[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Moderators: MirandaT, NadjaNadja, Ods, Duhelo, Muiz, Essie73

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-20 18:15

Goof schreef:
Ik heb bij geen 1 boek de datum ingevoerd, 2 zijn wel opgeslagen, 3 niet. Als ik ze nu aanklik, lukt het me niet meer een datum toe te voegen.

O, da's wel vreemd idd.
Als je naar 'edit review' gaat, moet je normaal ook datums kunnen toevoegen/veranderen.
Misschien is er een 'glitch' in het systeem. Dan zou ik het morgen bv. nog eens proberen of over een paar uurtjes.

“A dream dirty and bruised is better than no dream at all.”
― Laini Taylor, Days of Blood & Starlight

petitparis

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 18:33

Idd bij edit review proberen. Ik zet zelf altijd eerst op currently reading en dan pas op read of finished om geen datz te moeten invoeren.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

http://www.dalmat.be

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-20 18:35

petitparis schreef:
Idd bij edit review proberen. Ik zet zelf altijd eerst op currently reading en dan pas op read of finished om geen datz te moeten invoeren.

Doe ik idd ook.
Als je op currently reading zet en erna dan ‘finished reading’ aanklikt weet je altijd zeker dat het goed bijgewerkt wordt. Maar ik doe soms ook achteraf als ik het wel eens vergeet bij GR (maar probeer het normaal gewoon goed bij te houden) en dan dus idd via ‘edit review’ en datums invoeren. Benieuwd of het nog lukt Goof!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 19:28

Afbeelding

Mijn leeslijstje. Hier missen nog 4 arcs dus in totaal 15 stuks.

Bedankt voor de beterschapswensen!

Voor de mensen met instagram, is het algoritme weer veranderf? Ik krijg nog nauwelijks likes of volgers.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 19:33

Amandavd schreef:
[ [url=m/UbSuLy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn leeslijstje. Hier missen nog 4 arcs dus in totaal 15 stuks.

Bedankt voor de beterschapswensen!

Voor de mensen met instagram, is het algoritme weer veranderf? Ik krijg nog nauwelijks likes of volgers.

Mooie lijst, vele gelezen! Wat vond je van het veilige huis?

(En hier geen instagram dus kan je helaas niet helpen)
Laatst bijgewerkt door Floortje88 op 01-08-20 19:34, in het totaal 2 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-20 19:33

Even snel @Amanda.
Het algoritme is echt om te huilennnn.. Tenzij je 3000+ volgers hebt, is het echt drama (maar ook de grotere accounts merken het vaak). Ik ben actief, interactief, plaats dagelijks foto's net als jou ook en zit onder de 100 likes de laatste tijd met bijna 2000 volgers. Echt jammer want in vergelijking met 1,5 jaar terug zat ik met veel minder volgers over de 200 likes per foto's bv. Nu gaat het niet alleen om het aantal likes natuurlijk, maar de reacties van velen mis ik dus ook echt wel dus zo zie je idd goed hoe het verschil nu is en daar hebben echt heel veel accounts last van. Veel mensen zien je foto's dus niet en DAT vind ik gewoon jammer. Aan de andere kant gewoon onwijs trots en blij met elke like en reactie die ik krijg, maar het algoritme maakt het er zeker niet leuker op aangezien het eerst allemaal veel beter geregeld was vond ik. Het is echt heeeel moeilijk om opgemerkt te worden. Meedoen aan shoutout sessions helpt wel om volgers erbij te krijgen, maar ik merk wel dat die volgers vaak dus niet snel liken en reacties achterlaten - misschien ook omdat ze de foto's dan na 1x niet meer te zien krijgen in de feed.

Ik vind het ook jammer dat ik dus idd ook veel mensen mis en handmatig moet opzoeken soms en dan zie dat ik gewoon al 10 foto's niks meer geliked heb, terwijl ik dat wel wil doen bij die persoon. Maar alles onthouden bij wie ik altijd wil kijken en liken is geen doen. Probeer lig met de tijd en energie die ik heb wel actief te zijn, shoutouts te doen en reacties achter te laten waar het kan en blij zijn met wat ik terug krijg, maar het contrast met hoe het eerder was is wel erg groot moet ik zeggen dus jammer vind ik dat wel.

Gave foto!!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief en Moderator Markt
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 20:18

Mijn leesoverzicht van juli;
Afbeelding
Illuminae, Deviate, Julie Garwood en Elle Kennedy boeken sprongen er voor mij uit.

''So you’ve had some bad days, no doubt. But I figure, instead of letting your yesterdays bring you down, maybe you can concentrate on building some happier memories today. And that way you’ll have them for tomorrow?”

balance
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 20:41

Nou ja.. ik heb ‘ergens’ blijkbaar een bookchoise boek opgeslagen en kan het niet vinden. Problemen met de server, ik heb een aantal keer een (hetzelfde) boek gedownload omdat ik steeds van de server viel en nu krijg ik ‘maximaal aantal downloads voor dit boek bereikt’. Boek is nergens te vinden. Althans niet waar ik zoek.

“You are my sunshine, my only sunshine” juli 2017.
Niet hopen maar doen

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 21:02

Om welk boek gaat het? :)

''So you’ve had some bad days, no doubt. But I figure, instead of letting your yesterdays bring you down, maybe you can concentrate on building some happier memories today. And that way you’ll have them for tomorrow?”

balance
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 21:16

Nicci French
In hechtenis

“You are my sunshine, my only sunshine” juli 2017.
Niet hopen maar doen

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 21:48

Ik heb je een pb gestuurd.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 22:21

Hierbij mijn overzicht van Juli.

Afbeelding

Nu bezig in My dark Vanessa, kan m moeilijk wegleggen - goed teken!

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 22:50

Veel ontspanning uit lezen gehaald deze maand:

Afbeelding

Afbeelding

Challenge update:

Afbeelding

Those who look with clouded eyes see nothing but shadows

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 08:57

Jij hebt ook echt een top maand gehad Hans!

Ik ben benieuwd wat je van My Dark Vanessa gaat vinden Floortje! Ik wil deze binnenkort ook lezen vanwege de 'goede' verhalen hier in het topic.

Instagram algoritmes snap ik werkelijk waar niks van. :+
Ik vind het onwijs leuk om te doen en om andere mensen te volgen en doe het niet om maar zoveel mogelijk volgers te krijgen (volgers zijn leuk, maar ik doe het vooral voor mezelf).
Maar vaak gaan er harder volgers af dan er bij komen en daar snap ik dan weer niks van. _O-

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:03

Ik heb het vijfde boek van de 'wacht op mij' serie uit. Nu het zesde boek nog en dan ga ik denk ik met the deal beginnen.

Waar houden jullie de uit gelezen boeken bij?

Mon Amie *16-01-1993 † 16-11-2018

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:10

Bambi1995 schreef:

Ik denk de meeste op GoodReads, maar als je vnl Nederlands leest is Hebban ook een leuk medium.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:28

Goodreads en ik heb een uitgebreide spreadsheet waar ik het ook in zet. Even kijken of ik de link al in het topic gedeeld heb :+

Edit: nee dus.

https://www.dropbox.com/s/xaxsu76oxgel3g4/2019%20Reading%20Statistics.xlsx?dl=0

Hier kun je echt van alles invullen en dan komt er op een apart tabblad een fancy grafiek te staan met bv. het percentage YA/Adult boeken, mannelijke/vrouwelijke auteurs, etc. Er is ook een tabblad waarin je je uitgaven bij kunt houden (heb ik nog niet gedaan, te confronterend :+ ) en ik vind het heel leuk, het geeft toch wat meer info dan Goodreads :D

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:16

Bedankt voor de tip, ik heb me aangemeld op hebban

Mon Amie *16-01-1993 † 16-11-2018

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:36

Foaly schreef:
Goodreads en ik heb een uitgebreide spreadsheet waar ik het ook in zet. Even kijken of ik de link al in het topic gedeeld heb :+

Edit: nee dus.

https://www.dropbox.com/s/xaxsu76oxgel3g4/2019%20Reading%20Statistics.xlsx?dl=0

Hier kun je echt van alles invullen en dan komt er op een apart tabblad een fancy grafiek te staan met bv. het percentage YA/Adult boeken, mannelijke/vrouwelijke auteurs, etc. Er is ook een tabblad waarin je je uitgaven bij kunt houden (heb ik nog niet gedaan, te confronterend :+ ) en ik vind het heel leuk, het geeft toch wat meer info dan Goodreads :D

Wat interessant! Bedankt. :)

Second to the right, and straight on till morning

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:58

cursebreaker schreef:
Even snel @Amanda.
Het algoritme is echt om te huilennnn.. Tenzij je 3000+ volgers hebt, is het echt drama (maar ook de grotere accounts merken het vaak). Ik ben actief, interactief, plaats dagelijks foto's net als jou ook en zit onder de 100 likes de laatste tijd met bijna 2000 volgers. Echt jammer want in vergelijking met 1,5 jaar terug zat ik met veel minder volgers over de 200 likes per foto's bv. Nu gaat het niet alleen om het aantal likes natuurlijk, maar de reacties van velen mis ik dus ook echt wel dus zo zie je idd goed hoe het verschil nu is en daar hebben echt heel veel accounts last van. Veel mensen zien je foto's dus niet en DAT vind ik gewoon jammer. Aan de andere kant gewoon onwijs trots en blij met elke like en reactie die ik krijg, maar het algoritme maakt het er zeker niet leuker op aangezien het eerst allemaal veel beter geregeld was vond ik. Het is echt heeeel moeilijk om opgemerkt te worden. Meedoen aan shoutout sessions helpt wel om volgers erbij te krijgen, maar ik merk wel dat die volgers vaak dus niet snel liken en reacties achterlaten - misschien ook omdat ze de foto's dan na 1x niet meer te zien krijgen in de feed.

Ik vind het ook jammer dat ik dus idd ook veel mensen mis en handmatig moet opzoeken soms en dan zie dat ik gewoon al 10 foto's niks meer geliked heb, terwijl ik dat wel wil doen bij die persoon. Maar alles onthouden bij wie ik altijd wil kijken en liken is geen doen. Probeer lig met de tijd en energie die ik heb wel actief te zijn, shoutouts te doen en reacties achter te laten waar het kan en blij zijn met wat ik terug krijg, maar het contrast met hoe het eerder was is wel erg groot moet ik zeggen dus jammer vind ik dat wel.

Gave foto!!

Echt om te janken inderdaad. Ik kom nu net aan 50 likes per foto. Niet dat het direct daarom gaat maar er is ineens een stuk minder interactie. Ik krijg ook nauwelijks volgers meer. Mijn foto's waren eerst ook niks bijzonders maar met mijn nieuwe thema had ik toch gehoopt op wat meer animo maar het wordt alleen maar minder. Shoutout sessies helpen bij mij ook nog vrij weinig.

@floortje Ik vond het veilige huis wel oke. Ik heb spannendere boeken gelezen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 13:11

@Foaly: interessant, maar erg veel werk als je bijna dagelijks een boek uitleest. Spendeer soms meer tijd om mijn GR en Hebban up to date te houden dan een boek uit te kiezen :+

ik begrijp weinig van Instagram, had gisteren bijna allemaal likes van compleet nieuwe mensen. Maar ik lig er niet van wakker. Ik post daar alles wat ik leuk vind, maar waarvan ik weet dat het merendeel van mijn FB (en ook irl) vrienden niet leuk vinden.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 16:24

Mijn challenge gaat goed trouwens:

Afbeelding

Life's a bitch so you can't win.
M. Python

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:06

petitparis schreef:
ik begrijp weinig van Instagram,

Ik weet nieteens waar het hierboven over gaat? Likes, geen likes :?

Vandaag nog lekker een stukje verder gegaan in Rodham. Vanochtend goed bezig geweest: uurtje hardgelopen, nog even naar het winkelcentrum een paar dorpen verder op gefietst en huis aan kant. Nu even eten en leestijd en vanavond nog even riedelen en dan vind ik het weer goed voor vandaag. Misschien klein stukje verder in mn ebook van Riley Sager (titel kwijt.. .verrassend :') )

♥ Rewrite the Stars ♥

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:41

Bambi1995 schreef:
Ik heb het vijfde boek van de 'wacht op mij' serie uit. Nu het zesde boek nog en dan ga ik denk ik met the deal beginnen.

Leuk!

Ik sla alles over Instagram over :)

Hier nu bij Part 3 van Truelike en ik kan niet wachten op morgen!

Net begonnen in On Dublin street: The bonus material, daar wacht ik al lange tijd op dus ik kan niet wachten om daar mee verder te gaan.

En een stukje opgeschoten in een e-arc.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:45

Tot zover mijn voornemen om hier bij te blijven :')

Anywaayyy.. Ik ben als eerste begonnen in Veronique. Iemand zei dat het verhaal histoisch niet helemaal klopt, daar heb ik te weinig kennis van. Maar ik vind het verhaal tot nu toe wel heel erg zwaar geromantiseerd. In die zin valt het me iets tegen, maar het leest wel fijn weg, buiten in het zonnetje {:}

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster