plaats". Iemand die veel leest, heeft geen behoefte aan een mooie encyclopedie uitgave om naar te kijken. Heb zelf enkele jaren terug dozen vol weggegooid...

There is beauty in everything, even the things that scare us.

http://www.dalmat.be

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-21 12:49

petitparis schreef:
@Melissa: het is anders niet zo druk geweest in het topic de voorbije dagen. En ik ben zo jaloers op de boekenkasten en -collectie

De kookbijbels moet ik eens opzoeken, misschien leuk voor mijn vriend en op ene kookboek meer of minder komt het er hier niet op aan. Ik durf ze niet te tellen, want ik zou wel eens aan +50 kunnen komen en het aantal waaruit ik werkelijk iets gemaakt heb op 1 hand te tellen zijn :')

@Granoek: Denk dat het probleem bij de meesten in dit topic is: " te veel boeken, te weinig plaats". Iemand die veel leest, heeft geen behoefte aan een mooie encyclopedie uitgave om naar te kijken. Heb zelf enkele jaren terug dozen vol weggegooid...

Ik moest toch 2,5 pagina bijlezen en reageren dus was genoeg vond ik, zoals je aan m’n post ziet ook :') maar idd niet zo druk als dat het wel vaker kan zijn haha. Maar was het topic even kwijt en had dus al 6 dagen niet bij gelezen.

Van de kook bijbels heb je idd een heel scala aan verschillende soorten, echt leuk! Van oven bijbel tot pasta bijbel en vis e.d.

@Granoek,
Lief van het aanbod wel! Ik heb idd ook eigenlijk te weinig plek nu om zo’n volledig encyclopedie set te plaatsen. Lijkt me ooit wel tof als ik echt een boeken kamer ofzo zou hebben.

“A dream dirty and bruised is better than no dream at all.”
― Laini Taylor, Days of Blood & Starlight

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:30

Wat bizar om een Engelse titel te lezen en dan vervolgens een NL auteur en voorwoord :').

♥ Rewrite the Stars ♥

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:37

cursebreaker schreef:
Hana
Oehhh gaaf lijstje! Wat vond je van the ravens? Ik zag laatst boek 2 ook voorbij komen en vind die covers zo gaaf haha. Alleen daarvoor wilde ik ze al op de wishlist zetten, lol. Maar komt goed uit dat jij dan 1 las, zodat ik nu kan horen wat je ervan vond haha. Veel plezier met Darkdawn! Zo’n gaaf geschreven boek ook weer.

Ik vond hem erg leuk! (recensie.) Deel 2 wil ik ook zeker lezen :D

Soon may the Wellerman come to bring us sugar and tea and rum.
One day, when the tonguing' is done we'll take our leave and go.

laurabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 19:13

@Cursebreaker Unsinkable ziet er goed uit. Ik ben benieuwd wat je er van gaat vinden

@Petitparis Ik ben ook een beetje een kookboek hoarder. Ze staan bij me in de keuken en ik heb er 80+. De meeste zijn bakboeken. Ik heb ook niet uit alles wat gemaakt vrees ik

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 20:14

Ik ben heel benieuwd naar Unsinkable.

Ik heb the midnight library al weer maar aan de kant gelegd :') Niet dat het een slecht boek is, maar ik zit zelf gewoon niet in de meest geweldige periode van men leven, en ik werd gewoon veel te neerslachtig van die eerste 30 pagina's. Ik moet even iets leuks hebben.

Ik ga misschien bloodsworn er maar bij nemen. Dat ziet er niet zo deprimerend uit :') Maar ik ga eerst even een rondje 'Why Women kill' kijken om mezelf wat op te beuren :')

The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:08

@ The_cat: ik vond The midnight Library nu ook net bepaald een "vrolijk" boek. De depressie van het hoofdpersonage weegt goed door en had persoonlijk het idee van de midnight library "magischer" verwacht.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:10

Ja hè? En het wordt nochtans geplaatst als ‘feelgood’... nou, helemaal niet

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:12

Het einde is uiteindelijk wel positief, maar toch. Heel happy werd ik er niet van. Had zowel meer positieve als negatieve levenslessen verwacht, nu lijkt het een neerwaartse spiraal totdat het oofdpersonage "het groot licht" ziet.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:02

Uhoh, ik heb hem juist pas gekocht omdat ie feelgood zou zijn := Ik schuif hem maar iets verder omlaag op mijn tbr dan :o

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:20

petitparis schreef:
@ The_cat: ik vond The midnight Library nu ook net bepaald een "vrolijk" boek. De depressie van het hoofdpersonage weegt goed door en had persoonlijk het idee van de midnight library "magischer" verwacht.

Oh, ik vond het daardoor juist een goed boek!

Life's a bitch so you can't win.
M. Python

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:52

Ik denk dat mijn verwachtingen te hoog waren.
Want uiteindelijk is de depressie vh hoofdpersonage wat haar in the midnight library brengt en dat is erg goed neergezet, maar echt feel good vond ik het niet. Hooguit dat er altijd hoop is...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:08

Eelmo schreef:
Uhoh, ik heb hem juist pas gekocht omdat ie feelgood zou zijn := Ik schuif hem maar iets verder omlaag op mijn tbr dan :o

Ik heb hem toevallig ook gekocht afgelopen week. Denk dat ik er na mijn huidige boek in ga starten.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:22

Tiggs schreef:
petitparis schreef:

Oh, ik vond het daardoor juist een goed boek!

Het probleem dat ik er gewoon mee heb, is dat ik nood heb voor mezelf aan wat feelgood. En het is te zwaar nu voor mezelf op deze momenten. Ik ga hem aan de kant leggen tot ik mezelf mentaal wat beter voel

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 19:29

Serieus? Midnight Libraray als feelgood gezet? Hmm, ben ik het ook niet echt mee eens.
Ik vond het geen slecht boek, dat zeer zeker niet. Maar heel, héél anders dan ik had verwacht. Wat dat betreft is de achterflap flink misleidend. Maar haalt niet weg dat het echt wel een heftig onderwerp is wat wordt aangekaart.

Ik ben - eindelijk - begonnen in Hunted van Meagan Spooner. Stond al zo lang te verstoffen in de kast, volgens mij heb ik die ooit bij een Fairyloot box gehad. Leest lekker weg so far :D. Het moet alleen wel de tijd gaan delen met een vroegere obsessie _O-. Nadat ik Desperate Housewives helemaal opnieuw heb gekeken, zag ik dat Disney ook Revenge erop had staan. Dat was echt een zware guilty pleasure van me vroeger, dus die ga ik nu ook opnieuw bekijken _O-

♥ Rewrite the Stars ♥

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:51

Een feelgood boek of een positief einde van een verhaal kunnen twee wel erg verschillende dingen zijn, jammer als je van te voren op het verkeerde been bent gebracht.

Een mooi kookboek is altijd zo verleidelijk, maar ik heb er ook meer dan ik gebruik. Ik neem me iedere keer voor om uit ieder boek minstens 1 gerecht te maken of het boek gaat weg. En in de familie hebben ook wel een punt bereikt dat we elkaar geen kookboeken geven tenzij iemand een specifiek boek op een verlanglijstje zet, gezien de hoeveelheid die iedereen al heeft. (Zowel voor boeken als kookboeken geldt dat er in mijn familie een hoop te lenen is van elkaar.)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:42

Over kookboeken gesproken, welke is écht een aanrader?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:00

Het enige kookboek waar ik meer dan 5 recepten en tips uit gehaald heb is "ons kookboek" iets dat zelfs mijn moeder als huwelijkskado gekregen heeft :')
Alle recentere bevatten vaak ingredienten die ik niet ken of niet lust :+ ik kijk alleen naar de plaatjes en maak iets wat erop lijkt _O-

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:34

In elk geval niet die van Gordon Ramsey :’). Je moet echt stad en land af om aan zijn ingredientenlijst te komen, super irritant. Peen en uien van Herman den Blijker vind ik wel een heel leuk boek, daar heb ik al flink wat recepten uitgehaald. Verder heb ik zat staan, maar heel eerlijk? Ik snuffel nog het liefst op internet, dus de meesten staan te staan. Internet is wat dat betreft zoveel makkelijker: laptop ernaast en gaan; geen gedoe met bladzijden netjes houden zonder spetters enzo.

♥ Rewrite the Stars ♥

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:38

Ze kijken vaak zo mooi weg haha. Mijn vriend heeft mij het boek Sweet van Yotam Ottonlenghi gegeven. Nog werkelijk niks mee gedaan, maar de plaatjes zijn leuk. :') :))

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:53

Sweet heeft goede recepten, ik heb goede dingen geproefd die mijn zus er uit gemaakt heeft. Ottolenghi is wel een favoriet bij mijn familie voor de feestelijker gelegenheden.