[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Moderators: Muiz, Essie73, Ods, MirandaT, NadjaNadja, Duhelo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:12

Wat gaan jullie toch altijd hard! Sommige mensen moeten gewoon werken, hé :+ Om die reden ben ik afgelopen topic ook voornamelijk meelezer geweest, maar wil nu wel proberen iets meer zelf te plaatsen. We zullen zien of het lukt.

Ik heb net De Verhalenvertelster uit. Iemand die gelezen? Ik vond het wel een boeiend boek met een verhaal in het verhaal verwerkt en op het eind een twist die ik niet zo snel had zien aankomen. De thema's vond ik ook wel mooi uitgewerkt en, hoewel het boek vrij heftig is, las het toch wel makkelijk weg.

Nu maar eens kijken wat ik verder ga lezen. Wilde aan Angelfall trilogie beginnen, maar ben pas verhuisd en de doos waar die in zit ligt nog bij m'n beste vriendin, dus dat gaat niet. Misschien kijk ik zo wel even bij de aanraders, al heb ik daar veel boeken natuulijk niet 123 bij de hand, wat het niet makkelijk maakt :P Heeft iemand The Stowaway gelezen van Salvatore? Of First Grave on the Right van Darynda Jones? Die heb ik op de plank staan en zijn opties.

Moon's site: http://groups.msn.com/nienkemoonlight

Quote Astridastrid : Moon is geweldig hoor Nienke! En hij heeft echt geweldige manen. Wil ik ook voor Mari.

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:30

C_arola schreef:
First Grave on the Right van Darynda Jones is leuk, aanrader! Leest makkelijk weg en ik vind de droge humor er in erg leuk.

Oké, dan ga ik denk morgen die als eerste proberen. Eens kijken wat ik ervan vind.

Quote Astridastrid : Moon is geweldig hoor Nienke! En hij heeft echt geweldige manen. Wil ik ook voor Mari.

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:15

C_arola schreef:
Veel leesplezier, laat je weten hoe je er vind? :)

doe ik ;) :)

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:02

Zo, eindelijk weer even tijd om bij te schrijven

Ik ben met The First Grave on the Right begonnen. Tot nu toe moet ik er wel even inkomen. De schrijfstijl is wel leuk en ik heb al een paar keer moeten grinniken :P Maar tot nu toe is het nog even kijken waar het verhaal heen gaat. Het was in eider geval een boek wat op de Free Books tafel lag van mijn voormalige universiteit, waar docenten en studenten altijd boeken neerleggen die ze niet meer hoeven. Geen ruilbieb, maar echt een plek voor overbodige boeken waar iemand anders misschien nog iets aan heeft. Dus een breuk kan ik er sowieso niet aan vallen.

Annetje: Volgens mij heb ik ook wel wat van die serie liggen die op jouw foto staat. Is dat een aanrader of zijn ze vrij kinderlijk?

Cursebreaker: Helaas heb ik geen instangram, anders had ik wel meegedaan met je giveaway en je pagina gevolgd (want je schrijft sowieso altijd wel leuke artikelen) maar dat kan nu niet, en vind helaas Facebook al genoeg social media voor me.

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:53

Leys schreef:
Gefeliciteerd Melissa *\o/*
Ik geb hem gedeeld en een paar vriendinnen getagged waarvan ik denk dat ze dezelfde smaak hebben, ik gok dat vooral jij en Lina erg gaan klikken!

Lina? Zo heette mijn vorige kat, een siameesje wat we helaas in December hebben moeten laten inslapen. Of nou ja, Lineke officieel, maar we kortten het altijd af tot Lina. Echt mijn maatje, dat, ik kon er alles mee.

Ben zelf nog wat verder gegaan in The First Grave on the Right. Er begint nu iets meer verhaal in te komen en ik ben wel benieuwd naar wie een bepaald mysterieus iemand is. Vanavond maar even serietje kijken, morgen weer verder met mijn boek.

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 11:37

C_arola: De humor in First Grave on the Right is inderdaad wel leuk. Het hoofdpersonage is me er eentje, lekker sarcastisch en droog qua opmerkingen en denkwijze. Ik houd er wel van. Moet nog steeds wel een beetje kijken waar het verhaal heen zal gaan, want op het moment is het nog een beetje aan het opstarten. Maar ik ben ook nog niet zo ver. Niet heel veel tijd gehad om te lezen afgelopen dagen. Hopelijk vanmiddag weer een tijdje.

TuckTuck: Ik zie De Ring, Het Zwaard en De Bokaal staan. Die heb ik toevallig kort geleden ook gelezen. Wat vond je ervan? Ik had zelf wat moeite met de personages die (volgens mij) de prioriteiten niet altijd op de juiste plek hadden zitten. En ook het Verhaal vond ik niet altijd even boeiend. Er had meer mee gedaan kunnen worden. Ik ben misschien wel geinteresseerd in Het Merlijn Complot, als die nog niet vergeven is, maar daarover is PB misschien handiger.

Leo: Mooie box van A Court. Waar heb je die vandaan? Het zijn hardcovers, toch? Want ik wil die serie ook nog wel een keer gaan lezen en houd van mooie boeken en boxen (mijn box van The Hunger Games vind ik bijvoorbeeld geweldig <3 ) en misschien is dit wel een zetje hem aan te schaffen.

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:05

Leo schreef:
nienmoon schreef:
Leo: Mooie box van A Court. Waar heb je die vandaan? Het zijn hardcovers, toch? Want ik wil die serie ook nog wel een keer gaan lezen en houd van mooie boeken en boxen (mijn box van The Hunger Games vind ik bijvoorbeeld geweldig <3 ) en misschien is dit wel een zetje hem aan te schaffen.

Sorry jou vergeten te antwoorden!

Ik heb deze box bij Amazon gekocht, zijn inderdaad de Hardcovers! Het is echt een super mooie box. De dustcovers van de boeken zijn een soort satijnglans, echt prachtig!

Jammer, bij Amazon vind ik het altijd wel riskant te bestellen (en ze zijn daar geloof ik ook niet heel duurzaam) terwijl jouw aanvullende beschrijving me juist weer wat meer hebberig maakt :+

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:27

Een paar pagina's terug noemden een paar Enchanted. Inc (Tovenaar op het witte paard), en die heb ik toevallig pas geleden ook gelezen. Ik vond het eerste deel in ieder geval erg leuk en wil wel verder met de serie. Weet alleen niet zo goed hoe ik eraan moet komen. Komt waarschijnlijk vanzelf wel eens een keer.

Cursebreaker: je kast is inderdaad leuker zo nu met de series weer bij elkaar enzo. En vast ook echt een stuk handiger. En beters dat Aurora Burning bevalt. Maakt mij er wel benieuwd naar.

Linoleum: heb je van The Handmaid's Tale ook de serie gezien? Zo ja, volgt die de boeken een beetje of is er veel anders?

Neverland: mooie boeken heb je er weer bij. Veel leesplezier!

Ciara: De Reiziger is Outlander, toch? Leuke serie. Heb de eerste twee boeken gelezen en de film gezien en wil graag nog verder, maar heb nog teveel boeken liggen die gelezen moeten worden voor ik nieuwe mag bestellen van mezef.

Zelf ben ik nog steeds bezig in First Grave on the Right. Ben nu wel aardig over de helft. Ik had verwacht dat er nog wel iets groters zou komen dan nu het geval is, maar blijkbaar is het het eerste deel van een serie en dan vind ik zo rustig op gang komen met een eerste boek nog niet zo heel slecht. En wie weet blaast het einde me nog omver.

nienmoon

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:55

Ik vond de serie erg goed. Heb de boeken nog niet gelezen, dus daar kan ik nog niets over zeggen

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:11

Selka schreef:
Er komt heel veel moois voorbij!
Ben benieuwd naar jouw reviews C_arola, dat ene boek over de hond heb ik meteen op mijn tbr gezet.

Een tip van mijn kant: The Storyteller van Jodi Picoult. Het is zo'n mooi boek <3 Ik vlieg er niet doorheen omdat het mij erg laat nadenken maar wat een prachtig verhaal.
Kort: een vrouw van Joodse afkomst (is niet religieus) raakt bevriend met een SSer die wil dat zij hem helpt met zelfdoding nadat zij hem vergeven heeft voor zijn daden in WOII.

Die heb ik net in het Nederlands gelezen, toevallig (De Verhalenvertelster)! Ja, het verhaal is inderdaad best heftig, maar toch vond ik het ook een mooi boek. Mooi geschreven ook, en mooi hoe er een verhaal in een verhaal is verwerkt. Hoofdpersonage Sage vond ik ook sympathiek en haar band met haar oma erg mooi. De twist op het eind had ik ook echt niet aan zien komen. Dus ook van mij uit een aanrader voor iedereen die van dit soort verhalen houdt.

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:37

Eindelijk even tijd om weer te reageren. Jullie gaan echt veels te hard. Iedere keer dat ik dit topic bezoek heb ik net tijd om bij te lezen maar nauwelijks om te schrijven

TuckTuck: Die boeken heb ik ook. Ik heb ze een keer op een vrijmarkt gekocht geloof ik.Ik zou een buddy read voorstellen, maar ik denk dat ze in de dozen zitten die ik bij mijn beste vriendin heb opgeslagen (andere kant van het land, dus kan ik voorlopig even nog niet heen) want ben ze in februari met dozen uitpakken niet tegen gekomen.

Ik heb zelf The First Grave on the Right uit. Ik vond het een leuk boek, al was het hoofdpersonage (Charley) soms wel wat sarcastisch om sarcastisch en gevat te zijn. En soms sloeg ze daardoor bij mij de plank mis, maar heb ook regelmatig om haar moeten grinniken. Verder vond ik de reaper mythology in dit boek wel interessant. Er had van mij alleen iets meer focus op de mysteries mogen liggen. Ik weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen.

Ben nu al een tijdje bezig in Halo van Alexandra Adornette, over drie engelen die naar aarde gestuurd zijn om een stadje te behoeden voor rampspoed. Maar één van de engelen word verliefd op een aardse jongen en dat zou de hele missie wel eens in gevaar kunnen brengen. Bij dit boek vind ik af en toe de nadruk teveel op de liefde tussen Bethany en Xavier liggen, dus voor sommigen hier zal h et niets zijn. Ik vind het zelf geen onaardig boek omdat de characters wel likeable zijn, maar er had van mij wel wat meer aandacht mogen liggen op de missie, want voor een engel die op aarde is gestuurd om de mensheid te helpen doet Bethany niet heel veel, vind ik. Het iddee was leuk, maar had iets beter uitgewerkt kunnen worden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie